Diskuze a otázky - Volební právo vs zaplacené daně

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 6. 04. 2010, 21:51:20 |

Co kdyby se volební právo odvíjelo od toho, že kolik zaplatíte na daních. Jednoduchý příklad. Zaplatím na všech daních za 4 roky (volby jsou jednou za 4 roky - zjednodušeně) například 100 000 Kč. Těchto 100 000 Kč je mojich 100 000 hlasů, které můžu dát straně (jednotlivci), které(mu) uznám za vhodné. Pokud někdo nezaplatí na daních nic. Pak nebude moci volit. Mě takováto forma připadá spravedlivé. Protože ve volbách jde právě o to jak se budou rozdělovat po následující 4 roky prostředky z vybraných daní. Co vy na to?

reagovat

Souhlasím s takovýmto způsobem voleb? (ano/ne)

V anketě hlasovalo celkem 23 uživatelů

V diskuzi je 227 příspěvků a shlédlo ji 2479 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 14:03:03

> Honzin77

já nerozumím, proč stále někoho a něco regulovat!? A jak jem řekl prve, nejdřív vysaď strom a až potom sklízej plody. jinak by k tomu muselo být i právo Odvolatelnosti a Linčování, ať to stojí za to.))
Ovšem, peníze by spíš svůj vliv měli ztrácet, než jimi zpoplatňovat i těch pár nádechů nad rámec naší "svobody".)
.

Honzin77

Honzin77 | 7. 04. 2010, 13:12:47 | více příspěvků | napsat uživateli

mar.io: Kulturu nevybudujes, kde nic neni, ani smrt nebere. Ten poplatek by byl i motivacni faktor nejspis: Kdyz uz platim, tak se budu vic zajimat za co. Jsou urcite skupiny lidi, ktere by tohle opatreni od voleb eliminovalo a jejich hlasu z pohledu vetsiny i jich samych v dusledku zadna skoda neni !2! A nemyslim si, ze by to bylo nejake diskriminacni opatreni proti levici, jak by mohl nekdo namitnout. I levici by to pomohlo. Pokud by k volbam chodli lide vice motivovani volit a byt informovani, musely by i strany predvadet kvalitnejsi praci a obdobi rped volbami by melo o fous blize souboji argumentu nez je tomu dnes...

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 13:08:45

> Honzin77
jenže ono je to všude stejné ať zvolíš koho zvolíš, aféry jsou napříč celým politickým spektrem, snad jen zelení jsou mi v poslední době sympatičtí kvůlivá testu úplatnosti !1!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 13:08:07

no musím letět do práce, budu pokračovat později:D

Honzin77

Honzin77 | 7. 04. 2010, 13:06:50 | více příspěvků | napsat uživateli

Shadowww: Komunisti jsou svine jejich myslenka je zverstvo !2!
Politici jsou lide, prislusnici naroda, ktery je zvolil. A kazdy narod je ma takove, jake si zaslouzi, jaky je sam. Proto Cesi proste nemuzou mit poctive, cestne politiky hledici jen na blaho ostatnich...kde bychom je asi vzali? leda snad dovoz odjinud !2!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 13:06:49

> Honzin77

nejde ani tak o stár vórs, jako o sledování souvislostí. Moji "schopní" byli jen ekvivalentem pro tvé "moudré a rozvážné".. fajn budeme se držet tedy jich.. Totiž, tyto vlastnosti jdou do zákrytu s faktem, kdy máš očividné podmínky pro růst.. říkejme tomu pracovně, třeba,.. Island.))
Aktuálně ti bude hrát vše do karet a ve tvém modelů pojedou i další, stejně "moudří a rozvážní", kteří budou mít tu moc většího hlasu, upravovat skrz své volitele tržní (rozuměj, "očividné"; aktuální) podmínky. Ale co bude pak, až bublina dobublá? K čemu nám bude tato jednostraná politika??

Ale jak si tak čtu dále tvůj příspěvek, má odpověď se spíš týká > nejOPTIMALNEJSI .)) Holt mi furt leží v žaludku.))

Takže zpět k tomu tvému poplatku za svobodu. Je to neaplikovatelné, kvůli obecnému povědomí o politice. nejdřív totiž musíš vybudovat onakou kultůru a teprve pak si za ní nechat platit.)


> Shadowww

volby se dají bojkotovat i rozumější formou, s daleko větší vypovídací hodnotou. Totiž, kdyby všichni šli k volbám a svou nechuť volit by demonstrovali vhozením prázdného lísku, dalo by se z toho něco odvodit! Bylo by totiž daleko zajímavější, kdyby ve volbách vyhrál prázdný/znechucený hlas, před oranž-modryádou.) Fiiií, to by byl cirkus.))
.

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 13:05:47

tedy nejenom nehlasy, ale v ramci te metody i ty !1010! zas pisu jak madarka !2!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 13:05:15

> Honzin77: systém jak ho známe stejně jednou skončí, prostě se rozpadne. osobně bych se vykašlal na lidi jako pracovní sílu a vymyslel stroje. Techniku už máme slušnou, věřím že tak 50-70% všech povolání by šlo zastat stroji. Už dneš vidíš že technika jde stále dopředu, práce se zeefektivňuje, to znamená že na stejnou práci je potřeba čím dál méně lidí. Když si k tomu připočítám graf růstu populace a růst pracovních míst zjistím vlastně, že stojíme docela před zajímavým problémem, který bude s postupující dobou čím dál více vidět. Lidi nebudou mít práci, nebudou si moc dovolit jídlo, nebudou platit daně, stát nebude mít peníze a vše půjde do háje. Takže buď se tomu můžeme přizpůsobit a nebo udělat to co za komančů...vysereme se na technický pokrok, budeme ignorovat to že naše technika nás předčí a dáme práci všem. Spousta lidí bude dělat hovno ale hlavně že bude mít každý nějakou funkci. produktivita klesne a jsme pár desítek let pozadu.

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 13:03:58

Můj názor je, že by poslanci neměli dělat nic, celý parlament bych zrušil a deset let bych nepřijal ani jeden nový zákon.

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 13:02:47

> Shadowww
na ja...ale z obliga beztak nebudes !2! pac zdejsi skrutinium pocita i s hlasy volicu kteri nevoli !2! ty "nehlasy" se totiz prerozdeluji dle D'Hondtova prepoctu !1010!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 13:01:56

1) slovo nejOPTIMÁLNĚJŠÍ je nesmysl, je jen optimální (=nejlepší dosažitelný), nemůže to už být lepší, neboť tak je slovo optimální definováno (že už to nemůže být lepší).

2) Ale ono se to tak de-fakto děje. Volby jsou jen cirkus, poslanci stejně poslouchají toho, kdo je platí...

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 13:01:51

> Honzin77: komunisti jsou idioti, jejichž myšlenka není úplně špatná, ale provedení totálně selhalo.

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 13:01:41

> Honzin77: víš to by fungovalo možná tehdy, kdyby politici byli lidé se svědomím, lidé které možná i mají špetku zodpovědnosti. Žádný politik nic dobrého nepřinesl, já věřím spíše technice než politice, v té budoucnost je. Tím že budu finančně podporovat politiku, teda spíše politiky, jejich služební výlety k moři, příplatky na benzín, krásná auta a vilky si moc nepomůžu.

Honzin77

Honzin77 | 7. 04. 2010, 13:00:38 | více příspěvků | napsat uživateli

Pridej se k KSM a bojuj proti Systemu a ostatnim zloradum sveta !1!

Honzin77

Honzin77 | 7. 04. 2010, 13:00:13 | více příspěvků | napsat uživateli

Shadowww: KSCM by revoluci delala rada, tak do toho bez s nimi !2!

Honzin77

Honzin77 | 7. 04. 2010, 12:59:23 | více příspěvků | napsat uživateli

Shadowww: Pokud nemuzes zalozit vlastni stranu, tak jedine, co udelat muzes je volit tu stranu, ktera je Tvemu pohledu nejblizsi. Nic vic udelat nejspis nemuzes, ale ani nic min. Vsechno zacina u jednotlivce a je chyba nedelat dobre veci jen proto, ze ostatni je nejspis take delat nebudou...
I kdyz se strana nedostane do parlamentu, tak nad 1% hlasu ma narok na statni prispevek. A ty penize muze pouzit k tomu, aby priste dopadla lepe.

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 12:58:58

ale samozřejmě to není problém jen náš ale celého světa.

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 12:56:39

žádná politická strana nemá ani špetku z moji přízně, protože nemá žádné revoluční nápady. Pořád se držíme staré doby, jsme zastaralý a postupem času se tyhle problémy budou čím dál více drát na povrch. můžeme tady tomu říkat demokracie, neboli vláda lidu jak se učí v dějepise...ale ve výsledku jsme jen méně zatížení otroci současného systému.

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 12:54:33

> Honzin77: a v tom případě se demokraticky rozhoduju s tím stádem ovcí se nechat táhnout sračkama dál.

Honzin77

Honzin77 | 7. 04. 2010, 12:53:24 | více příspěvků | napsat uživateli

Shadowww | 7. 04. 2010, 12:51:54

A o tom to je, dokud budou vsichni jako stado takhle uvazovat, nic se nezmeni !5!

Honzin77

Honzin77 | 7. 04. 2010, 12:52:37 | více příspěvků | napsat uživateli

Shadowww: Predvolebni sliby nejsou neco, podle ceho bych vybiral stranu !1!. Spis jde o celkovy program a zamereni strany. Ve vsech jednotlivostech se s zadnou stranou nikdy nepotkas, leda bys mel tu svou a byl v ni sam !5! A pokud vetsina lidi zmenu systemu nechce, tak je pochopitelne, ze ji neprosadis, to je podstata demokracie !2!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 12:51:54

> Honzin77: a co se těch 27 stran týče...pokud chceš svůj hlas efektivně využít můžeš volit jen tak tři strany. ODS, ČSSD a možná ještě komunisti na tom nejsou nejhůř. Jinak se tvůj hlas ztratí v propadlišti těch ostatních.

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 12:46:54

> Honzin77: a podle čeho si je chceš vybrat? podle těch jejich slibů? :D osobně jsem si nevybral ani jednu stranu a vlastní založit mohu, ale pochybuju, že by se mi povedlo splnit můj volební plán a to kompletní změnu systému.

Honzin77

Honzin77 | 7. 04. 2010, 12:44:51 | více příspěvků | napsat uživateli

Shadowww: Kdo si nevybere, ma porad sanci zalozit vlastni stranu a presvedcit ostatni, ze je lepsi !5! Mezi temi 27 stranami, ci kolik jich je prihlasenych do voleb letos by si vetsina lidi uz vybrat mohla...!5!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 12:41:49

Právo volit mi je k ničemu, pokud dostanu na výběr samou plívu. já prostě s volbami nesouhlasím a asi udělám to nejhorší co můžu a to že se nezůčastním. Je to škoda, ale já nesouhlasím se systémem a rozhodně se nebudu tvářit, že volím něco co chci. Lidi volí jen menší zlo a volí z výběru, který jim je předsunut...co je na tom vlastně z širšího hlediska demokratického, když já jsem si vlastně nevybral?:)

Honzin77

Honzin77 | 7. 04. 2010, 12:39:56 | více příspěvků | napsat uživateli

mar.io: Moc koukas ha Star Wars, skryta hrozbo !2! Nevim, jake schopnejsi do toho porad tahas, potazmo proc by to meli byt za par let uplne jini lide nez jsou jimi dnes. Ja mluvil o zodpovednejsich, potazmo rozumnejsich. Platba symbolickych 200 Kc za vhozeni listku do urny neni otazkou zivotni urovne ale charakteru cloveka. A ja bych byl radsi, kdyby volili jen takovi, kteri by volili i za takoveto podminky...

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 12:31:59

> Honzin77

polož mi tu otázku jinak a zkus jí více rozvést, ať se mám čeho chytit.. nevím přesně na co se odkazuješ

jinak, týká-li se to mého posledního příspěvu. Vycházím z (částečné) praxe, kdy ty "schopnější" jsou dílem náhody, nebo aktuálních podmínek, které mohou být za 20 let odlišné. Tím pádem by se na politice státu nic nezměnilo, nedocházelo by ke strukturálním změnám a z horizontu věci bychom zastávali dnešní cik-cak systém. Možná by se to naopak promítlo i v "podobraz svému" za účelem maximální vytěžitelnosti jednotlivých vrstev.
Doufám, že to nemusím vysvětlovat na příkladu, bojím se totiž jeho složité rozvětvenosti.. právě z důvodu skryté hrozby
.

Honzin77

Honzin77 | 7. 04. 2010, 12:04:02 | více příspěvků | napsat uživateli

mar.io: A muzes uvest i nejaky duvod proc by to tak melo byt?

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:58:36

> Honzin77

strašně nerad používám tento příklad z praxe, ale podle tohoto modelu, by ti "moudřejší a zodpovědnější" byli většinou z řad řídících pracovníků, kteří vyrosli jen na další bolavé Bublině.))
.

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:55:13

> vlk-honzi

proč teda souhlasit s další polovičatostí, když to má tolik záporných faktorů(?).. sice se v emokracii pracuje se silnějším hlídacím psem, ale je to pes, který je z jednohu mnohapočetného vrhu. Nebo-li, každý má mít stejné právo volit, nebo jinak.. říkat co si myslí!
.

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

rokvolbaprávohlasformadaňmojichrozdělovapříkladjednotlivecstrana

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑