Diskuze a otázky - Druhý úsporný balíček

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 4. 10. 2009, 21:55:10 |

Ministr financí Eduard Janota přijde na jaře s takzvaným druhým úsporným balíčkem pro rok 2011 a další léta. Podle ministra je nutné snížit například povinné sociální výdaje státu a příspěvek na stavební spoření. Otevřít by se měla také debata o větší progresi zdanění. Janota to uvedl v pořadu České televize Otázky Václava Moravce.

Tohle je výňatek ze článku: http://www.novinky.cz/ekonomika/180601-janota-chce-na-jare-dalsi-usporny-balicek.html

Nejvíc mě zase dostaly názory dole v diskuzi, kdy je tam většina výblitků typu. chudáky chcou obírat a sami si neuberou. To je nesmysl. Rozpočet parlamentu ČR je nějakých 400 mega i kdyby se pořádně přidusili a ušetřili sto mega, tak to bilionovej rozpočet opravdu nevtrhne. A je správný se zaměřit na tu sociální oblast, která spolkne kolem 55% rozpočtu.

A kdyby to bylo na mě, tak bych skrouhnul armádu aspoň o 20% kompletně. Jelikož takovej škrt by místo nesmyslů jako šetřit u politiků ušetřil 12-15 miliard.

Dál bych byl pro to využít víc daňové progrese. Funguje to třeba ve Švédsku, Dánsku a mají se tam velice dobře. Ale za tohle čeká kritiku jakej jsem hajzl, že chcu obírat bohatý.

A byl bych pro zavedení školnýho na vysoké škole, ale i na střední. 300 na střední a 600 na vysoké za měsíc by nebyla až tak vysoká částka a zlepšily by se i trochu úroveň a Třeba by asistent na vysoké škole už mohl bít ohodnocen trošku líp, než dělník u pásu.

Ale na druhou stranu bych byl už po 4 letech pro zvýšení minimální mzdy, kdy tlačí zahraniční lobby, abychom byly jen montující dělníci jejich předsunutých dílen.

Jaký je váš názor na tohle téma a co vy byste navrhli jako ministři???
A pro ty kdo ministři nebudete, tak to berte jako přemýšlení o vašem budoucím rozpočtu domácnosti

reagovat

V diskuzi je 114 příspěvků a shlédlo ji 1768 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

SSBN

SSBN | 4. 10. 2009, 22:10:14 | více příspěvků | napsat uživateli

> Honzin77 to je pravda. Jdou totiž do Německa, Británie... !102!

uživatel eliminován | 4. 10. 2009, 22:09:15

> xaxjxax
Promiň, to byl překlep. Jsem chtěl napsat zrušit a napsal jsem snížit. Moje chyba

uživatel eliminován | 4. 10. 2009, 22:09:05

> dement.
Dřív byla politika někde zadarmo a chodili do ní už bohatí lidé, takže o prachy jim nešlo. Chtěli moc, což dostali. Nebylo by špatný, kdyby tam byli zase bohatí, jelikož i ti ví jak nejlíp nakládat s penězi, ale nevím, jestli by zase paradoxně u nás neprosazovali jenom svoje zájmy

uživatel eliminován | 4. 10. 2009, 22:08:35

Armádě bych naopak přidal 10 mld na munici :) pak bych bylo dobré udělat cvičení ostrýma na živé cíle v lokalitách typu Janov, Chánov atd :D To by se pak ušetřilo i na tu munici :D

Ale reálně? zkrouhnout na čas (pár let) přídavky pouzee na tři děti. Pracovní kriminály (aby si muklové na sebe vydělali sami), různé sociální dávky zkrouhnout... hlavně porodný atd...
Okamžitě zrušit příspěvky na různé menšinové organizace. Přestat sponzorovat 3. svět. Stáhnout vojáky z Afghanistánu. Korunka ke korunce ale dohromady to dá pěknou sumičku :)

Honzin77

Honzin77 | 4. 10. 2009, 22:07:25 | více příspěvků | napsat uživateli

SSBN: Neznam presna cisla celorepublikove, ale znam spoustu slovaku, kteri u nas studovali nebo studuji...a pracovat zpatky na Slovensko se z nich nevraci nikdo !5!

xaxjxax

xaxjxax | 4. 10. 2009, 22:06:28 | více příspěvků | napsat uživateli

> CrazzYdiot
já bych ty dlouhodobě nezaměstnané pak už neplatila skoro vůbec,když nepracujou ták dlouho tak proč je platit

uživatel eliminován | 4. 10. 2009, 22:05:35

> HotDog..
Asi jsem to špatně vysvětlil. Zkusím to ještě jednou. A trošku ti to víc přiblížím. Ty budeš mít čistej plat 20 000 korun za měsíc. Budeš plati je jedno jestli hypotéku nebo nájem, prostě za bydlení dáš 15 000 korun a to co radíš je jako bys šetřila na rohlícíh. Jo ušetříš, ale budou to řádově desetikoruny za měsíc. Jistě ti to krásně pomůže vyřešit tvou finanční situaci.

Co by opravdu pomohly by bylo najít si bydlení za 10 000 korun a už by se dalo krásně vyjít. proto by se mělo zaměřit na ty oblasti, kde jsou největší výdaje

SSBN

SSBN | 4. 10. 2009, 22:05:09 | více příspěvků | napsat uživateli

> Honzin77 armáda souhlas, školné nesouhlas - stačí zavést školné pro Slováky, kteří okupují české vysoké školy a pak stejně odejdou platit daně jinam. Eliminací Slováků klesnou náklady o 5-10%.

uživatel eliminován | 4. 10. 2009, 22:04:47

Bezdomovec1
průhlednost všech zakázek, to co by stála investice do průhlednosti by se vrátilo efektivitou. ale k tomu tady neni chuť, já je vlastně i chápu ty u koryta.. vysvětlil bych to jako osobní zájmy, muj zájem je muj profit.. je to hnus, je to tak..do politiky by měli jít lidi který nechtěj řešit hlavně sebe..ale chtěj se starat, to by byl základ, vyházet ty postkomunisty co tam jsou

uživatel eliminován | 4. 10. 2009, 22:03:52

Snížit sociální dávky pro dlouhodobě nezaměstnaný, hodně zkrouhnout mateřskou od třetího dítěte a hodně škrtat ve výdajový oblasti.

Ohledně vyšší progrese, to bývá často kontraproduktivní. Při nižší míře zdanění (event. rovná daň) mají firmy větší motivaci platit daně. Ideální je prý lehce pod 19%. Při 40% dani se firmám vyplatí se přesunout na východ a nám zbydou jen nezaměstnaní... Když tyhle sociální experimenty zavedli v Německu, odešlo jim přes 5 tisíc firem.

Proto pokud chceme vyrovnanější rozpočet, musíme šetřit hlavně na výdajích a musíme vytvářet příjemný prostředí pro zahraniční investory.

Toť můj názor, všichni souhlasit nemusí, ale od toho máme diskuze

uživatel eliminován | 4. 10. 2009, 22:03:36

Ve Švédsku maj ale kurevsky vysokou daň.

uživatel eliminován | 4. 10. 2009, 22:03:30

> Bezdomovec1
no to snad vidíš ty jeho balíčky to by jeden blil !663!

Honzin77

Honzin77 | 4. 10. 2009, 22:02:12 | více příspěvků | napsat uživateli

Setrit na armade plosne je blbost...spis bychom se konecne mohli rozhodnout, k cemu tu armadu chceme a podle toho ji stavet...bez koncepce je to kazdou chvili jinak a plno penez vyleti oknem zbytecne...viz treba L 159 Alca a podobne...
Skolne na vysoke ano, na stredni ne.
Svedsky model je u nas neaplikovatelny...nejen to zdaneni. Mirna progrese budiz....i kdyz progrese je i ted, "chudi" lide zadne dane neplati z prijmu vlastne neplati...

uživatel eliminován | 4. 10. 2009, 22:02:02

je fakt že já tomu nerozumím co a jak by se dalo ale sem pro to školné a i armáda by mohla bejt o něco lehčí ale nevěřím že to udělaj zas to od ložej na jinej rok a bude to tu horší a horší

uživatel eliminován | 4. 10. 2009, 22:01:48

Ten clanek sem necetl, ale naprosto s tebou souhlasim treba s tim skrouhnout armadu a klidne i o vic ja 20proc. No skolne na vysoke skole bych asi nezavadel i kdyz castky cos uvedl by asi byly prijatelne pro vetsinu lidi. No danova progrese tu byla ne ?? nezrusila se za vlady ods, a dal bych byl pro zruseni skoro vsech ulev na danich.

uživatel eliminován | 4. 10. 2009, 22:01:12

> Slezy
Důvod!1250!

SSBN

SSBN | 4. 10. 2009, 22:00:41 | více příspěvků | napsat uživateli

asi jsi nepochopil jak fungují Janotovy balíčky - zvýší se daně a na výdaje se nesáhne (pár miliard nepočítám). S tou armádou je to blbost - celý rozpočet je 50 mld., i kdyby ji kompletně zrušili, tak deficit zůstane. Problém je výdajové stránce, především v tom, že všechny zakázky jsou předražené a rozkradené. Navíc se staví to, co vůbec nepotřebujeme, jen proto, že na to jsou dotace z EU. Stačí spravit tohle a nebudou s rozpočtem potíže

uživatel eliminován | 4. 10. 2009, 21:59:01

> dement.
Ty kamaráčofty to je taky strašnej problém v tomhle státě. každej hraje na někoho. To ani sám nevím jak bych to řešil. Ale asi spřísněním trestů za uplácení a velkýma odměnama za informace o tomhle (bohužel správnou věc mají češi zafixovanou jako bonzáctví)

uživatel eliminován | 4. 10. 2009, 21:58:52

!993!

uživatel eliminován | 4. 10. 2009, 21:58:37

Zrušit socky, zredukovat armadu o 1/4,

uživatel eliminován | 4. 10. 2009, 21:58:26

!177! snaží se šetřit kde to jde ale problém je jinde mají začít u sebe

uživatel eliminován | 4. 10. 2009, 21:58:17

Já to raděj už nečtu, chytám u toho vždycky nerva..!1302!

uživatel eliminován | 4. 10. 2009, 21:57:39

Zabít Janotu !971!

uživatel eliminován | 4. 10. 2009, 21:56:49

nejde o to škrat, jde o to nerozkrádat..

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

janotabalíčekministrčlánekotázkadruházdaněnílétovýňatektelevizeeduardspořeníprogresepříspěvekrokstátdebatamoravcevýdajváclavafinance

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑