Diskuze a otázky - MIG-29 versus GRIPEN
úvodní strana | aktualizovat | dolů
V diskuzi je 1014 příspěvků a shlédlo ji 10078 uživatelů .
předchozí | 0 | 210 | 240 | 270 | 300 | 330 | 360 | 390 | 600 | 900 | další
uživatel eliminován | 11. 10. 2006, 23:34:17
Do toho nevidíme...neutralita taky něco stojí a je to i trochu otázka historická,prestiže,suverenity a tak kolem letectva vůbec...S naším rozpočtem??Nemyslím,že by nám rusáci mohli nabídnout za pronájem suček takové výhodné pobídky pro firmy a ja nevim co tam bylo ještě všechno..takové,jaké jsme dostali od švédů..A za součástky by si taky nechali namazat pořádný krajíc...
zarezavac | 11. 10. 2006, 23:23:18 | více příspěvků | napsat uživateli
Podle názoru západních expertů zůstane Su-37 nepřekonáno ještě několik let a zaujme důležité místo na zbrojním trhu.-je nejlepsi!747!!730!rusaci jsou nejlepsi.lepsi nez namysleni amici.
zarezavac | 11. 10. 2006, 23:14:54 | více příspěvků | napsat uživateli
dvou motorak je vzdy lepsi nez jedno...16tky nedokazali udelat ani kobru a meli v sobe pocitac.29i bez pocitace!617! .159 by stacily.kdo nas ma napadnout?zvazoval bych neutralitu!730! a domobranu,aby se nemuseli vyplacet silene prachy ulozenkam a poslal bych je do duchodu,stejne tam akorat na stabech jen sukaj a oziraj si huby!730!
uživatel eliminován | 11. 10. 2006, 23:05:25
159tka na polítání?...do gripenu se sedne a letí se za pár hodin...je to prý taky lehký se to naučit říkají piloti....ty 2 sparky gripeny ani neužijem...Ale nemyslím,že bychom měli živit ty ruské žrouty paliva...stačí že tu máme doživotně ty jejich vrtulníky....
xmeda | 11. 10. 2006, 22:59:43 | více příspěvků | napsat uživateli
jak valcit? Co by se delo s letadlem s odvarenou navigaci a komunikaci? To by se cekalo az spadne nebo doleti k hranicim?
uživatel eliminován | 11. 10. 2006, 17:27:09
x - meda - No,to jo... Ale Lko na politana a naučení ovládáni je ideálni... Nemusi s ním zrovna válčit...
uživatel eliminován | 11. 10. 2006, 01:09:51
ja mam zas slabost pro rusaky....jak letectvo tak raketova technika me dostava...jak mohli bez prachu (ze by to bylo tim) a bez poradnejch pocitacu postavit nejspolehlivejsi kosmickou lod.....zazrak
uživatel eliminován | 11. 10. 2006, 01:06:17
nevim, od dob Top Gunu sem dycky miloval F14 - F16 ctky :D
uživatel eliminován | 11. 10. 2006, 01:00:30
Su-37 "Berkut" ale jen v pripade ze by se nas stat zmohl na palivo.......
xmeda | 11. 10. 2006, 00:44:51 | více příspěvků | napsat uživateli
Snowdeck nestacily viz mesic stara diskuze tady. Nedohoni ani cvilni boeing, natoz k nemu doletet pres pul republiky a nastoupat zaroven jeho vysku.
uživatel eliminován | 10. 10. 2006, 21:58:43
mě se hrozně líbí eurofighter,Mig 29 byly fakt nádherné stroje a gripeny jsou... U mě teda nezabodovaly a myslím,že L-159 by nám bohatě stačily...
xmeda | 10. 10. 2006, 18:06:35 | více příspěvků | napsat uživateli
Tohle je poradnej pilot :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Chuck_Yeager
Last_scout_boy | 10. 10. 2006, 14:32:10 | více příspěvků | napsat uživateli
Probe:
no asi tak nejak !538!
Probe | 10. 10. 2006, 10:17:46 | více příspěvků | napsat uživateli
Jinak čest Františku Fajtlovi. Jednomu z nejlepších a nejstatečnějších pilotů.
xmeda | 30. 09. 2006, 23:32:29 | více příspěvků | napsat uživateli
Vdzycky je to hlavne o tom jaky pilot.. :)
Last_scout_boy | 30. 09. 2006, 22:36:46 | více příspěvků | napsat uživateli
xmeda:
srovnavas jablka s hruskama.
Ja nikdy nerikal ze mezi Mustangem a jeho nemeckymi protivniky byl tak velky vykonostni rozdil jako mezi Messerschmitty Bf109 E4, F2, F4 a I-16/I-153
Mustang svoji ulohu splnil vice nez se cti, zachranil mnoho zivotu u posadek bombardovacich stroju, ale jeho vykony nebyly nijak oslnive co se tyce nizke a stredni letove hladiny. Opravdu skvele vykony podaval nad 20 000stop. A to bylo rozhodujici pro doprovody bombarderu.
Takovy pilot Spitfiru si mohl dovolit prijmout manevrovy souboj temer v jakekoliv vysce. Coz pilot Mustangu nemohl. O to mi jde.
xmeda | 30. 09. 2006, 22:06:41 | více příspěvků | napsat uživateli
Na konci valky hlavne meli nemci slusnej problem se poradne dostat ze zeme a taky dostat se na zem na kola..
Predstavte si, ze mate sednout do Me109/Me262/Fw190, nejak uhnout skupinam volne litajicich P47/P51 utocicich na kazdou motorku/auto/vlak/letadlo/bedny/skupiny vojaku
Pak nastoupat do vysky, nasypat co mate do nejblizsiho B17/B24 a zase honem zpatky domu a pokud mozno se zase vyhybat trpitivym konikum a milkjugum, nebo z vas a vaseho, do te doby schovanyho, letiste nezbude do vecera ani pšouk :)
Last_scout_boy.. neco proti? Kdyz se vrhli nemci do sssr, tak se jim taky stavelo na odpor mnogo I-16/I-153 a podobnych hovadin... a protoze staly za prd, tak s nima byl rychle konec. U P51D je to spis opacny :) Navic je potreba si uvedomit, ze ty kopy sestrelu dosahly vetsinou lemry. Americti piloti evropske sekce nemeli zdaleko takovy bojovy zkusenosti jako kopy britu, casteji rotovali na dovoleny (treba ve srovnani s ohromnym "treningem" britu jako byla BOB) a presto sklidili tolik nemcu. Es bylo pomalu, nemeli kdy to nastrilet. :)
Last_scout_boy | 30. 09. 2006, 21:40:05 | více příspěvků | napsat uživateli
fanyz:
ámen !538!
Mustangu bylo mnoho a v tom byla jeho síla. !512!
fanyz | 30. 09. 2006, 19:12:34 | více příspěvků | napsat uživateli
jo ten rozdíl mezi zápočtem sestřelů znám,
je to holt statistika-přesej výpočet absolutně nepřesných údajů
ale zas bez těchle dříčů, který doprovázely bombardéry by to nebylo uplně jednoduchý, nebyly to supernejlepší stroje, ale za něco stály
jo v roce 1944 sice byly na straně luftwaffe věčinou za kniplem toyové, nebo jen pár přeživších superes, ale chyběla jim ona zlatá střední třída
ale příležitost je sestřelit přece byla celkem podobná jak pro spity, tak pro jakoukoliv jinou stíhačku, navíc spity začly lítat dřív, bylo jich víc, a spíše než doprovodné akce dávaly vyloženě souboje proti stíhačkám ,potažmo např. sejmuly přes 3000 řízených střel
jinak já sem nepsal, že xiv byla experimentální, jenom sem řikal, že experimentální xiv dala 748 km/h, oproti sériové, která lítala myslim 716
báječnejch XIV bylo vyrobeno necelejch 1000 kusů, tzn. žádná masová záležitost¨
němci sice měli pořád luxusní vývojovej potenciál, ale v týhle době už neměli takový možnosti a zdroje jako spojenci, měli mrtě krutejch prototypů, ale chybělo jim právě ono "nás mnogo", který tehdá vyhrálo válku
Last_scout_boy | 29. 09. 2006, 20:42:49 | více příspěvků | napsat uživateli
fanyz:
Ok Ok.
Air Vice-Marshal "Johnie" Johnson:
"V létě roku 1943 jsem byl jmenován velitelem kanadského stíhacího wingu v Kenley. Zde jsme letali poslední z řady Spitfirů, obávaný Spitfire Mk.IX. Měl větší a výkonnější motor než jaký byl u Spitfiru Mk. V. Před tím jsem jen slyšel, že Spitfire Mk. IX je lepší jak "stodevadesátka". Nyní jsem měl příležitost to vyzkoušet. Po dlouhé době co jsem se vozil na horším Spitfiru Mk. V, mohu přemístění do Kenley popsat asi jako přesun z třetí divize do první. Pár dnů nato jsem letěl s mým novým Spitfirem Mk. IX proti "stodevadesátkám". V čele kenleyského wingu, řídíc se pokyny vynikajícího radarového kontrolora, jsme nalétli na možná dvacet "stodevadesátek" a šest jich sestřelili. Za cenu ztráty jednoho kanadského pilota.
Na "stodevadesátky" jsme tvrdě chodili po celé léto roku 1943. KDyž ti flígří z "Hovad" nereagovali na naše stíhací nájezdy, naši Typhoony bombardovaly jejich letiště a donutili je tak jít do vzduchu. Tam jsme byli připraveni mi a čekali. Pak jsme je "propleskli" našimi lepšími Spitfiry Mk.IX. Toho léta kanadský wing z Kenley a Spitfiry Mk. IX znovu nastolili rovnováhu a taky pořádek."
No takhle se muzeme dohadovat do aleluja kdo co napsal z pilotu.
Spitfire MkXIV nebyl experimentalni, ale to je jedno. Sel do seriove vyroby. To bych spise nazval experimentalnim Spitfire Mk.21 ktery byl na konci valky ve stadiu experimentu.
Mimochodem uz v cervenci 1944 byl prvni stihaci wing vyzbrojen Spitfiry Mk.XIV. Nikoliv zalozni wing, nybrz frontovy. Byl podrizen pod 2. TAF co mela za ukol primou podporu pozemnich vojsk vylodenych v Evrope!
S DB603, nebyla to nahodou Ta152C co by seriova verze?To byla ta verze ktera nikdy nebyla oficialne zarazena do sluzby u Luftwaffe protoze valka mezitim skoncila? No to je stejny jako se Spitfirem Mk. 21.!636!
Na rozdil Spitfire Mk. XIV byl zarazen do aktivni sluzby a bojoval pripsal si nekolik desitek sestrelu, znicenych pozemnich cilu, byl to SERIOVE VYRABENY STROJ v prubehu valky.
Nicmene mely neco do sebe, Jak Spitfiry, tak i Messershmitty a Focke Wulfy.
Mimochodem co se tyce tech poctu sestrelu u Mustangu. Vis neco malo o uznavani sestrelu u USAAF a RAF? Jaka byla kvalita pilotu na strane Luftwaffe v roce 1944 a 1939 - 1942?
Probe | 29. 09. 2006, 19:45:35 | více příspěvků | napsat uživateli
A letiště v Žatci bylo zbouráno (pardon asanováno) firmou APB, ty co mají ty stovky čtyřnápravových MB ACTROSS
uživatel eliminován | 29. 09. 2006, 19:09:32
škoda, že jsme těch Migin zbavili. Byly to krásný stroje, ovšem trochu poruchové a docela žíznivé. byl jsem v té době co jsme je "darovali" Polákům na vojně v 1. letce v žatci, dělal jsem technika na L-29 Delfin. Ale Gripen neni špatnej
fanyz | 29. 09. 2006, 19:03:29 | více příspěvků | napsat uživateli
last scout
zpětně se ti omlouvám za přehnanou reakci, jež byla reakcí na tvůj přehnaný příspěvek, jakýže to byly fw 190 mrdky
bral sem tě jako diletanta, se kterejma jednám jejich jednoduchym fundamentalistickym jazykem-" tohle je nejlepší, ostatní je šrot"
takže předně bych chtěl ke sporu říct asi tohle - i spit, i fw měli svoje plusy a minusy, ve vývoji vedle sebe kráčeli poměrně vyrovnaně
k tvejm srovnáním, víš, já bych ti taky moh vysolit srovnání od davida lewellyna jamese na www.odyssey.dircon.co.uk... jde o to, lítat s těma letadlama a clostermann mi přišel jako dost profláknutej pilot na to, abys dal na jeho slovo, myslim si, že je mnohem výmluvnější slyšet pilota, kterej má osobní zkušenost a vidí do toho mnohem líp, než při suchym srovnávání technickejch dat...
tenhle typ neměl možnost lítat na báječnzm spitu XIV, zato lítal "aspon" na tempestu mk.Vs, kterej frčel 820 km/h na emergency power (3,040 hp)
určení těchle dvou kár bylo jiný, nemá uplně cenu je srovnávat
řikáš, že schválně nezminuješ spita XIV a děláš dobře protože dora s DB 603 motorem s boostem s 2300k se dala například srovnat s nejrychlejšim experimentálním spitem XIV , dora dala 755, spit 748km/h
přestal bych řešit experimentální kousky a malosériový kusy
i takovej spit XIV, kterej je bezesporu obdivuhodnej byl nedostatkový zboží na zvláštní příděl vyrobenej v počtu 957 kusů
já bych se spíš než na zabřednutí se do technickejch detailů zamyslel nad jednim podle mě mnohem podstatnějšim faktem
proč tebou opovrhovaný p 51, kterýho bylo vyrobeno dohromady o 5000ks mín než spitů (behem 2.sv. války) je suverénně nejúspěšnější stíhačka 2.sv. války s nejvyšim počtem sestřelů
já ti řeknu jednoduše proč... protože celkem fajn verze byly včas doručeny na správné místo ve velkém počtu..(verze D-8000ks)
všechny ty malosériový nařachaný spity, tempesty, me262 atd se můžou jít klouzat, protože to nejsou káry, který rozhodujou válku
Last_scout_boy | 28. 09. 2006, 14:36:36 | více příspěvků | napsat uživateli
xmeda:
uvedom si ze Mustang byl vyborna stihacka az tak nad 20000 stop. Pod 20 000 se musel spolehat na presilu.
Spitfire byl schopnej ustat boj v podstate v jakekoliv vysce. V nizsich byl jen o nekolik kilaku rychlejsi nez Nemci a s pribyvajici vyskou byl lepsi a lepsi.
Mustang mel skvele vykony az nad 20 000stop jinak nic moc extra.
předchozí | 0 | 210 | 240 | 270 | 300 | 330 | 360 | 390 | 600 | 900 | další
Probe | 23. 01. 2006, 18:25:45 | příspěvky uživatele | napsat uživateli
Jaké z těch dvou letadel se vám líbí více ?
Je někomu líto že byla zrušena Tygří letka Migů 29 ze Žatce?
Nebo by nám přechodně stačily podzvukové L-159?
Co považujete za superstíhačku?
DISKUTUJTE O ČEMKOLIV, PŘÍZNIVCI LETECTVÍ.
reagovat
V anketě hlasovalo celkem 156 uživatelů