Diskuze a otázky - pomoc.. někdo inteligentní...

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:15:19 |

mám rozdělanou slohovku a skončila jsem mám vymyšlenej slušnej závěr ale mám pocit že by to chělo ještě jeden odstavec...nezkusili byste to přelouskat a poradit něco? prosím....


Může žák hodnotit práci svého učitele,
aneb přijatelnost učitele pro žáka
Úvaha

Osnova:
1. Úvod: život učitele vs. život studenta
2. Stať:
a. Přístupy učitele
b. Jednání žáků
c. Něco
3. Závěr: vzájemný vztah žáka a učitele

Život učitele je krušný. Málokdy se dokáže zavděčit všem a vkládá do svého povolání nemalé investice. Ať už vzpomeneme dlouholeté vzdělávání, aby vůbec mohl vykonávat toto povolání, či nervové zatížení. Dalo by se dokonce říci, že snad ani většina manažerů se nestresuje tolik, jako právě kantor. Příčinou je jednak větší generační rozdíl- dospělé lidi v zaměstnání často dělí pouhých pár let nebo měsíců, zatímco učitel je často minimálně o jednu, dvě generace starší. Mládež navíc prochází rok od roku změnami, řekla bych že projevuje čím dál více drzosti, méně respektu a tolerance. Dokonce snad začíná být v módě nevzdělanost a žáci rádi říkají, že je nebaví se učit. Ale ani studentský život není procházka růžovým sadem. Každý pracující tvrdí, jakou frašku představuje studium a že by se do školních lavic rád vrátil, když ale studoval, sám nerad trávil svůj volný čas studiem a přípravou. Jaký je tedy ideální vztah učitele a žáka? Má student vůbec právo a možnost objektivně hodnotit jeho práci.
Učitelé volí různé přístupy, jak na své svěřence působit. Existují liberální kantoři, kteří si nechají líbit vesměs vše, co třída přichystá. Takový přístup sice není zrovna nejideálnější, ale když se sejde kvalitní rozumný kolektiv, vzniká velmi přátelská, téměř rodinná atmosféra, kdy žáci svého učitele vyloženě milují. Další možností je autoritativní styl výuky, kdy učitele vůbec nezajímá, co žák cítí, jaký má názor a jen si, jak se říká, jede svoje. Takoví učitelé nejsou příliš populární, mladí lidé z nic mají strach, či přímo fobie, bojí se chodit do školy a můžou trpět různými nevolnostmi či nespavostí ze stresu. Ideální kombinací těchto dvou forem je učitel, který dokáže odhadnout, kdy je čas přitvrdit a trochu studenty podusit a kdy si naopak může dovolit dávku smyslu pro humor, otevřenou komunikaci a přátelský vřelý přístup. Smutné ale je, že ne všichni studenti to vždy ocení.
Žáci ve třídním kolektivu se chovají zpravidla tak, jak se chová většina třídy, protože se bojí vyčnívat. Proto může učitel nabít dojmu, že s ním někteří lidé, ač jsou inteligentní a patří k jeho oblíbencům, odmítají spolupracovat a nikdo v jeho hodinách nedává pozor. Skupina lidí pohromadě působí různé starosti, které možná vypadají jinak, než se zdá kantorovi. Pak jsou tu také nezáživné předměty. Často jsem se zamýšlela proč při různých věcech většina třídy nedává pozor a raději se vybavuje, pospává nebo dokonce čte knížky, luští křížovky a podobně. Nejdříve mě napadlo, že učitel daného předmětu možná bude nudný. Když se nám ale na jednu oblast vystřídalo více učitelů a i já, která se snažím v hodinách dávat pozor jsem ztěží držela oči otevřené, uvědomila jsem si, že chyba nejspíš bude v záživnosti daného oboru, či spíše v jeho nezajímavosti. Studenti jsou podle mě zavalováni často zbytečnostmi, přehnanými podrobnostmi a nesmysly. Proto mohou být studiem často tak znechuceni, že už se nezajímají ani o poutavá témata a raději celou školní docházku odepíšou a považují ji za nutné zlo.

reagovat

V diskuzi je 88 příspěvků a shlédlo ji 1767 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

SSBN

SSBN | 4. 03. 2009, 01:52:22 | více příspěvků | napsat uživateli

> corn.y: no děs !629! vlastně je to dost náročné povolání. Raději budu vzpírat razítka jako úředník !102!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:51:50

když jsme u toho hecování a motivování žáků, v norsku mají psychologii takovou, že každý má svůj projekt, kde si sám zvolí, co to má být...ale spojené s předmětem, realizuje se vše......učitel sice ukazuje možnosti a upozorňuje na chyby, ale šetrnou cestou a i když něco nefunguje, na závěr mu něco pochválí, aby tak žáka podpořil a nabyl energií na vylepšení a opravení chyb.........to se mi líí, člověk se pak nebojí něo odevzdat

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:50:55

> corn.y
já sem se snažila psát upřímně a kritika v tom snad není beztak nám to naše uražená češtinářka dala napsat schválně protože nabyla dojmu, že jí naše třída ignoruje !1193!!1193!!1193!!1193!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:50:24

> SSBN
v laboratori aby nemeli pusy od ucha k uchu, az to zapijou kyselinou sirovou :))))!2!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:49:25

lzi, radeji moc nekritizuj, zda chces lepsi znamku !2!

SSBN

SSBN | 4. 03. 2009, 01:49:15 | více příspěvků | napsat uživateli

> corn.y: kdyby byli sjetí, tak by tu tasemnici i sežrali, když by na ně padl hlad. Ostatně červa z mescalu taky někdo jí !102!

Ludulinek

Ludulinek | 4. 03. 2009, 01:49:00 | více příspěvků | napsat uživateli

> lemounek
taky to tak vidím a kdo ví jestli... !111! dobrou !1!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:47:33

> Ludulinek
fakt je, že už na mě jde taky únava, no nic, dobrou....myslet se bude zase až zítra!1065!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:47:11

> Zlatasek
já vím že ne ty ale to byla taková souhrnná reakce... hele poslední dotaz ted ke všem: jsou tohle hodně velký kecy? já už jsem to chtěla nějak uzavřít a nebavilo mě to a chci spát....

Pro shrnutí těchto dvou pohledů bych uvedla, že na obou stranách je třeba jisté tolerance, píle a trpělivosti. Učitel nemůže od žáků očekávat přílišný zájem o samostudium, ale žáci nesmí čekat, že přijde kantor s trychtýřem a všechny vědomosti jim nalije do hlav. Žáci si možná nedokáží uvědomit, že učitel věnuje přípravě na hodiny a opravování testů mnohem více domácí přípravy, než oni. Na druhou stranu nemám ráda, když učitelé zavalí žáky na prázdniny, byť jen týden dlouhé, ohromným množstvím práce, úkolů a přípravy a s oblibou hlásá: „Kdybyste mému předmětu věnovali alespoň hodinu denně!“ Představa je to sice zajímavá, ale buďme realisti. Umíte si představit, kolik předmětů každý student má a po škole se chce věnovat odpočinku, či svým koníčkům a nikoli třeba dalších pět hodin denně věnovat učení. Myslím si, že jako nejlepší přístup k výchově dobrého studenta se nabízí metoda cukru a biče a povzbuzování v kolektivu. Téměř každý potřebuje občas vyhecovat k lepší práci, znervóznět a existují lidé, sama si troufám přiřadit se k této skupině, kteří pracují pouze pod velkým tlakem a ve stresu. Možná jejich výkony nejsou zcela perfektní, ale často jsou sami překvapení, kolik nápadů dokáží vydolovat z hlavy při psaní slohové práce ve středu v jednu hodinu ráno. Je tedy třeba hledat vhodný přístup, pokud možno individuální ke každému žákovi. Bohužel existují učitelé, kterým přirozený respekt vznikne automaticky a bez přičinění a pak jiní, kteří nebudí příliš strachu, a o to více dokáží šokovat, když jim dojde trpělivost a vyrukují najednou se špatnou náladou a hromadou náročné práce. Studenti by měli přistupovat ke svému učiteli trpělivě a uvědomit si, kolik toho s nimi prožívá, a že každou jejich porážku považuje za osobní neúspěch. Věřím, že i naše třída, ač je plná rozdílných lidí, různých povah a snad by se taková skupina lidí ani nesešla nikdy pohromadě nebýt společného zájmu- odmaturovat v oboru hotelnictví a turismus, dokáže ocenit každého učitele za jeho práci, i když ne vždy si je toho vědom, a každého si váží.

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:46:56

> SSBN
to v lihu by vypili!2!!2!!2! a pak s tim hrali flasku !811!

Ludulinek

Ludulinek | 4. 03. 2009, 01:46:34 | více příspěvků | napsat uživateli

> lemounek
hmm... to já sem si přečetl tak půlku a dál sem to neviděl, takhle po půlnoci na to nemám sílu !5!

Mr.Huddy

Mr.Huddy | 4. 03. 2009, 01:46:12 | více příspěvků | napsat uživateli

JOKE ?!? !1107!

SSBN

SSBN | 4. 03. 2009, 01:45:51 | více příspěvků | napsat uživateli

> corn.y to by byly jízdy v kabinetu !102! rozprodali bychom kvůli fetu sbírku tasemnic naložených v lihu i modely spalovacích motorů

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:44:30

chudáci pracující, ti už asi nemyslí nikdy!1365!

syas

syas | 4. 03. 2009, 01:43:30 | více příspěvků | napsat uživateli

> lemounek
ještě že se najde dobrák, co ti to připomene !2!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:43:25

> Ludulinek
já ho četla proto, že tady se slečnou už jsem slohovku řešila a moc mě to posledně bavilo

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:43:05

> SSBN
asi jo !811!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:42:32

> syas
sorry, já jako workoholik jsem si toohle neuvědomila!383!

SSBN

SSBN | 4. 03. 2009, 01:42:04 | více příspěvků | napsat uživateli

> corn.y nejvyšší čas stát se učitelem a začít šňupat s nimi !102!

NewDaniela

NewDaniela | 4. 03. 2009, 01:42:02 | více příspěvků | napsat uživateli

!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!...Krasne napsane!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!!1298!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:40:58

rano si to precti a trosku zestylizuj.. je to takovy neupraveny.. a jao posledni odstavec dej priklad, jak by to podle tebe melo probihat ci pohled do budoucnosti.. popripadne tam dej hodne otazek, na ktery si muze ctenar odpovedet sam !5!

NewDaniela

NewDaniela | 4. 03. 2009, 01:40:50 | více příspěvků | napsat uživateli

wow...Ja jsem nesnasela psani slohovek...!1192!

Ludulinek

Ludulinek | 4. 03. 2009, 01:39:45 | více příspěvků | napsat uživateli

> lemounek
no jasně, ale tak neříkej, že jak si viděla ten závěr ze slohovky, tak se ti chtělo ho s radostí číst !2!

Zlatasek

Zlatasek | 4. 03. 2009, 01:39:33 | více příspěvků | napsat uživateli

> baculaty_prasatko
já o hrubkách nemluvila ale.. já si jí ani nevšimla..O:-) dřív jsem pravopis dost řešila a mám obavu, že lst mě kazí a já už chyby přestávám merčit!24!!2!

syas

syas | 4. 03. 2009, 01:39:27 | více příspěvků | napsat uživateli

> lemounek
lemounku, myslí se jenom ve škole !2! !1358!!1358!!1358!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:39:19

ucitel si jede svou.. to zni jak kdyby snupal caru!2!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:37:25

> Ludulinek
diskuze neni pokec....zábava sice ano...ale neni to nic, u čeho se nemůže nemyslet

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:35:58

slušný a to jsem nedočetla ani první odstavec promin!486! !1187!!1218!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:35:24

> Zlatasek
nám ho učitelka z trucu dala schválně... jinak jo mám tam hrubky přiznávám teda aspon tu jednu ale tak zohlednuju čas kdy to tvořim ale kámoška když psala tak měla hrubku pomalu na každým řádku tak jsem na tom ještě dobře!1193!!1193!!1193!!1193!!1193!

Ludulinek

Ludulinek | 4. 03. 2009, 01:34:28 | více příspěvků | napsat uživateli

> lemounek
jo tak tomu se chce tady řešt slohovku, toho si užiješ ve škole, tady se máš trochu odreagovat a pobavit, nebo to není smysl těhle diskuzí? !1!

předchozí | 0 | 30 | 60 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

učitelžákživotmámazávěrstaťúvodpřístupvymyšlenejúvahapocitpomocpovoláníosnovavztahstudentjednáníslušnejodstavecpřijatelnostslohovkaprácechělo

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑