Diskuze a otázky - Ještě že už mám VŠ za sebou

úvodní strana | aktualizovat | dolů

simap

simap | 8. 06. 2010, 16:37:31 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

http://www.novinky.cz/domaci/202669-budouci-koalice-se-shodla-na-skolnem-strop-je-10-000-za-semestr.html
Tak konečně vláda vyžene ze škol socky (jako jsem třeba já), který frfňaji, když maji platit 500 korun za každé skriptum, 49 korun za oběd, 3000 (měs) za kolej, 2000 za MHD (na 1/4 roku) a tak vůbec. Jak vidíte, neni to nijak závratná částka, v porovnání s ostatními výdaji studenta. Přestože studium je zadarmo va smyslu školného, výdaje studenta jsou značné. Moje rodiče by to třeba nezvládli, ale spousta dalších možná jo. Ale 10 tisíc podle mě neni konečná částka. Pokud vim, tak v současnosti (2008) studenti samoplátci platí 3 až 4 tisíce za měsíc (platí se ovšem při zápisu na rok dopředu! - tzn. např. jediný den nad 6 let studia, a platíte 34564Kč, alespoň teoreticky, jeden den děkan snad promíjí). A tam to podle mě chce vláda dopracovat. Za pár let se budou platit i střední školy a učňáky (čili zruší se pojem státní učeň). A vůbec, proč nezpoplatnit už základní školu, že?
Pro mě už to aktuální neni, já už mám nějakou dobu diplom v kapse (v šuplíku), ale pro většinu lidí zde je to veledůležitá informace. Máte se na co těšit. Sem zvědavej, jestli se aspoň zvedne plat vysokoškoláků, z platu kopáče na plat někoho, kdo musel studovat.

reagovat

Šel (šla) bych do studia za peníze

V anketě hlasovalo celkem 15 uživatelů

V diskuzi je 155 příspěvků a shlédlo ji 1975 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 13:04:16

hlavne tady musime podekovat volicum ODS

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 13:01:55

> Icedrake
takže znova, můžeš podat přihlášku ke studium na škole zdarma? můžeš, takže je tu možnost studovat zdarma, náklady spojený s tim, že navštěvuješ už jsou do jistý míry zcestný :)
nepůjde, ale aspoň tu budou normální podmínky. a aspoň nějaký prachy se vrátí, i když kdo ví kam. opět ale do jistý míry vedlejší věc.. holt jaký lidi chtěj dole výhody, tak úplně stejný lidi jsou nahoře !2!
já už nemám co víc říct, dál tu podporujte věčně studující a další kterým to jen a jen usnadňujem

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:55:28

> dement.
Jaké zdarma? Ty neodvádíš nic do státního rozpočtu? To je jako říct že platíš dálniční známku, ale jízda po dálnici je vlastně zdarma.
Ale já tě chápu, já to jen beru z opačného konce: stát ty služby nabízet nepřestane, i kdyby bylo tisíc školných, tak proč zavádět extra daň?
Nebo si OPRAVDU myslíš že snad z rozpočtu půjde do VŠ méně peněz než dosud, i když příjmy budou řádově větší ze školného?

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:52:43

> Icedrake
zadarmo to je je, chodíš si sednout zadarmo do lavice? můžeš se zadarmo přihlásit? můžeš, věci potřebný ke studiu jsou další věc.. ale furt máš tu možnost navěštěšvovat zdarma, od tud asi slovo zdarma? !2!
ale do teĎ prsotě stát nabízí služby který neni jeho úlohou nabízet, to mě na tom vadí, celý! platit musí každej kdo něco chce, nechápu, že enchápeš.

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:52:13

soukrome skoly chcou penize protoze u nich si prijimaci rizeni a studium koupis u statnich skol jim to musis dokazat ze mas schopnosti studovat na jejich skole proto je tam normalni prijimaci rizeni

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:50:02

> dement.
To studium "zadarmo" je také tak trochu chiméra: když studuješ musíš nejen jíst a někde spát (dobře, to bys dělal stejně), ale především si pořizovat učebnice (PrF a medina: extrém), které vydávají často sami profesoři na PrF. Student který si přivydělává, platí daně, platí DPH, platí spotřebku na všechno možné... tak jaké zadarmo? Všichni do určité míry přispívají do státního rozpočtu - a nezlob se, ale to už jsem radši když se ty peníze vydají na VŠ, než na různé sociální projekty.
Z principu máš v podstatě pravdu, problémem je stav, který zde už existuje, to co říkáš je vytržené z reality: stát z ničeho nic nepřestane přispívat na VŠ, ani jim nesníží výrazně rozpočet (to se vsaď, to by páni profesoři nesnesli), takže po zavedení školného tady bude prostě jen další daň, speciálně pro studenty. Nic víc.

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:45:03

> Icedrake
jenže v tomhle ohledu je v čr jedno všechno, takže se na všechno vyserem? :DDD
dyť prostě neni role státu platit ti "nadstandartní" služby, proč ti má stát platit vejšku?

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:42:49

> dement.
Když je to vlastně jedno, tak proč to zavádět? Studenti si připlatí ale mně o to, co se ušetří, daně nesníží. To je to samé, jako když je mýtné rok od roku dražší, ale silnice stále stejně rozbité. Proč?

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:40:57

> Icedrake
to je druhá věc, místo abysme okoukali jak to funguje roky v jinejch státech, vymyslíme si vlastní systém-tunel.. ale do jistý míry už je to jiná věc :D jsou stejní ti svině co to voholí jako ti, co by chtěli studovat zadarmo.. taky chtěj ty prachy zadarmo i když pro to neni logickej důvod.. ale v čr je zbytečný se tim zabejvat když je to víc než většině jedno :)

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:40:07

> Lukas_ek
s těma flakačema máš pravdu.
10 000 Kč?? Tak 2 500 Kč se dá vydělat za měsíc za kasou v Tescu nebo v baru. Ale poté, když to bude jednotné..tím pádem se zvolí už prestižnější školy..!925!( zas otazkou bude zpřísnění příjímacího řízení atd.)
Hlasím se na druhou školu a chtějí po mě jen 3 000 Kč za semestr bez příjímaček pouze na základě prospěchu při maturitní zkoušce.

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:39:11

> Fexxy
Nebude to hned (kdoví, jestli) - strop má být (ale zase: má být) 10 tisíc za semestr, což by nebylo tak zlé myslím. Spíš mi jde o alokaci...

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:38:08

> Lukas_ek
Viz. můj příspěvek dementovi

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:37:33

> dement.
Vím co myslíš a souhlasím. Ale prostě mám pocit (a jak říkáš, nikdo zatím neví nic konkrétního, jde tedy jen o domněnky na všech stranách) že se se školným bude zacházet "typicky česky" - na PrF je peklo půjčovat si aktuální učebnice v knihovně, účelné využití by tedy bylo nakoupit jich víc.
Místo toho ale myslím že peníze skončí v organizaci "Sympozia za právní vzdělávání" (nebo podobného shitu), kdy se místní elita sejde, zadarmo dobře nají a poklepá po rameni jak jim to jde. Jiný smysl tyhle akce nemají.

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:36:18

> Lukas_ek
výjimečně se shodnem :)

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:35:45

> Icedrake
ne s nula ne. ale s minimálním tuším.

Ale jenže dřív..když jsi šel na soukromou tak tě měli za blbce...což právě těm, kteří mají na studium se to využívát ani nechtělo.
A kolik má být to školné vůbec?? Podle prestiže škol nebo jednotné?? Přijde mi, že to nebude hned...
Třeba se pletu, nemam telku a nečtu zprávy na netu.

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:35:16

Icedrake: A o jaký princip? Že za kvalitní vzdělání se platí, a díky němu budeš poté vydělávat peníze? Podívej se, kolik je v současné době na VŠ flákačů a jaká je úroveň školství. Co to je 10 tisíc za semestr? 4 nádrže benzínu, půl roku kouření cigaret či pár nočních kaleb... Já pracoval už od 18 let při škole a školný by bylo to poslední, na co bych si měl stěžovat.

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:34:07

> Icedrake
chyba už je vůbec v tom, že dovolej prodavačce studovat prodavačku s maturitou !2! nechápu kam tim směřuješ, dyť chudoba nebude překážkou.. nebo jako chudej se narodíš, chudej umřeš? :D
podle mě ještě neni vůbec připravenej žádnej scénář toho jak by to mělo vypadat.. takže nevim, voni to taky neví

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:31:31

> Lukas_ek
Líní ne, jde mi spíš o princip.

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:31:07

> dement.
Toho by se dalo docílit zvýšením nároků nebo obtížnosti, aby se na VŠ s prominutím nedostal každý jouda. Ti chytří mohou být ale zároveň chudí.
Navíc: ty snad víš na co ty peníze půjdou?

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:29:58

Nevidím problém v pár tisících, v částce, kterou kdejaký primitiv za rok prokouří. Nikdo není k ničemu odsouzený, jak tu někdo plácá, v dnešní době si 10 tisíc vyděláte na brigádě za 20 dnů. Proboha to jste všichni tak líní? !20!

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:28:14

> Icedrake
a to je jen o důvod víc platit. a za každejch podmínek.. nesouhlasim s tim, že by měli platit jen ti "kterým škola díky svému vzdělání dovolila najít si místo s vysokým platem"

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:27:01

> dement.
Jenže dnes potřebuje VŠ pomalu i hajzlbába, VŠ titul je totálně degradovaný.

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:26:17

> Fexxy
Ale s nulaprocentním úrokem myslím nebude. Nejvíc mi ovšem vadí že nevím kam ty peníze půjdou... !20!

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:25:41

no konečně.. v česku vznikaj nějakou chybou domněnky o tom, že jako stát by se měl postarat o vaše bydlení a VŠ by vám měl zaplatit taky, co takhle kdyby jsme zřídili úředníka na utírání prdelí? :D
zvykejte si, že platit za služby který jsou určitym způsobem nadstandartní je normální. snad jen ZŠ je povinná.. se divim, že si nenárokujete od 15-ti řidičák na motorku, pak na auto a v 21 na velkou !2! samozřejmě na náklady našeho bohatýho státu !2!

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:24:06

> Icedrake
i ta je. Vím to přece.!523!

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:22:51

> Fexxy
Já se živil z brigád, jde to. Ale tou studentskou půjčkou jsem myslel účelovou půjčku jen na zaplacení školného, nic jiného.

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:21:22

> Fexxy je to bohužel tak...

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:20:25

> Icedrake
studenstké půjčky se dávaly i předtím.

Ale ne každý si je chce brát. Když studuješ...chce to mít finančně zajištené rodiče.

Když si to vemeš..jsi dospělý člověk a pokud nesežen brigadu, práci tak se musíš spoléhat na jiné, že tě uživí. Je to celkem dost potupné.

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 12:11:31

> Icedrake já jsem svoji odpovědnost svěřil někomu jinému....v téhle roli vystupuji pasivně já opravdu nenesu odpovědnost za to co vytvoří "páni nahoře"

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 11:14:59

> Dead-boy
To ano. Končíš, je ti 25, máš partnerku, chceš rodinu a místo alespoň ojetého auta nebo bydlení splácíš studium, které stejně už jednou zaplatíš na daních. Paráda.

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑