Diskuze a otázky - STOP kouření!!!!

úvodní strana | aktualizovat | dolů

-lukys-

-lukys- | 18. 09. 2008, 23:27:56 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

Určitě nejsem sám, komu vadí to, že je nucen být pasivním kuřákem (a to i dobrými přáteli, většina jsou bohužel kuřáci). Jsem k tomu nucen kdykoliv, kdy jdu do restaurace, baru, klubu. Neberu kuřákům právo na kouření, je to jejich věc, ale jak známo, práva jednoho člověka končí tam, kde začínají práva někoho jiného. Kromě toho, že kuřáci ničí zdraví sobě i ostatním, znečisťují nedopalky okolí (rozhlédněte se kdekoliv třeba u zastávky, nový zákon toho moc nezměnil), díky nim občas hoří nějaký ten koš (když už tedy nedopalek nehodí na zem), a o tom, že by neměli kouřit na zastávkách a v okolí ví, ale ignorují to - stoupnou metr od zastávky, a vesele nás zásobují naší pravidelnou pasivní dávkou kouření :)
Stačí si jen přečíst tento text o pasivním kouření - http://stopkoureni.cz/index.php?obsah=3 , a i leckterý kuřák si podle mě nějakou tu cigaretku rozmyslí. Link je na stránky stopkoureni.cz, kde se mimo jiné dá podepsat i petice, díky které by mohl začít fungovat zákon, který by kuřáky konečně trošku omezil - kdo má zájem ať si počte, případně podepíše, ale to není předmětem této diskuze.

Rád bych ještě dodal, že léčení následků kouření, ať už aktivního nebo pasivního, stojí každý rok víc a víc peněz, peněz, které by mohly jít raději třeba na nové přístroje, lepší péči pro všechny, a podobně. Peněz, které my nekuřáci platíme na kuřáky, protože si dobrovolně ničí zdraví. Jsem pro aby cigarety byly pořád dražší a dražší a dražší - těší mě to, mám z toho škodolibou radost :)
Jsem pro to, aby zdravotnictví došlo té změny, že si prokázaní kuřáci (není problém poznat pasivního a aktivního kuřáka) budou hradit zdravotní péči, směřující na léčení následků kouření ze svého. Zdravotní si sice platí, ale náklady na jejich léčení několkanásobně převyšují to co zaplatí. Dobrovolně si ničí zdraví, dávají mraky peněz za drahé cigarety, ať si také platí následky svého počínání ne? Nemáš peníze? Klidně si umři, vždyť stejně dobrovolně pomalu umíráš s každou cigaretou, kterou vykouříš. A já umírám s tebou, protože jsem nucen to vdechovat také. A když pak díky pasivnímu kouření dostanu raka, umřu tuplem, protože nejsou na mojí léčbu peníze. A ty se zatím v klidu necháváš léčit za peníze pro lidi, kteří si za své problémy nemůžou.

Přijde vám tento text zaujatý? Přijde vám to správně :) Nesnáším kouření, je to hnus, je to něco co vám skoro nic nedá, ale dost vám vezme.. jsi nervozní? Tak si dej žvýkačku, kafe, nebo cokoliv jiného, něco co nebude omezovat a obtěžovat mě. Kromě zdravotních důsledků pro kuřáka, a i pro mě jako nekuřáka, jsou tu další věci. Když člověk jde, ať už na oběd, na pivo, nebo jen posedět do restaurace, vyleze ven a smrdí. Jdu do baru nebo klubu - vylezu ven a smrdím. Líbat se s holkou která si před chvíli jedno dala? Je to jak vylízat popelník.... To že holka kouří, už dávno nevypadá sexy a nepřitahuje to chlapy, spíše naopak, většinu to dnes odpuzuje. Doba se změnila, a pro ty co se drží "modních vln" - dnes je naopak in nekouřit.
Další věcí je, že kouří pořád mladší a mladší část populace, prostě proto že to vidí u starších, a chtějí taky vypadat dospěle - to že snaha dělat ze sebe něco co nejsou je jedna věc, druhá je ta, že si ničí zdraví už během svého vývoje. Což je ještě horší, než když kouří dospělý.

Řeknu to jinak, a ne moc mile. Je mi jedno kdo co dělá, jestli pak má zdravotní potíže, nebo třeba chcípne. Je to jeho problém - ale co je můj problém je to, že mě omezuje a obtěžuje. A to trpět nehodlám.

===========================

Zajímalo by mě stavisko vás kuřáků, a to slušně a bez nadávek a urážek, vaše stanovsko ke kouření. Jestli to opravdu tak nutně potřebujete, jestli si uvědomujete ty rizika, do budoucna, to že ubližujete lidem okolo i sobě, že třeba díky tomu budete mít jako starší problémy s dýcháním, srdcem, nebudete moct mít děti, že holky budou v 35 vypadat na 40, a podobně.
Existují možnosti jak přestat, nebo to omezit, kromě e-cigarety tu jsou náplasti, žvýkačky, a tuny dalších pomůcek. Znám lidi, kteří ze dne na den s kouřením prostě sekli, protože jim došlo, že to cesta do pekel, nebo prostě začali mít problémy - a teď nejen že nekouří, ale dokonce se jim to už přímo hnusí.
Takže přestat jde, jen chtít - a vemte si, co peněz ušetříte:)

====================

Rád bych tu tímhle "krátkým" úvodem :) Rozvinul slušnou a plodnou debatu o kouření, o názorech na to, ať už z jendé nebo druhé strany.

==============
==============

Názory jako ať nik

reagovat

Kouříte?

V anketě hlasovalo celkem 76 uživatelů

V diskuzi je 248 příspěvků a shlédlo ji 2241 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | 180 | 210 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

Non_U

Non_U | 19. 09. 2008, 00:18:44 | více příspěvků | napsat uživateli

-lukys-: už by jsi se mohl sklidnit...!20!

ceiks

ceiks | 19. 09. 2008, 00:17:55 | více příspěvků | napsat uživateli

Z částí s tebou souhlasím. Ale asi bych byl proti neúnosnému zdražování, furt jsou to nemalé peníze pro státní kasu, takže kuřáci jsou v tomhle ohledu fajn. Já bych se držel západního modelu a jen zakázat kouření na veřejných místech, takže i v hospodách. A co se týče zdravotního pojištění v tom moc nesouhlasím, to by to muselo platit na vše nezdravé takže i na grilované maso brambůrky atd.

uživatel eliminován | 19. 09. 2008, 00:17:35

> peetersz
Motomagořim na motorkách, ne? Na cíga neni pak ani čas !973! jinak ty videjka posílám, akorát musim vybrat nějaký méně hlučný !1355!

DJ_Obelix

DJ_Obelix | 19. 09. 2008, 00:17:16 | více příspěvků | napsat uživateli

> Wwueffo
!1190!

-lukys-

-lukys- | 19. 09. 2008, 00:17:13 | více příspěvků | napsat uživateli

> _Nightrain_
No to jo, tuplem, když je to tvoje auto že? :)

-lukys-

-lukys- | 19. 09. 2008, 00:16:43 | více příspěvků | napsat uživateli

> DJ_Obelix
To máš sice pravdu,ale přesto názor neměnim :) Kouření je nemoc, problém, něco co škodí, a tudíž jsempro vymícení, jakoukoliv cestou :)

-lukys-

-lukys- | 19. 09. 2008, 00:15:19 | více příspěvků | napsat uživateli

> vlcak1001
nejlepší je vzít kuřákovi krabičkua rozbít jí !121!

DJ_Obelix

DJ_Obelix | 19. 09. 2008, 00:15:15 | více příspěvků | napsat uživateli

> _Nightrain_
A zapálí si ve svém autě? Já bych se teda nejdříve zeptal, ovšem na druhou stranu má na to právu - ač je to dost sobecké...

peetersz

peetersz | 19. 09. 2008, 00:15:03 | více příspěvků | napsat uživateli

> vlcak1001
a co to ten motomagor je??:-O

Jenny.Dee

Jenny.Dee | 19. 09. 2008, 00:14:45 | více příspěvků | napsat uživateli

> DJ_Obelix
ja teda u sebe nepozoruju zadny vyraznejsi tendence ke kurakum, jakoze fuuuj apod:)) naopak, ja sem docela hodne tolerantni:) jsou veci ktery mi teda hnou zluci, jakoze fest ale ty si obhajim, napr. koureni v aute bez klimy v pritomnosti deti, to je totalne neprijatelny pro me. ale jinak..kuraci vs. nekuraci v restauracich apod. je hlavne o toleranci

-lukys-

-lukys- | 19. 09. 2008, 00:14:35 | více příspěvků | napsat uživateli

> Jenny.Dee
JAsně no, to já to celý zplodil sám :) Hlavně Lupáč kecá lidem do života - já řešim co vadí mě a ostatním, co mě omezuje a obtěžuje, a v tom je mezi náma rozdíl :)

A teda pak globálně řešim zdraví atd :)

uživatel eliminován | 19. 09. 2008, 00:14:35

DJ_Obelix: I ty máš v tomhle pravdu ,že téhle strany jdou skupinky co bojují pro práva nekuřáku ..proto se stále tvoří některe i přehnaně nesmyslné zákony. Je pravda že jsem nekuřák ale třeba nechápu proč by se mělo zakázat kouření po celé restauraci. Proto tam existuje nekuřácká místnost, která je od těch ostatních dobře oddělena.

-lukys-

-lukys- | 19. 09. 2008, 00:13:16 | více příspěvků | napsat uživateli

> Majda12
Hele jde to, jen to chce fakt vůli, a/nebo důvod :)

-lukys-

-lukys- | 19. 09. 2008, 00:12:37 | více příspěvků | napsat uživateli

> peetersz
jenže milej zlatej, bez těch továren a aut by se nanažral, a neměl tuny jinejch věcí. TAkže tyhle vci potřebuje... ale cigarety v konečnym důsledku nepotřebuje nikdo.

Divil by ses kolik toho nadejcháš jako pasiv. A nekuřácký hospody nebo kluby bohužel ani neznám, asi jich moc nebude, nepočítám li někde dobu oběda... a stim nechoĎ nechoď.....

... proč se mam já omezovat? Maj se omezovat ti co škodí sobě i mě. Doufám že prode ten zákon o kouření, jako je to uý vě věštině států evropské unie......

uživatel eliminován | 19. 09. 2008, 00:10:48

tedy,, jsem uz zaplat pan buch nekurak, a to asi pres dva roky,ale takovou zarputilost jsem uz dlouho necet..Je tolik veci co cloveku skodi mnohem vice,a ani o tom nevis..Navic si myslim, ze za ten svuj návyk plati docela dost...Trosku tolerance by ti neuskodilo..

DJ_Obelix

DJ_Obelix | 19. 09. 2008, 00:10:41 | více příspěvků | napsat uživateli

> -lukys-
A to se zase budeme dostávat do časů totality, kdy se věci museli přikazovat. Pokud člověk chce mít nekuřácký podnik (a že takové znám a jsem si jistý, že vydělávají), stačí nemít "staženou prdel" a nečekat na to až zahřmí a normálně zavést svůj podnik mezi nekuřácké. Je to jeho osobní volba. A že se bojí odlivu zákazníků? Jeho problém. Pro podnikání člověk musí umět riskovat a ne čekat, až mu bude stát podávat berličky.

-lukys-

-lukys- | 19. 09. 2008, 00:09:03 | více příspěvků | napsat uživateli

> meda-s.r.o
ona nekouří.. moc... teda cigarety jo !121!

jojo, oki, uvidíš, je to na chvíli a docela zajímavý :)

uživatel eliminován | 19. 09. 2008, 00:08:59

-lukys-
No pravě že mě dokaže nasrat jak třeba jedu s někým v autě... a on si zapalí bez toho aniž by se zeptal...to je vrchol nevychovanosti!24!

uživatel eliminován | 19. 09. 2008, 00:08:11

> -lukys-
nejlepší je si cígo vzít a zlomit ho !1278!

DJ_Obelix

DJ_Obelix | 19. 09. 2008, 00:07:53 | více příspěvků | napsat uživateli

> Wwueffo

Možná výraz militantní nekuřák není ten správný, ale všimni si, že kuřáci sami od sebe žádné "skupinky" nedělají. Rozdělování vždy vychází ze strany nekuřáků. P.S.: Chápu a dokonce i beru některé argumenty nekuřáků a rád s nimi na toto téma diskutuji. Ovšem zdaleka NEJHORŠÍ jsou odnaučení kuřáci. Ty se projevují jako největší mravokárci, ač je to z jejich strany pokrytecké až hanba...

-lukys-

-lukys- | 19. 09. 2008, 00:07:17 | více příspěvků | napsat uživateli

> DJ_Obelix
Dokud to nebude v zákoně, málokdo nebo nidko nepůjde do toho, aby jeho hospa byla nekuřácká, bude se bát odlivu lidí... když to bude daný zákonem, nebude to problém :)

-lukys-

-lukys- | 19. 09. 2008, 00:06:08 | více příspěvků | napsat uživateli

> _Nightrain_

soukromí neřešim, jen předesílám dopad na zdraví :) V soukromí ať se třeba ukouřej k smrti !121!

Jenny.Dee

Jenny.Dee | 19. 09. 2008, 00:05:11 | více příspěvků | napsat uživateli

> -lukys-
no me nedekuj:) a krtenej nekteryma stejne byt muzes:)) vis jak..stop koureni, to je lupacovo oblibeny:)) a dlouhy texty taky, az na to, ze jeho domenou jsou fukce ctrl c+v :))

-lukys-

-lukys- | 19. 09. 2008, 00:05:09 | více příspěvků | napsat uživateli

> -lukys-
!121!!121!!121!!121!!121! Si pomatuju jak mi každej an střední nabízel cigáro, pač věděli že nekouřim... jsme si jendou od všech vzal a ty cíga pak rozdal... už nenabízeli .... !585!

uživatel eliminován | 19. 09. 2008, 00:04:03

> -lukys-
no, právě jeden potenciální by tu možná byl... a právě jak říkáš ortodoxní nekuřák... jenže i tak vim že to nezvládnu... dokážu to omezit, ale ne prestat úplně... ale já něco vymyslim!1152!

-lukys-

-lukys- | 19. 09. 2008, 00:03:34 | více příspěvků | napsat uživateli

> Bitch_4_You
hele klidně, ale nesmíš předti mkouřit !121!

peetersz

peetersz | 19. 09. 2008, 00:03:34 | více příspěvků | napsat uživateli

> -lukys-
v sirsim kontextu si myslim ze zdravi nas vsech daleko vice ohrozuje i samotna tucna strava atak dale..tobe dejme tomu vadi cigarety ale rekneme ze muze byt clovek kteremu vadi ta auta a tovarny....vubec je nepotrebuje a akorat mu nici zdravi....za celou spolecnost...ty jestlize nechodis do zahulenych lokalu tak vdechnes kour jako z jedne cigarety minimalne za rok.....a kdyz chodis do putyk kde se nekouri....tvuj boj jestli tam nechces tak nechod....

uživatel eliminován | 19. 09. 2008, 00:03:18

-lukys- tak zavolej verce..ona urcite rada poslouzi :) hele zlati jinak dneska mi volal ten chlap z toho lifestyle bednar nebo jak se jmenuje,v pondeli s nim mam schuzku

DJ_Obelix

DJ_Obelix | 19. 09. 2008, 00:03:10 | více příspěvků | napsat uživateli

> -lukys-
K personálu hospod: V dnešní době je přímo nebo nepřímo v žádankách o práci u mnoha společností dané, že si nepřejí zaměstnat kuřáka. Ovšem na druhou stranu bych si jako nekuřák nezažádal o místo číšníka v hospodě (bavím se skutečně o hospodě, nikoliv luxusní restauraci). Psal jsem to předtím a opakuji to i nyní - nechť si každý provozovatel té či oné restaurace rozhodne sám, zda chce mít hospodu nekuřáckou či kuřáckou. Je jen jeho volba, kterou skupinu bude považovat za "výnosnější". K peticím - jsem v tomto ohledu skeptik a nevěřím, že ony petice dosáhnou požadovaných omezení. Možná nějaké dílčí úspěchy a tím to hasne. A pokud by se to skutečně podařilo nějak plošně prosadit, zákaz kouření by platil pouze ve staveních v majetku obce, nikoliv v majetku soukromníků, takže by se vždy cestičky našly. Navíc by to tu začalo fungovat jako v USA v době prohibice a vznikaly by "tajné" místnosti, kde by se kouřilo a kvetl organizovaný zločin (to je samozřejmě nadsázka).

Jimbo.cz

Jimbo.cz | 19. 09. 2008, 00:02:52 | více příspěvků | napsat uživateli

-lukys- jj !617! je to strasny

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | 180 | 210 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

kuřákprávokouřeníklubbarčlověknedopalekzastávkapřítelhořestopokolívětšinazdravírestauracezákondíkvěcostatní

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑