Diskuze a otázky - České školství

úvodní strana | aktualizovat | dolů

vitrvevlasech

vitrvevlasech | 13. 05. 2009, 19:09:53 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

Máme být na co pyšní?
Mělo by se změnit?
Co konkrétně byste měnili?

reagovat

V jakém věku jsou vaši učitelé (průměrně)?

V anketě hlasovalo celkem 33 uživatelů

V diskuzi je 52 příspěvků a shlédlo ji 209 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

vitrvevlasech

vitrvevlasech | 13. 05. 2009, 20:16:43 | více příspěvků | napsat uživateli

Lejdynkaa89
Televizi jsem si naštěstí nepořídil, mě kazí jen internet :D

uživatel eliminován | 13. 05. 2009, 20:14:20

byl to zajímavej rozhovor já sem se zadívala na televizi:)

vitrvevlasech

vitrvevlasech | 13. 05. 2009, 20:11:32 | více příspěvků | napsat uživateli

Usnuli jste mi tu :) asi jsem neintonoval :) ono to přes písmena moc nejde ;)

vitrvevlasech

vitrvevlasech | 13. 05. 2009, 19:52:00 | více příspěvků | napsat uživateli

negatifff
Já nevím, ale dříve tedy za hluboké totality byly jakékoliv děti, které buď z fyzických či mentální či nekázeňských hyperaktních příčin "nedokázaly" dodržovat školní řád odsouzeni do ústavů, či zvláštních škol. Dnes máme speciální vyuku, celkem vzdělané kantorstvo. Učitelky prvních ročníků jsou speciálně (měly by být) připravovány na rozvernost pidižáčků. není tedy problémem že hyperaktivní žáček při hodině vstane a jde si hrát dozadu s hračkami. Co se týče staršího žactva tam je to trošku obtížnější. Neb mohou svým drbuchtivým chováním znemožňovat vzdělávat se těm co se vzdělávat chtějí ;) nejsem tak zkušený kantor ale v tu chvíli je dobré zapojit diskutující dívenky do přednášky :) já jsem si sedl na lavici k nim a bavil se s nimi, řešil jejich problém a snažil se poukázat na látku kterou je občas rušiti musím :D

vitrvevlasech

vitrvevlasech | 13. 05. 2009, 19:45:36 | více příspěvků | napsat uživateli

Lejdynkaa89
Já jsem učil žactvo na speciální škole (na škole kam posílali ty žáky, které ostatní školy z kázeňských důvodu vyhodili) mnozí žáci byli vyplašení, mnozí agresivní. Nicméně učil jsem od 3tí třídy až po devátou. Nebylo překvapením, že sedmačky ptali se mě na velikosti mužských orgánů, konkrétně těch mých. Jedná se o zvědavost, učitel musí umět improvizovat. Jak už jsem říkal, každý to dělat nemůže, chce to trpělivost a hlavně chuť někoho něco naučit.

uživatel eliminován | 13. 05. 2009, 19:43:47

> vitrvevlasech
jak to vypadá na radě si dokážu živě představit!1358!

vitrvevlasech

vitrvevlasech | 13. 05. 2009, 19:42:47 | více příspěvků | napsat uživateli

Jinak:
Doporučoval bych všem žákům pro pobavení aby zahlédli jak to vypadá na pedagogické radě :) já tam chodil moc rád, sledovat houpající se učitele, přežvýkající, dlabající svačiny, pošťuchující se, mobilující. A to nemluvě o pozdních příchodech, neustálém vyrušování :) připadal jsem si úplně jako ve třídě. Vše co se oněm hlavám olympským nelíbilo spokojeně činily na pedagogické radě. Chudák pan ředitel, umravňovat neklidné učitelstvo :) v tu chvíli jsem pochopil jak mám učit ;) měl bych učit vždy tak abych svým chováním šel příkladem ;)

uživatel eliminován | 13. 05. 2009, 19:40:51

> vitrvevlasech
to je dobrej přístup, ale jakej recept máš např, na žáky, který nevydržej v klidu sedět, sem tam něco neodkladně musí pořešit se spolužákem nebo maj neodolatelnou touhu diskutovat s učitelem?!1350! to sem např. přesně já!1378!

uživatel eliminován | 13. 05. 2009, 19:40:51

> vitrvevlasech
já jsem učila na praxi,ale malé děti(2.třída)..bavilo mě to a s dětmi jsme měli opravdu krásný vztah ale byla to dřina,protože člověk musí přemýšlet těmi dětskými hlavičkami..chtělo by to si to zkusit i se staršími..

vitrvevlasech

vitrvevlasech | 13. 05. 2009, 19:39:13 | více příspěvků | napsat uživateli

Lejdynkaa89
nejvíce zkušeností naberete z první hodiny :) buď příjdete na to, že učit nemůžete, a nebo je to láska na celý život.

vitrvevlasech

vitrvevlasech | 13. 05. 2009, 19:38:17 | více příspěvků | napsat uživateli

negatifff
Věřte nebo ne, že čím méně je nátlak tím více je snaha něco chápat :)
Příjdu -li do třídy a hned ve dveřích spustím: "Dnes se budeme tak drtit že mnozí z vás ještě v noci ze sna křičet budou poučky a pravidla" to pak automaticky vypnete, protože vás to nebaví a tahle věta vás nijak nepřesvědčí.
Ale příjdu -li do třídy a řeknu "Drahé kolegyně a drazí kolegové, dnes zkusíme něco zvládnout, slibuji že vás nepřepnu, příště dáme opáčko a jednou vám v těch vašich kebulích něco zůstat musí, takže jedem" :) možná si řeknete je to magor, ale občas si něco i poslechnete, bude-li to zábavnou formou řečeno ;)
Přišel jsem na to, že nikoho nebaví učit se dějiny nemají li příběh ;) a to platí o všech předmětech.

uživatel eliminován | 13. 05. 2009, 19:37:00

> vitrvevlasech
to je pravda..já si myslím,že když je žák "zlobivý" že je to zčásti i problém toho kantora..když učitel používá správnou metodu a dokáže děti zaujmout,nemůže se mu toto stát.Moc zkušeností nemám,jen si to myslím..

-marek-jb-

-marek-jb- | 13. 05. 2009, 19:36:12 | více příspěvků | napsat uživateli

jedna velka demence

vitrvevlasech

vitrvevlasech | 13. 05. 2009, 19:33:18 | více příspěvků | napsat uživateli

Lejdynkaa89
Tohle je správný přístup, bude z vás jistě dobrá učitelka. Nebudete se rozčilovat na stávkách, ale bude učit pro radost. Vaším motem budou především poučení, či alespoň trošku moudřejší studenti ;)
Důležitou věcí a velkým problémem je definování tzv. zlobivého žáka. Starší učitelé jej vidí v každém kdo se chová jinak než potichu a ti mladší (ne všichni) zase v nezvladatelném, v tom který je drzý a odmlouvá.
Ale přece ani učitel nemá vždy pravdu, my se učíme od žactva a žactvo od nás, nehledě na to, že ten kdo učí nestárne, to je velký motiv ne? !12!

uživatel eliminován | 13. 05. 2009, 19:32:58

How_Up: joo..souhlasim..to čtení z těch papíru a jenom podtráhavat si v nich..to máme taky tak..je to hruza...takhle by mohl učit fákt každej...!854!

uživatel eliminován | 13. 05. 2009, 19:32:53

> negatifff
*ono jde o to

uživatel eliminován | 13. 05. 2009, 19:32:41

> vitrvevlasech
!1!ono jde vytvořit si u žáků respekt, čehož lze v dnešní době dosáhnout horko těžko
záleží taky na lidech ve třídě a jejich přístupu ke vzdělání, pokud to někoho nebaví, jen těžko ho něco donutí se látce nějak věnovat (teď soudím konkrétně podle sebe)

uživatel eliminován | 13. 05. 2009, 19:32:19

> Lejdynkaa89
to by mě nebavilo !1365! něco jako marketing, nebo management !1363! výtvarka by mě taky bavila, ale nemám k tomu bohužel vlohy !1369!

vitrvevlasech

vitrvevlasech | 13. 05. 2009, 19:30:28 | více příspěvků | napsat uživateli

negatifff
Toto je hodně o povaze učitele, když já nastupoval bylo mi 21 a studoval jsem při učení, učil jsem 15-16ti leté studenty, žáčky. Nepřišlo mi vhodné abych byl přísný a rovnou vytvořil ničivě pálivou atmosféru nebezpečí zkoušení. Nechtěl jsem mít ve třídě samé šprty, kterým se kouřiti bude z hlavy. Chtěl jsem živé diskutující osoby ;) dotáhl jsem to tak daleko, že jsem byl zatlačen ke dveřím lepších známek se dožadujími dívenkami...zachránila mě přísná kolegyně, jen otevřela dveře a holky byly v pozoru. Druhý rok jsem zkusil přísnější taktiku, ale když je učitel hodný asi to nejde jinak než bez přísnosti ale zajímavě ;)

uživatel eliminován | 13. 05. 2009, 19:29:56

> blood_for_blood
tělocvik!1073!

uživatel eliminován | 13. 05. 2009, 19:29:40

> vitrvevlasech
taky pravda..doučování...to mě nenapadlo...každopádně vždy jsem měla jasno v tom,že si nevyberu práci podle peněz,jde mi hlavně o to,aby mě to bavilo,peníze pro mě byly vždy na druhém místě..

uživatel eliminován | 13. 05. 2009, 19:28:16

Ale je fakt, že by mě to taky bavilo. Akorát nevim, co bych učil !1369!

vitrvevlasech

vitrvevlasech | 13. 05. 2009, 19:26:45 | více příspěvků | napsat uživateli

Lejdynkaa89
Peníze jsou potřeba ;) ale lze si je vydělat doučováním, nebo žurnalistikou. Správný učitel se stále učí, by mohl poskytovati žákům více a více informací. Měl by být připraven i na otázky mimo svůj obor. Učíteli zeměpis neměla byste koktat stále jen o zeměpisu :) Něco aktuálně se stane - volby, nebo krize ve světě financí a žáci také žijí život mimo školu, určitě je bude zajímat co se děje a je možné že je to zajímá aktuálně více než vás milovaný zeměpis.

uživatel eliminován | 13. 05. 2009, 19:26:28

> Lejdynkaa89
v tom případě přeji hodně štěstí na hodné děti a co nejmenší zklamání při pohledu na výplatnici ;-)!522!

uživatel eliminován | 13. 05. 2009, 19:24:32

> Stareye
to možná,ale nesmim to vzdát prtž vim že nic jinýho mě bavit nebude..mam ráda děti a chci pracovat s nima..

vitrvevlasech

vitrvevlasech | 13. 05. 2009, 19:24:18 | více příspěvků | napsat uživateli

How_Up
Konečně řádně kritický názor,
já souhlasím s tím, že někteří učitelé se nevzdělávají, nesejde jim na tom, zda-li látku umí či ne, prostě si vytisknou učivo. To je problémem dnešního školství myslím hlavně toho základoškolního ;) berou se nedovzdělaní kantoři, kteří mají náskok tak 2 lekce před žáky. A víme dobře že žáci nejsou tak hloupí aby to neprokoukli. Byl jsem přemlouván bych učil angličtinu, právě z těchto důvodů jsem to odmítl. Učil jsem učitele, kteří toho věděli méně než žáci. Těžká doba a víte co, role učitele je podceňována, bohužel. Výsady kantorstva první republiky jsou ty tam.

uživatel eliminován | 13. 05. 2009, 19:23:10

> Lejdynkaa89
to jsem si taky myslel, že by mě nic jiného nebavilo. Ale neboj, to přejde. Resp. přestane tě bavit i to školství :-D!522!

uživatel eliminován | 13. 05. 2009, 19:22:40

> vitrvevlasech
asi tak nějak, hlavní prioritou pro všechny je, to ve škole nějak přežít, většina žáků je stejně myšlenkama někde jinde, učitel si vyloží to svoje a žádnej přínos to pro nikoho nemá, ale proč by se měl učitel snažit?někoho neustále napomínat ho nebaví. u nás ve třídě to funguje tak, že pokud na nás učitel zvolí kamarádskou taktiku,tak toho okamžitě většina využije a dovolí si takový věci, že někdy docela koukám...ale jedna učitelka na nás jde s taktikou-řev, výhružky a tvrdej režim a v jejich hodinách je klid!1350! hlavně donutí člověka sednout k učení a ještě se nestalo, že by při zkoušení z nikoho nic nedostala

uživatel eliminován | 13. 05. 2009, 19:22:34

> vitrvevlasech
já vím,taky mi jde spíš o to UČIT a pro radost,ale peníze jsou bohužel taky potřeba...

Jamaicanka

Jamaicanka | 13. 05. 2009, 19:21:10 | více příspěvků | napsat uživateli

je to děs!477!

předchozí | 0 | 30 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

školství

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑