Diskuze a otázky - vážně existuje někdo,kdo si myslí,že neexistuje Bůh?

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 28. 08. 2008, 12:06:39 |

takových lidí je totiž na celém světě cca 10%, ČR je zřejmě nejateističtější země v Evropě,ne-li na světě. Nicméně,já si myslím, že to bývá u mladých lidí spíš projev vzdoru vůči všem autoritám, včetně Boha,ale ve skutečnosti, i když to možná ještě sami nevědí, v jeho existenci věří. On totiž život bez víry je poněkud chudý.

reagovat

věříte v existenci Boha?

V anketě hlasovalo celkem 1643 uživatelů

V diskuzi je 4847 příspěvků a shlédlo ji 13212 uživatelů .

předchozí | 0 | 300 | 600 | 750 | 780 | 810 | 840 | 870 | 900 | 930 | 1200 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 16:29:58

> ReTRe v té době mor léčit neše,popravdě,kdo vymyslel očkování proti moru z hlavy nevím,tedy ani nemohu vědět,zda byl nebo nebyl věřící,nicméně,není to zase tak vzdálená minulost,počítám cca 100 let,co byla objevena vakcína.do té doby se na mor umíralo a v drtivé většině se umírajícím věnovali příslušníci a příslušnice řádů,čili tady tvoje argumentace neobstojí.

v Africe se v misiích křesťanství nabízí jako alternativa,ne jako povinnost a zásadně odmítám tvoje tvrzení,že by nechali kohokoli zemřít hlady,pokud nepřistoupí ke křesťanství,tenhle zlý výmysl musím prostě radikálně odmítnout.

ano,konečně mohu souhlasit,je to o člověku a o povaze,někdo pomáhá,někdo ne.Poprvé jsi napsal,co tady tvrdím od začátku,že člověk je odpovědný za svoje chování..já jen dodávám,že za něj jednou složí účty a to ty asi odmítáš,ale to je jediný rozdíl!5!

fataldoll

fataldoll | 17. 09. 2008, 16:24:13 | více příspěvků | napsat uživateli

> RCPR
já se nikoho ale nezastávám, ale jak to tu pár dní sleduju, tak tahle diskuze mi příjde paradoxně mnohem méně smysluplná než diskuze ostatní. Tady se totiž lidé vzájemně snaží přesvědčit toho druhého o svém názoru a to je blbost a nikam to nevede. Kdežto když si 15ti letá slečna založí diskuzi: Nejlepší řasenka, tak to dokonce i přinese ovoce :D

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 16:24:02

já teda věřím........

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 16:23:12

> ReTRe
Není rozdíl mezi pantheismem, panatheismem, polytheismem, theismem? Řekl bych, že to je fakt velkej rozdíl (a to nejen proto, že se kvůli tomu upalovalo, ale kvůli důsledkům, ke kterým to vede).
Bohové (a Bůh) byli vždycky mnohem víc než lidé. To, co člověk nedokáže být, to, co člověk nechápe... Bůh ale daleko přesahuje myšlení lidí - my jsme s to ho jen naznačit, nemožno ho pochopit, popsat, prokázat. I kdyby nebyl, tak skrze to, že tímto směrem Hukazujeme se jako lidé posouváme o velký kus dál...

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 16:22:29

RCPR no vědci v té době byli dost napadáni !2! a nejen věda, celkově odlišný názor, takže by bylo dost nelogické, aby nemoc, která se nesměla léčit a byla označená za boží trest vymyslel nějaký farář támhle z kopečka !2! protože by šel vším proti svátosti a svatému slovu, což v té době u pobožných moc IN nebylo !811! btw o té Africe jsem to napsal rychle a stručně, ano detailněji by to znělo né, až tak drasticky a pokud to popíráš, co se jim vnucuje zároveň s jídlem, tak je mi tě líto :o) btw s Matkou Terezou, je to o člověku a povaze, ne každý kdo věří se stará a né každý kdo nevěří se nestará, jen ta skupina z toho zas udělala svůj idol a spásu, akorát nevím, co by ta skupina dělala, kdyby byli všichni takoví, třeba by se šla zahrabat, anebo by si zas vymyslela něco jiného !2!

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 16:18:19

> fataldoll tak to jo!2!ale celkem trefně použitý citát!5!

fataldoll

fataldoll | 17. 09. 2008, 16:17:36 | více příspěvků | napsat uživateli

> RCPR
já vim, že né, to byl vtip na motivy RD

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 16:15:40

Xouchok ono vcelku je jedno jak je pojímán, jde o tu samou podstatu, vlastně chtěný nebo rádoby výměnný obchod a ať to skoro stojí co to stojí... !2! btw jasně že o lidech, ale jen o nich, ne o božstvích, to už je výměšek lidí a řády jak se chovat, co se děje při tom a onom, mají lidi od pradávna, nejde to členit, lidé a bůh, jsou jen lidé a jejich výmysl nazvaný bůh !2!

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 16:14:34

> ReTRe
btw,napadá mě Matka Tereza,o té jsi možná něco slyšel,ne?máš pocit,že léčila astarala se jen o ty,kteří věřili v Boha?nebo měla nějaký skrytý záměr,o kterém nevím?

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 16:12:18

> ReTRe a jak víš,že léky objevují "bezbožní"???to mi tedy pověz..
aha,ty chceš říct,že se někdo narušený zaštítí Biblí a jde zabíjet?To je přece stejný,jako když se "bezbožný" zdroguje a postřílí školu,ne?
já v Africe byl a viděl jsem misie,ty také?funguje to úplně jinak,než tady tvrdíš,troufám si tvrdit,že jsi to četl v Blesku!2!promiň,ale nic jiného na to nejde napsat!2!

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 16:11:03

*sry za hrubky, nestačím psát !102!

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 16:10:47

> ReTRe
Lidé stvořili bohy a poté Boha na vysvětlování nevystvětlitelných jevů kolem sebe. Pak někdo podkuchl zvíře a začalo třeba pršet. Výsledek? Když podkuchneme zvíře - bude se náš nevysvětlitelný princip (Bůh) k nám chovat milostrdněji. Budem podkuchávat zvířata, abychom si ho udobřili - máme (zcestný) ritus. Bude jej zapotřebí tematizovat a posunout o kus dál. Kdo vlastně dneska věří v Boha jakožto dědu? Teologická víra je opravdu daleko z tohoto bodu... Bůh je pojímán už jinak.
Každopádně mnoho tvých argumentů jsou políčky lidem a ne Bohu. Bůh tvoří zlo? Ne, jsou to lidé... Do této diskuse jsem vstoupil otázkou, co/kdo je to Bůh? A to je zásadní problém...

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 16:08:57

RCPR prej co udělali bezbožní :D no nehleděli nemodlili se a vymysleli lék, kdyby se všeci modlili, tak bymse si tu asi dneska nepsali, bo bysme pochcípali !102! ad2 měl bys občas někde zajet a popovídat si, kdo jim dal najíst, kdo za to může a říkám tím přesně to co říkám, náb. organizace tohle organizují !2! btw zabíjí protože může, protože si v té bibli vezme za své jen to co chce, ono každý si v ní najde to své, ku svému myšlení, povaze a jednání, tím si ospravedlní své činy sám pro sebe, protože je tak napsaná, proto je tam to "může" :o)

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 16:08:15

> fataldoll to neřekl Pepek Námořník,ale je to dobrý a souhlasím!2!

fataldoll

fataldoll | 17. 09. 2008, 16:07:27 | více příspěvků | napsat uživateli

inu jakřekl Pepek Námořník: "Nesouhlasím s Vámi. Ale budu do posledního dechu bránit vaše právo to říct." !511! tak to nechte ...

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 16:07:14

> Raccky mně ne!2!

Raccky

Raccky | 17. 09. 2008, 16:06:38 | více příspěvků | napsat uživateli

> RCPR
jestli budu pozejtři ve zprávách, tak se ti celá víra sesype jak domeček z karet!5!

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 16:05:20

> Raccky doufej!2!

Raccky

Raccky | 17. 09. 2008, 16:04:26 | více příspěvků | napsat uživateli

> RCPR
Jestli to nedám, tak si jdu hodit mašli. Jestli je tedy bůh a jestli je teda milosrdný, tak to zejtra prostě dát musim.!2!

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 16:02:49

> Raccky
to záleží,jak moc jsi se snažil naučit!5!

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 16:02:45

Xouchok ano a lidé stvořili boha, modly a mýty, které podpírají nesmyslné a neuvěřitelné věci, ono když budeš dobrý, zblbneš pár lidí a ti zas další, jen je musíš nechat uvěřit... Je celkem logické, že kdysi v dávných časech poh. kultur si lidé vymýšleli své bohy, větru, deště, bouří, vody atd atd. věřili tomu, že pokud jim něco objetují a podsunou, že se budou mít líp, že nebude tak intenzivní bouřka, nebo že bude dobrá úroda, jenže to jsme s podstatou zas u lidské povahy, "jak zabít, zničit, obětovat něco na úkor vlasního prospěchu" je to jen o lidech, vymysleli si bohy, mysleli si, chtěli, nevěděli... vždy jen o lidech a lidech, nikde o zvířatech, okolních druzích nic, víra není dar, víra je jen něco jako "nevím kudy kam" btw a píšeš, že kdyby tam nebylo to vydělávání, není to fajn, nejde jen o to, jde o manipulaci, ta je prostředkem nejen k vydělávání :o) a manipulace zas kví zas v těch kořenech k té podstatě chtění a ukecávání přírody, že oběují a bude, veření atd. !2! vidím to trochu jinak asi !2!

Raccky

Raccky | 17. 09. 2008, 16:01:46 | více příspěvků | napsat uživateli

Na takový blbosti nevěřim. Jestli je bůh , tak mě zejtra nechá udělat maturu, jinak stojí za hovno...!20!

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 15:59:55

> ReTRe
co to?kdo jde a zabíjí,protože může??

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 15:59:17

> Xouchok nalézt je asi lepší slovo..

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 15:55:05

> ReTRe těžko reagovat krátce a nemám moc času - soud s Brunem nebyl jen církevní,nýbrž i světský a odsouzen byl v první řadě světským soudem..k tomu moru - kdo se o ty nemocné staral?mužské a ženské církevní řády (většinou),světská moc je zavírala do domů a nechávala bez pomoci zemřít..
věda přišla s lékem a co udělalli "pobožní"?hmm,aha,super?a co udělali bezbožní?!2!
a k té africe-to je už vyloženě vědomýá lež..chceš tedy říct,že když zorganizuje nějaká křesťanská organizace pomoc,dá najíst jen tomu,kdo řekne,že věří v Boha?jak jsi na to přišel?
já přece netvrdím,že v historii nedělala církev (jakákoli) chyby, koneckonců i v církvích jsou jen lidé,ale přesto si nemyslím,že by dělaly církve víc chyb než světská moc,naopak.to je myslím celkem zřejmé..

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 15:52:15

> ReTRe
Kdyby tam nebylo to vydělávání, bylo by to fajn, ale v tomhle bodě dostává víra bod a lidi a jejcih hamižnost jeden trestnej. Taktéž dějiny: víra nezpůsobuje válka - jsou to jen lidé. Lidé, kteří se postaví nad víru a znužívají ji. Slovo "dar" mi příjde na místě - spíš to přijmout se mi nezdá.
> RCPR
Nelíbí se mi slovo "přijímat", co takhle "utvořit" či "nalézt"? Víra je aktivitou jedince, není mu dávána pasivně.

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 15:51:42

RCPR řekni mi, co není tak jednoduchého na tom, že v jednu dobu sepíše pár hlav knihu, ani se neví kdo, navíc vztahovačnou kde si každý z ní veme jen to své např. psycho si přečte, že je nej bytost a jde a zabíjí, protože vlastně může !2! z knihy, která vznikla za pomocí legend a bájí a daleko potom co svět a druhy na světě již tisíciletí dávno byly !2!

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 15:46:45

RCPR to bylo dobré, prej "dar" !2!

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 15:44:31

> Xouchok eh,to znám,na jedné straně pocit úlevy,že mám ještě týden na zacelení mezer, na druhé straně stres z toho, že už jsem to mohl mít za sebou!2!
provokativní ve smyslu, že jsem očekával polemiku,nikoli agresivní přesvědčování,že věřící jsou pouze prostoduchý dobytek!2!na takovou diskuzi prostě nehodlám přistoupit byť jen tím, že budu pokoušet přesvědčovat kohokoli,kdo o to ani nestojí,že víra nemá nic společného se vzděláním ani vědou,že to je dar,který někdo přijme,jiný odmítne,atd,atd. však víš

uživatel eliminován | 17. 09. 2008, 15:41:58

Xouchok hele jako o psy a psy stavech mě poučovat nemusíš, psy stavy se dají navodit i jednoduchým způsobem, nemusím proto manipulovat lidi kolem sebe a na tom vydělávat :o) ale každého věc :D a jinak, koukám, že třeba při morové epidemii bys tam byl ku prospěchu, ti lidi věřili, ale jsou věci s kterýma víra nic nezmůže !2!

předchozí | 0 | 300 | 600 | 750 | 780 | 810 | 840 | 870 | 900 | 930 | 1200 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

světbůhčlověkživotvzdorČRautoritaevropěskutečnostprojevexistencezemě

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑