Diskuze a otázky - Volební právo vs zaplacené daně

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 6. 04. 2010, 21:51:20 |

Co kdyby se volební právo odvíjelo od toho, že kolik zaplatíte na daních. Jednoduchý příklad. Zaplatím na všech daních za 4 roky (volby jsou jednou za 4 roky - zjednodušeně) například 100 000 Kč. Těchto 100 000 Kč je mojich 100 000 hlasů, které můžu dát straně (jednotlivci), které(mu) uznám za vhodné. Pokud někdo nezaplatí na daních nic. Pak nebude moci volit. Mě takováto forma připadá spravedlivé. Protože ve volbách jde právě o to jak se budou rozdělovat po následující 4 roky prostředky z vybraných daní. Co vy na to?

reagovat

Souhlasím s takovýmto způsobem voleb? (ano/ne)

V anketě hlasovalo celkem 23 uživatelů

V diskuzi je 227 příspěvků a shlédlo ji 2476 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | 180 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

Honzin77

Honzin77 | 7. 04. 2010, 11:54:03 | více příspěvků | napsat uživateli

Giftmacher: Co si volici zvolili, to maji. Politika je obrazem naroda.

mar.io: nejde o kvantitu a o omezeni poctu volicu jen tak... Pokud spojim vykon volebniho prava s nejakou, byt symbolickou, prekazkou, je sance, ze prekonavat tu prekazku kvuli volbam budou spise ti rozumnejsi a zodpovednejsi. Motivace k volbam ve forme danoveho odpisu nebo tak ma presne opacny ucinek...

vlk-honzi

vlk-honzi | 7. 04. 2010, 11:52:26 | více příspěvků | napsat uživateli

> DeathCoil: jenže je dost podstatný rozdíl jet podle odborníků a podle teorií ... krom toho nejedu ani podle teorií - každý do toho vnášíme kus svého soukromého "citu/názoru" někdo více, někdo méně.

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:48:02

> vlk-honzi Jedeš podle ekonomickejch teorií.

vlk-honzi

vlk-honzi | 7. 04. 2010, 11:47:29 | více příspěvků | napsat uživateli

> DeathCoil: Já ti nevím, studoval jsem ekonomiku a o IQ ekonomů mám svoje mínění ... to by vládla pěkná svoloč.

vlk-honzi

vlk-honzi | 7. 04. 2010, 11:46:27 | více příspěvků | napsat uživateli

Upřímně bych asi nebyl proti - nastává asi spoustu případů, kdy by to nebylo zcela košér (studenti, důchodci), ale jinak by to asi bylo O.K. - kdo financuje (daněmi) stát, měl by mít větší možnost o jeho fungování rozhodovat. Spíše by asi pak šlo nastavit nějaký model - všichni mají 1.0 hlasu a podle zaplacené daně získává více.

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:45:34

> mar.io: nene...názory pana nejoptimálnějšího jsou spíš smutné

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:44:48

Proč se tady nezavede diktatura odborníků? Vůle lidu by se potlačila a jelo by se podle ekonomickejch teorií.

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:39:51

> hardrockgirl

já se tu jenom vezu na vlně kritiky, potlesk za pobavení patří tomu "nahóře".))
.

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:36:53

> Giftmacher; (re: > Honzin77)

To je slovo do pranice.)) Souhladím! Potencionální volič by měl být spíš ještě více motivován, přece jenom, né každý má tak pevnou víru ve změnu..
Volební hlas by měl mít v sobě zanesen odpustek na srážku z daně, buď formou jednorázového odpisu.. nebo postupného, za celé volební období. Ale to už by bylo zase na našem SVOBODNÉM rozhodnutí.)
.

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:34:06

nejOPTIMALNEJSI: jak by to bylo teda se studenty?...dotáhni tu tvojí teorii do konce

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:31:12

> mar.io:bavíš mě člověče:-)) njn...váha!5!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:30:46

> Honzin77

ps: zaznamenal jsi, jaký ohlas vzbudil 30kč regulační poplatek.. a to ještě u služby, o kterou je zájem a lidé ji vyhodnocují jako daleko potřebnější.))
.

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:29:56

> Honzin77
problém by to určitě nebyl, ale vzhledem k současnému dění na politické scéně by ten poplatek měl náležet spíš voliči :))

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:29:45

> Honzin77: problém nejsou...jde o princip

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:29:45

> Honzin77: problém nejsou...jde o princip

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:27:32

> Honzin77

a teď vážně, čeho myslíš, že dosáhneš, když volby zpoplatníš?? Copak tu trpíme, nějakým extrémním náporem u voleb, který je nutno regulovat??
.

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:25:23

.
když už je tu prostor jen pro tu srandu, tak.. by se kolem toho tvého principu mohly vytvořit i správcovské fondy voličských hlasů. Do kterých by sis je uložil a nastavil si volební strategii do následujících 20 let. Samozřejmě by to nebylo zadarmo, ale bylo by to zpoplatněno 4pct z vkladu tvých hlasů.
No jo, ale k čemu budou firmě volební hlasy, žeó.. uděláme k tomu ještě obchodní systém, kde lze hlasy nakupovat a prodávat.. jhuuů, de fakto si je může koupit každý, možná ještě "každější".))
A co kdybychom ještě zavedli jen 2 politické strany, aby byl o ty hlasy větší zájem.))



> nejOPTIMALNEJSI

ps: čekal jsem, že se vyjádříš k mému příkladu z praxe. Do té doby ho budu považovat jako za poslední hřebíček do téhle rakve. RIP
.

Honzin77

Honzin77 | 7. 04. 2010, 11:23:27 | více příspěvků | napsat uživateli

hardrockgirl: Ne exot je ten, kdo by ty dve stovky na volby dat nechtel !5! Dost tezko si dokazu predstavit, ze by pro nekoho mohly byt 200 Kc prumerne jednou za dva roky (pokud pocitame i komunalni volby) nejaky zasadni problem !5!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:20:31

...............

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:16:02

> Honzin77: takže kdo nemá dvě stovky na volby, tak je exot...třeba pro mě jako studentku to je vysoká částka...nehledě na to, že právo volit má mít každý...chápu..jak to myslíš, ale není to dobrý nápad....kdyby to bylo zpoplatněné..už jen z principu bych nevolila

Honzin77

Honzin77 | 7. 04. 2010, 11:12:25 | více příspěvků | napsat uživateli

hardrockgirl: Co je to extremne chudy clovek? Poplatek za vykon volebniho prava by nebyl nijak likvidacni, treba 200 Kc nebo tak neco....i to by mohlo stacit na selekci nejvetsich exotu

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:08:28

> hardrockgirl
Jo souhlasim s tebou!!1371!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:03:44

> Honzin77 jj to je prima nápad...ale pak by zas nemohl volit třeba extrémně chudý člověk...

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:03:11

nehledě na to, že volby nejsou jen o přerozdělování, ale i o zákonech a reprezentaci naší země...nechtěla bych aby o tomhle rozhodovala extrémně bohatá menšina...i když netvrdím, že to že dnes může volit každé individuum je optimální...pak to tu vyhrává Paroubek a podobní..jin nenaděláme..o tom je demokracie...o jisté sociální spravedlnosti

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:02:53

mě to připadá jako píčovina, protože lidi co na daních zaplatí méně nebudou mít stejný počet hlasů jako ostatní, takže ve finále by nám tu diktovala skupinka boháčů...díky Jardo, nechceme!5!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 11:01:04

> NoPreceJa
Ja bych se ani nesnižila na to,abych te uražela!1371!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 10:57:15

> _Morenaza_ ty mě nedokážeš urazit, na to nemáš !544!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 10:55:17

> NoPreceJa
Blbečku...

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 10:55:16

> _Morenaza_ !465!!465!!465!!465!!465!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 10:54:56

jsem student..daně neplatím...nemám nárok volit?...blbost ne?

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | 180 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

rokvolbaprávohlasformadaňmojichrozdělovapříkladjednotlivecstrana

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑