Diskuze a otázky - IMPERIALISMUS?

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 16. 10. 2007, 15:10:00 |

Jen oslík nevidí pravdu ani po 18-leté po"revoluční" zkušenosti.

I já jsem si tehdy myslel, že americký imperialismus je jen komunistická smyšlenka a propaganda ideového nepřítele -svobodných a skvělých USA - dnes už
vím, že americký imperialismus skutečně existuje. Pokud byste náhodou nevěděli, co to imperialismus je, poučte se ve slovníku cizích slov: "úsilí o ovládnutí
území některých národů politicky, hospodářsky, kulturně" - tedy přesně to, co do zcela cizorodého prostředí zanášejí američtí žoldáci, na pokyny vedení
USA, a po čem američtí hlavouni touží - provádět po celém světě šíření jejich "kultury" (santa klause už přece známe i my, valentýna, den nezávislosti a
den díkůvzdání... no ne? jejich kulturu baštíte v TV každou chvíli, McDonald vás krmí hambáči s cocacolou... super, ne? )
Tehdy (před rokem 1989) jsem Svobodnou Evropu a Hlas Ameriky poslouchal prakticky denně, hltal neobjektivní zprávy o zlých Rusech, o našich skvělých,
statečných disidentech... ovšem pak jsem rozumem a vlastní zkušeností přišel na to, že disidenti patrně byli jen placení aktivisté USA (příklad Havel a
Vondra - signatáři PNAC ...více o jejich cílech dole za *), kteří se měli ujmout proamerické vlády - a dopadlo to děsně... za své zásluhy se mohli napakovat na úkor spoluobčanů, byli odměněni nejen finančně, ale i posty, mocí -někteří v politice (Havel, Vondra...), jiní v tajných službách, třeba BiS pana Devátého. Náš
stát po pečlivé přípravě vytunelovali spolu s připravenými zástupci jistého etnika "supů" - jistě se každému privatizace líbila .
Kdysi jsem také věřil, že Rusové nic neumí, zato americká technika a věda jsou nejlepší (o ruské nás to totiž zrcadlově učili ve školách, a těm komoušům
jsem přece nemohl věřit . Baštil jsem amíckou "kulturu", úchylného Michaela Jacksona a jiné "hvězdy", s nadšením se učil s americkou angličtinu
a sledoval santaklausovské pindy o amerických "vánocích".
Jenže se ukazuje, že snahy o nadvládu nad světem jsou na straně USA, že jejich snaha o údajnou "demokratizaci" je jen snahou o ovládání dalších a dalších
zemí a jejich zdrojů (natlačili se agresivně všude tam, odkud Rusové odešli, o mír tedy určitě nejde... o teritoria). Ani jejich technika není tak skvělá,
a ta Ruská zase vůbec ne tak nemožná (viz vynálezci, vědci, letadla, radary a jiné).
A většina v té staré, prolhané, studenoválečnické propagandě zůstala ... Ze setrvačnosti věříte všemu, jen ne komoušům - ale bohužel se v praxi ukázalo, že ti měli v lecčem pravdu. Ne, nenabádám vás k opětovnému "ode zdi ke zdi", ale spíše abyste lépe uvažovali, sámi, sháněli si různorodé informace a srovnali si je... sledovali důkazy, které o prolhanosti američanů existují VŠUDE kam se jen podíváte.
!400!

reagovat

A komu se to nelíbí...víte jak to je dál.

V anketě hlasovalo celkem uživatelů

V diskuzi je 200 příspěvků a shlédlo ji 1267 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

Nosystem

Nosystem | 17. 10. 2007, 15:38:49 | více příspěvků | napsat uživateli

agentw4b: Ty vole, tak pořád nemachruj a ukaž.

uživatel eliminován | 17. 10. 2007, 15:36:56

agentw4b To bych teda chtěl vidět tu samici, co se nechá nalákat na video s Hitlerem v pokročilým věku. !486! Snad bych radši i byl ten večer sám.

uživatel eliminován | 17. 10. 2007, 15:34:22

sbírku motýlů holt nemám !2!

uživatel eliminován | 17. 10. 2007, 15:31:37

agentw4b A na to lákáš holky jo? !1217!

uživatel eliminován | 17. 10. 2007, 15:30:34

Pokud Vás zajímají konspirační teorie, mám video na kterém je fotka Hitlera v pokročilém věku v Argentině !5!

uživatel eliminován | 17. 10. 2007, 15:27:30

Ugly je vyšinutý a nemocný člověk. Produkt dloholetého působení kapitalismu. !486!

uživatel eliminován | 17. 10. 2007, 15:22:02

evervood: pod tu větu \"autor a já jsme idioti\"
!5!!693!

uživatel eliminován | 17. 10. 2007, 15:15:46

v podstatě nezbývá než souhlasit...kam se mám podepsat?!1!

uživatel eliminován | 16. 10. 2007, 18:24:04

Něco o USA z jiného pohledu.

Několik tisíc osob, většinou ve vládě, finančnictví a ve vojenskoprůmyslovém komplexu řídí tuto zem tak, aby z toho měli prospěch. Tato oligarchie manipulováním dvou stranového systému, ovlivňováním hlavního mediálního proudu a kontrolou nad financováním volebních kampaní si zajišťuje vítězství preferovaného kandidáta (ať republikánského nebo demokratického), poskytujíc voliči volbu jen mezi loutkou A nebo B.

federální vláda musí fungovat podle striktních ústavních zásad, impérium potřebuje dekonstrukci, stáhnout vojska ze všech koutů světa, obnovit zahraniční politiku založenou na nevměšování se, zrušit Federal Reserve Bank, eliminovat papírové (řádně nekryté) peníze a vrátit se k tvrdé měně.

Bankovní elita prostřednictvím Federální rezervní banky vydělává obrovské zisky bez toho aby pohnula prstem a má enormní vliv na americkou ekonomiku. Na základě rozpočtů na takzvanou obranu a národní bezpečnost vznikly nespočetné zájmové skupiny v průmyslu a to jak domácí tak zahraniční. Byrokratická elita dominující ve federální vládě ignoruje mocenská omezení stanovená ústavou a považuje tento dokument za starý cár papíru.

V 19. století, když jižanské státy odmítli prezidentskou autoritu, oligarchie odložila ústavu a začala krvavou válku, v které zahynulo ¾ miliónu lidí. Pozatýkali šéfredaktory deníků, deportovali kongresmana, který byl proti válce a vypálili celá americká města. O století později oligarchie shodila na dvě japonská města atomové bomby, během vteřiny zemřelo tisíce civilistů.

Když byly ohrožené její okrajové zájmy v Jihovýchodní Asii, začala s ničivou válkou, v které padlo přes milion lidí a zanechala po sobě krajinu marinovanou v chemikáliích odstraňujících listí ze stromů. Tato oligarchie během prosazování svých zájmů na Blízkém východě uvalila na Irák sankce, v důsledku kterých tu zemřelo 250 000 dětí (což Madeleine Albrightová samolibě okomentovala že „to za to stálo“).

uživatel eliminován | 16. 10. 2007, 17:59:27

ukuzi - 16.10.07 17:45 Tak McDonald nebo Coke je to nejmenší. Spíš je to tam jako taková populární vsuvka. Samozřejmě, že v obecné rovině se nadnárodní koncerny snaží likvidovat původní kulturu a dostat ekonomiku země pod palec. Všude kam přijdou. Pomocí korupce ve státní správě a správně vylobovaných zákonů se dostanou postupně na dominantní místo na trhu a začnou ptáčky škubat. Takhle je to i u nás. Jestli to nevidíš, zkus se i to víc zajímat. Podívej se třeba na rozdělení trhu za posledních patnáct let, na vývoj maloobchodních cen.
Za jakých podmínek a koho řetězce zaměstnávají a s jakou fluktuací. Kolik lidí přišlo o uplatnění v maloobchodě od nástupu hypermarketů, včetně majitelů kteří museli zavřít, protože nemohli čelit dumpingové politice.
Třeba v Plzni Panasonic s velkou slávou otevřel výrobu, dostal daňové pobídky a ťeď zaměstnává dvě třetiny cizinců. Navíc vyhrožuje, že přesune výrobu někam na východ.
K čemu nám jsou takové firmy?

uživatel eliminován | 16. 10. 2007, 17:50:15

ajembest - nerad bych útočil ted nejak proti tobě ale připadá mi když sem tohle četl (jako že jsem se rád přiučil manipulaci) jako by si to samé používal ty teď... určité prvky jsou společné a nemůžu se ubránit přesvědčení že o nic jiného tady nejde ("tady" je myšleno ve světě) každý jak já, jak ty tak i USA se snžíme o propagaci toho svého a to prostředky které máme k disposici... je to pro všechny lidi stejné tudíš podle mého názoru "lidské" ovšem jak už bylo řečeno je to relativní...

ukuzi

ukuzi | 16. 10. 2007, 17:45:38 | více příspěvků | napsat uživateli

Ajembest: Dobře, chtěl bych (ve zkratce) popsat v čem se mýlím, co je těch 80%.
Mám ještě dotaz: Myslíš si opravdu, že úspěch McDanaldu či CocaColy ve světě je nějaké šíření ideologie?

uživatel eliminován | 16. 10. 2007, 17:44:15

ajembest: jakožto člověk, který dělal jednu dobu v obchodě, naprosto souhlasím....nač dělat dokonalé výrobky, když se tím defacto sama firma odstavuje......výrobek který vydrží celou generaci, asi mnoho zisku nepřinese......to samé je to s tou psychologiíí prodeje....spokojený zákazník bude rád, že má doma to, co má doma......a nebude řešit modernizované výrobky. takže budeme neustále masírovat zákazníka vším možným......až nakonec tak zblbne, že koupí cokoliv.......
koneckonců, sám to na sobě někdy pozoruju a musím se smát.......je to podprahové...nenaděláš nic!2!!2!!2!

uživatel eliminován | 16. 10. 2007, 17:43:02

ukuzi - 16.10.07 17:36 Nemůžu poctivě říct, že nemáš úplně ve všem pravdu, ale tak v 80% se zcela jistě mýlíš. Ty prostě jenom odmítáš nazvat věci pravými jmény, protože ti ta jména připadají nehodná tvých ideálů.

Pokud bys chtěl vysvětlení k nějaké konkrétní větě, můžem pokračovat. Pokud jsi to šmahem odmítnul celé, tak není o čem.

uživatel eliminován | 16. 10. 2007, 17:41:30

kwon: to je samozrejmost a take ho vetsina normalnich lidi u nas neslavi:-) Kez by byl svatek lasky kazdodenne:D !11!!2!

uživatel eliminován | 16. 10. 2007, 17:40:24

lavi: jasan...ovšem reklamu tomu udělala amerika. btw. valentýn mi jen dokazuje myšlení dnešních lidí......to jako jeden den na sebe budeme hodní a zbytek roku se budeme podváďět.......když Ti na někom záleží, tak celý rok...a ne jeden den v roce. je to ujetý svátek!2!

uživatel eliminován | 16. 10. 2007, 17:38:39

Xae - 16.10.07 17:26 Bane, nepodceňuju lidi. Oni prostě obecně takoví jsou. Tohle už krásně ve své knize popsal Douglas Rushkoff.

Prodavač aut zákazníka pečlivě vede k nespokojenosti s jeho nynějším vozem a postupně generalizuje onu nespokojenost na jeho současný život. Jakmile zákazník začne pozorovat svůj život novýma, nespokojenýma očima, začne být dezorientován. Prodavač ho pak vezme na zkušební jízdu a ve správném okamžiku se zeptá: „Je toto typ vozu, který byste rád měl?"

Rushoff nazývá prodavače aut spiklenci: A řekne vám to kdokoliv, prodavač vysavačů, automobilů „... zákazník je v 'momentu šílenství'. Jeho mysl se stává prázdnou, tělo je paralyzováno, oči s rozšířenými zorničkami dostanou skelný výraz. A byli byste překvapeni, kolik lidí právě v takovém okamžiku naletí! Zeptejte se kteréhokoli dobrého prodavače aut. Vždycky si z toho děláme legraci.“

Prodavačova otázka jako dobře načasovaná slova dobrého hypnotizéra spouští náhlé zesílení zákazníkova disociovaného, ovlivnitelného stavu. Rushkoff vysvětluje: „Zákazník už je ve vozidle a je požádán aby si představil, že má takový vůz pro sebe. Je to totéž jakobych se vás teď zeptal, jestli si dovedete představit sami sebe, že čtete takovýto typ textu. Vaše reálná situace je v tu chvíli překoncipována na fantazii. Vytváří to náhlé zmatení nebo disociaci od stavu nebo aktivity, ve které jste právě zapojen.“ Odpoví-li zákazník ne, dostane se mu stejného zacházení v dalších vozech, dokud neodpoví ano. Pak je přiveden zpět do obchodu a infantilizován, prodavač se stává jeho zástupnou otcovskou figurou:

Zákazníkovi je řečeno kam jít, jak jít, kde sedět, kde ne. Jeden z výcviků prodavače učí dát zákazníkovi kávu, ať už ji chce nebo ne: „Neptejte se zda ji chce – ptejte se ho jen jak ji chce.“ „Takto je zákazník zpracován do podřízeného stavu a jeho nejistota a dezorientace v prostředí prodejny způsobí, že vděčně uvítá příkazy, a v nich obsažené pozvání k návratu do bezpečí – jako v dětství."

Jakmile byl zákazník infantilizován, začne se jím manipulovat různými triky. Jedním z nejznámějších je iluze „společného nepřítele“. Prodavač předstírá spiklenectví se zákazníkem proti „hroznému“ majiteli obchodu nebo jinému, chamtivému a nečestnému prodavači. Techniku „společného nepřítele“' užívají i vyšetřovatelé. „Hodný“ vyšetřovatel je ve shodě s vyšetřovaným vůči tomu „zlému“. Vlády samozřejmě užívají stejných technik: nelegitimně zvolený Bush jr. 11. zářím zvýšil svou vratkou podporu veřejností na dvojnásobek a shromáždil ji proti „společnému nepříteli“ – zločinným muslimským extrémistům.

Podobně jako automobilový průmysl dlouho zdokonalovala nátlakové techniky k vyvolávání poddajnosti i CIA. Ať už chce někoho donutit aby u výslechu všechno vyklopil či aby národ podporoval válku, techniky jsou v podstatě stejné, jako ty užívané prodavači aut: vytvořit dezorientací disociaci, navodit regresi a pak se stát zástupnou otcovskou figurou.


!400!

uživatel eliminován | 16. 10. 2007, 17:38:08

ukuzi: tak já myslím, že spousta lidí si to uvědomila hned s prvním kapitalistickým zaměstnavatelem....!2!!2! ale víceméně i s Tebou souhlasím

uživatel eliminován | 16. 10. 2007, 17:38:07

jen poznámka ohledně Valentýna, který není vůbec americkým svátkem, jinak je mi to sumafuk, podivej se do slovniku odkud pochazel sv. Valentýn a co to bylo zac;-)


Dal sem se neprocetla.

ukuzi

ukuzi | 16. 10. 2007, 17:36:04 | více příspěvků | napsat uživateli

Tak já to vidím úlně jinak. Slova o tom, že V.Havel byl placeným "špionem" USA odmítám. Že měl nějaký podíl na problémech s transformací (mimochodem podle WB jsme transformaci ekonomických systémů zvládli poměrně dobře) je zcela zcestné.V parlamentním systému nemožné.
Popisovat tzv.mcdonaldizaci jako imperiální snahy je nesmyslné. Někdo si zde patrně ještě neuvědomil, že žijeme ve světě nabídky a poptávky (viz Adam Smith)
Rusko vždy zaostávalo za američany v oblasti technologií (viz Nobel Prize či počty patentů)
.Spíše mi tento příspěvek připadá jako nějaký protest, protest proti současnému způsobu života. Mnoho lidí si v postkom. zemích po prvotní euforii začíná teprve uvědomovat, o co vlastně v kapitalismu kráčí..a jejich reakce? Antiamerikanismus - útok na symbol kapitalismu - USA

uživatel eliminován | 16. 10. 2007, 17:26:20

ajembest - tos mi připoměl reklamu na neco, už nevim co... ale pořád tam vyslovovali název toho "udělátka" ale neletěl sem hned do obchodu a nekoupil si ho.... navíc myslim že lidi trochu podceňuješ, nejsou tak blbý jak se třeba na první pohled zdají.... plus koneckonců existuje taky to co tady propaguješ ty a jiní tzn. ANTIUSA a na to spousta hlupáků taky bezmyšlenkovitě vletí... síly budou v rovnováze a harmonii jak by tomu chtěli Pythagorovci a přitom budou protikldy stále bojovat jak by si přál Herakleitos a pohádky je konec...

uživatel eliminován | 16. 10. 2007, 17:20:01

Xae - 16.10.07 17:16 Změna je v tom, že metody se vyvíjejí a lidi zůstávají pořád stejně blbí.

I když hypnotické vložení myšlenek, názorů a postojů do lidského podvědomí je jednoduché. Klíčem je opakování. Opakování, opakování, opakování. V Alenčině říši divů i takzvané války s terorem platí, že „to, co ti řeknu třikrát, je pravda“.

Stačí když k tomu opakování mám dostatečné prostředky.

uživatel eliminován | 16. 10. 2007, 17:16:22

ajembest - osobně to neberu a obecně....mi to připdá nerelevantní protože to tu fungovalo dycky... vola ovlivní každej, normální lidi ovlivní ten co to umí a těch neovlivnitelných je málo... tak to bylo dycky, tzn. žádná změna...

Nosystem

Nosystem | 16. 10. 2007, 17:11:26 | více příspěvků | napsat uživateli

tro.ska: Tak takovejhle pocit mam taky a proto se snažim vždycky připomenout to že když řikam ti špatní USA, tak nemyslim jako národ, ale pouze administrativu.

uživatel eliminován | 16. 10. 2007, 17:05:22

tro.ska - 16.10.07 17:02 No jasně. USA používaj jako svůj klacek a štít.

uživatel eliminován | 16. 10. 2007, 17:04:31

troska: a v česku....buďme rádi, že nejsme velmoc...to by byl ve světě jinej bordel!2!!2!!2!

uživatel eliminován | 16. 10. 2007, 17:02:29

ajembest: jj, souhlas - jen bych nerekl ze je to problem jen usa - spis urcitych zajmovych skupin, ktere dou napric vice zemema. v usa jim to jen nelip vychazi...

uživatel eliminován | 16. 10. 2007, 17:01:57

btw. v basře dostali amíci pěknej kotel......něco málo jsem viděl na fotkách!2!!2!!543!

uživatel eliminován | 16. 10. 2007, 17:00:58

Xae - 16.10.07 16:58 Na to co si máš koupit, nebo pořídit, dokonce i koho máš volit, na všechno jsou už desetiletí vyvíjené sofistikované metody. Čím méně o nich víš, tím více jsi manipulovatelný. Tebe osobně neznám, tak to neber osobně, ale obecně.

uživatel eliminován | 16. 10. 2007, 16:58:56

remote: nevím, jak to vidíš ty...ale já to vidím na čínu...dále bych uvažoval třeba o indii

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

imperialismuspravdaúsilíslovníkUSAsmyšlenkaoslíkovládnutíúzemínárodnepřítelprostředíslovozkušenostpropagandaleténáhoda

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑