Diskuze a otázky - Ještě že už mám VŠ za sebou

úvodní strana | aktualizovat | dolů

simap

simap | 8. 06. 2010, 16:37:31 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

http://www.novinky.cz/domaci/202669-budouci-koalice-se-shodla-na-skolnem-strop-je-10-000-za-semestr.html
Tak konečně vláda vyžene ze škol socky (jako jsem třeba já), který frfňaji, když maji platit 500 korun za každé skriptum, 49 korun za oběd, 3000 (měs) za kolej, 2000 za MHD (na 1/4 roku) a tak vůbec. Jak vidíte, neni to nijak závratná částka, v porovnání s ostatními výdaji studenta. Přestože studium je zadarmo va smyslu školného, výdaje studenta jsou značné. Moje rodiče by to třeba nezvládli, ale spousta dalších možná jo. Ale 10 tisíc podle mě neni konečná částka. Pokud vim, tak v současnosti (2008) studenti samoplátci platí 3 až 4 tisíce za měsíc (platí se ovšem při zápisu na rok dopředu! - tzn. např. jediný den nad 6 let studia, a platíte 34564Kč, alespoň teoreticky, jeden den děkan snad promíjí). A tam to podle mě chce vláda dopracovat. Za pár let se budou platit i střední školy a učňáky (čili zruší se pojem státní učeň). A vůbec, proč nezpoplatnit už základní školu, že?
Pro mě už to aktuální neni, já už mám nějakou dobu diplom v kapse (v šuplíku), ale pro většinu lidí zde je to veledůležitá informace. Máte se na co těšit. Sem zvědavej, jestli se aspoň zvedne plat vysokoškoláků, z platu kopáče na plat někoho, kdo musel studovat.

reagovat

Šel (šla) bych do studia za peníze

V anketě hlasovalo celkem 15 uživatelů

V diskuzi je 155 příspěvků a shlédlo ji 1969 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

vittro

vittro | 11. 06. 2010, 15:38:56 | více příspěvků | napsat uživateli

Nemyslím si, že by to měl být tak velký problém! Těch deset tisíc je strop, ve skutečnosti aspoň ze začátku to může být mnohem méně! Navíc se plánuje výhodná půjčka na tyto účely. A je spousta "věčných" studentů, kteří opravdu jsou studenti, jenom aby měli jisté výhody. Nehledě na to, že je tam spousta debilů, kteří tam jsou asi vážně omylem! A když si rodiny můžou platit soukromé školy, kde je úroveň ještě horší! (zvláště na středních) Tak zavedení školného bude jistě přínosem! Nejen zkvalitnění studentů,ale celkového přístupu....

simap

simap | 11. 06. 2010, 15:21:55 | více příspěvků | napsat uživateli

> johny002
neni je to tak. To si jen vláda na něco hraje.
> Icedrake
Soukromé VŠ u nás nemaji takovou prestiž. A myslim že se jen tak neřiká, že na státní škole je to za znalosti a na soukromé za peníze. Nevim jak jsou na tom soukromé VŠ, ale střední školy jsou na tom dost bídně, alespoň podle několika lidí co tam studovali.
> Gustos
S tim souhlasim, sám jsem měl přes jedno léto brigádu (velmi kvylifikovanou: veřejná zeleň, komunikace, záskok na popelu), ale to bylo spíš mimořádné. Pracovat zároveň při studiu do jisté míry jde, hlavně ve vyšších ročnících. Ale to studium potom podle toho vypadá. Nebudu rozebírat, jestli je vhodné, aby student VŠ rovnal bedny v hypermarketu. Zato je velmi vhodné, mít přivýdělek v rámci oboru. Takový člověk totiž získá určité praktické zkušenosti i potřebné známosti. Dva lidi z našeho kruhu takto pracovali a ta firma si je nechala i pak (takže měli o zaměstnání postaráno). Je jasný, že ale ne všichni můžou makat při studiu. Jednak jsou lidé, které to zaměstná na víc jak 100%, jednak vhodný pracovních míst je omezené množství. Nechám domyslet ekonomům co se stane, když se při stejné nabídce pracovních míst najednou zvýší poptávka. (Ještě že existuje něco jako minimální plat)



Často se politici odvolávaji na stipendijní systém. Jako ža dobří studenti by platit nemuseli. Ale, hranice dobrých studentů je stanovena právě tak, aby stipendium nedostalo moc lidí. V době mého studia to byl průměr 1,8 (vážený průměr známek podle počtu kreditů). Univerzita karlova měla tušim 1,1. VŠE měla asi 0,95 (ale tam byl algoritmus výpočtu nějaký divný). Prostě tak, aby to dostalo jen pár lidí. Pokud teda by se od teď na VŠ hlásili jenom géniové, tak zase to nedostanou všichni, ten hraniční průměr se posune z 1,8 třeba na 1,6 .. nebo 1,1. A pokud odstoupí ti menší géniové, tak zase nedostanou všichni. Pokud by to ale fungovalo tak, jak píšu, bylo by to vlastně dobře. Ale ono 10 tisíc neni až taková částka, která by takto zasáhla.

Další důvod, proč se nad tím zlobím je to, že 10 tisíc může bejt jen začátek (zaváděcí cena), nastolení systému, kde se za vzdělání platí. Náklady jsou daleko vyšší a k nim to podle mě musí za pár let dospět. Je pak otázkou, jestli když studenti budou platit skutečné náklady, jestli školu uživí. Jestli jich bude tolik. Jsou školy (jako strojárna) které už dnes maji problém naplnit ročníky. Školy které praskaji ve švech, budou praskat dál.



> Dead-boy
Někdo asi nečet celej úvodní příspěvek, tam sem detailně rozebral základní náklady. Studium na VŠ neni ani dnes zadarmo, i když se školné neplatí. A i člověk, kterej bydlí 10 minut od školy, musí si přinejmenším pořídit skripta (vlastně nemusí, na VŠ se totiž nic kromě zápočtů a zkoušek vlastně nemusí, ale má pak problémy). U mě třeba odpadla kolej, dojížděl sem (Benešov je poslední město odkud se dá pohodlně dojíždět do Prahy, ze vzdálenějších je to dost problematické)

uživatel eliminován | 10. 06. 2010, 18:23:40

> Dead-boy
Nevím jak ty, ale já si už od 17 let vydělával při škole (reklamní internetová agentura), takže jsem s penězi neměl absolutně problém. Musel jsem se postarat sám, rodiče byli rádi, že uživí na škole sestru. Chápu, že v Tescu na kase to jde poměrně těžko, ale jak už jsem napsal, jaké si to uděláš, takové to máš.

Dead-boy

Dead-boy | 10. 06. 2010, 16:27:51 | více příspěvků | napsat uživateli

> Lukas_ek vy ste připičení nebo co přečtete si co sem psal par postu před vama ..... ne každý parazituje na rodičích .... chodím na brigády o prázdninách a přez školní rok a řeknu ti není to jen 10K mas dopravu jidlo když si na koleji ubytování a skripta.... všechno tohle stojí celkem dost penez.... ted mi rekni kde bys na to bral peníze ty ? vnoci spím přez den se učim nebo sem ve škole.... všechno co na brigadach vydelam "projim" a to chodím na brigády často....

uživatel eliminován | 10. 06. 2010, 16:09:00

Vejška neni pro socky.

uživatel eliminován | 10. 06. 2010, 11:18:14

> Zralok_SS_P
Jaký si to uděláš, takový to máš...

Zralok_SS_P

Zralok_SS_P | 10. 06. 2010, 11:06:40 | více příspěvků | napsat uživateli

> Gustos
> Lukas_ek
A víte co? Já se vám klidně hlásím za idiota !20! Přivýdělek mám jen do tisícovky, neb dělám okolo obrny (mám to alespoň okolo oboru). Škola není nejlehčí, proto nemakám jak šroub. Ve druháku už se mi ale snad otevřou další možnosti v oboru, parádní by byly masáže u někoho na soukromý praxi...

uživatel eliminován | 10. 06. 2010, 11:02:28

> Gustos
Přesně tak, nechápu, jak v dnešní době má někdo problém se zaplacením 10.000,- Kč za semestr. To si brigádník vydělá za 20 dnů.

uživatel eliminován | 10. 06. 2010, 07:12:43

a nejelspi sou nazory "stejne na vs nejdu tak mi to je jedno" ...pokud mas dneska jednu formu placeni na haku tak to ti dalsi zvyseni vadit nebude ne?

uživatel eliminován | 10. 06. 2010, 07:11:23

a co jste cekali? na vs a ss se sere gdejaka lama a pak ta uroven tak vypada...

Gustos

Gustos | 10. 06. 2010, 05:47:25 | více příspěvků | napsat uživateli

Navíc 10 000 za semestr si nemůže vydělat jen totální idiot,jelikož výšky bývaí ve velkých městech,kde ani v dobach krize není problém sehnat brigošku...

Gustos

Gustos | 10. 06. 2010, 05:45:14 | více příspěvků | napsat uživateli

Vy byste někteří nechtěli platit nejradši nic...sociální a zdravotní,žádné daně...kurwa lidi už ve starověkém Řecki měli vžité to,že pokud chcou,aby stát fungoval musí platit daně,a někdy hodně vysoké...jinač já jsem z velice chudé rodiny a kdybych měl studovat výšku-klidně si na to půjčím

uživatel eliminován | 10. 06. 2010, 00:37:20

Lukáška někdo speciálně zdaní,neadresný daně si ponechá,a von mu za to zatleská...chytrej kluk,radost s ním spolupracovat..!923!

Zralok_SS_P

Zralok_SS_P | 10. 06. 2010, 00:21:53 | více příspěvků | napsat uživateli

> Lukas_ek
No pokud jsi ve škole jednou tejdně, věřím, že to máš easy :D

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 14:43:55

> simap Souhlasím v podstatě se vším co píšeš a není co dodat. Jenom ale taková maličkost-studium je záležitost dobrovolná,nikdo NEMUSEL. Já jen pro pořádek!1!

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 14:30:29

*vejšku

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 14:29:50

stejnak na vejšu nepudu tak co neřešim..

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 14:29:12

cra7sh: Jen totální neschopák si nedokáže vydělat 10 tisíc za semestr. Brigády, práce při škole, je toho spousty. 10 tisíc jsou 4 nádrže benzínu nebo pro mnoho lidí částka, kterou za půl roku bezdůvodně prokouří. Zvedni zadek a jdi něco dělat, bude to mít možná lepší užitek, než kecat na netu, jakej jsem chudáček.

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 14:22:41

> wasa2611 tak jestli te bavi platit skolne tvuj problem ale jsem zvedavy co ta slaba slozka vetsinou ODS prosazuji jen ti co jsou na tom s penezma velmi dobre a podporuji podnikatele,manazery,pravnice osoby atd

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 14:08:03

> dement.
Dobře asi tak !1!

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 14:01:21

> Icedrake
holt nejsme klasický čecháčci, no. já mám názor svůj, ty taky a dál to necháme bejt !2! já nepotřebuju okecávat to, že u nás jsou některý školy vnímány a do jisté míry i oprávněně jako ulejvárny !2!

wasa2611

wasa2611 | 9. 06. 2010, 14:00:41 | více příspěvků | napsat uživateli

> Zralok_SS_P :-D:-D zjednodušeně řečeno :D se to dá i takhle interpretovat :D

Zralok_SS_P

Zralok_SS_P | 9. 06. 2010, 13:59:30 | více příspěvků | napsat uživateli

> wasa2611
Já bych to tomu dělníkovi vysvětlil až když bych ho měl ve špitále :D Že moje studium se ho po pádu z lešení KUREVSKY týká :D

wasa2611

wasa2611 | 9. 06. 2010, 13:59:05 | více příspěvků | napsat uživateli

> Zralok_SS_P jj přesně...kdyz si to člověk spočítá kolik dává státu....přes 50% svého výdělku - pokud počítám i soc. pojištění...., které mámebohužel skoro na světově nejvyší úrovni xD

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 13:58:25

> Zralok_SS_P
dyť vona ta slaná voda je ták dobrá !2! nejen na pleť, skvělej pocit mít jí plnej žaludek a zbláznit se jako námořníci co jí zkoušeli pít !2!

..
jdu si dát dvacet po obědě, takže nasazuju klapky na oči aby mě je sluníčko nespálilo a vypínám, zdar !2!

Zralok_SS_P

Zralok_SS_P | 9. 06. 2010, 13:57:45 | více příspěvků | napsat uživateli

Nic, chlapíci, jdu si užít sluníčka a vypadnou kus od Ovy. Příjemnou debatu vinšuju !5!

uživatel eliminován | 9. 06. 2010, 13:57:21

> dement.
Reference dnes (bohužel) zas tak moc neznamenají. Nevím - nechci tě shazovat, ale na tyhle věci mám prostě jiný názor. Placená SŠ... no... dobře, dejme tomu. Nevím na jaké úrovni je oproti např. gymnáziu.
Ale soukromá VŠ v zemi, kde se na soukromé VŠ opravdu hlásí jen ten, kdo se nedostal na běžnou školu? To se okecává dost těžko. To, že to tak není správné - o tom můžem diskutovat, ale prostě to tak je.

wasa2611

wasa2611 | 9. 06. 2010, 13:57:08 | více příspěvků | napsat uživateli

> Zralok_SS_P tak lidem nedochází, že když nebude školný apod. tak systém nemusí fungovat....až se vyrovnaj rozpočty, dá se uvažovat znova o tom, zda maj bejt poplatky apod...jenomže sociální stát dobře funguje jen v severskejch zemích...kde už i tedkonc myslim ve většině vládne pravice...

prostě bud si ted zaplatíme pár korun ve zdravotnicví pár tisíc na školnym, než několik tisíc po tom...

ještě jeden postřeh - proč by měl nějakej prodavač v obchodě přispívat na studium vysokoškoláků ? když sám vysokou nemá ? Proč musej dělníci přispívat vysokoškoláků, když oni z toho nic nemaj...proto školy si bude z části platit ten, kdo jí chce studovat a studuje a ne ten, kdo ji nestuduje

Zralok_SS_P

Zralok_SS_P | 9. 06. 2010, 13:55:25 | více příspěvků | napsat uživateli

> dement.
Klasika... Na hromosvodech jsi dřív vydělal jak sviňa... Dneska máš o objednávku nouzi, ale půjčit si na vejlet k móři je standart :D

Zralok_SS_P

Zralok_SS_P | 9. 06. 2010, 13:54:33 | více příspěvků | napsat uživateli

> wasa2611
Vysvětluj to lidem, ve zvýšený dani si toho nevšimnou, protože ty peníze tam nevidí. Ale u lékaře těch pár pětek dávají z ruky a to je sakra blbej pocit !2!

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑