Diskuze a otázky - Je tu někdo odvážný filosof?

úvodní strana | aktualizovat | dolů

vitrvevlasech

vitrvevlasech | 14. 05. 2009, 20:05:48 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

Copak dělá krásné věci krásnými?

reagovat

V diskuzi je 94 příspěvků a shlédlo ji 492 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 14. 05. 2009, 20:21:54

Jinak bych řekl že krása je pojem umožňující jednomu člověku sdělit jinému asociaci té určité věci (podnětu, vjemu, činnosti) s psychickým či fyzickým (prakticky totéž, btw) potěšením. Pravděpodobně ten pojem vznikl jako snaha přidělit věci emocionální náboj, podobně jako když označíme věc za odpornou, či strašlivou, děsivou apod..
Jádrem je ovšem zase jen chemie mozku...

vitrvevlasech

vitrvevlasech | 14. 05. 2009, 20:19:23 | více příspěvků | napsat uživateli

StandaSDN
Je to výborný příklad :) Ale to že jste říkal že vaše přítelkyně je krásná přece neříká to co jí dělá krásnou. Myslíte že má krásné vlasy, či krásnou duši? Nebo je krásná celá. To ona je ta krása? :) ale je třeba vnímat jí vaším srdcem. Tedy subjektivní názor. Mě se ten příklad velmi líbí ;)

lukas.cihel

lukas.cihel | 14. 05. 2009, 20:18:50 | více příspěvků | napsat uživateli

> vitrvevlasech
a co treba reklamy a podobne veci?!1217! taky ovlivnuji to jak se na danou vec divame..

_PigineCZek_

_PigineCZek_ | 14. 05. 2009, 20:17:40 | více příspěvků | napsat uživateli

myslim si že to můžou bejt vzpomínky... na některý věci nám zůstane dobrá vzpomínka a když tu věc vidíme a vzpomeneme si, příjde nám to hrozně krásný. Ale to je nejspíš na každym... je to otázka stylu a okolní vliv... Třeba lidí v okolí... krása ale dneska nespočívá třeba v umění... viz. styl... spíš je v člověku samotnému...!5!

bunnywars

bunnywars | 14. 05. 2009, 20:16:53 | více příspěvků | napsat uživateli

Já !543!

vitrvevlasech

vitrvevlasech | 14. 05. 2009, 20:16:21 | více příspěvků | napsat uživateli

Kdopak tu četl Senecovy hovory o kráse? :) Všichni tu jste perfektní myslitelé, to myslím upřímně, přiznávám že jsem chvilku pochyboval když jsem si pročítal některé diskuse, ale klobouk dolu.

franco_columbo

franco_columbo | 14. 05. 2009, 20:16:16 | více příspěvků | napsat uživateli

vyber reality

uživatel eliminován | 14. 05. 2009, 20:15:01

omlouvám se za hrubky!1195!

Luculla01

Luculla01 | 14. 05. 2009, 20:14:39 | více příspěvků | napsat uživateli

že by člověk??!409!

uživatel eliminován | 14. 05. 2009, 20:14:37

> vitrvevlasech: Např: Mám příkelkyni a je pro mě ta nejkrásnější slečna na světě. A ikdyž vím že to je suběktivní názor,jsem s ní štastnej,vím že mám tu nejkrásnější a ten (krásnej) pocit mi nezkazí to,že vím že to je subjektivní.
nevím jestli to je dobrý příklad,ale věřím že Jste chytrý a zkusíte mě pochopit!801!

uživatel eliminován | 14. 05. 2009, 20:14:28

> -single-
myslim že z větší části jsou lidé ovlivňovány okolím (ti co se nechají)

vitrvevlasech

vitrvevlasech | 14. 05. 2009, 20:14:17 | více příspěvků | napsat uživateli

Licky_licky
Správně, další jednička ;) ale tak na vás budu mít otázku stejnou jako na kolegu StandaSDN - ukažte mi na tom, co vy považujete za krásné ono krásné :) chci vědět podle čeho vy se rozhodujete že ona věc je krásná (váš subjektivní názor) v čem spočívá ;)

vitrvevlasech

vitrvevlasech | 14. 05. 2009, 20:13:04 | více příspěvků | napsat uživateli

lukas.cihel
Naší představivost ovlivňuje naše zkušenost ;) nikdy si nepředstavíme nic na co bychom nikdy ani nepomysleli ;)

uživatel eliminován | 14. 05. 2009, 20:12:45

> vitrvevlasech
je to subjektivni:-)

uživatel eliminován | 14. 05. 2009, 20:12:44

je to individuální v učitých případech i jim opačných, může být krásného skoro cokoliv !811!

uživatel eliminován | 14. 05. 2009, 20:12:39

Každý má o kráse přece jinou představu...ani věci, ketré jsou všeobecně povážovány za krásné se nemusí líbit všem...je to móda, životní styl téhle doby a dnešní společnost, kdo určuje co je a není krásné...i když je to otázka dosti individuální...

vitrvevlasech

vitrvevlasech | 14. 05. 2009, 20:11:58 | více příspěvků | napsat uživateli

StandaSDN
;) vy v tom máte jasno zdá se (máte pravdu jak už jsem řekl) ale povězte, co podle vás (tedy subjektivně) je krásného na pro vás krásné věci...vyberte si příklad a na něm mi ukažte to krásné ;)

uživatel eliminován | 14. 05. 2009, 20:11:54

podle mě láska... a chlast...!973!

_PigineCZek_

_PigineCZek_ | 14. 05. 2009, 20:11:47 | více příspěvků | napsat uživateli

chemie...!2!

franco_columbo

franco_columbo | 14. 05. 2009, 20:11:26 | více příspěvků | napsat uživateli

krasa neexistuje....je to osobni pohled na veci,vztah mezi mnou a tim

uživatel eliminován | 14. 05. 2009, 20:11:10

Neexistuje žádný zdravý způsob jak se přizpůsobit hluboce nemocné společnosti...!735!

bagr46

bagr46 | 14. 05. 2009, 20:11:04 | více příspěvků | napsat uživateli

nvm ... asi my sami???

uživatel eliminován | 14. 05. 2009, 20:10:57

> lukas.cihel
!556!!526!

uživatel eliminován | 14. 05. 2009, 20:10:47

Myslím že to souvisí s krátkodobým či střednědobým zvýšením hladiny dopaminu a elektrického napětí v přepážce septum těsně pod Corpus callosum přibližně ve středu lidského mozku, během vnímání "krásného" podnětu..
Vnímání krásy je tím pádem značně závislé na momentálním emocionálním stavu, na uspořádání mozku (což souvisí z jeho evolučním výbojem) a na předchozích podnětech (až hluboko do dětství).. je to značně odlišné mezi kulturami, ale i mezi jedinci.. sakra co to plácám !1355!

vitrvevlasech

vitrvevlasech | 14. 05. 2009, 20:10:10 | více příspěvků | napsat uživateli

Licky_licky
A čím jsou vedeny pocity by se rozhodly pro to zda je něco krásné či ošklivé? ;)

uživatel eliminován | 14. 05. 2009, 20:09:13

> vitrvevlasech když budeme hledat v sobě,proč si to myslíme.
Ale právě možná ta subjektivita je to nejlepší.

vitrvevlasech

vitrvevlasech | 14. 05. 2009, 20:09:05 | více příspěvků | napsat uživateli

Kristaaa
Máte skutečně pocit, že to co originální je, i krásné je? ;) a copak je na to originálu krásné?

uživatel eliminován | 14. 05. 2009, 20:08:55

pocity:-)

lukas.cihel

lukas.cihel | 14. 05. 2009, 20:08:17 | více příspěvků | napsat uživateli

nic...v podstate jsou vsechny veci stejne...a jen nase predstavivost je zaradi do nejake skatulky...ale tady je dalsi otazka...co ovlivnuje nasi predstavivost?!1217!

vitrvevlasech

vitrvevlasech | 14. 05. 2009, 20:08:12 | více příspěvků | napsat uživateli

StandaSDN
Správně, velmi moudré, ono krásno lze asi těžko definovat, neb se jedná o subjektivní názor. Definici nemůžeme nalézti? Nebo můžeme?

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

filosofvěc

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑