Diskuze a otázky - pomoc.. někdo inteligentní...

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:15:19 |

mám rozdělanou slohovku a skončila jsem mám vymyšlenej slušnej závěr ale mám pocit že by to chělo ještě jeden odstavec...nezkusili byste to přelouskat a poradit něco? prosím....


Může žák hodnotit práci svého učitele,
aneb přijatelnost učitele pro žáka
Úvaha

Osnova:
1. Úvod: život učitele vs. život studenta
2. Stať:
a. Přístupy učitele
b. Jednání žáků
c. Něco
3. Závěr: vzájemný vztah žáka a učitele

Život učitele je krušný. Málokdy se dokáže zavděčit všem a vkládá do svého povolání nemalé investice. Ať už vzpomeneme dlouholeté vzdělávání, aby vůbec mohl vykonávat toto povolání, či nervové zatížení. Dalo by se dokonce říci, že snad ani většina manažerů se nestresuje tolik, jako právě kantor. Příčinou je jednak větší generační rozdíl- dospělé lidi v zaměstnání často dělí pouhých pár let nebo měsíců, zatímco učitel je často minimálně o jednu, dvě generace starší. Mládež navíc prochází rok od roku změnami, řekla bych že projevuje čím dál více drzosti, méně respektu a tolerance. Dokonce snad začíná být v módě nevzdělanost a žáci rádi říkají, že je nebaví se učit. Ale ani studentský život není procházka růžovým sadem. Každý pracující tvrdí, jakou frašku představuje studium a že by se do školních lavic rád vrátil, když ale studoval, sám nerad trávil svůj volný čas studiem a přípravou. Jaký je tedy ideální vztah učitele a žáka? Má student vůbec právo a možnost objektivně hodnotit jeho práci.
Učitelé volí různé přístupy, jak na své svěřence působit. Existují liberální kantoři, kteří si nechají líbit vesměs vše, co třída přichystá. Takový přístup sice není zrovna nejideálnější, ale když se sejde kvalitní rozumný kolektiv, vzniká velmi přátelská, téměř rodinná atmosféra, kdy žáci svého učitele vyloženě milují. Další možností je autoritativní styl výuky, kdy učitele vůbec nezajímá, co žák cítí, jaký má názor a jen si, jak se říká, jede svoje. Takoví učitelé nejsou příliš populární, mladí lidé z nic mají strach, či přímo fobie, bojí se chodit do školy a můžou trpět různými nevolnostmi či nespavostí ze stresu. Ideální kombinací těchto dvou forem je učitel, který dokáže odhadnout, kdy je čas přitvrdit a trochu studenty podusit a kdy si naopak může dovolit dávku smyslu pro humor, otevřenou komunikaci a přátelský vřelý přístup. Smutné ale je, že ne všichni studenti to vždy ocení.
Žáci ve třídním kolektivu se chovají zpravidla tak, jak se chová většina třídy, protože se bojí vyčnívat. Proto může učitel nabít dojmu, že s ním někteří lidé, ač jsou inteligentní a patří k jeho oblíbencům, odmítají spolupracovat a nikdo v jeho hodinách nedává pozor. Skupina lidí pohromadě působí různé starosti, které možná vypadají jinak, než se zdá kantorovi. Pak jsou tu také nezáživné předměty. Často jsem se zamýšlela proč při různých věcech většina třídy nedává pozor a raději se vybavuje, pospává nebo dokonce čte knížky, luští křížovky a podobně. Nejdříve mě napadlo, že učitel daného předmětu možná bude nudný. Když se nám ale na jednu oblast vystřídalo více učitelů a i já, která se snažím v hodinách dávat pozor jsem ztěží držela oči otevřené, uvědomila jsem si, že chyba nejspíš bude v záživnosti daného oboru, či spíše v jeho nezajímavosti. Studenti jsou podle mě zavalováni často zbytečnostmi, přehnanými podrobnostmi a nesmysly. Proto mohou být studiem často tak znechuceni, že už se nezajímají ani o poutavá témata a raději celou školní docházku odepíšou a považují ji za nutné zlo.

reagovat

V diskuzi je 88 příspěvků a shlédlo ji 1758 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 06:07:33

!1328!ooo...to nemužu číst vypadli by mi oči z toho:D!1328!!797!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 02:47:51

tak to za něco za cé by mohl být třeba tvůj názosdr jak by se daly světy kantora a žaka zkloubit dohromady tak, aby to vyhovovalo oběma stranám nb něco podobného:)

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 02:41:13

Myslím že se zcela nedržíš tématu, ale to pominu, řekněme, že jsem to pochopil jinak. Určitě musím vytknout to porovnání s manažery, trochu se o tuhle problematiku zajímám (managment v IT) a musím říct, že člověk který vede nějaký tým lidí, aby dosáhli určitého cíle to má daleko těžší než učitel, který když třídě učivo neprezentuje tak, aby si něco odnesla. Učitel se nemusí bát o místo, studentům se až tak nic moc nestane. Kdo opravdu chce zabývá se problematikou sám. Lidi ve firmě potřebují určitou dávku informací od vedoucího. Aby věděli co a jak.

To byla jen jedna věcí, která mě hodně dostala. Popravdě mi ale celá tahle úvaha moc nesedí: téma špatné, myšleny se neodvíjí jedna od druhé. Nechci být moc konkrétní, bylo by to na dlouho !20!.

Ale když to vezmu kolem a kolem , tak nezáleží, co člověk na maturitu napíše, je to vlastně úplně jedno. Já napsal, úplně prkotinu, která také utíkala od tématu a nebyla tam ucelená myšlenka.

PS: Lidi se chtějí vrátit do školy proto, že se každý den potkávali s partou stejně starých lidí, kteří v tom jeli s nimi, ještě jednou zdůrazňuji „stejně starých“. Ne proto, že by to bylo snadnější než práce, kterou nyní vykonávají. !5!

lightmens

lightmens | 4. 03. 2009, 02:38:58 | více příspěvků | napsat uživateli

ahoj no koukám zajímavej článek hele jestli nějaká ůča má mindráky z toho že na ní všichni serou tak ať jí vobtáhne nějakej student ůča hned příde na jiný myšlenky a přestane vopruzovat no ne snad ?? !1358!!1358!!1358!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 02:08:05

vy se všichni máte a já budu jedinej tupec kterej neodmaturuje !24!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 02:07:13

> Whitebeard
jj zdar !5!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 02:06:56

> Sparkler20
Ja odchazel s vyznamenanim takze pohoda !2! jdu off..zdar

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 02:06:09

> Whitebeard
Jo taak..Ja myslel konstrukcko maturitni,...kdyz jsme se o tom bavili..Jo to ja mel myslim za 2 nebo za 3 a pak cestinu celou za 2 !2!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 02:04:43

> baculaty_prasatko
Jo a jeste jsme meli neco s nejakymi osobnostmi, ale uz nevim co !2!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 02:04:43

> Sparkler20
omg ne ... to jsem delal v Inventoru na pocitaci :D... slohovku myslim

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 02:03:46

> Whitebeard
:-D Jako maturitni konstrukcko?

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 02:03:07

> baculaty_prasatko
.téma bylo myslim historie olymp. her bo neco takového,2. téma byl nějakej fejeton, to už si nepamatuju téma, pak 3. téma úvaha něco s dobrými a špatnými lidmi myslim a dál si to nepamatuju :-D

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 02:01:52

> Sparkler20
a zrovna maturitni byla za 1 !28!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 02:01:34

> Sparkler20
nechci na to vzpominat !486!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 02:01:00

> Sparkler20
co jste měli za šílenosti? my máme vždycky sice na výběr asi 4 témata ale co je dobrý téma je blbej útvar a naopak ....

SSBN

SSBN | 4. 03. 2009, 02:00:49 | více příspěvků | napsat uživateli

> corn.y: by ses divila, co udělá pořádný vztek z papíru! !1236!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 02:00:41

> Whitebeard
Jako bych to s tou prevodovkou znal !811!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 02:00:15

> baculaty_prasatko
Nemáš zač ;-) No maturitní slohovka !2! Tak ta mi moc nesedla

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:59:09

> SSBN
papirovym?!2!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:58:52

> Whitebeard
já to jinak neumim proto se studiem končim budu ráda když (doufám) udělám maturitu a bye školo forever...jediný co mě láká jsou státnice ze dvou jazyků a pak rok v cizině ale na to hezkých pár let budu šetřit !1193!!1193!!1193!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:57:59

> Sparkler20
děkuju to se docela divím že je to hezký v tuhle dobu já jsem chtěla vědět jestli tam nejsou moc hovadiny protože opět mě nezaujalo téma..... sjem zvědavá co budu mít na maturitní práci jestli to bude podobným stylem jako doted tak to asi nedám !1193!!1193!!1193!!1193!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:57:53

> baculaty_prasatko
Nevyplati se nechavat veci na posledni chvili ...ale znam to.. kdyz musi clovek do ctyr do rana rysovat zbytky prevodovky protoze ma posledni moznost odevzdat konstrukcni cviceni !721!

SSBN

SSBN | 4. 03. 2009, 01:57:44 | více příspěvků | napsat uživateli

> corn.y by tě tím pilníkem brzo propíchnuli jako Sisi !898! Tfuj, učitel ani za zlatý tele. !723!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:56:44

> Whitebeard
nic jinýho mi nezbejvá zchrupla jsem odpoledne ráno bych to asi nevymyslela včas a zítra to musím odevzdat !12!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:56:05

> SSBN
mne by nenavideli.. bych mela pripraveny pisemnky a pilovala si nehty, nez prijit o hlas nebo rozum!2!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:55:40

> baculaty_prasatko
Moc hezká práce !5! změnil bych ale 2 věty :
"...zatímco učitel je často minimálně o jednu, dvě generace starší. " Napsal bych tam:"minimálně o jednu nebo dvě generace starší"
a druhou větu:
"...se nám ale na jednu oblast vystřídalo více učitelů a i já, která se snažím v hodinách dávat pozor jsem ztěží držela oči otevřené, uvědomila ..."
Napsal bych: "...více učitelů, tak i já, která se snažím..."
Jsou to prkotiny, ale když už to máš tak hezký tak bych to opravil !5!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:54:33

> baculaty_prasatko
tak hlavne nebud konkretni, jinak to schytas !2!

uživatel eliminován | 4. 03. 2009, 01:54:09

Ve dve rano cist a vymejslet sloh ? Jinak v poradku ? !20!!20!!121!

SSBN

SSBN | 4. 03. 2009, 01:53:48 | více příspěvků | napsat uživateli

> lemounek: a jakou máš zpětnou vazbu, když ti každou pitomost pochválí? !1195! To se vážně shoduje s těmi řečmi o potřebě jasného vedení

_GuCCi_BoY_

_GuCCi_BoY_ | 4. 03. 2009, 01:52:32 | více příspěvků | napsat uživateli

slohovky mi nikdy nešly...

předchozí | 0 | 30 | 60 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

učitelžákživotmámazávěrstaťúvodpřístupvymyšlenejúvahapocitpomocpovoláníosnovavztahstudentjednáníslušnejodstavecpřijatelnostslohovkaprácechělo

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑