Diskuze a otázky - Druhý úsporný balíček

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 4. 10. 2009, 21:55:10 |

Ministr financí Eduard Janota přijde na jaře s takzvaným druhým úsporným balíčkem pro rok 2011 a další léta. Podle ministra je nutné snížit například povinné sociální výdaje státu a příspěvek na stavební spoření. Otevřít by se měla také debata o větší progresi zdanění. Janota to uvedl v pořadu České televize Otázky Václava Moravce.

Tohle je výňatek ze článku: http://www.novinky.cz/ekonomika/180601-janota-chce-na-jare-dalsi-usporny-balicek.html

Nejvíc mě zase dostaly názory dole v diskuzi, kdy je tam většina výblitků typu. chudáky chcou obírat a sami si neuberou. To je nesmysl. Rozpočet parlamentu ČR je nějakých 400 mega i kdyby se pořádně přidusili a ušetřili sto mega, tak to bilionovej rozpočet opravdu nevtrhne. A je správný se zaměřit na tu sociální oblast, která spolkne kolem 55% rozpočtu.

A kdyby to bylo na mě, tak bych skrouhnul armádu aspoň o 20% kompletně. Jelikož takovej škrt by místo nesmyslů jako šetřit u politiků ušetřil 12-15 miliard.

Dál bych byl pro to využít víc daňové progrese. Funguje to třeba ve Švédsku, Dánsku a mají se tam velice dobře. Ale za tohle čeká kritiku jakej jsem hajzl, že chcu obírat bohatý.

A byl bych pro zavedení školnýho na vysoké škole, ale i na střední. 300 na střední a 600 na vysoké za měsíc by nebyla až tak vysoká částka a zlepšily by se i trochu úroveň a Třeba by asistent na vysoké škole už mohl bít ohodnocen trošku líp, než dělník u pásu.

Ale na druhou stranu bych byl už po 4 letech pro zvýšení minimální mzdy, kdy tlačí zahraniční lobby, abychom byly jen montující dělníci jejich předsunutých dílen.

Jaký je váš názor na tohle téma a co vy byste navrhli jako ministři???
A pro ty kdo ministři nebudete, tak to berte jako přemýšlení o vašem budoucím rozpočtu domácnosti

reagovat

V diskuzi je 114 příspěvků a shlédlo ji 1804 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

pivel85

pivel85 | 11. 10. 2009, 22:19:17 | více příspěvků | napsat uživateli

počkám si na třetí úsporný balíček a hodím si mašli

vlk-honzi

vlk-honzi | 11. 10. 2009, 22:18:23 | více příspěvků | napsat uživateli

Crystal: no, lehko se to řekne, když jsem to nezažil ... jenže většina těchto slečen si možná měla rozmyslet, s kým toho prcka má.

Crystal

Crystal | 8. 10. 2009, 20:23:05 | více příspěvků | napsat uživateli

> Bezdomovec1
jo to asi mluví ten pravej mě zas dokáže popudit chlap co dělá děti nestará se spoléhá na to že mu dítě bude živit stát a nakonec i to by ženskejm sebral:D

Crystal

Crystal | 8. 10. 2009, 20:21:03 | více příspěvků | napsat uživateli

> Honzin77
Mno jako víš kolik stojí třeba plínky a potřeby? těžko se může máma od novorozence či kojence sebrat a jít do práce a znám plno mamin které zůstaly s dětma sami chlapi utekly třeba pár dní před porodem alíky neplatí...jak pak ženský maj třeba platit nájem?Tohle není můj příklad ale bohužel znám takové kdy to takhle je jo kdyby byli černý tak jim dají asi vše ale takhle nevyjdou ani kdyby se po.... a tak to prostě je

uživatel eliminován | 6. 10. 2009, 00:33:25

> Kwon
Tleskám!1424!
Fakt se mě to líbilo.
Jen pár věcí. S tím trestem smrti. Dát možnost trestu smrti naší děravá úplatné justici by asi nebylo nejlepší. mafiániby si neuseli najímat drahý nájemný vrahy, ale zaplatili by soudci a stát by to zařídil za ně. A i když se mě ty zahraniční firmy taky nelíbí jak nás nechutně ždímají, tak vykopat je všechny najednou, tak by se náš stát zhroutil. Protože jich je tady strašně moc, ale líbila se mě místo pobídek pro zahraniční firmy, pobídky pro malý a střední podnikání. Dotace a půjčky zavést pro lidi s dobrým nápadem. A mít malej úrok, dal bych to procenní rok nad inflaci, protože státu se to pak bohatě vrátí na daních. Místo toho, aby půjčovali banky na podnikatelskej plán a chtěli z toho velký podíly

uživatel eliminován | 6. 10. 2009, 00:22:57

> Crystal
Na tobe asi nemá cenu moc reagovat právě takovýhle stupidní názory mě popudili k založení téhle diskuze. A věř, že politik, když je na služební cestě v zahraničí a jedná se zahraničními politiky, tak je nemuže pozvat do putyky čtvrté cenové, jak to dělají z pravidla ti, co takový názory jako ty mají

vlk-honzi

vlk-honzi | 5. 10. 2009, 14:59:07 | více příspěvků | napsat uživateli

Kwon: jen se ujistím 3 měsíce výcviku čeho? Zacházení s palnou zbraní, poslouchání nadřízeného, výkop okopu pro tank, ... nevím - kurzu na který jdeš se učíš něčemu, co v budoucnisti využiješ (nebo to předpokládáš), ale tohle je IMHO zbytečnost - nedovedu si už dnes moc představit konvenční válku - už z toho titulu,. že jsou na ní lidi líní.

Honzin77

Honzin77 | 5. 10. 2009, 14:18:22 | více příspěvků | napsat uživateli

Prave proto, ze myslim na statni kasu tak rikam, ze ZVS je neefektivni plytvani statnimi penezi !2!

Honzin77

Honzin77 | 5. 10. 2009, 14:17:48 | více příspěvků | napsat uživateli

Kwon: Pomahat vlasti a nemyslet na sebe a vlastni kapsu nemusi jeste znamenat, ze clovek musi byt nadseny do ZVS !5!

uživatel eliminován | 5. 10. 2009, 14:14:45

> Honzin77
vycházím z toho, že se v tomhle národě pořád nachází zodpovědní jedinci, kteří nečučí jen do vlastní kapsy....ale jsou ochotni pomáhat i ostatním........pokud je 100 proc. národa pacifistú, kteří věří v dobrotivého člověka a ve fakt, že poručíme větru dešti, ..tak to asi skutečně nemá smysl......pak by nebylo od věci požádat velikého amerického bratra o ochranu, připojit se k usa jako jedna z dalších hvězdiček na vlajce, a rozpustit armádu úplně....jakož i policii...hasiče...a státní správu obecně.......alespoň budeme moct svobodně cestovat do USA a můžeme mít tolik raketových deštníků a amerických základen, kolik naše pole a louky dovolí :-)!818! ušetřili bychom spoustu peněz....a navíc bychom měli stabilní měnu.....!1424!

Honzin77

Honzin77 | 5. 10. 2009, 14:02:42 | více příspěvků | napsat uživateli

Kwon: To je prave ono, kdo chce a kdo ne...tak proc mit vesobecnou ZVS, byt treba trimesicni, kdyz vetsina prave chitit nebude a bude to stat akorat penize a vysledek zadny?

uživatel eliminován | 5. 10. 2009, 13:57:43

> Honzin77
otázka přístupu.....kdo chtěl, na vojně se naučil.....a k něčemu mu to bylo. kdo nechtěl...dělal voloviny...a probendil to....
profi armáda je dobrá věc...ale s tím co máme, bychom neubránili ani chrám sv.Víta...proto bych profi lidi nechal jen na profi postech....strážáka nebo bigoše uděláš z "rolníka" za chvilu....a buď se otrká, nebo holt umře.....
a i ty tři měsíce intenzivího výcviku člověku něco dá......(mi osobně kolikrát dají i tři dny nějakého kurzu....je rozdíl vědět a chovat se podle toho, a nevědět nic)

uživatel eliminován | 5. 10. 2009, 13:53:05

> hraesvelgr
tři roky thajsko...malajsie..

Honzin77

Honzin77 | 5. 10. 2009, 13:32:39 | více příspěvků | napsat uživateli

Kwon: No, Grippen je u nas prevazne jako stihacka, ochrana vzdusneho prostoru a tak. Alca je cistokrevny bitevnik bez sanci ve vzdusnem boji....
Tri mesice hrani si na vojaky nevyresi vubec nic, stejne, jako to nevyresilz dva roky neblahe pameti.... Profesionalni armada, pokud je dobre koncipovana, je mnohem bojeschopnejsi nez sebelebe koncipovana armada zalozena na ZVS....a nepochybne je i levnejsi....

A trest smrti by vyprazdnil veznice o promile, ne o procenta !5!

uživatel eliminován | 5. 10. 2009, 12:51:23

> Kwon
Kde jsi tam žil??

uživatel eliminován | 5. 10. 2009, 12:51:06

> the.poli
Zvýšit daně pro podnikatele....ty budeš asi volič ČSSD,co?? !2!!2!

uživatel eliminován | 5. 10. 2009, 12:47:19

Jo máš dobrej názor !1225! Akorát k tomu rozpustit senát, a zvýšit daně pro podnikatele

vlk-honzi

vlk-honzi | 5. 10. 2009, 12:11:49 | více příspěvků | napsat uživateli

Honzin77: Děsí mě dost věcí, ale tahle ... ta opravdu ne :-)
A jinak bych asi uvažoval o uzákonění vyrovnaného rozpočtu - nějak mám pocit, že přínos by byl větší než problémy.

uživatel eliminován | 5. 10. 2009, 12:01:12

> hraesvelgr
já je docela lituju...(v asii jsem žil...a jezdím tam).....krom číny, která nás jednou převálcuje.

uživatel eliminován | 5. 10. 2009, 11:59:27

> Honzin77
oba dva jsou ve třídě pozemní bitevník - nejde o stíhačky....ale o letadla určená apriori k podpoře pozemních jednotek......albatrose sestřelí moderní stíhačka pomalu už z ukrajiny, přičemž chudák ani neví, odkud to přišlo.....gripen je na tom o něco lépe (samozřejmě trochu nadsazuji.....).
ano..je důležité, aby vojáci nabírali zkušenosti......proto se z prof. hlediska misím nebráním.....z hlediska prof. růstu vojáka a coby zkušebna pro nové zbraně jsou mise ideální.....ale zkus si zpočítat, kolik musí stát zaplatit (těm relativně málo rodinám) těm, kterým tam někdo padl......(v čr i usa prakticky nejvyšší položka v nákladech armády....když neberu investice do techniky). v případě agentury by to už bylo na nich...jak si to pořeší....
povinná vojna: člověk, který má alespoň základní výcvik, může být při některých krizových situacích použitelný......navzdory od zpanikařeného civila..
jinak by to samo nebylo na dva roky, což je opravdu pitomost....ale řekněme na tři měsíce...plus řekněme týdenní až čtrnáctidenní cvika v průběhu následujících let....a taky by to bylo specializovanější....

zavedením trestu smrti by se věznice o nějaké to procento vyprázdnily.......což v důsledku znamená menší zatížení daňovéh poplaníka

co se Senátu týče, naše názory se v tomto liší....:-)

uživatel eliminován | 5. 10. 2009, 11:53:04

> Kwon
Samozřejmě, prostě evropská civilizace 150 let zpátky...!2!
Jsem na Asii v příštích desetiletích docela zvědav.!12!

Honzin77

Honzin77 | 5. 10. 2009, 11:52:13 | více příspěvků | napsat uživateli

vlk-honzi: A pravnici nebudou mit co zrat !2!!2!!2!!2!

vlk-honzi

vlk-honzi | 5. 10. 2009, 11:50:41 | více příspěvků | napsat uživateli

armáda ... souhlas
doplnil bych omezení podpory profesionálnímu sportu
že šetřit na sociálních výdajích je třeba vidí asi každý, kdo si udělá koláč výdajů a vidí ten podíl ...
daňová progrese - naprostý nesouhlas ... nevidím jediný důvod, aby více vydělávající přispívaly větším PODÍLEM ze svého příjmu
minimální mzdu bych v tuto chvíli nezvyšoval
školné na vysokých ano, na středních ... nevím tam bych asi byl proti
ale hlavně ... ořezat stát naminimum a zjednodušit zákony - pokud normální maturant přečte zákon (odstavec) a nepochopí, co to znamená ... je to špatně.

uživatel eliminován | 5. 10. 2009, 11:50:35

> hraesvelgr
ano...tam to tak funguje. taky tam po nich stát skoro nic nechce......ale nefunguje tam fůbec sociální systém. jak si vychovám syna, tak se o mne bude starat.......je to tam postavené na rodině. Tento trend se ale i tam začíná vlivem průniku zápaďáků (kteří jinak jejich země vesele plundrují a privatizují) rozbíjet......a až padne na východě "pouto rodinné sounáležitostí", tak jak padlo postupem času tady, tak budou úplně v hajzlu....

Honzin77

Honzin77 | 5. 10. 2009, 11:47:15 | více příspěvků | napsat uživateli

Kwon: Senat se uz parkrat ukazal jako uzitecna instituce, ten bych urcite nerusil...povinna vojenska sluzba je pitomost, ktera stoji spoustu penez a nema zadny prakticky vyznam, Grippen a Alca nejsou letouny stejne tridy ani omylem...byt je pravda ze chaos kolem koncepce armady demostruji ty prebytecne Alcy v hangaru dost dobre...a v zahranicnich misich jsou momentalne vlastne jen ruzni specialove, kteri alespon maji potom nejakou bojovou zkusenost..coz urcite neni na skodu...pokud bz neco kolem armadz melo penize usetrit, tak konecne stanovit jeji koncepci a nejak ohlidat zakazky, protoze to stoji strasne penize zbytecne...
Trest smrti finance statu nijak neresi...

uživatel eliminován | 5. 10. 2009, 11:44:20

> Kwon
Spíš jsem narážel na to, že ti tam nikdo nepomůže a že tam opravdu platí, že ten kdo nepracuje, ten nežere...

uživatel eliminován | 5. 10. 2009, 11:44:12

> hraesvelgr
pokud jsi feudál....pak to beru.....nechtěl bych narodit jako burlak na spodní příčce pyramidy....

uživatel eliminován | 5. 10. 2009, 11:42:44

> Kwon
S tím se v podstatě ztotožnuji! !12!

uživatel eliminován | 5. 10. 2009, 11:41:29

> hraesvelgr
to jsi docela huron......srovnávat s asií......:-) V asii panuje něco podobného feudalismu.......tam rovnost opravdu neexistuje....

uživatel eliminován | 5. 10. 2009, 11:37:58

Moje řešení: rozpustit Senát....snížit mzdy senátorům a ústavním soudcům (nominace na tyto posty by měyl být pro člověka poděkováním za jeho životní úsilí a enormní schopnosti, a zvýšením jeho prestiže......nikoliv prostředkem k jeho zbohatnutí). Bohatě tak malému státu stačí Parlament....Politikům bych zabavil a prodal veškerý majetek, jehož původ by nebyli schopni prokazatelně doložit......Politici by museli každoročně zvěřejňovat své příjmy a výdaje (slouží lidem......ne lidé jim).

Armáda: když ponechám bokem fakt, že každý stát by si měl být schopen ubránit své území.....jinak nemá nárok na existenci, tak naše armáda už teď je v případě nějaké nebojeschopná......nevidím žádný důvod, proč by naši vojáci měli umírat pro cizí zájmy. V armádě bych zachoval speciální útvary (letectvo,průzkumníky, speciály a výsadkáře, chemiky, pyrotechniky, polní nemocnice,záchranné prapory..apod.) plus minimum strážních útvarů. Zbytek bych rozpustil a zavedl povinnou vojenskou službu a domoobranu v takové podobě, jako mají švýcaři (voj. vybavení má každý doma, pravidelně se musí zúčastnit cvičení). Pokud by se naše armáda musela zúčastnit zahraničních misí, zřizoval bych jakési "agentury", které by verbovaly lidi (od policie, armády) a zodpovídaly by si za ně.....což by v konečném důsledku znamenalo podstatné snížení nákladů na tyto mise.Zeštíhlil bych i voj.genštáb.....
Rovněž nechápu, proč naše armáda nakoupila dvě stejné třídy letadel (tzn. gripeny a albatrosy).......gripeny bych prodal.
(jinak pro info....armáda má jít příští rok na nějakých 60% původních stavů...což není málo).

Zavedl bych trest smrti, pro lidi, kteří prokazatelně usmrtí více jak dva lidi ......zavedl bych povinnou pracovní činnost pro vězně, kteří se v tomhle státě mají lépe, jak normálně pracující občan. Snížil bych trestní zodpovědnost, zvýšil trestní sazby za brutální činy....dal polici větší kompetence (za předpokladu, že by došlo ke kompletní reformně policie a dělali by tam lidé s určitým vzděláním....ne jen blbci).

Hospodářství: některé fabriky (důležité pro nár. hospodářství...) bych vyvlastnil...a dal pod státní dozor (za předpokladu, že by to řídili opravdu schopní lidé znalí oboru). zahraniční firmy, které jen využívají místního dělnictva, místních materiálů a místních daňových pobídech....bych vykopal pryč...
Snažil bych se jako stát podporovat více střední a drobné podnikatele (právě na úkor nadnárodních koncernů, které je tak válcují...).

Zastavil bych pokusy o privatizaci nemocnic a školství - a zavedl bych systém, který běžně funguje i v jiných částech světa. Každý daňový poplatník má právo na bezplatnou léčbu a bezplatné školství.......pro ně by byla síť státních škol a nemocnic. Bohatší a lépe situovaní lidé by samozřejmě měli možnost si zaplatit nadstandart privátních nemocnic a privátních škol......
Hasičům, záchranářům, doktorům bych se snažil zvednout platy....

Sociální oblast: řídil bych se heslem "kdo nepracuje, ať nežere"....když pominu důchodce, nemocné a postižené, kterým život zde nezávidím......lidé, kteří prokazatelně nikdy nepracovali, by neměli nárok na finanční pomoc státu....dostávali by pomoc v naturáliích, potřebných k životu......

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

janotabalíčekministrčlánekotázkadruházdaněnílétovýňatektelevizeeduardspořeníprogresepříspěvekrokstátdebatamoravcevýdajváclavafinance

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑