Diskuze a otázky - STOP kouření!!!!

úvodní strana | aktualizovat | dolů

-lukys-

-lukys- | 18. 09. 2008, 23:27:56 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

Určitě nejsem sám, komu vadí to, že je nucen být pasivním kuřákem (a to i dobrými přáteli, většina jsou bohužel kuřáci). Jsem k tomu nucen kdykoliv, kdy jdu do restaurace, baru, klubu. Neberu kuřákům právo na kouření, je to jejich věc, ale jak známo, práva jednoho člověka končí tam, kde začínají práva někoho jiného. Kromě toho, že kuřáci ničí zdraví sobě i ostatním, znečisťují nedopalky okolí (rozhlédněte se kdekoliv třeba u zastávky, nový zákon toho moc nezměnil), díky nim občas hoří nějaký ten koš (když už tedy nedopalek nehodí na zem), a o tom, že by neměli kouřit na zastávkách a v okolí ví, ale ignorují to - stoupnou metr od zastávky, a vesele nás zásobují naší pravidelnou pasivní dávkou kouření :)
Stačí si jen přečíst tento text o pasivním kouření - http://stopkoureni.cz/index.php?obsah=3 , a i leckterý kuřák si podle mě nějakou tu cigaretku rozmyslí. Link je na stránky stopkoureni.cz, kde se mimo jiné dá podepsat i petice, díky které by mohl začít fungovat zákon, který by kuřáky konečně trošku omezil - kdo má zájem ať si počte, případně podepíše, ale to není předmětem této diskuze.

Rád bych ještě dodal, že léčení následků kouření, ať už aktivního nebo pasivního, stojí každý rok víc a víc peněz, peněz, které by mohly jít raději třeba na nové přístroje, lepší péči pro všechny, a podobně. Peněz, které my nekuřáci platíme na kuřáky, protože si dobrovolně ničí zdraví. Jsem pro aby cigarety byly pořád dražší a dražší a dražší - těší mě to, mám z toho škodolibou radost :)
Jsem pro to, aby zdravotnictví došlo té změny, že si prokázaní kuřáci (není problém poznat pasivního a aktivního kuřáka) budou hradit zdravotní péči, směřující na léčení následků kouření ze svého. Zdravotní si sice platí, ale náklady na jejich léčení několkanásobně převyšují to co zaplatí. Dobrovolně si ničí zdraví, dávají mraky peněz za drahé cigarety, ať si také platí následky svého počínání ne? Nemáš peníze? Klidně si umři, vždyť stejně dobrovolně pomalu umíráš s každou cigaretou, kterou vykouříš. A já umírám s tebou, protože jsem nucen to vdechovat také. A když pak díky pasivnímu kouření dostanu raka, umřu tuplem, protože nejsou na mojí léčbu peníze. A ty se zatím v klidu necháváš léčit za peníze pro lidi, kteří si za své problémy nemůžou.

Přijde vám tento text zaujatý? Přijde vám to správně :) Nesnáším kouření, je to hnus, je to něco co vám skoro nic nedá, ale dost vám vezme.. jsi nervozní? Tak si dej žvýkačku, kafe, nebo cokoliv jiného, něco co nebude omezovat a obtěžovat mě. Kromě zdravotních důsledků pro kuřáka, a i pro mě jako nekuřáka, jsou tu další věci. Když člověk jde, ať už na oběd, na pivo, nebo jen posedět do restaurace, vyleze ven a smrdí. Jdu do baru nebo klubu - vylezu ven a smrdím. Líbat se s holkou která si před chvíli jedno dala? Je to jak vylízat popelník.... To že holka kouří, už dávno nevypadá sexy a nepřitahuje to chlapy, spíše naopak, většinu to dnes odpuzuje. Doba se změnila, a pro ty co se drží "modních vln" - dnes je naopak in nekouřit.
Další věcí je, že kouří pořád mladší a mladší část populace, prostě proto že to vidí u starších, a chtějí taky vypadat dospěle - to že snaha dělat ze sebe něco co nejsou je jedna věc, druhá je ta, že si ničí zdraví už během svého vývoje. Což je ještě horší, než když kouří dospělý.

Řeknu to jinak, a ne moc mile. Je mi jedno kdo co dělá, jestli pak má zdravotní potíže, nebo třeba chcípne. Je to jeho problém - ale co je můj problém je to, že mě omezuje a obtěžuje. A to trpět nehodlám.

===========================

Zajímalo by mě stavisko vás kuřáků, a to slušně a bez nadávek a urážek, vaše stanovsko ke kouření. Jestli to opravdu tak nutně potřebujete, jestli si uvědomujete ty rizika, do budoucna, to že ubližujete lidem okolo i sobě, že třeba díky tomu budete mít jako starší problémy s dýcháním, srdcem, nebudete moct mít děti, že holky budou v 35 vypadat na 40, a podobně.
Existují možnosti jak přestat, nebo to omezit, kromě e-cigarety tu jsou náplasti, žvýkačky, a tuny dalších pomůcek. Znám lidi, kteří ze dne na den s kouřením prostě sekli, protože jim došlo, že to cesta do pekel, nebo prostě začali mít problémy - a teď nejen že nekouří, ale dokonce se jim to už přímo hnusí.
Takže přestat jde, jen chtít - a vemte si, co peněz ušetříte:)

====================

Rád bych tu tímhle "krátkým" úvodem :) Rozvinul slušnou a plodnou debatu o kouření, o názorech na to, ať už z jendé nebo druhé strany.

==============
==============

Názory jako ať nik

reagovat

Kouříte?

V anketě hlasovalo celkem 76 uživatelů

V diskuzi je 248 příspěvků a shlédlo ji 2243 uživatelů .

předchozí | 0 | 60 | 90 | 120 | 150 | 180 | 210 | 240 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

-lukys-

-lukys- | 19. 09. 2008, 00:02:45 | více příspěvků | napsat uživateli

> Majda12
ok, díky za názor :) Podle mě, je to o tom mít důvod :) třeba novej přítel, ortosoxní nekuřák , co? :)

Jimbo.cz

Jimbo.cz | 19. 09. 2008, 00:02:26 | více příspěvků | napsat uživateli

ja sem dokazal 2x prestat ze dne na den !2! a zase prestanu az bude duvod. dokud nebude tak budu kourit dokud se neukourim k smrti

uživatel eliminován | 19. 09. 2008, 00:02:06

Hele ja jsem odnaučený kuřak..takže je mi znám proble z obou stran...
No každopadně mě bezohlední kuřáci pěkně serou. Tím mám na mysli Ty co si jí zapalí aníž se zeptají!!!
Jinak ať si v soukromí kouří co chce ...po tom je mi buřt!5!

-lukys-

-lukys- | 19. 09. 2008, 00:01:50 | více příspěvků | napsat uživateli

> Jimbo.cz
fakt? !121!

uživatel eliminován | 19. 09. 2008, 00:01:38

> -lukys-
nejlepší je... Marsi, pls, nemáš cígo... nee já nekouřím... !1363!... cožeee!780!...
nebo eště si musím jít koupit krabku... jj jenom běž... !1363!

-lukys-

-lukys- | 19. 09. 2008, 00:01:33 | více příspěvků | napsat uživateli

> Jenny.Dee
děkuju, už jsme se zděsil, že budu překřtěnej na lukyse Lupáče !121!

-lukys-

-lukys- | 19. 09. 2008, 00:01:01 | více příspěvků | napsat uživateli

> meda-s.r.o
Ale, ani nevim hele, dneska jsme koukal na ty stránky stopkoureni.cz, a nějak mě to nabudilo :D

a když už jsi u toho kouření... spíš to, že mě možná nikdo nevykouřil .... !121!

-lukys-

-lukys- | 19. 09. 2008, 00:00:00 | více příspěvků | napsat uživateli

> DJ_Obelix
nejsme militantní nekuřák, jak mě častuješ, projevuju svůj názor. POkud miněco vadí, ozvu se. Pokud se ukouříš k smrti hezky doma zavřenej, klidně ti ještě ty cigára koupim :)

uživatel eliminován | 18. 09. 2008, 23:58:59

DJ_Obelix: a ty si kdo? !1358! Spasitel? Heled mne to je celkem jedno jestli se tu pobijete jen kvuli clanku nebo myslence...rikejte si tomu jak chcete...Jen mi prijde docela nesmyslny se jen diky tomu ze jeden je kurakem a druhej ne rozdelit na dve skupiny. Jeste do toho muzete zacit skandovat a bude to uplne bezvadny!1363!

uživatel eliminován | 18. 09. 2008, 23:58:45

> peetersz
Néblázni já jsem sportovec přeciž !1363! jsem motomagor !1355!

-lukys-

-lukys- | 18. 09. 2008, 23:58:39 | více příspěvků | napsat uživateli

> peetersz
tjn, jasně slovíčkaříš, ale já mluvil o zdraví všech, a napsal to obecně, vezmi si to v širším kontextu.
A kouření je o lidech - auta a továrny o společnosti - jak jsme řekl, továrny i auta, ač škodí, jsou prospěšný nám všem . cigára jen některým, a i těm ubližují.....

peetersz

peetersz | 18. 09. 2008, 23:57:59 | více příspěvků | napsat uživateli

> vlcak1001
ti dam cune....ty nekouris ci co?

-lukys-

-lukys- | 18. 09. 2008, 23:57:13 | více příspěvků | napsat uživateli

> Wwueffo
díky, máš pravdu :)

Ale prostě mi to vlezlo do hlavy, a muselo to ven :)

A když to pomůže třeba i jen jednomu člvoěku přestat kouřit, nebo si to cigáro nedát, budu rád :)

Nejsme "Lupáč přes cigára", ale prostě mi to vadí, tim spíš že mě to omezuje :)

uživatel eliminován | 18. 09. 2008, 23:56:20

!819! a polibit prdel bys treba nechtel.?!1363!______

-lukys-

-lukys- | 18. 09. 2008, 23:55:55 | více příspěvků | napsat uživateli

> San_greal
nene, nic takovýho :) živí mě sice prodej, ale ne ničeho co se jí !121!

uživatel eliminován | 18. 09. 2008, 23:55:48

Jááj běžtě někam ..ať si kouří kdo chce a kdo nechce kouřit ať nekouří ..
> Jdu na cígo .. čaj
!617!

JIMBI.JAMBA

JIMBI.JAMBA | 18. 09. 2008, 23:55:44 | více příspěvků | napsat uživateli

Auta a tovarny nam taky kazi plice,tak uz je to jedno jestli kourime nebo ne stejnak tak i tak mame plice v haji

uživatel eliminován | 18. 09. 2008, 23:55:43

> peetersz
Ty fakt čadíš? Ty čuně !1366!!1278!

-lukys-

-lukys- | 18. 09. 2008, 23:55:17 | více příspěvků | napsat uživateli

> ...verun...
Dycky si jinak budeš heldat důvod proč přestat později :) Když to zvládneš teĎ,a dáš maturu bez kouření, pak už zvládneš všechno :)

To kouření je jen berlička, na kteoru se upínáš, nic víc :)

uživatel eliminován | 18. 09. 2008, 23:54:56

Až ted sem si přečetla tvůj úvod a souhlasim s tebou tak napůl. Sem kuřák, nezačla sem z frajeřiny ani nic podobnýho. Byla sem blbá a neustála rozvod rodičů... Dělala sem i jiný píčoviny, ale tohle mi jediný zůstalo. Chci s tim taky seknout, jenže je to těžký a já vim že na to vůli nemám. Jinak s tim zakazováním souhlasim jak už sem psala s Obelixem

uživatel eliminován | 18. 09. 2008, 23:54:32

jn, být tak rozumnej a přestat :( třeba bych pak neměl problém přibrat :X

peetersz

peetersz | 18. 09. 2008, 23:54:27 | více příspěvků | napsat uživateli

> vlcak1001
proc bych nemel??:-)

-lukys-

-lukys- | 18. 09. 2008, 23:54:03 | více příspěvků | napsat uživateli

> kalokagathia
o tom je právě ta jedna petice... poslacni sami nic neudělají,. vždyť je uplácejí tabákové společnosti :)

Jenny.Dee

Jenny.Dee | 18. 09. 2008, 23:53:58 | více příspěvků | napsat uživateli

> DJ_Obelix
hm to si nemyslim:) ze by autor patril do skupiny militantnich:) to je treba takovej lupac, ten je militant jak vysitej:)

uživatel eliminován | 18. 09. 2008, 23:53:32

-lukys- a copak se ti stalo,ze ti to hnulo zluci?? nekdo te donutil kourit?? !811!

uživatel eliminován | 18. 09. 2008, 23:53:07

> peetersz
neříkej, že ty kouříš?!876!!1355!

-lukys-

-lukys- | 18. 09. 2008, 23:53:01 | více příspěvků | napsat uživateli

> DJ_Obelix
jsi možná jeden z těch ruzumných kuřáků, ale tohle je míněno na ty druhé. A co se týká hospod, tam je právě v plánu prosadit zákon, kdy kuřáci budou mít pro sebe vyhrazenou plnně oddělenou místnost. Tam ať si nahulí :)
A vytlačení na okraj společnosti? De facto se tam sami vytlačují. A co že se nekuřáci stále více ozývají, je prostě proto, že jim rupaj nervy. A bereš v ptaz třeba personál těch hospod? Ti co nekouří to trpí jen kvuli tomu, aby náhodou neměli nižší návštěvnost. Když to bude dané zákonem, bude to platit pro všechny hospody. A kučíci prostě budou chodit ven, tam kde nebudou mít místnost.
Mno, pokud se budou dál a dál podepisovat petice, nepomůžou ani poslanci kuřáci, ani lobby tabákových gigantů :)

DJ_Obelix

DJ_Obelix | 18. 09. 2008, 23:51:33 | více příspěvků | napsat uživateli

> Wwueffo
"Rytíř v zářivé zbroji?" Mě spíše přijde, že se tu začínají stále často vynořovat militantní nekuřáci a po vzoru "z boží vůle král" se tu snaží kázat o světonázoru...

peetersz

peetersz | 18. 09. 2008, 23:50:21 | více příspěvků | napsat uživateli

> -lukys-
no tak kdyz to vis tak urcite musis spocitat ze si celkem ty lekare zaplatime z ty spotrebni dane :-).....dalsi vec je ta ze ses nebavil o prospesnosti ale o tom ze ti to vadi a skodi to zdravi....a ja ti rikam ze mne zase vadi auta a skodi daleko vic mojemu zdravi a taky s tim nic neudelam a nepisu takove plamenne reci :-).....

DJ_Obelix

DJ_Obelix | 18. 09. 2008, 23:49:51 | více příspěvků | napsat uživateli

> ...verun...
Na nikotinové žvýkačky se vy*er - je to jen neskutečně předražená blamáž pro lidi se slabou vůlí...

předchozí | 0 | 60 | 90 | 120 | 150 | 180 | 210 | 240 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

kuřákprávokouřeníklubbarčlověknedopalekzastávkapřítelhořestopokolívětšinazdravírestauracezákondíkvěcostatní

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑