Diskuze a otázky - Volební právo vs zaplacené daně

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 6. 04. 2010, 21:51:20 |

Co kdyby se volební právo odvíjelo od toho, že kolik zaplatíte na daních. Jednoduchý příklad. Zaplatím na všech daních za 4 roky (volby jsou jednou za 4 roky - zjednodušeně) například 100 000 Kč. Těchto 100 000 Kč je mojich 100 000 hlasů, které můžu dát straně (jednotlivci), které(mu) uznám za vhodné. Pokud někdo nezaplatí na daních nic. Pak nebude moci volit. Mě takováto forma připadá spravedlivé. Protože ve volbách jde právě o to jak se budou rozdělovat po následující 4 roky prostředky z vybraných daní. Co vy na to?

reagovat

Souhlasím s takovýmto způsobem voleb? (ano/ne)

V anketě hlasovalo celkem 23 uživatelů

V diskuzi je 227 příspěvků a shlédlo ji 2477 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 24. 04. 2010, 08:32:52

Chceš být v nějaké církvi? Ok, nemám námitek, ale zaplať si svoje hodnostáře ze svého, opět ne z peněz nás všech...!215!!450!

uživatel eliminován | 24. 04. 2010, 08:31:07

> meduza41

Tady jsi napsala:
"S tím teda nesouhlasím.Právo volit by měl mít každý bez ohledu na nějaké rozlišovací znaky.I ten,kdo nemá možnost si kupovat volební právo,má mít prostor se vyjádřit k systému v jakém bude žít."



To zmanená, že právo volit by měli mít i děti (napsala jsi každý, bez ohledu na rozlišovací znaky, krom toho v současné době rozlišovací znaky existují.


Co mám rozumět pod tím "mít prostor se vyjádřit k systému v jakém bude žít". Budu rád, když budeš konkrétní.!5!

uživatel eliminován | 24. 04. 2010, 08:30:25

Zdravotnictví: Jsi kuřák, alkoholik, bereš drogy? Vyboural ses opilý v autě? Veškeré svoje léčení si budeš hradit ze svého. Z peněz nás všech ani náhodou. Nemáš? Táhni pod most...!450!

uživatel eliminován | 24. 04. 2010, 08:26:09

> E.V.I.K
Kdyby někdo musel plati ještě DPH, pak by zaplatil více na daních než někdo jiný. Pak by se již nerovnalo o ROVNOU daň.


uživatel eliminován | 24. 04. 2010, 08:23:01

Darebáky typu Čunek nebo Vlček a podobné je potřeba ztřískat a hned by si vzpomněli, jak to bylo doopravdy....veškerý nakradený majetek jim zabavit a poslat na několik let do Uranových dolů !450!!450!!450!

meduza41

meduza41 | 24. 04. 2010, 08:23:36 | více příspěvků | napsat uživateli

S tím teda nesouhlasím.Právo volit by měl mít každý bez ohledu na nějaké rozlišovací znaky.I ten,kdo nemá možnost si kupovat volební právo,má mít prostor se vyjádřit k systému v jakém bude žít.

uživatel eliminován | 24. 04. 2010, 08:20:04

Takže vešekerý majetek, který nebudou politici schopní dokázat, zda k němu poctivě přišli, zabavit, zrušit Senát, omezit počet poslanců na třetinu, snížit jim platy, náhrady až po doložení skutečných výdajů a ne dopředu, žádné létání vrtulníkem z Ostravy do Prahy, jak ten darebák z ČSSD, žádné výlety na lyžování vládním letadlem jak Tupohlávek, atd...všecky tyto neopodstatněné výdaje pryč a viděli byste, jak rychle by státní dluh klesal...!215!

uživatel eliminován | 24. 04. 2010, 08:16:11

> nejOPTIMALNEJSI
Je to neuskutečnitelná vize, ale bylo by to spravedlivé. Nevylučuje to DPH, nebo dně pro firmy. Ale každý občan spotřebuje skoro stejně služeb státního aparátu, armády, policie.

uživatel eliminován | 24. 04. 2010, 08:15:31

Nejsem ekonom, ale pro řádné fungování státu je v prvé řadě nutné zbavit se obrovského státního dluhu, který stále narůstá, protože není zájem ho snížit a postupně zlikvidovat, způsoby řešení jsem naznačil...!215!

uživatel eliminován | 24. 04. 2010, 08:15:02

> E.V.I.K
jo abych nezapoměl, existence ROVNÉ daně vylučuje existenci transferových plateb a vládních výdajů.

uživatel eliminován | 24. 04. 2010, 08:12:49

A daň z práva na život, jak to chtěl Fantomas, to byste náhodou nechtěli? !1333!

uživatel eliminován | 24. 04. 2010, 08:12:08

> E.V.I.K

Rovná daň znamená, že by každý zaplatil na daních stejně (toto třeba vylučuje existenci DPH, spotřební daně, daně z příjmů právnických osob). V Jaké ABSOLUTNÍ výši by jsi tu daň stanovila?

uživatel eliminován | 24. 04. 2010, 08:11:26

Sabotáž voleb - je to jediný způsob, jak politiky donutit, aby začali rychle přemýšlet nad tím, co dělají špatně...tak jak v občanském životě si vážím těch lidí, jejichž slovo má nějakou váhu platnost, lidí, kteří mají nějaký názor, za kterým si tvrdě stojí a pokud už udělají chybu, dokáží ji taky upřímně přiznat a napravit ji, tak takových lidí je mezi politiky ve všech politických stranách minimum a proto je taky nemohu v žádném případě volit, protože naprostá většina čelních představitelů všech stran je naprosto arogantních zabedněnců a tak trapných lhářů, že oni snad těm svým lžím snad i věří a myslí si, že tomu musí věřit prostě každý...kdo je hlupákem, ať tuto špínu podporuje, ale já ji podporovat v žádném případě nemohu a taky nebudu...!1333!

uživatel eliminován | 24. 04. 2010, 08:09:37

To je jak před 200 lety, kde se volilo podle stavů. Zachovala bych rovné hlasovací právo a zavedla rovnou daň, to je daň na hlavu.

uživatel eliminován | 24. 04. 2010, 08:06:45

> pucinek
krom toho, proč by ta holka měla mít stejné právo rozhodovat o státu, když se o něj zasloužila méně než ten manažér. Až se o stát zaslouží více, pak bude mít i silnější volební právo.

uživatel eliminován | 24. 04. 2010, 08:05:35

Moje představa o volbách je tato:
1. krajské zastupitelstvo by bylo voleno jako doposud s tím, že by se nevolily politické strany, ALE JEDNOTLIVÍ KANDIDÁTI! Každé krajské zastupitelstvo by pak ze svého středu vybralo příslušný počet poslanců do parlamentu s tím, že pokud by poslanec své povinnosti řádně neplnil, mohl by ho hejtman příslušného kraje kdykoliv odvolat. Tím by se zamezilo například opilství, zamezilo by se bezdůvodné a neomluvené absenci na jednáních parlamentu a bratříčkování a kšeftování s různými dacany (lobisty). Nebo je možná i varianta, že by příslušný počet poslanců-ale JEDNOTLIVCŮ, volili při volbách přímo občané.
2. Ministři a premiér by byli vybráni na základě výsledků konkurzního řízení, o kterém by rozhodovali nejlepší odborníci z daného oboru ze všech krajů ČR, jejichž návrh by parlament schvaloval a v případě, že by ministr opět neministroval tak, jak se sluší a patří a neměl výsledky, mohl by ho parlament kdykoliv odvolat. Tím by bylo zabezpečeno to, aby daný obor řídil člověk, který o něm něco ví, něco v něm dokázal a ne telátko, které se tam dostalo jen díky tomu, že v jakémsi sboru dacanů umělo v pravý čas správným lidem přikyvovat a lézt do jistých částí těla.
3. Prezident by byl volen přímou volbou občanů a ne jak doposud, kdy je volen jakýmisi zákulisními machinacemi největších dacanů z politických stran.
4. Senát bych okamžitě zrušil, protože to je jen sbor povalečů, darmožroutů, vyřízených nul a cestovatelů po světě za peníze nás všech, na činnost politických stran bych ze státního rozpočtu nedal ani padesátník...

Tímto způsobem bych nám všem ušetřil miliardy za zbytečnou volební agitaci politických stran a spousta dacanů by konečně přišla o svá koryta. Ušetřené finance by se daly použít mnohem rozumněji, než je házet do chřtánu nenasytným politickým stranám.

uživatel eliminován | 24. 04. 2010, 08:03:54

> pucinek
ano holka co vydělává 8000 by měla menší počet hlasů, ale nikdo té holce nebrání aby si vydělávala více.

uživatel eliminován | 24. 04. 2010, 08:02:52

> pucinek
Nevím co si představuješ pod pojmem demokracie, ale jistě mě to objasníš. Krom toho já neříkám, že když je někdo na mateřské, že nemůže volit. Já říkám, že kdo neplatí daně (zjednodušeně řečeno) nebude volit, když nezaplatí nic na daních. Krom toho, když je ženská na mateřský tak jí může část nebo i všechny volební hlasy klidně dát její manžel (případně kdokoliv jiný)

PS: čekám na definici té tvé demorkacie.

uživatel eliminován | 24. 04. 2010, 07:28:43

> nejOPTIMALNEJSI
představ si manažera, co vydělává miliony ročně..
Bude pravděpodobné, že se bude znát s politikama osobně. že oni za ním budou chodit, uplácet..
Jeho hlas by měl větší váhu než hlas holky po škole, co vydělá 8000 v bille

uživatel eliminován | 24. 04. 2010, 07:23:13

> nejOPTIMALNEJSI
To už by asi nebyl demokracie..
Navíc studenti, ženy na mateřský, dlouhodobě nemocní by přece nemohli přijít o volební právo.

uživatel eliminován | 24. 04. 2010, 07:00:14

http://www.novinky.cz/domaci/198351-macek-navrhuje-aby-hlasovaci-pravo-meli-jen-platci-prime-dane.html

uživatel eliminován | 8. 04. 2010, 13:52:32

> nejOPTIMALNEJSI: ne není..protože volby nejsou jen o následném přerozdělování, ale o lidech, kteří pak mají prezentovat naše názory a to že jsem student a neodvádím neznamená, že nemůžu participovat na výběru lídrů. Mimoto nic takové stejně ani nepříjde na přetřes, je to zbytečně složitý a diskriminující...máš hold smolíka!2!!5!

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 22:29:42

> Honzin77

někdy stačí i ta poslední kapka, třeba v podobě 30, 200kč, aby to vzbudilo všeobecný zájem.
Nedovedu představit, co by paroubkovic nabízeli jako kompenzaci, nejspíš tech škromachových 15K důchodcům.)

Možná by to chtělo i ustanovit předvolební kodex chování pol. stran, aby to soupeření mělo aspoň zdravý základ. De fakto by se všichni museli vejít do rozpočtu, který by se odhlasoval už začátkem min. volebního období a pak ať si každý slibuje, co chce.) V té době snad čez žádnou divi ještě nevyplácel.))
.

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 22:05:41

> hardrockgirl
a abych ještě dopřesnil. ty jsi rozhodla,že nebudeš pracovat (to znamená palatit daně - zjednodušeně řečeno, smozřejmě nemusí plati, že ten kdo nepracuje nepaltí daně, proto to je jen zjednodušeně řečeno), tak, proč by jsi měla rozhodovat o tom, jakým způsobem se použijou prostředky nás všech ostatních, kteří daně platíme. doufám,že ti to je jasné.

Honzin77

Honzin77 | 7. 04. 2010, 14:50:49 | více příspěvků | napsat uživateli

mar.io: Tu sluzbu si kupujes uz dnes a platis ji pravidelne. Pokud nikdo nevola po lynci pri odvedenych desitkach tisic rocne, proc by to zacal delat kvuli 200 Kc jendou za dva roky? Nemusis cist vsech 22 programu, vetsina lidi bude volit mezi tremi ctrymi stranami, ktere jsou jim blizke videnim sveta. A i kdyby volili jen lide, kteri se o problematiku zajimaji intenzivne, tak kde je to spatne na tom?

uživatel eliminován | 7. 04. 2010, 14:42:39

> Honzin77

odvolatelnost a lynčování souvisí s následky Služby, kterou si de fakto budu kupovat a nebudu s ní spokojený.
Svým způsobem se to zprofesionalizuje, jelikož jak jsi pododkl, volit budou pouze lidi, kteří se o to budou hlouběji zajímat, popř. budou podávat výstupy pro širší okolí.. nebo ty jsi studoval všech 22 volebních programů? pochybuju, ani já to nedělal, přiznávám.)

Já se snažím věci předjímat a tady opět vidím několik prostorů, jak na tom participovat (v obou gardech, samozřejmě)
.

vlk-honzi

vlk-honzi | 7. 04. 2010, 14:41:13 | více příspěvků | napsat uživateli

> Honzin77: regulace/samoregulace je v tomto případě IMHO hraní se slovíčky - ano, byla by to regulace. A neviděl bych na ní nic zase tak špatného. Jednodušší řešení by mi ovšem přišlo, kdyby opravdu byl uzákoněn vyrovnaný státní rozpočet - tedy plánovaný a pokud konec se schodkem, následující rok musí být plánován ekvivalentní přebytek ... v horizontu 10 let by asi mnoha lidem došlo, že kdenic není, ani levice na dávky nebere.

vlk-honzi

vlk-honzi | 7. 04. 2010, 14:38:06 | více příspěvků | napsat uživateli

> mar.io: Mimochodem, pohlédneme-li do historie, pak např. v Římě to skončilo na podobném excesu - demokracie se tam zvrhla v kupování hlasů vládnoucími až do situace, kdy vládnoucí nedokázali zaplatit za tyto hlasy (nákup ve formě jídla pro chudé, dodávky otroků, ...). Taky se Řím jako impérium svým způsobem zhroutil - dnešní stav se tomu začíná nápadně podobat - "nákup hlasů" formu dávek a odpustků začíná stát toli, že stát na něj vlastn ěnedokáže vydělat a zadlužuje se. Vypadá to, že model demokracie je odsouzen k fázi rozkvětu, stagnace a následně kolapsu (který může v horizontu jedné generace nastat) - pokud se totiž zopakuje/prohloubí stávající krize, dojde pravděpodobně k devalvaci PENĚZ jako takových - to by asi byl zatraceně velký krok zpět. Nevím kolik z vás se pohybuje v podnikatelské sféře mimo centrum - bartr mezi firmami se začíná stávat naprosto běžný (z důvodu daní) ... jedna z funkcí peněz je silně narušena.

vlk-honzi

vlk-honzi | 7. 04. 2010, 14:30:16 | více příspěvků | napsat uživateli

> mar.io: no protože spousta "nespravedlivých situací" je nahrazena mnoha "spravedlivými". Stejné volební právo je jedna varianta - jeden extrém, jen podle daní druhý. Lze jít tedy někde mezi ...

Honzin77

Honzin77 | 7. 04. 2010, 14:10:49 | více příspěvků | napsat uživateli

mar.io: Jak s tim souvisi ovladatelnost a lyncovani? A nebyla by to regulace, spis samoregulace. Nikomu by se pravo volit neupiralo, jen by u toho lide ofous vic premysleli. Tohle nemuze nikomu vadit. Proc plytvat usilim na kultivovani neceho, co kultivovano byt nechce?

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

rokvolbaprávohlasformadaňmojichrozdělovapříkladjednotlivecstrana

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑