Diskuze a otázky - Volební právo vs zaplacené daně

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 6. 04. 2010, 21:51:20 |

Co kdyby se volební právo odvíjelo od toho, že kolik zaplatíte na daních. Jednoduchý příklad. Zaplatím na všech daních za 4 roky (volby jsou jednou za 4 roky - zjednodušeně) například 100 000 Kč. Těchto 100 000 Kč je mojich 100 000 hlasů, které můžu dát straně (jednotlivci), které(mu) uznám za vhodné. Pokud někdo nezaplatí na daních nic. Pak nebude moci volit. Mě takováto forma připadá spravedlivé. Protože ve volbách jde právě o to jak se budou rozdělovat po následující 4 roky prostředky z vybraných daní. Co vy na to?

reagovat

Souhlasím s takovýmto způsobem voleb? (ano/ne)

V anketě hlasovalo celkem 23 uživatelů

V diskuzi je 227 příspěvků a shlédlo ji 2486 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | 180 | 210 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 10:54:29

> NoPreceJa
Maš problem?ty fakáče si strč do trenek,frajere!1371!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 10:51:42

> _Morenaza_ nedivím se !465!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 10:51:00

Nějak nechapu..!1350!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 10:49:00

> nejOPTIMALNEJSI takže nám pak budou vládnout lidé dosazení do svých funkcích díky velkému majetku třeba i lidí, kteří k němu přišli podvodem, korupcí a trestnou činností??

Honzin77

Honzin77 | 7. 04. 2010, 10:35:58 | více příspěvků | napsat uživateli

Ale treba by slo volebni pravo zpoplatnit !2! Treba by pak clovek vic premyslel, co se svym hlasem udela a odpadli by ti nejvetsi vosousti, protoze by za to platit nechteli !2!

Honzin77

Honzin77 | 7. 04. 2010, 10:34:14 | více příspěvků | napsat uživateli

No, vyse odvedenych dani jeste neznamena miru zodpovednosti volice, byt by vysledky takto koncipovaneho hlasovani byly pro stat pravdepodobne priznivejsi, nez soucasny stav !2! Jeste priznivejsi by podle mne bylo provest selekci volicu nejakym psychotestem !2! A nikdo by nemohl narikat, ze jsou volby jen pro bohate !2!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 08:51:47

> Ashley-C
no pak mě řekni co si představuješ pod slovem demokracie.

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 07:54:37

To by to vypadalo !144!!2!

Ashley-C

Ashley-C | 7. 04. 2010, 07:40:15 | více příspěvků | napsat uživateli

> nejOPTIMALNEJSI no v demokracii ma kazdej pravo volit i bezdomovec!664!a ne jen ty co maji finacni prostredky jak ty navrhujes !1286!

Korrax

Korrax | 7. 04. 2010, 07:30:09 | více příspěvků | napsat uživateli

To by musely tři čtvrtiny obyvatel této země začít pracovat a snažit se..což je v socialistické zemi jaksi proti gustu populace..a navíc riskuješ vymlácená okna v tvém domě jelikož jsi právě ohrozil solidaritu a sociální smír v ČR.. :-))

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 07:22:25

> Ashley-C
Ba naopak toto není žádná rudá revoluce (spr a kladivo). To co navrhuji já je spravedlnost a odpovědnost. Systím ve kterém se v součastnosti nacházíme je skrytá rudá revoluce !785!

Ashley-C

Ashley-C | 7. 04. 2010, 07:16:57 | více příspěvků | napsat uživateli

Pane mel bys prestat KOURIT Cannabis : the devil's weed or nectar of the gods!785! TO JE ZA PRVE Zadruhe peknou demokracii navrhujes kdo na to ma bude ji mit kdo na to nema tak nic jo!993!Kde ze mas ten srp a kladivo schovane?!531!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 02:15:55

> ex.tempore

nej-optimálnější je gramatický zmetek, stejně předimenzovaný, jako názor uživatele k volební změně..
.

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 02:00:00

> nejOPTIMALNEJSI

ano, přiznávám a přejímám, užitek je brán jako jediná hodnota - popsal jsi to jasně!

Smekám, jak zvládáš teorii (určitě lépe jak já.))! A tak raději zkusme jen tipovat, na kolik je to pro tebe omezující. Mimoto, snažíš se do všeho zakomponovat peněžní hodnotu, ale někde je ono ocenění na subjektivní bázi.. nemluvě o vyjádření

Příklad z praxe: Mému příbuznému spadly do záchodu zuby. A jak ho to zaskočilo, došlo ke zkratu a on je omylem spláchnul! Každého z naší rodiny to natolik rozesmálo, že jsme se tím zabývali ještě několik dní.. tedy.. ve své podstatě udělal komické číslo, za které ovšem nebyl honorovaný. Ale peníze, které by mu náležely padly za službu spojenou s koupí nových zubů!

Co tedy plyne z tvého principu? Děda pro nás má nevyčíslitelnou sociální hodnotu/užitek, umí pomoci i pobavit, ale jeho hlasovací práva by byla rovna 5pct dani za nákup nových zubů. Zatímco paní zubařka, bude generovat zisk z přidané hodnoty úkonu, za který odvede XXpct.. tedy, několikrát vyšší. A přitom jsou to oba lidé, co se jen potkali v důsledku komické situace. Pouze u jednoho z nich, je užitek společnosti honorovaný jiným, než peněžním vyjádřením.. říkejme tomu pracovně, třeba, ..láska.))
.

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 01:49:30

..tak tohle je brutus !121!..pán Velkomožný asi zapomíná na daňovou optimalizaci, žéé? !103!..že by od toho byl odvozen nick? -nejOPTIMALNEJSI- hmm? !103!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 01:25:00

Zatím mi je to jedno protože mi není 18

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 00:54:03

Fexxy jen podal v jiné formě, v souvislosti s šikovností účetních apod. ale stejně odezva, bez trochu rozumného výsledku :D

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 00:42:36

> ReTRe
jo??? !1351!!950!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 00:24:55

Fexxy to už jsem mu tu psal :D a moc to nepomohlo :D myšlení asi trochu jinde, tady !2!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 00:07:16

napiš mi, který podnikatel odvadí skutečnou dan..a do nákladu dáva jeho skutečne naklady v souvislosti s provozováním podnikání.

A zamestnanec zas neplatí soc a zdrav..tak co by chtěl.

dal jsem nečetla...

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 00:05:37

*jakou cestu... sry :D

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 00:03:42

nejOPTIMALNEJSI :D to je snad úplně jedno, jsou cestu ty jsi myslel :D

se tu bavíme už dokolečka !2! doktoři, již zmínění učitelé, horníci, apod. !2! oproti někomu, kdo se snaží mít vysoký daň. základ :D nebo jinak způsobem získané prostředky pro zdanění, aby ovlivnil celkové dění a systém ve státě, mi moc spravedlivý nepřijde !2! To co uvádíš, je jen za kolem a kolem, ani nevím, proč máš potřebu to s touhle "svou" věcí nějak spojovat ty "kladné a záporné daně"!2!

uživatel eliminován | 6. 04. 2010, 23:52:44

k mé nelibosti musím už končit je skoro půlnoc a tedy musím ukončit činnost na PC byť nerad,ale to neznamená, že v diskuzi nehodlám pokračovat!5!

uživatel eliminován | 6. 04. 2010, 23:51:22

> ReTRe

peníze nejsou nástrojem voleb. nástrojem volem jsou spravedlivé daně. Daně jsou nástrojem voleb i v součastnosti. Možná i ty jsi již zaslechl někdy o projednávání státního rozpočtu. Tj. například transferové platby (záporná daň) případně státní daňové příjmy (kladná dan)

uživatel eliminován | 6. 04. 2010, 23:49:11

> ReTRe
píšu o inflaci protože ty jsi uvedl absolutní cenu a nikoliv relativní.

uživatel eliminován | 6. 04. 2010, 23:47:25

> JitkaDvorakova

Tu blost s tou pizzou co jsi napsal jsem už četl, akorát se to netýkalo daní. Takže ano objednáš si pizzu a většinoutu pizzu musíš zaplatit. Takže jaké je číslo vaší kreditní karty. číslo je 0252552533 dobře děkuji a systém sám zaznamená informaci o daních. A je to a prodavačka do takového systému nemá přístup. Tím to končí. Nic víc. Nebo jinak chcete započítat danou platbu do danového příjmu státu ke hlasu. NE nechcete děkuji.

uživatel eliminován | 6. 04. 2010, 23:46:19

bezte spat jeste dostanete infarkt z tech politiku!721!!721!!1225!!811!!811!

uživatel eliminován | 6. 04. 2010, 23:44:23

> mar.io
NE! Hodnota = užitek z jakékoliv lidské činnosti. To je z logiky a  psychologie a ekonomie to jen převzala. Jedná se o podstatu uspokojování potřeb. Sociálně potřebný je člověk pro někoho jiného jen za podmínky že Mezní užitek je větší (nebo roven) než mezní náklady, které musí ten člověk vynaložit na to, že ten sociálně potřebný mu uspokojuje nějakou potřebu. Jiným slovy jsi pro mě potřebný dokud z toho mám užitek a pak už jsi mě lhostejný. A pro okolí je většinou plno lidí sociálně potřebný protože oni fakticky nehradí mezní náklady toho sociálně potřebného, ale hradí je někdo jiný. A ten někdo jiný není schopen se těmto nákladům bránit. Jinými slovy menšiny (ti co platí a nespotřebovávají) většinou (to je ti co neplatí a spotřebovávají). Samozřejmě podle pravidla mezní užitek = mezním nákladům.


Peníze jsou jen forma a nikoliv obsah. Pokud někdo řekne, že nepotřebuje peníze pak je to ekvivalentní výroku, že nepotřebuje potraviny, tekutiny, obleční, atd...)

uživatel eliminován | 6. 04. 2010, 23:43:40

nejOPTIMALNEJSI "vše až na "jistotu"" nesouhlas !2! btw zmínils peníze, v podstatě jako nástroj volebního systému, takže se tu nemusíme bavit o obsahu vs formě apod. !2!
btw jinak "inflace a relativní cena" napsals, že pekař by zůstal pekařem, jen by zbohatnul :D jedna z forem zbohatnutí pekařů, by bylo zvýšení ceny, třeba o x procent :D nevím teda, proč tu píšeš o inflaci !811!

uživatel eliminován | 6. 04. 2010, 23:34:57

> MnemonicT
1) matka vychovávající děti by to právo měla jako kdokoliv jiný, jen by musela plati daně stejně jako kdokoliv jiný
2) učitel by měl stejně hlasů jako manažér pokud by oba odvedli stejně na daních. a pokud by učitel vydělával málo by by měl změnit povolání na takové kde by vydělával hodně. K čemu by vedl odchod učitelů od povolání učitel k jinému povolání nám jasně říká model dokonalé konkurence respektive logika racionálně jednajícího člověka!5!

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | 180 | 210 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

rokvolbaprávohlasformadaňmojichrozdělovapříkladjednotlivecstrana

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑