Diskuze a otázky - Československo 1938

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 10:57:32 |

Co si myslíte o roce 1938. Docela mě zajímá pohled dnešních lidí na tuto věc...

reagovat

Měli jsme v roce 1938 bojovat?

V anketě hlasovalo celkem 32 uživatelů

V diskuzi je 116 příspěvků a shlédlo ji 1230 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

danielforsquae

danielforsquae | 14. 04. 2009, 11:21:06 | více příspěvků | napsat uživateli

čas běží dál... až někdo vynalezne stroj na cestu do minulosti tak se takovou otázkou bude zabývat celý svět ;-) ale ted bych to nechal tak jak to je...

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:20:12

Adelmus: nemluvil bych o zbabělosti ... i když na to každý může pohlížet jinak.. V roce 1938 jsme totiž na jednom území v česku bojovali a vítězili, ale je to málo známo. Během 38 min. odporu ve Frýdku-Místku bylo zabito 6 Německých vojáků. Byli z toho tak vyjukaní, že nedokázali ani pořádně bojovat. Na naší straně byl pouze jeden voják raněn. Pak přišla rádiem zpráva, že mají naši složit zbraně a oni odevzdali kasárny Němcům. Ale bili se jako lvi. Tady bylo vidět to odhodlání bojovat za cenu vlastní smrti i proti přesile.. tehdy ještě slovo vlastenectví mělo váhu.... Dneska si během státního svátku vyvěsíš čeckou vlajku a už se na tebe všichni dívají jako na nácka.... A demokracie tady nikdy nefungovala a ani fungovat nebude, jelikož čechy vyrostly na totalitě a je to vidět... zase to u nás spěje do sraček...

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:19:49

RepresenTwid : to mas pravdu .. Cesi jsou strasny lezprdelky hlavne Americanum jako kdyby nemeli svuj rozum

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:18:46

> Kwon
no ocividne se vyznas, ale sam si psal, ze podle odhadu bysme do roka podlehli diky tomu letectvu.. ja se v to,m takhle nevyznam, ale ty odhady, co sem slysel byly dycky podobny

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:18:39

> Adelmus
jasan...máš pravdu..nicméně teď se tu bavíme skutečně jen o počtu elity elit....tedy 300 spartských hoplítech (tedy v podstatě těžké pěchotě...). stejně tak měl každý hoplíta několik sluhů...kteří mu nesli výzbroj.....a ti v případě nouze šli do bojů taky....trubači...apod. těch lidí tam bylo podstatně víc i ze Sparty a okolí...jak říkáš...

Adelmus

Adelmus | 14. 04. 2009, 11:17:30 | více příspěvků | napsat uživateli

HeadBangers : 1848 ale neslo o stejnou situaci.. bylo nemalo cechu, ktery meli na usporadani v rakouskouherskym soustati ruznej nazor. neslo o jasnou agresi proti suverenimu statu. teoreticky by se zmen o ktery tehdejsi vlastenci usilovali melo dosahnout ustavni cestou. tady o nicem podobnym nemohla byt rec.

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:16:58

> Kwon
ale ceskoslovensko melo jako ctvrte nejvic lidkych obeti

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:16:46

po bite je kazdej general.. studuju voj. skolu a par nazoru sem na to slysel.. myslim ze se jde vzdat a zaroven si ponechat svoji identitu a hrdost.. jenze cesi maj jinej problem.. a to list do prdele .. bud rusum driv a nebo amikum ted... stydim se vic za tohle nez za to ze benes usetril tisice zivotu

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:15:56

> Arijec
věc pohledu......u nás spadlo pár bomb.....schytalo to pár vlakových seřadišť a průmyslových závodů (škodovka, meopta..aj)...s vybombardovanou Moskvou, Londýnem, Berlínem, vypálenými Drážďanami....nedejbože Hirošimou se opravdu srovnávat nemůžeme....

Adelmus

Adelmus | 14. 04. 2009, 11:15:19 | více příspěvků | napsat uživateli

Kwon : se spartany bylo 7000 muzu posbiranych po par stovkach z kazdeho mesta ( zrovna vcera sem cetl herodota a tak nejak to tvrdi, ale i moderni dejepisci nejdou s odhadem nad 7000 muzu.. krom toho 300 spartanu se svym jmenem a odhodlanim bylo vic nez ticise jinejch reku - navic pak odesli domu )

anatta : tady jde o princip a ne o sance vyhrat.... vojenska prohra by nas neposkodila zdaleka tak, jako zbabelost. ta se s nami potahne jeste staleti.

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:13:48

> anatta
němci československou pozemní armádu mohli porazit stěží......kvalitou výzbroje se naší nemohli rovnat (proboha, vždyť němci lítali v uniformách z kopřiv!!!)....navíc, němci se "napakovali" právě na české armádě....např. tanketky vz. 34 jely jako první pří akci Barbarossa v Rusku..aj. těžké kulomety a české ježky jsou možná doteť na Atlantickém valu v Normandii...

HeadBangers

HeadBangers | 14. 04. 2009, 11:13:27 | více příspěvků | napsat uživateli

> Adelmus: Tvé jasno Ti neberu, jen konstatuji, že tíhu jeho postavení si sotva dokázal představit někdo v jeho době a sotva si jí může představit někdo v současné době. Podle Tvého měřítka musíme odsoudit i všechny aktéry událostí roku 1848, protože se nenechali postřílet drtivou přesilou...

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:13:26

> Kwon
že Čechy zůstaly na rozdíl od jiných států - Ruska, Polska, Německa, Británie) prakticky nedotčené. to je jediny bod ve kterem nesouhlasim jinak mas pravdu

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:13:12

> Kwon
s tim charakterem mas recht.. myslim, ze cely minuly stoleti cechy naprosto zlomilo

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:12:39

Omlouvám se za překlepy, sem to napsal jak hotentot, ale snad myšlenka je pochopitelná!486!

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:10:58

> Borgino
ono se málo ví, že u těch thermopyl byly kromě spartských hoplítů (kterých skutečně bylo jen třista) další spojenecké řecké síly v síle od 20 do 60 tis. mužů...

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:10:54

> Adelmus
pochybuju, ze by se ceskoslovensko samo ubranilo.. rok by se mozna ubranilo, ale nemcko bylo proti nam az moc silny (jako vzdy, zeo :)) maximalne, kdyby se nejakyej spojenec odhodlal a postavil na nasi stranu.. to by beh dejin mohlo zmenit zasadne

Adelmus

Adelmus | 14. 04. 2009, 11:10:10 | více příspěvků | napsat uživateli

HeadBangers : promin, ale v tomhle mam jasno ! byl to srab a tak by se na neho melo taky pohlizet, jinak se tezko priste podobnyho podrazu vyvarujem.

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:09:50

Beneš byl sráč, se ze všeho posral, ve vedení měl být někdo razantnější, že se cizinci dohodli, tak jim říct pěkně česky polibte nám prdel a naserte si mi se budem bránit. Taky idiot Chamberlain pak čumel jak ho Hitler přechcal. Kdyby tam byl tehdy masaryk, tak by se žádný pevnosti neopouštěli a mobilizace by se neodvolávala. i když byl humanista, tak už sem o něm neco přečet a on neměl moc rád válčení. Ale pokud to bylo v zájmu zachování demokracie a uchránění vlastního státu, tak byl rozhodně pro poj a né se vzdát jak krysa. A tehdy bylo za co bojovat, velice vyspělá země a byla v první desítce nejvyspělejších zemí světa a to jako jediná z nich neměla k Moře. ovšem dnes nevím, jestli by bylo za co v téhle zemi bojovat. Když se podívám, všude bordel a hnus

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:09:17

Můj pohled:
To že jsme nebojovali, nejvíc pokřivilo náš charakter.....naprosto se po této zkušenosti ztratil esprit de corps ...a esprit de nation (vojenské cítění....a vlastenecké cítění).
Bojovali Poláci se svou armádou.....mohli dle mého bojovat i Češi se svou ve své době třetí nejlepší armádou Evropy....a v důsledku u nás možná zařvalo víc lidí na následky udavačů apod....jak kdyby zařvalo v regulerní válce.
Kdysi jsem viděl počítačovou studii, která na základě vložených dat i s faktem, že pevnostní opevnění ještě nebylo plně funkční......vyhodnotila, že Němci by se do Prahy dostali nejdřív za tričtvrtě roku při houževnatém odporu...
Na druhou stanu....Němci měli letectvo, které ve své době nemělo soupeře (naproti tomu čechoslováci prakticky neměli PLO - protiletadlovou obranu)...a jak známo, letectvo je klíč k úspěchu......
Další věc...postupem času Češi světu ukázali, že bojovat chtějí...a bojovat umí...a že se s okupací nesmíří (heydrichiáda...výsadkové operace).
V důsledku však rozhodlo ono čecháčkovství - vlézt každému do zadku cestou nejmenšího odporu a nějak to přežít (a je pravda, že Čechy zůstaly na rozdíl od jiných států - Ruska, Polska, Německa, Británie) prakticky nedotčené.
Svoje hrála politika......vojáci nehráli žádnou roli.

HeadBangers

HeadBangers | 14. 04. 2009, 11:08:15 | více příspěvků | napsat uživateli

Volba, jestli dopustit genocidu vlastního národa, nebo ne, je rozhodně těžší, než teď mlít o tom, že někdo byl před 70 lety srab...

SPUTNIK

SPUTNIK | 14. 04. 2009, 11:06:45 | více příspěvků | napsat uživateli

Myslíš, žebychom němce porazili, jo? HAHAHAHAHAHAHA !852!!852!!852!

Adelmus

Adelmus | 14. 04. 2009, 11:04:13 | více příspěvků | napsat uživateli

na druhou stranu udelal to i o 10 let pozdej ze stejnejch duvodu.... to sice tenkrat nemohl nikdo vedet, ale pri zpetnym pohledu se neni cemu divit - byl to urednicek, ne statnik. verim ze kdyby masaryk jeste zil, branili bychom se, mocnostmi bychom byli jeste oznaceny za agresory a zustali bychom samy a v izolaci. coz by pro nas dopadlo jeste mnohem hur, ale mozna by se druha svetova o mnoho oddalila a vubec by to zmnenilo beh dejin. pokud bychom se ale dokazali ubranit, nikdo uz by ceskou suverenitu dlouho, dlouho nezpochybnoval.

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:02:41

Bojovat jsme určitě měli. Šance nebyly skoro žádné, ale šlo by o princip. Podle pověsti o Thermopylech šel I Leonidas jen se třemi sty muži proti tisícům.

_J.i.r.i.c.e.k_

_J.i.r.i.c.e.k_ | 14. 04. 2009, 11:01:20 | více příspěvků | napsat uživateli

to by taky museli vědět co se v tom roce stalo !589!!589!

Adelmus

Adelmus | 14. 04. 2009, 11:00:48 | více příspěvků | napsat uživateli

uprimne myslim ze nas Benes podelal.. narod, kterej neni schopnej branit svoji svobodu i za cenu vlastniho zniceni, nema pravo na sobodnou existenci ( coz se taky projevilo a projevuje dal )

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

československorokvěcčlověkpohled

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑