Diskuze a otázky - Československo 1938

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 10:57:32 |

Co si myslíte o roce 1938. Docela mě zajímá pohled dnešních lidí na tuto věc...

reagovat

Měli jsme v roce 1938 bojovat?

V anketě hlasovalo celkem 32 uživatelů

V diskuzi je 116 příspěvků a shlédlo ji 1229 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 14. 04. 2009, 11:48:18 | více příspěvků | napsat uživateli

> Alangor 14.04.09 11:42
rekl bych ze Soveti byli v te dobe s Hitlerem jeste zadobre, ne?!1!

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:46:22

Vendel: jo jo bylo to holt tenkrát těžký

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 14. 04. 2009, 11:45:36 | více příspěvků | napsat uživateli

> Adelmus 14.04.09 11:40
polaky taky nikdo nenarknul z toho ze zacli 2. svetovou... :-DD

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:45:01

Alangor: ano to je pravda... ale někteří historici tvrdili, že než by Rusové dorazili už by bylo pozdě...a i kdyby nám pomohli, tak by to akorát uspíšilo příchod totality.... prostě si nevybereš....

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:43:28

> Adelmus
je strašně jednoduché dnes někoho osočovat ze zbabělectví. I na něj byly obrovské tlaky....a rozhodnout o osudu obyvatel jjednoho státu...to musí být něco těžkého. navíc praha by v případě odporu jako taková přestala existovat.......
na druhou stranu...jak píšeš...to odhodlání bylo obrovské...někde jsem četl, že při vyhlášení mobilizace byly do 6 hodin některé útvary na 80proc. stavů (přičemž chyběli právě němci)!!! a někde brali chlapáci občanskou povinnost tak vážně, že byly na kasárnách ještě dříve, než vůbec stihly vzniknout odvodové komise! v době, kdy auto měl málokdo!!! to vypovídá o mnohém......nehledě na 6000 srbských dobrovolníků, kteří nastupovali do českých jednotek (a jak jsme jim to vrátili?)

Adelmus

Adelmus | 14. 04. 2009, 11:43:21 | více příspěvků | napsat uživateli

Vendel : mozna myslel na lidi ale to je prave ta chyba - mel myslet predevsim na stat, kterej lide tvori.... tohle zjednoduseni, kteremu se podridil,myslet hlavne na lidi bych omluvil u predstavitele cirkve, ne statu!

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:43:11

Adelmus: O nás bez nás... Okolní státy se na nás vykašlaly, už proto bych na Benešově místě ukázal, že máme na to se ubránit.... Stálo by to hodně životů a opravdu by mě zajímalo, jak by k tomu potom přistoupili spojenci... Doba byla zlá...

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:42:40

Adelmus: mno nepomohl teď jsem někde četl, že Sověti nám pomoct chtěli, ale naši to odmítli protože se báli kumunismu ( což bylo oprávněné i když jim to stejně moc nepomohlo pokud je to pravda )

HeadBangers

HeadBangers | 14. 04. 2009, 11:41:04 | více příspěvků | napsat uživateli

> Adelmus: odpus't, ale připadá mi stejně absurdní soudit, zda by ses narodil, jako soudit, jestli Beneš byl zbabělec a zda jsme měli bojovat. Pokud jsi se rozhodl přijmout roli soudce, suď dle libosti, ale nezapomínej, že není jen obžaloba, ale i obhajoba ;-)

Adelmus

Adelmus | 14. 04. 2009, 11:40:33 | více příspěvků | napsat uživateli

Kwon : psal sem to uz na zacatku, nejen ze by nam nikdo nepomohl, ale zrejmne bychom jeste popudili ostatni staty ktere diktat podepsaly, protoze sme se proste nechteli podridit, ale zrada spojencu dle me tohle nemuze ospravednit.

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:40:17

Adelmus: neni třeba koukat je to tak jak jsi tu psal sparťanů bylo 300 spolu se 7000 vojáky poslanými ze spojeneckých měst

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:39:35

Adelmus: před válkou ano.. mluvil sem spíše o současnoti.... a Beneše bych nenazýval zbabělcem... Neumím si představit, co se tomu člověku muselo odehrávat v hlavě... On taky bojoval za ČSR a chtěl, aby vznikla.... Nemyslím, že tuhle zemi odevzdal Hitlerovi dobrovolně... Prostě tehdy myslel na lidi... I když mnoho lidí to chtěli jinak...

Kwon: No jo.... všichni jenom fetujou a dělají bordel.. když ne tak berou úplatky a když ani to ne, tak sedí v base... dnešní svět je celkem masakr...

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 14. 04. 2009, 11:38:50 | více příspěvků | napsat uživateli

Zajimava debata... Vesmes souhlasim s tim co rika Kwon. !1!

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:37:36

Prostě posílat domů chlapy odhodlaný umírat za republiku bylo největší svinstvo, co Beneš udělal

Adelmus

Adelmus | 14. 04. 2009, 11:37:24 | více příspěvků | napsat uživateli

Kwon : ja to zkouknu, ale myslim ze leonidas sebou zadne heiloty nebral...jaksi nemohl, nemel od statu pravo vzit vojsko - tech 300 muzu byla oficielne jen jeho ochranka. !1233!

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:34:48

> Vendel
jinak je to smutný.....a už nejsme nic jiného, než národ prodejných děvek.....a asi si nic jiného s takovým přístupem nezasloužíme. ale to je asi ten vývoj...

Adelmus

Adelmus | 14. 04. 2009, 11:34:27 | více příspěvků | napsat uživateli

Vendel : odhodlani bylo velky a za zbabelce mam vyhradne benese.. bohuzel dejiny takhle nedeli a pokud se statni reprezentace rozhodne byt zbabela, zbytek naroda to pri pohledu zpatky a zvenci stavi do stejyho svetla ( dobove realie pak zajimaji jen historiky ) Jinak demokracie fungovala pred valkou na vychod od ryna prave jen v ceskolsovensku !!

HeadBangers : jenze prave pravni statut je to co by valecny odhodlani zcela legimitizovalo, coz o roce 1848 proste neplati. jinak osudy mych predku jsou v tomhle kontextu podpasovka... byl by to anachrnosmus soudit, jestli bych se radej nenarodil, nebo prenesl pres srdce potupu sveho statu.

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:33:53

Kwon: Myslím, že je to ale rozhodně dobré vědět :-)

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:33:22

Cholito.: tak sem nelez ty krávo, piš si to na nějaký vypatlaný diskuze, to tak dneska bojovat za tuhle špínu!20!

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:32:48

> Vendel
neberu legie z první světové (tam máš pravdu)....ty druhoválečné ....tady bych vařil z vody, nevím.....ale někde tu najdu snad tabulku s výčtem....a česko tam opravdu je až hodně dole....dokonce i Francouzi jsou výš.....navíc to jsou jen statistiky...a velmi těžce se zjišťuje, zda to bylo vlivem přímých vojenských operací (což u nás asi ne....)....nebo druhotně.....nebo jde o oběti holocaustu....

HeadBangers

HeadBangers | 14. 04. 2009, 11:29:24 | více příspěvků | napsat uživateli

> Cholito.: jinak v mozkovně vše v pořádku? :-D

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:28:49

> anatta
ozbrojené síly první republiky byly koncipovány na základě smluv o vojenské pomoci ze strany Francie a Ruska......tedy byly stavěny tak, aby pozdržely agresora do okamžiku, než dorazí pomoc....a nic není nemožné.
Dodneška žasnu a mám hluboký respekt vůči tomu, co dokázali Finové v Rusko-Finské válce..........my jsme oproti Finům měli daleko lepší pozici.....(menší poměr útočník: obránce, těžká opevnění, kvalitně vyzbrojená armáda, lepší komunikace, terén, .....)....kde je ochota, je i vůle!!! ...na druhou stranu se neodvažuji nikoho soudit....byla to těžká doba...a bylo to velmi těžké rozhodnutí........zda ustoupit a sklonit hlavu....nebo jít do sebevražedné války (v té době by nám nejspíš nepomohl nikdo)......

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:28:21

> Kwon
no ja myslel jen v evrope!1356!

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:27:10

HeadBangers: v dnešní době už se k tomu fakt nemůžu stavět jinak... a za takový deštník bych opravdu rád zaplatil !5!

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:26:40

Zdravím všechny, pardon, že Vám se lezu :-D chtěla jsem Vás poprosim, jestli mi na www.mtv.cz můžete dát hlas(klik na pátou hvězdičku, až v pravo) jen jestli budete chtít děkuji moc :-) Anita Lauermanová

HeadBangers

HeadBangers | 14. 04. 2009, 11:26:04 | více příspěvků | napsat uživateli

> Vendel: prosím, nemíchej jablka a hrušky, pokud máš pocit, že Ti někdo vyměšuje na hlavu, otevři deštník, ale současnou politiku sem prosím netahej!

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:25:56

Kwon: tak to vezmi procentuelně, ne na počet.... Vem počet obyvatel v zemi a procentuelní ztráty... vždyť naše legie byly velice rozsáhlé a jejich vojáci hrdě umiráli za budoucnost republiky.... a kdo dneska ctí jejich památku? Ani si na ně nevzpomenete. Viděl jsem už hodně zasprejovaných památníků obětem války... je mi z toho na blití!

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:23:33

> Arijec
tak tomu určitě nevěřím.....jen zpatra mne napadá (bereme-li ztráty vzhledem k velikosti státu)...Polsko, Německo, Rusko, Japonsko, Čína, USA, Velká Británie, Francie......Česko bude někde hodně vzadu...

uživatel eliminován | 14. 04. 2009, 11:23:21

HeadBangers: jestli to někdo neudělá dneska... Beneš tě možná kdysi zachránil, ale dneska ti všichni serou na hlavu... a to co předvádí naši politici světu nám taky moc na váze nepřidává !5!

HeadBangers

HeadBangers | 14. 04. 2009, 11:21:31 | více příspěvků | napsat uživateli

> Adelmus: nesrovnávám právní statut, ale občanskou situaci! Btw, nezapomeň, že Beneš mimo jiné rozhodl, jestli se narodíš, nebo Tvoje praprarodiče někdo třeba rovnou nehodí do díry a nezasype bagrem ;-)

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

československorokvěcčlověkpohled

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑