Diskuze a otázky - Školství našeho státečku

úvodní strana | aktualizovat | dolů

xmozek

xmozek | 30. 01. 2009, 20:23:30 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

Tahle diskuze je pro ty, kteří si chtějí podebatovat na téma vývoje našeho školství. Podělte se o své zkušenosti a názory. Prosím pokud možno slušně. !1!

reagovat

Ubírá se naše školství dobrým, nebo špatným směrem.?

V anketě hlasovalo celkem 7 uživatelů

V diskuzi je 38 příspěvků a shlédlo ji 586 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

xmozek

xmozek | 30. 01. 2009, 21:45:41 | více příspěvků | napsat uživateli

> panveverka Dobře vysokošloské vzdělání, 20 let praxe a máš necelých 20 000 čistého. To mi orpavdu nepřijde adekvátní. Nemluvě o tom,že učitel vychovává a fomuje moji tvoji budoucnost. Právě že na záklace učitelé oddřou nejvíc. Ti musí. Na střední škole už můžou někoho vyhodit. Na zákalce ne. Máš pravdu,že je to problém. Myslím si, že by učitele měli mít některá práva jako dřív. Ono občas nic jinéhonezbývá než někomu dát pár facek. Jenže to je v dnešní společnosti naprostá blbost když naše ministrině Džamila Stehlíková chce zakázat možnost trestat svoje děti. !1!

uživatel eliminován | 30. 01. 2009, 21:40:16

panveverka: Nejde jenom o to, že předává znalosti, které na základce nejsou třeba nějak moc komplikované, ale mimo to musí umět učit a zvládat pedagogickou psychologii a další disciplíny. A učit třeba češtinu na prvním stupni není vůbec legrace, každý si myslí, že to umí, ale čím začneš, jak to budeš vysvětlovat?
Mimo to pět let studia je pro učitele 5 a spočítej si ušlou mzdu za tu dobu. Kdybys počítal 14 000 měsíčně čistýho (posunovač na dráze) dělá to za dobu studia, pokud nebudeš prodlužovat 840 000, nepočítaje náklady na studium.

uživatel eliminován | 30. 01. 2009, 21:28:37

> xmozek
no..člověk s vysokoškolských vzděláním..to zní sice vznešeně, ale výšku může mít kdekdo..je to jen 3 roky navíc učení, nic víc..tak to alepson vidím já...to, že si člověk udělá výšku ještě neznamená, že ho všude budou uctívat... to si musí vysloužit jinak ...a to, že někdo jde učit na základku, tak tam přece nemůže počítat s tím, že se k němu budou chovat na urovni..sice má výšku, ale přecejenom..učí věci, které by mohl učit skoro každej po přečtení dvou, tří učebnic... :) ..tím nechcu říct, že se k něm maj lidi chovat jako ke smetí..to vůbec.. ale šli učit a zákadku, takže s tím musí počítat...

co bys dělal ty?..jak bys změnil způsob výuky na záladce, kdybys ted měl moc zákona? ...já jak přemýšlím jak přemýšlím, tak mě žádné vylepšení nenapadá..základku nezměníš :)

xmozek

xmozek | 30. 01. 2009, 21:10:20 | více příspěvků | napsat uživateli

> panveverka Souhlasím, Jenže v těchto případech pak musí stát alespon za učitely vedení školy. Což se bvohužel taky občsa nestává. V čem ještě vidím problém je to,že rodiče dokážou vyvinout takový nátlak, že učitelé někdy dostávají nařízeno od vedení,že nesmějí žáky tak zatěžovat atd, To znamená omezení DÚ atd. Nemluvě o tom,že učitelé mají čím dál víc práce, a jejich relativní mzda je nižší a nižší. Člověk s vysokoškolským vzdělání by měl být řádně ohodnocen. !1!

uživatel eliminován | 30. 01. 2009, 21:05:54

> xmozek
základka..tak tam máš pravdu,že je to o rodičích ..já měl rodiče, kteří vždy stáli při učitelích a ne při mě :D ..což mě docela sralo teda...ale každej takové rodiče nemá a většinou právě stojej při svým děcku a věří mu každej jeho výmysl..pak to tak dopadá, že ti "zlí" jsou pouze učitelé a tím je jen víc vytočí ..tohle je taky státem neřešitelný problém..takže ho nemá cenu rozebírat...

xmozek

xmozek | 30. 01. 2009, 21:01:20 | více příspěvků | napsat uživateli

> panveverka Víš já ani tak nevidím problém s rodiči na středních školách, ale na školách zákaldních. Měl jsem to napsat omlouvám se. Ale jinak máš pravdu.V dnešní době berou opravdu kde koho. !1!
> Zelenoocko Souhlas. Já nejsem žádnej sadista, ale myslím si,že občas je facka nejrozumnější výchovný prostředek. I když se to lidem nelíbí, dřív žáci a studenti měli úctu, dnes mají maximálně prdel z učitelů. !1!

uživatel eliminován | 30. 01. 2009, 20:56:38

xmozek: A to je společně s penězma hlavní problém našeho školství. Hlavně studenty nestresovat, naučit se ohánět všemožnýma "právama", do ničeho je nenutit a nechat je, aby projevili svoji osobnost, to jest byli drzí a chovali se jako ignoranti. To vadí mnoha učitelům ještě víc než nízká výplata.

uživatel eliminován | 30. 01. 2009, 20:55:34

> xmozek
toto je samozřejmě problém, který sem ani nepíšu, protože je neřešitelný ..problém je, že se děcka učit nechtějí..že je to nebaví..protože je do toho nutěj (a neříkej, že střední je nepovinná..je povinná..jinak můžeš jít dělat do tesca)..v tý době, kdy studujou střední, tak maj pubertu v plném proudu, takže tohle fakt moc řešit nejde ..tomuto se musí učitelé přizpůsobit, když takhle chcou pracovat ...někteří si ty studenty ochočit uměj (bud přísnou kázní, nebo tím, že v jejich očích bude za boha) a někteří bohužel ne..
to už není otázka schopnosti, ale osobnosti toho učitele ..některé to jendoduše nebaví a chtěj pouze učit

já ale spíš mluvil třeba o těch, kteří jdou učit pouze proto, že jim to známej poradil...ti, kteří sami neuměj vůbec nic a pouze čtou učebnici před tabulou...to jsem vždycky nesnášel... anebo ti, kteří sami možná něco uměj, ale nedokážou to předat..nebo ti, co si tam jdou pokecat o svých soukromých problémech a látky se ani nedotknou..tohle mi vadí

xmozek

xmozek | 30. 01. 2009, 20:49:14 | více příspěvků | napsat uživateli

> panveverka Podle mě je problém taky ve výchově rodičů. Mám to z první ruky. Mamka je učitelka na prvním stupni a myslím is o ní, že je schopná. Většina kolegů si jí váží. Ale pokud nemáš podporu od rodičů, je problém. A to v poslední době fakt není. Někteří rodiče jsou opravdu omezení a když už můžou rodiče protestovat proti známkám z chování a pomalu si diktují, jak se má učit a známkovat, je to problém. !1!

uživatel eliminován | 30. 01. 2009, 20:43:58

víc peněz pro učitele, at se tam přilákaj schopní lidi....přísnější výběr učitelů schopných učit a kteří mají opravdu náké znalosti ...mít víc peněz, tak se víc snažej...

xmozek

xmozek | 30. 01. 2009, 20:41:17 | více příspěvků | napsat uživateli

> Milisca Mám pocit,že na Slovensku už státní maturity zavedly, a co jsem tak poslouchal, zas takový maso to nebylo. Nehledě na to,že učitelé se už většinou snaží na státní maturitu připravovat. !1!

Milisca

Milisca | 30. 01. 2009, 20:40:35 | více příspěvků | napsat uživateli

xD no nevim :D

uživatel eliminován | 30. 01. 2009, 20:39:36

http://www.novamaturita.cz/maturitni-model-1404033321.html

uživatel eliminován | 30. 01. 2009, 20:38:01

> Milisca
spíš bys měla být ráda..první přestupní rok bude hrozně lehkej...

Milisca

Milisca | 30. 01. 2009, 20:37:57 | více příspěvků | napsat uživateli

xmozek
budu se pak povazovat za hrdinku pokud zvladnu xD jestli ne tak budu nadavat jak nesmyslne tohle vsechno je :D

xmozek

xmozek | 30. 01. 2009, 20:36:38 | více příspěvků | napsat uživateli

> Milisca Ale někdo to být musí. Chápu,že nikdo nechce být první.KAždý má strach z něčeho neznámého,ale udělat se to musí. !1!

Milisca

Milisca | 30. 01. 2009, 20:35:07 | více příspěvků | napsat uživateli

xmozek
no kdyby to vysvetlili mozna by bylo mene lidi tak proti xD a taky mi docela nesedi ze prvni-druhy rok techto maturit padne zrovna na me :D

xmozek

xmozek | 30. 01. 2009, 20:34:06 | více příspěvků | napsat uživateli

> Milisca Já problém vidím právě v tom,že nedokážou lidem vysvětlit proč. A hlavně problém je s tím,že vše co se zavede má svoje porodní bolesti. To znamená, že se musejí už za chodu vychytat mouchy. A to možná bude trochu náročné. Ale určtiě je to kd obru věci. !1!

uživatel eliminován | 30. 01. 2009, 20:32:30

j.e.s.s.y: To říkali v televizi? Na anglické university od nás jde minimum studentů, buď ti, kteří mají bohaté rodiče nebo neskutečně nadaní, kteří dosáhnou na stipendia. Pro zahraniční studenty je jich v UK velice málo a bez nich se studium dá jen velice těžko zaplatit.
Takže to rozhodně nic nevypovídá o našich maturantech jako celku.

Milisca

Milisca | 30. 01. 2009, 20:31:52 | více příspěvků | napsat uživateli

xmozek
no ale proc kdyz uz to je teda zavede nam o tom neni nikdo schopny nic rict? a to co sem se docetla na nejakych jejich oficialnich strankach to jsem teda vubec nepochopila-mozna jsem jenom tupa ,nerikam ze ne ale potrebovala bych vysvetleni xD

xmozek

xmozek | 30. 01. 2009, 20:30:20 | více příspěvků | napsat uživateli

> Milisca NEsouhlasím. POdle mého názoru, až se vychytají mouchy, státní maturity budou hodně k věci. Například dneska není skoro žádný rozdíl mezi tím, z jaké školy máš maturitu. Tenhle problém se vyřeší tím,že budou různé úrovně. A do budoucna by člověk s vyšší úrovní maturity měl mít výhodu, před člověkem s nižší úrovní. V tom vidím hlavní přínos. Takhle si každá škola dělá maturity svoje a pak maturitu dostane skoro každý. !1!
!1423!

Milisca

Milisca | 30. 01. 2009, 20:29:58 | více příspěvků | napsat uživateli

Zelenoocko
musi brat mene lidi aby nebyly tridy po 5-10 lidech xD

uživatel eliminován | 30. 01. 2009, 20:29:35

prej lidé s maturou na anglických univerzitách excelujou...

ejulineshka

ejulineshka | 30. 01. 2009, 20:28:52 | více příspěvků | napsat uživateli

nechci státní maturitu !527!!548!!811!

uživatel eliminován | 30. 01. 2009, 20:28:37

milisca: Co to je za hloupost, že bere gympl méně lidí, je známka úpadku? A proč? Naopak to může znamenat, že neberou každého trotla nebo prostě to, že je hodně středních škol a málo absolventů 9. tříd.

uživatel eliminován | 30. 01. 2009, 20:28:29

Naše školství má jednu z nejdelších tradic na světě. Musí se tady sice biflovat, ale pak mají aspoň nějaký vědomosti, i když né všichni!2!

Milisca

Milisca | 30. 01. 2009, 20:28:27 | více příspěvků | napsat uživateli

xmozek
autorita upadla pri zruseni fyzickych trestu xD

Milisca

Milisca | 30. 01. 2009, 20:27:50 | více příspěvků | napsat uživateli

btw ta anketni otazka je skvele polozena xD

xmozek

xmozek | 30. 01. 2009, 20:27:34 | více příspěvků | napsat uživateli

> Milisca Já měl na mysli spíš kvalitu vyučování. Autoritu učitelů atd. !1!

Milisca

Milisca | 30. 01. 2009, 20:27:16 | více příspěvků | napsat uživateli

a statni maturity jsou jenom dalsi nesmysl xD zaden profesor neni schopny poradne vysvetlit jak to teda ma fungovat ale hlavne ze budou :D

předchozí | 0 | 30 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

školstvínázordiskuzetémavývojstátečekzkušenost

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑