Diskuze a otázky - zvedání platů učitelům

úvodní strana | aktualizovat | dolů

Vaara

Vaara | 21. 08. 2010, 11:33:39 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

http://www.novinky.cz/domaci/209287-pet-tisic-kazdemu-uciteli-navic-plati-ma-to-ale-hacky.html

Fascinuje mě diskuze, která se rozběhla pod článkem. Jak každej nadává, že učitelé dělají 5 hodin denně, mají 3 měsíce placenýho volna a pořád si jen stěžují na výplaty... Dobře, možná někteří mají "částečně" pravdu, ale druhou stranu mince už nevidí nikdo, kdo si tu práci nezkusil.
Spíš by mě zajímalo - ti, co dokážou jen takhle nadávat a mít blbý řeči o něčem, o čem nic neví, proč nejsou taky učitelé? Když ti mají podle nich takový výhody? Učitel přece může být každej, kdo má dostatečný vzdělání a zájem o obor... Jenže to ne, tady prostě každej jen mele dokola ty svoje blbiny. Každýho z těch lidí bych na týden zavřela na základku, ono by je to velmi rychle přešlo a pak by vážili každý další slovo.
Co si o tom myslíte vy? Je mi jasný, že tady asi podporu nenajdu, ale o to mi ani nejde. Vlastně jsem ráda, že po pěti letech na základní škole jdu na mateřskou a budu mít chvilku "klid". Faktem je, že na základce už mě nikdy nikdo neuvidí.
Díky za možnost vyjádřit můj názor. A ten váš?

reagovat

V diskuzi je 185 příspěvků a shlédlo ji 3245 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

Thomikayra

Thomikayra | 21. 08. 2010, 14:50:38 | více příspěvků | napsat uživateli

> Adelmus Dobře.A kdyby ti vypadl,dám ti toho jointa zase do pusy ať vypadáš stylově i po smrti!1250!
Na oplátku,když umřu první,dáš mi do rakve lahev Jacka Danielse!1358!

uživatel eliminován | 21. 08. 2010, 14:12:24

> M-Cristiane
Já píčoviny ve škole nedělám.

uživatel eliminován | 21. 08. 2010, 14:10:25

to je smutne jak ten svet se hrouti pred myma ocima !11!

uživatel eliminován | 21. 08. 2010, 14:07:25

> Vaara
Naprosto s tebou souhlasím a vím s osobní zkušenosti o čem je řeč.

uživatel eliminován | 21. 08. 2010, 14:00:59

> Vaara - Fakt? Jak někdo může odolat štrůdlu?! A když jsme byly u té školy, co vyučuješ? :)

uživatel eliminován | 21. 08. 2010, 14:00:50

tyhlety diskuze uz ani nectu, akorat se rozcilim a co z toho !486!

uživatel eliminován | 21. 08. 2010, 14:00:37

> _MaKiNkA_

No - v tom případě můžeš (s tím zabíjením) začít u sebe, ne?

uživatel eliminován | 21. 08. 2010, 13:56:35

> M-Cristiane
To máš pravdu, ale málo.
Na středních školách to mají opravdu těžké.Chce to pevné nervy.Já bych ty děcka musela zabít!898!

uživatel eliminován | 21. 08. 2010, 13:56:30

myslim ze asi zaslouzi zvednout plat uz jen z duvodu ze dnesni chovani decek je docela mazec byt tim ucitelem tak se asi zblaznim !811!

uživatel eliminován | 21. 08. 2010, 13:54:39

> _MaKiNkA_

Ale ze střední školy je můžou vyrazit, když dělají bordel, ne?

uživatel eliminován | 21. 08. 2010, 13:53:42

> Vaara
Já teď mluvím o chování žáků!544!
Na 1 stupni je to pohoda (někdy..)
Na 2 se děti dostávají do puberty, ale ještě se dají krotit.Na středních školách je to něco jiného. :)Opravdu se některým učitelům divím.

uživatel eliminován | 21. 08. 2010, 13:53:36

> Vaara

Možná, že trochu změníš názor, až stát zavede tzv. "učitelskou daň" - 1% z obratu jako příspěvek na platy učitelů...!20!

uživatel eliminován | 21. 08. 2010, 13:53:19

Docela mne udivuje, jak tu skoro každý píše skrze rodiče. Jasně, mají na tom svou vinu, ale především bych viděl problém jinde. Třeba, že za to může také okolí, ve kterém ti školáci jsou. S kým se stýkají apod..

Vaara

Vaara | 21. 08. 2010, 13:51:38 | více příspěvků | napsat uživateli

> _MaKiNkA_
Ale základka je nejhorší !1418! Bohužel.

uživatel eliminován | 21. 08. 2010, 13:51:24

> Vaara

Co chceš vlastně dělat ??

Vaara

Vaara | 21. 08. 2010, 13:50:52 | více příspěvků | napsat uživateli

> M-Cristiane
Nevím. Ale brzy uvidím.

uživatel eliminován | 21. 08. 2010, 13:49:54

Učitelům se divím.Kolik nevychovaných děcek za život potkají.Nechala bych zvýšit plat na středních a vysokých školách.Na základce ještě ne.!885!

uživatel eliminován | 21. 08. 2010, 13:49:24

> Vaara

Tak to jsem zvědavý, zdali ti boj se státní správou z pozice podnikatelky bude připadat méně vyčerpávající, než boj s dětmi na základce !2!!2!!2!

jazylka

jazylka | 21. 08. 2010, 13:46:53 | více příspěvků | napsat uživateli

Budouctnost tvoří výchova dětí a to jsou jen rodiče!Učitelům není co závidět,takové nervy s nevychovanýma fakanama!20!Podle mě učitelé jsou v dnešní době chudáci a ten směšný plat,jim laskavě nezávidte!!!

Vaara

Vaara | 21. 08. 2010, 13:44:04 | více příspěvků | napsat uživateli

> M-Cristiane
První odstavec má jedinou chybu - a sice tu, že to tak opravdu bohužel nefunguje. Jako učitelka můžu říct, že za šest let, až půjde moje dítě na základku, budu se hodně bát.

Pokračování s tím myslím dost souvisí. Rozšiřuj si jako učitel vzdělání, projeví se to na výplatní pásce.

A do té poslední věci nevidím, nejsem tak zběhlá v těchto věcech, tak se do nich raději nemotám... Každopádně díky za názor.


> Jirik1980
Doba je na houby, ale pokud by to bylo dál tak, jak píšeš, tak kde budeme za blbých deset let? Je pravda, že mě nikdo nenutil, abych šla učit, bylo to moje svobodný rozhodnutí a já se na tu práci těšila. Ale teď se musím postarat o rodinu a jako samotné s malým dítětem mi prostě učitelskej plat nestačí. Proto končím a žádám o živnosťák. Jenže kdo se postará o ty děti? Vždyť za chvilku ve školství budou fakt jen důchodci...

uživatel eliminován | 21. 08. 2010, 13:33:41

> Vaara

Jo, co by opravdu pomohlo by bylo vymyslet nějaký systém, jak posuzovat kvality učitelů (a podle toho je potom hodnotit). Jenže to asi není tak jednoduché, jinak by se to dávno dělalo.
.
Já vám ty peníze přeju, jen si myslím, že to nebude mít na nic vliv. Ve firmě je to úplně stejné - zvýšení platů má na zvýšení produktivity firmy pramalý vliv. Peníze musejí mít nějaký motivační charakter - učitelé by je měli dostávat za dobře odvedenou práci, a né za to, že dali svůj hlas ve volbách nějaké straně...
.
Co se týká stávek ve státním sektoru - to není chyba těcch zaměstnanců, to je chyba vlády, že to trpí v takovémto rozsahu. Podle mě by tomu měli udělat přítrž - jenže oni jsou všichni vystrašení, a problémy nakonec nechce nikdo řešit, každý si chce jen nahrabat do vlastní kapsičky - tak proč si kompikovat život.

Jirik1980

Jirik1980 | 21. 08. 2010, 13:32:35 | více příspěvků | napsat uživateli

> Vaara
svoje povolání si každý vybírá sám, když je malá výplata tak mužeš jit delat neco jinýho nebo nedelat nic a stát tě v tom ještě podpoří. Taková je dnes doba...!1196!

Vaara

Vaara | 21. 08. 2010, 13:27:00 | více příspěvků | napsat uživateli

> Adelmus
...ale jen těžko to tady někdy bude takhle fungovat, ke smůle nás všech... A hlavně ke smůle našich dětí.

Vaara

Vaara | 21. 08. 2010, 13:25:31 | více příspěvků | napsat uživateli

> Chyba_v_systemu
Díky, hotovo :) Voní hezky :D Ale co jsem těhula, nemám na sladký ani pomyšlení, je pro návštěvu :)

Vaara

Vaara | 21. 08. 2010, 13:23:43 | více příspěvků | napsat uživateli

> M-Cristiane
Nedělám z toho drama :) Jen vyjadřuju svůj názor a rozhořčení nad stupiditou lidí, co psali do diskuze pod tím článkem. Nelobuju za zvyšování platů všem učitelům, ale jak jsem tady už psala, "ať třeba nechají jako nástupní plat to, co je teď. A se zvyšováním kvalifikace můžou přidávat... To už je pak na každém, jak na sobě bude ochoten dál pracovat..."
Stejně tak netvrdím, že učitelské povolání je nejnáročnější na světě, oni třeba doktoři to taky nemají jednoduché a jistě je takových profesí mnohem víc. Ale nemůžeš říct, že učit může kdokoliv. Měl by to vždycky být člověk, kterého ta práce baví a který má co předávat dál. To je pak hned poznat rozdíl mezi učitelem, který má zájem a mezi tím, co jakoby vypadl z toho rčení - kdo umí, umí, kdo neumí, učí... A podle mě by dobrý učitel měl brát podstatně lepší peníze, než bere dnes...

A k tomu stávkování ve státním sektoru... Dnes už si snad každý může vybrat, jestli dá přednost soukromé firmě, ne?

JonaD

JonaD | 21. 08. 2010, 13:18:11 | více příspěvků | napsat uživateli

> black.orchid!5!

black.orchid

black.orchid | 21. 08. 2010, 13:13:27 | více příspěvků | napsat uživateli

njn na základce je to pro učitele drsný ... kvůli naší třídě daly dvě učitelky výpověď a jedné hráblo !1407!

uživatel eliminován | 21. 08. 2010, 13:08:36

> Vaara
Práce učitelů na základkách je srovnatelně náročná i důležitá jako každá druhá, netřeba z toho dělat nějaké dráma...mě se obecně nelíbí, jak si lidi ve státním sektoru mohou vyskakovat, aby dostali peníze....v soukromé firmě se dnes nikdo stávkovat neodváží, státní zaměstnanci to dělají pořád...
.
S učiteli je vždy problém, nejen u nás, ale třeba i v Německu....střídavě se jim vždy zkouší zvyšovat plat (aby přišli nějací "kvalitnější" učitelé), po čase se zase zjistí, že se stejně nic nezměnilo, tak se jim zas ubírá...
.
Pokud si na to stát nebude muset půjčit (a pochopitelně ani na nic jiného) a nebude kvůli tomu zvyšovat daňové zatížení ostatních, ať si učitelům dá třeba sto tisíc měsíčně, mě je to jedno. Stejně to nebude mít na nic vliv - jen se ozvou ostatní státní zaměstnanci (lékaři, piloti, policie, hasiči, železničáři atd...) že chtjí taky přidat.
.
.
Jinka sliby, že se něco udělá až za rok či za dva bývají, pokud vím, jen odkládáním problémů a k uchlácholení lidí, než že by se to myslelo vážně !2!

JonaD

JonaD | 21. 08. 2010, 13:01:35 | více příspěvků | napsat uživateli

u nás učitelé měli úvyzek vždy do prázdnin, přes prázdniny dostali výpověď :-)

uživatel eliminován | 21. 08. 2010, 12:59:06

učitel je důležitým povoláním, tvoří budoucnost, protože děti, které dnes vychovává za pár let budou dospělými. A budou měnit svět. Záleží na učitelích a na rodičích, jaké ty děti budou. Učitelé mají snad nejvíce stresové povolání ze všech, a rozhodně bych jim plat dala o mnoho větší než mají teď.!1387!

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

učitelpravdadruhádiskuzeřeplatvolnozvedánímincekaždejstranapráceplacenýhovýplatačlánekměsíc

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑