Diskuze a otázky - PETICE ZA TRAMVAJÁKA

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 25. 04. 2008, 12:55:48 |

.........

http://www.petice-za-tramvajaka.cz/

.......

Určitě jste četli kauzu ostravského řidiče tram.
Nelíbí se mi, jak ho v tom nechali vykoupat, ač za to nese velkou vinu převážně podnik. Názory?
Za podpisy děkuju...

reagovat

V diskuzi je 103 příspěvků a shlédlo ji 653 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 25. 04. 2008, 14:19:33

Evian: Deset nedostane, podle mě dostane tak maximálně 6, takže si odsedí 3 a půjde domů.

uživatel eliminován | 25. 04. 2008, 14:19:25

Tak jasne...posral to řidič ale spolehat se jen na člvoěka je přeci pičovina. At si nesou vinu ti papaláši tam nahoře. Ten řidič šaliny už má trest v tom,že z toho bude pořad už v pi*i

Darjazoom

Darjazoom | 25. 04. 2008, 14:19:18 | více příspěvků | napsat uživateli

tak to je fakt moc pěkná petice,to určitě bude každej brát vážně,když tam píšou takový ptákoviny!1326!

uživatel eliminován | 25. 04. 2008, 14:17:38

ddan2:V tom máš pravdu, ono možnost, že by ho zprostili obžaloby je nulová, takže už nikoho snad nepoveze.

Jinak já nevím, ale nikdo podle mě neřekl, že to udělal schválně. Udělal chybu, každý je dělá, ale má-li ta chyba následky, každý musí počítat s důsledky. Kdybych já někde neúmyslně někoho zabil, taky bych se z toho zhroutil.

Chazty

Chazty | 25. 04. 2008, 14:17:19 | více příspěvků | napsat uživateli

jo jasny mel si dat vetši pozor. ale ta signalizace je blbe označena a je jasny že dřív nebo pozdejc by se stejne jednou neco stalo... mel být pozornejší ale nenese vinnu jenom on.

uživatel eliminován | 25. 04. 2008, 14:17:09

keepe přestaň tu petici svinit

uživatel eliminován | 25. 04. 2008, 14:16:54

je mi ho docela líto!1271!!1271!!1271!!1271!takovej mladej a jestli ma dají tech 10 let jak říkali!1140!!1140!!1140!byla to jeho chyba ale ten systém !748!!748!!748!!748!!748!

ddan2

ddan2 | 25. 04. 2008, 14:15:40 | více příspěvků | napsat uživateli

_KateE_ - 25.04.08 14:12 >podnik za nic nemuze

uživatel eliminován | 25. 04. 2008, 14:14:25

Šéf ostravské MHD: Trať je bezpečná, vinu nese řidič
velikost textu:
17. dubna 2008 14:15, aktualizováno 14:45
Řidiči oblíbená trať, kde jsou občas vidět srnky. Tak popisuje ostravskou jednokolejku, kde v pátek došlo k tragické srážce tramvají, František Kořínek, náměstek pověřený řízením Dopravního podniku Ostrava. Podle něj byla trať v pořádku a chyboval mladý řidič jedné z tramvají.
František Kořínek, ekonomický náměstek dopravního podniku v Ostravěfoto: MAFA

Nestalo se někdy, že by řidič, stejně jako před tragickou nehodou v pátek, nepočkal na tramvaj v protisměru a vyjel proti ní? Že měl jen více štěstí, spatřili se včas a mohl zacouvat zpět?
Je to nulová pravděpodobnost. Kdyby se to stalo, musel by nám to zapřít řidič, který by to udělal, pak i řidič v protisměru a také dispečer, který by si musel všimnout, že se na trati asi něco děje, když by musela jedna z tramvají zastavit a pak couvat zpět. To by podle našich odhadů mohlo trvat i patnáct minut a taková doba neujde pozornosti dispečera. Nechci spekulovat, ale řekl bych, že už začali pracovat právníci, kteří se snaží odvést pozornost od viny řidiče na Dopravní podnik.

Dobře, ale vy jste v oficiální zprávě připustili, že skutečně dvakrát nepočkal řidič tramvaje v místě takzvaného křižování na příjezd druhé tramvaje. Co to tedy bylo?
Ve dvou místech té trati je ještě jedna kolej, kde řidič čeká na příjezd tramvaje v protisměru. Je tam místo, kde musí řidič zastavit, a když ho, třeba jen o pár centimetrů přejede, tak už nemůže couvnout, protože ta výhybka je jednosměrná. To znamená, že musí vyjet pár metrů dopředu a pak zacouvat zpátky před tu výhybku.

. Dopravní podnik

Tramvaje už proti sobě dvakrát vyjely

Kdy se to stalo a jaké jste z toho vyvodili důsledky?
Oba případy se shodou okolností staly loni. První případ byl 24. dubna a druhý 6. července. Viník přišel o prémie, dostal napomenutí, na všech pravidelných a povinných školeních jsme o těchto případech mluvili. Po druhém případu jsme začali připravovat opatření, jak tu trať lépe zabezpečit. Zvažovali jsme kamery a semafory, teď jednáme s několika dodavateli i s vysokými školami, jak jít v zabezpečení ještě o řád výše.

Není to pozdě? Neměly takové kroky přijít už dříve?
Podívejte, ta trať byla schválena do provozu Drážním úřadem, nikdo, ani policejní vyšetřovatelé či Drážní inspekce, na ní dosud neshledal žádné závady. V zabezpečení ani jinde.

V pondělí se zřejmě tramvaje na linku číslo 5 vrátí zpět. Jak bude trať zabezpečena?
Řidič musí počkat, až přijede kolega z protisměru, pak zavolá mobilem, který všichni obdrží, dispečerovi a až po jeho souhlasu vyrazí na trať. Bude tam ještě také světelná signalizace. Zvažujeme také snížení nejvyšší povolené rychlosti na té trase, ale to je ještě v jednání, protože bychom neradi rozbili celý jízdní řád.

Mluvili jste už s řidičem, jehož policie i inspekce podezřívají, že nehodu zavinil?
Ne, zatím ne, teď s ním bude hovořit spíše policie a Drážní inspekce.

Co o něm můžete říci?
Je to čtyřiadvacetiletý kluk, jezdí od loňského července. Je to první nehoda z jeho viny.

Takže už měl nějaké jiné nehody?
Ano, ale v nich byl nevinně, dvakrát do něj narazilo auto. Měl smůlu, asi to neštěstí přitahuje.

Váš Dopravní podnik v lednu obeslal devět zaměstnaneckých agentur včetně zahraničních, zda by nesehnaly řidiče. Výsledek byl nulový. To jste na tom tak špatně s počtem řidičů?
Už je to lepší, špatné to bylo loni na podzim, kdy jezdili i technici, jezdilo vše, co mělo nohy... V jednu chvíli nám chybělo až čtyřicet řidičů z celkového počtu tisíci padesáti, ale od té doby jsme zdvojnásobili počty šoférů, které jsme si vychovali v naší autoškole. Teď máme řidičů tolik, že se někteří zlobí, proč nejsou přesčasy.

Nebyla chyba dát mladého a nepříliš zkušeného řidiče na tu trať?
Nemyslím, ta trať je řidiči považována za odpočinkovou, vede lesem, mohou tam občas vidět srnky, jsou tam poměrně dlouhé čekací doby. Je to oblíbená trať. Navíc řidič v autoškole absolvuje 82 hodin zkušebních jízd a pak ještě 90 hodin jízd, kdy už veze cestující, ale pod dohledem zkušeného řidiče. A jezdí vždycky i na trati číslo 5, takže ani tento řidič, podezřelý ze zavinění té havárie, tam rozhodně nejel poprvé.

Nemohlo se stát, že se řidič přehlédl v jízdním řádu o jeden řádek? Na trase jsou totiž spoje, kdy na příjezd tramvaje z protisměru čekat nemusí.
Myslím, že to je tak jasně barevně odlišeno, že by se to stát nemělo. Ten řidič jezdil od rána, ta nehoda se stala krátce před šestou a on měl už po šesté končit, myslím, že i tam mohl být motiv té chyby, že už se prostě viděl doma.

Jak to je s případným odškodněním pozůstalých a zraněných?
Každá tramvaj má odpovědnostní pojistku v maximální výši padesát milionů korun. Z té se hradí vše, od odškodnění pozůstalých za úmrtí, zaplacení bolestného, náhrady za poničené či ztracené věci i náklady za léčbu, což bude asi největší položka.

A bude těch padesát milionů stačit?
Ano, myslím, že to bude dostačující částka.

Zaregistrovali jste už nějakou žalobu na Dopravní podnik v souvislosti s páteční nehodou?
Zatím ne, i když nevylučuji, že nějaká žaloba bude. Ale myslím, že to bude podobné jako u dopravních nehod, že zodpovědnost převezme řidič. Pokud budete řídit firemní auto a způsobíte nehodu, bude poškozený vymáhat škodu na vás, ne na vaší firmě.

Cítíte za srážku tramvají zodpovědnost? Neuvažoval jste ani na chvíli, že byste vy nebo jiní členové vedení podniku odstoupili z funkcí?
Necítím se zodpovědný za to, co se stalo. Ta trať je v pořádku, nikdo nezjistil opak. Škoda že lidé, kteří teď tvrdí, že je nebezpečná, to neřekli dříve. Teď najednou každý ví, co se mělo dělat.

Město, coby majitel Dopravního podniku, vypsalo výběrové řízení na nového ředitele. Přihlásil jste se?
Ano. Zvládl jsem složitá vyjednávání s odboráři o kolektivní smlouvě, zvládnu i tragickou nehodu, takže snad dokazuji, že bych mohl být dobrým ředitelem tohoto podniku.

uživatel eliminován | 25. 04. 2008, 14:14:12

!1187!

uživatel eliminován | 25. 04. 2008, 14:14:07

To fiasko petice si někdo vodsere !1256!

Myshka...

Myshka... | 25. 04. 2008, 14:13:50 | více příspěvků | napsat uživateli

jo ja bcyh ho nechala venku chudaka ...!906!

uživatel eliminován | 25. 04. 2008, 14:13:49

podle mě to není jen vina toho řidiče ... !628!

uživatel eliminován | 25. 04. 2008, 14:12:31

chudák typos,,když jsem ho viděla jak mluvil!tak byl před sesypáním!!naschvál to určitě neudělal!a jestli ho cou odsoudit jako nějakáho zmrda co někoho zabil úmyslně,,(viz zapíchl svou ženu, rozsekal na kusy a zahrabal na zahradě což si myslím že bylo úmyslně tak vůči němu je to nefér...!může za to podnik,,a on si taky měl dávat pozor,,ale jak říkám,,je mi ho fakt líto,,

uživatel eliminován | 25. 04. 2008, 14:11:16

petiční seznamka !121! !121!

ddan2

ddan2 | 25. 04. 2008, 14:10:14 | více příspěvků | napsat uživateli

AC-SCHNITZER - 25.04.08 14:07 >tak zalezi to na pravnicich vo tom zadna diskuze, ale myslel jsem to tak ze jako ridice MHD ho s necistym rejtrikem takovym nikde nevezmou

uživatel eliminován | 25. 04. 2008, 14:10:06

keepe už toho nech !670!

uživatel eliminován | 25. 04. 2008, 14:09:43

já bych zatknul toho, co měl na starosti stavbu kolejí, je jasný že dřív nebo pozdějc muselo k něčemu takovýmu dojít, nemůžou dát přece zdraví mnoha lidí do osudu lidskýho faktoru

dr.Drzska

dr.Drzska | 25. 04. 2008, 14:09:37 | více příspěvků | napsat uživateli

Vinu nese hlavně ostravský dopravní podnik. A on je blb že to vzal na sebe. Jelikož se tam podobná situace akorát bez srážky stala vícekrát, chyba byla hlavně v systému. U každé opravy silnic je semafor. Pičusové z Ostravy nejsou schopni zajistit ani to

uživatel eliminován | 25. 04. 2008, 14:07:42

!670!!670!!670!!670!

uživatel eliminován | 25. 04. 2008, 14:07:33

ddan2: Doživotní zákaz řízení dostat nemusí, může dostat tak třeba 4 roky. Navíc u nás není jisté vůbec nic !1225!

uživatel eliminován | 25. 04. 2008, 14:03:01

devce diky tobe se z te petice stala pekna fraska... !24!

ddan2

ddan2 | 25. 04. 2008, 14:01:59 | více příspěvků | napsat uživateli

AC-SCHNITZER>to je celkem jisty dneska, s takovym skraloupem si uz do tramvaje nebo autobusu nebo kamkoliv jinam vozit lidi nesedne dokad mu to nesmaznou.

.vrkuboy.

.vrkuboy. | 25. 04. 2008, 14:00:52 | více příspěvků | napsat uživateli

i kdyz je to stupidni humor tak sem se na te petici i zasmal!785! zachvilku tm budou chatovat

uživatel eliminován | 25. 04. 2008, 14:00:03

Já tou linkou jezdím celý život a jen mě se stalo minimálně tak 2x že tramvaj na jednokolejný úsek vjela a následně couvala. Podle mě je fakt, že by to neměl odnést jen ten řidič, ale i dopravní podnik a to přinejmenším hodně mastnou pokutou (už jsem o ni dnes četl), ale tu stejně zaplatí cestující, protože dám ruku do ohně, že nějaké služby zdraží. Další věc je ta, že ten týpek zabil 3 lidi a dalších několik ať už lehce, nebo těžce zranil a za to si prostě sednout jít musí. Dostane tak 5 let a v půlce ho za dobré chování pustí, každopádně by měl dostat doživotní zákaz jezdit v hromadné dopravě.

Dadulka1333

Dadulka1333 | 25. 04. 2008, 13:53:25 | více příspěvků | napsat uživateli

Jen dodám, že již dříve se tam nehoda stala a byla stejná jako teď.

Dadulka1333

Dadulka1333 | 25. 04. 2008, 13:52:13 | více příspěvků | napsat uživateli

Nemáš pravdu. Celou vinu nese jen on. On byl řidič a nesplnil své povinnosti tak jak měl a vyplývaly z jeho pracovních povinností.
Chápu, že je mladý a že se to s ním možná poveze celý život. Chce to jen čas a hlavu vzhůru, vzít rozum do hrsti. Já mu přeji, aby se z toho vzpamatoval a šel dále a nezatrpkl vůči povolání a lidem.
Zřejmě je to slušný člověk, když se chce omluvit lidem, kterým způsobil bolest. Držím mu palce!!!

dr.Drzska

dr.Drzska | 25. 04. 2008, 13:51:01 | více příspěvků | napsat uživateli

Akorát se tam přetim nic nestalo. Aly bylo tam pravidlem že se ty tramvaje tam potkávaly a jedna musela vždy vycouvat. Doted to akorát všichni ubrzdili. Hlavní vinu nese mhd ostrava a ředitel by měl složit funkci

uživatel eliminován | 25. 04. 2008, 13:48:04

navíc by mě zajímalo, jeslti bys měla stejnej názor, kdyby ti tam někdo umřel

uživatel eliminován | 25. 04. 2008, 13:46:58

co dělásh... prostě nepočkal na tramvaj, na kterou počkat měl! předtím se tam nic nestalo, tak az to podnik nemůže. jen by tu jednokolejku měli zrušit, ale to nemění nic na tom, že ze to nemůžu ... asi byl moc vykouřenej.. jako ajsný, že mi je ho líto, ale musí nýst za to nějakej trest ne??

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

tramvajáktramařidičkauzanázorvelkávinapeticepodpispodnik

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑