Diskuze a otázky - Lingvistický problém.

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 11:31:43 |

Zdravím, přátelé. Mám takový malý problém s jedním slovem. Přesněji s jeho stupňováním.

Jedná se o slovo nejoptimálnější.

Jední tvrdí, že je to nesmysl, protože přece optimální je to nejlepší, co může bejt a další stupeň - nejoptimálnější - je prostě nesmysl. A jsou dokonce i tací, kteří to slovo samo o sobě považují za výborný vtip!

Jeden příklad z internetových análů:
"Vzkaz pro Systémové inženýry: vím, že logicky je slovo NEJOPTIMÁLNĚJŠÍ blbost, ale tady a nejen tady to plno lidí neví. Oni si fakt myslí, že logicky je možné, aby bylo něco lepšího než je nejlepší možné za daných podmínek...."
_____________

Ale jiní si teda fakt myslí, že je možné tohle slovo užívat a že je perfektně smysluplné!
Např. se na internetech dá narazit i na taková vysvětlení:

V případě stupňování přídavného jména optimální:
1. Optimání - ideální, dokonalé
2. Optimálnější - lepší ze dvou ne zcela ideálních variant (případně z jedné neoptimální a jedné optimální)
3. Nejoptimálnější - nejlepší z několika variant, z nichž někeré nejsou úplně optimální

Optipmánější a nejoptimálnější neznamená lepší než to, co je optimální.
_____________

Co si o tom všem myslí velectěné osazenstvo líbkodiskuzí? !1250!

reagovat

Je nejOPTIMÁLNĚJŠÍ v pořádku?

V anketě hlasovalo celkem 13 uživatelů

V diskuzi je 124 příspěvků a shlédlo ji 2493 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 15:18:38

> EBOV
Evoluce je zde díky porušování zákazů, jsi proti evoluci?
!12!

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 13:43:07

> stejnesezasesmazu
Mě právě taky ne. :(
Počkáme na někoho plodnějšího. !1250!

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 13:39:07

> EBOV
a me ted zrovna nic nenapada.

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 13:18:30

> stejnesezasesmazu
Jo, mohli bychom tady z toho udělat sborník takových slovíček. !54!

Anály už tu jsou.

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 13:11:23

> EBOV
nadherny, tolik smyslu v jednom slove!54!

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 13:10:48

> AlesekBB
No však. Fakt škoda, jako. :( :/

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 13:10:15

> stejnesezasesmazu
Čeština je prostě krásný jazyk, není-liž pravda? !1250!!356!

AlesekBB

AlesekBB | 27. 01. 2013, 13:07:02 | více příspěvků | napsat uživateli

No, nebo třeba nejdokonalejší!827!
> EBOV
Smál by ses celou dobu jako já !1250!

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 13:06:03

> EBOV
vsak se da rict i nejidealnejsi. ze dvou idealnich je to jedno proste idealni vic.
zivot prinasi ruzne situace!54!!11!

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 13:04:32

vygooglil.

Pardon, jsem ještě opilý.

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 13:04:03

> AlesekBB
Já si to dneska vagooglil, jinak bych si taky nevzpomněl. !2!

Škoda, že zoo nezažil jsem. :(

AlesekBB

AlesekBB | 27. 01. 2013, 13:02:02 | více příspěvků | napsat uživateli

> EBOV
A jo, už jsem zapomněl, jak to bylo!1156! Na tu ZOO ale nezapomenu!486!

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 12:55:39

> AlesekBB
Jo, zakomponoval jsem to do úvodu. !54!

AlesekBB

AlesekBB | 27. 01. 2013, 12:51:23 | více příspěvků | napsat uživateli

Šak on to tam měl vysvětlené, jak že to vlastně myslel!1358!

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 12:46:56

Diskuzi. Dikuzi pro zájemce vytvořím dodatečně.

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 12:46:16

> stejnesezasesmazu
Jo, to máš pravdu, ale mně zrovna teď nedává spát právě nejOPTIMALNEJSI.
Tak jsem o tom vytvořil řiťopišskou dikuzi. !1250!

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 12:44:02

to bychom museli rozebirat kazdy druhy slovicko, protoze se vsadim ze takovejch pripadu je mnohem vic.

prijde mi, ze se to pouziva normalne, kazdy vi, co to znamena a kdo je ritopich, ten si vzdycky nejakou vadu najde.

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 12:40:36

> Velky.prznitel
Jo, sorry, měl jsem napsat něco jako "varianta 2 je optimálnější než varianty 1, 3 a 5..." !1250!

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 12:39:16

> EBOV
Jo, ale pořád v tom porovnáváš 2 varianty.

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 12:33:31

> Velky.prznitel
To si nemyslím!
Optimálnější varianta může být taky z více možností než ze dvou.
Například řekneš: "Vámi zvolená varianta č. 2 je sice optimálnější, než původní varianta č. 1, ale přesto se jako nejoptimálnější jeví námi navrhovaná varianta č. 5."

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 12:29:50

> EBOV
Nejoptimálnější je jako optimálnější, ale z více variant než ze dvou.

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 12:28:32

> dezinformace
Prosím Vás, pane Kouba, v této diskuzi je zakázáno vkládat odkazy na pofidérní blogy a weby podezřelých autorů.
Prosíme, abyste toho laskavě zanechal.

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 12:25:46

Není důležité jaké slovo se použije ale kdo jej a v jaké situaci je použije, slova jsou jenom kameny ze kterých se staví dům našeho myšlení a dům nesmí spadnout!
http://www.gvkb.cz/
!12!

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 12:24:11

> Klar.cool.ka
Mně dávají smysl obě verze... jde jen o to, jak si každý to slovo vyloží. Takže se můžeme hojně setkat s oběma variantama.
Tudíž si myslím, teda vzhledem k tý četnosti obou interpretací, že bychom asi mohli uznat obě jako správné! !1250!

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 12:14:56

> EBOV Pokud je slovo optimální synonymem ke slovu nejlepší,tak je pochopitelné,že slovo nejlepší se již stupňovat nemůže.Ale já například toto slovo vždy spojovala jako optimální = dobrý.Takže když jsem použila slovo optimálnější a nejoptimálnější,tak jsem tím mínila lepší a nejlepší.Což jsem teď zjistila,že je asi chyba!426!

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 12:08:35

> Klar.cool.ka
Ale já neříkám, že je to kktina!
Já si právě nejsem vůbec jistej... pro obě verze existují přesvědčivé důkazy, a dokonce bych řekl, že pro "nejoptimálnější" jsou ty důkazy lepší, logičtější. !499!

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 12:04:56

Slovo optipmánější a nejoptimálnější jsem už pravděpodobně někdy použila,ale nezabývala jsem se tím,že je to úplná kokotina!426!Ale jinak tedy souhlasím s tebou,že to zřejmě kokotina je!1183!

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 11:58:22

> Velky.prznitel
Proč?
"lepší ze dvou ne zcela ideálních variant (případně z jedné neoptimální a jedné optimální)" zní docela logicky. Já bych to nechal.

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 11:56:39

může být.

uživatel eliminován | 27. 01. 2013, 11:56:16

Já bych vynechal spíš to optimálnější

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑