Diskuze a otázky - Kde se vzala morálka??

úvodní strana | aktualizovat | dolů

SWEET_ANGEL

SWEET_ANGEL | 19. 02. 2007, 01:20:13 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

Otázky:
Myslíte, že morálka je něco, co je v nas zakořeněno od narození?
Je to něco, co se formuje výchovou?
Nebo je morálka výplodem náboženství?
Jestli ano, jsou morální kodexy závazné i v případě, že dotyčný nevěří v Boha?
Jak a kde vznikla morálka?
Existuje vůbec něco takového?

Nemusíte odpovídat na všechny otázky.Dávám jen prostor k úvaze. Ti, kteří mají k tomu co říct, prosím vyjádřete se. Ti, co k tomu nemají co říct, pokuste se aspoň zamyslet.
Co takhle bez off topic příspěvků?!5!

reagovat

Morálka

V anketě hlasovalo celkem 30 uživatelů

V diskuzi je 341 příspěvků a shlédlo ji 2902 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | 300 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 12. 01. 2008, 23:22:18

morálku vidím hlavně jako někým vštěpené hodnoty, je jedno jestli rodiči, učiteli nebo duchovními

ZENOTTI

ZENOTTI | 12. 01. 2008, 23:18:28 | více příspěvků | napsat uživateli

hej kde jste bando morálních lokajů?!1280!

ZENOTTI

ZENOTTI | 13. 12. 2007, 08:42:19 | více příspěvků | napsat uživateli

!609!!609!!609!!609!!609!!609!!5!

aicha3

aicha3 | 12. 12. 2007, 17:53:21 | více příspěvků | napsat uživateli

a co kvocna ta je dobra ne!24! ale prvni bylo stejne vejce!1137!

ZENOTTI

ZENOTTI | 29. 11. 2007, 12:15:47 | více příspěvků | napsat uživateli

ok, měj se!1280!

uživatel eliminován | 29. 11. 2007, 12:05:48

Zenotti: Bohužel právě odcházím od netu... Takže jindy :)

ZENOTTI

ZENOTTI | 29. 11. 2007, 12:03:44 | více příspěvků | napsat uživateli

haha:) ok.....


tady máš definici od Nietzscheho:

„Definice morálky: morálka – toť idiosynkrasie dekadentů, a skrytý úmysl pomstít se na životě – a to s úspěchem. Kladu důraz na tuto definici.“

uživatel eliminován | 29. 11. 2007, 11:38:44

Zenotii: Aha. V tom případě se neshodneme na definici slova "morálka" a nemá smysl diskutovat kde se vzala. Slova mají přiřazený význam abychom se domluvili, pokud si každý bude vymýšlet jiný význam slova, bude to fakt účelné.

ZENOTTI

ZENOTTI | 29. 11. 2007, 11:31:53 | více příspěvků | napsat uživateli

dám ti teda svou:

morálka je soubor pravidel daných vedoucími členy stáda těm "ostatním" jsou to pravidla HRY, která má zajistit klid pro pány. viz ......dej lidu chléb víno a hry a držej hubu a krok

uživatel eliminován | 29. 11. 2007, 11:16:44

Zenotti: Dobře, dej mi citaci ze zdroje kterému věříš ty - na definici morálky. Pochybuju že se bude nějak moc lišit - samozřejmě pokud nezabrouzdáš do náboženské literatury :) Dál zatím odmítám diskutovat, pokud se neshodneme na nějaké definici :) To se můžeme taky hádat donekonečna, že brambory rostou na stromech...

ZENOTTI

ZENOTTI | 29. 11. 2007, 11:12:31 | více příspěvků | napsat uživateli

wikipedie je naprd, sorry...ale pokud budeš pokračovat dál a podíváš se na výklad dobra a zla atd atd...nakonec se dostaneš k tomu, že morálka není nutná, ale vymyšlená a určitě ne na základě přirozených potřeb, protože pak by kmen Dajaků, který to má např všechno naopak, musel být z jiný planety:))))

uživatel eliminován | 29. 11. 2007, 11:04:54

Zennoti: Morálka je soubor pravidel, které jsou vlastní té společnosti - ale vznikla z přirozených potřeb. Jasně že morálka "nutná" není - ale je nutná pro udržení lidské společnosti.

Z Wikipedie:
Morálka (z latiny, moralitas, charakter, správné chování) je soubor principů založených a hodnocených na základě posuzování dobra a zla, které řídí chování lidské společnosti, případně soubor takto vytvořených principů, jejichž dodržování většina společnosti vyžaduje.

V užším slova smyslu lze též morálku chápat jako vnitřní mravní kodex, přesvědčení nebo víru jedince.

ZENOTTI

ZENOTTI | 29. 11. 2007, 11:02:09 | více příspěvků | napsat uživateli

isee: morálka neni nutná:) nutný je to, co je přirozený. morálka je vnucená. rozdíl nutnosti a vynucenosti

uživatel eliminován | 29. 11. 2007, 10:55:57

myslim ze hromada okolnosti , mate pravdu , detstvi ,vychova rodicu, prostredi.... etc etc... nicmene si stejne myslim ze dostatecne silna osobnost se timto nenecha ovlivnit ze tyhle vjemy "rozkoduje" a nahlidne "pod poklicku" věcí.... myslim ze bez hodnoceni okolnich lidi by byla moralka daleko jinde.. byli by jsme vice zvirata ... moralka udrzuje veci alespon trosku pohromade. ti co maji moralku oslabernou tak tem rikame howada !2! predstavte si chlapika v autobusove zastavce jak si bafa cigarko mezi lidma, venku snezi nebo prsi vsude sama sracka na zemi .. moralka je zdravy rozum , je to nutnost dulezita i pro vlastni pohodli , predstavte si ze by vsichni najednou vylezly ven a hodily na zem nejaky odpadek. jo sranda to je , do doby nez si od neceho zaserete boty !2!

ZENOTTI

ZENOTTI | 29. 11. 2007, 10:53:44 | více příspěvků | napsat uživateli

první byla slepice, protože jenom slepice může tak blbě rodit potomsto a je jedno jestli to je slepice slepice nebo slepice dinosaurus nebo slepice filosofka

wenotek

wenotek | 29. 11. 2007, 10:49:13 | více příspěvků | napsat uživateli

http://www.youtube.com/watch?v=zBotQdRfpdQ

uživatel eliminován | 29. 11. 2007, 10:48:41

zenot: Omyl, první bylo vajíčko, páč tvorové se rozmnožovali vajíčky dřív, než se vyvinula slepice ;)

A taky nesouhlasím s tím, že morálku vymysleli filosofové - morálka jako vzorec chování potřebný ke společenskému uplatnění se podle mě vyvinula postupně se společností - filosofové to pak maximálně morálkou nazvali... Pochybuju že přišel do totálního chaosu filosof a řekl: Budete se chovat tak a tak :)

uživatel eliminován | 29. 11. 2007, 10:46:41

ZENOTTI: jj - a vylihla se z vajicka tyranosaura :D

ZENOTTI

ZENOTTI | 29. 11. 2007, 10:44:22 | více příspěvků | napsat uživateli

troska: první byla slepice!5!

uživatel eliminován | 29. 11. 2007, 10:43:32

ZENOTTI: no, tezko rict - tj jako hadat se jestli bylo driv vajicko nebo splepice... ale musel to bejt njakej clovek, kterej zacal njaky chovani odsuzovat (jestli se dal ale nazyvat filosofem - tezko rict)

ZENOTTI

ZENOTTI | 29. 11. 2007, 10:40:36 | více příspěvků | napsat uživateli

trosko, možná morálka vytvořila filosofy:)))

uživatel eliminován | 29. 11. 2007, 10:38:27

moralku vymysleli filosofove a s vyvojem lidstva se vyvijela i ona (myslet si, ze je to neco co je zakodovany v nas je pekna blbost)

ZENOTTI

ZENOTTI | 29. 11. 2007, 10:36:49 | více příspěvků | napsat uživateli

otrocká morálka....panská morálka...prasečí morálka....

těžko říct, kde se vzala....ale asi vždycky v davu stejných zoufalců

uživatel eliminován | 29. 10. 2007, 10:51:53

je to dané výchovou....když budeš člověka držet od dětství někde ve sklepě..se zvířaty..nemluvit na něj...bude z něj zvíře...a i zvíře můžeš vychovat k tomu, aby bylo zlé,nebo bezcitné...jo jo, to někdo moudrý řekl, dejte mi člověka a já z něho udělám cokoliv....

uživatel eliminován | 29. 10. 2007, 10:46:32

myslím že to vzniklo buď díky náboženství, ale pravděpodobnější důvod bude lidská společnost. když někdo udělá něco "nemorálního", společnost ho odsoudí a udělá z něj vyvrhela. tak se stanovovaly pravidla která se nemají porušovat. vždyť kdo by také chtěl být vyvrhelem.

uživatel eliminován | 29. 10. 2007, 10:40:58

Sweet: Podle mě je lidská morálka podobná tomu zvířecímu chování, jen je mnohem složitější a ten společný základ se v tom nehledá.
Zvířata žijící v tlupách jednají ve skupině tak, aby v ní zastávala co nejvyšší postavení.
Většina lidí se také snaží o to samé - uspět v životě a proto se musí společnosti přizpůsobit, nebo ji využít, protože ta špatně snáší velkou odlišnost. Jednoduše díky přirozenému výběru je pak většina právě těch, kteří se chovají "morálně", neboť najdou společenského uznání více a spíše si najdou partnera, mají děti apod., zatímco lidé na "okraji společnosti", kteří se nechovají v suladu se společenskou morálkou často potomky nemají.
Proto je IMHO morálka jen jednoduchým důsledkem základních pudů.

ZENOTTI

ZENOTTI | 29. 10. 2007, 10:32:21 | více příspěvků | napsat uživateli

myslim, že Nietsche je Nietzsche.....vlk je vlk a sere na to, že mu pes u boudy káže morálku!5!

ZENOTTI

ZENOTTI | 18. 05. 2007, 19:38:02 | více příspěvků | napsat uživateli

myslíte, že morálka je něco objektivního????

uživatel eliminován | 18. 05. 2007, 18:29:55

KIIV: Jo takovejch pár je... a s takovým člověkěm se setkat je docela bomba...:)

KIIV

KIIV | 18. 05. 2007, 18:16:46 | více příspěvků | napsat uživateli

aventiina - a nekdo muze mit naucenou moralku uplne vybocujici vuci ostatnim :)

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | 300 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

morálkaotázkaoffvýchovavýplodnarozeníkodexpřípadprostorbůhpříspěvektopičnáboženství

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑