Diskuze a otázky - FEMINISMUS - CO VY NA TO? -

úvodní strana | aktualizovat | dolů

Sunnyrise

Sunnyrise | 26. 04. 2007, 19:55:31 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

Odmítání feminismu je do velké míry spjato s nejednotným chápáním jeho obsahu, který je v extrémních formách pro většinu populace nepřijatelný.

Liberální feminismus - usiluje např. o rovné příležitosti žen a mužů v politice
Anarchofeminismus - navrhuje sbořit celou společenskou strukturu, která je na
nerovnoprávnosti založena (zaměřena proti mužům)
Kořeny emancipace jsou oficiálně 2 - 1. francouzská revoluce a 2. hnutí amerických osad za nezávislost. Jedná s eo vypjaté historické situace, ve kterých ženy začaly přijímat některé tradičně mužské role a začaly si uvědomovat, že jsou takové úlohy schopné. Významným krokem emancipace byly obě světové války, muži bojovali a ženy musely zaujmout jejich místa.
V.Špidla - v Evropské komisi vede výbord pro rovnost pohlaví - prohlásil, že problém třetího světa spočívá v nevyužívání poloviny jeho pracovní síly, které je způsobeno izolací žen z veřejného života.

Požadavky Feminismu : rovný přístup ke vzdělání a ke všem povoláním
zákaz prostituce a nuceného celibátu
zavedení volebního práva ...atd. atd. atd.
1918-1920 - díky T.G.M. zavedeno volební právo v ČSR (ve Švícarsku až 1971)
1837 - Ohio - poprvé v historii přijaté studentky na fakultu (ženy se mohou
vzdělávat jen 150 let)
do 20.stol. - ženy nesměly nic vlastnit

V současnosti muži trpí ,, krizí maskulinity" - žena dokáže zastat jak svou roli, tak i roli muže (vychovává děti, stará se o domácnost, vydělává peníze).

MÁTE TAKÉ NĚCO ZAJÍMAVÉHO K TÉMATU? JAKÝ JE VÁŠ POSTOJ A NÁZOR?
Ráda se vědomostně obohatím !1300!

reagovat

Podporuji

V anketě hlasovalo celkem 19 uživatelů

V diskuzi je 98 příspěvků a shlédlo ji 2243 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 21:35:13

infinite
já pořád nechápu ty hlasy pro zavedení kvót ... proč by měla nějaká strana být nucená dát přednost ženský/chlapovi před někým, kdo může být i kvalitnějším kandidátem, jen už se nevejde kvůli kvótě ...

Taky se pořád řve, že se utrácí za armádu, fotbalové a hokejové stadiony at. ... ale na hokej teď naše feministky určitě koukat budou - bez stadionů bychom asi tak dobrý hokejisty neměli že !2!

macbeth8

macbeth8 | 26. 04. 2007, 21:34:58 | více příspěvků | napsat uživateli

ono podla mna rovnost v politike je osemetna vec... mam taky pocit, ale mozno je len subjektivny, ze existuje menej zien, ktore maju chut ist do politiky (oproti muzom)... neviem, mozno je to somarina, alebo tam nechcu ist aj preto, ze je tam kopu chlapov... no mam pocit, ze ich predsalen laka a naplna iny typ prace... preto si myslim, ze umele limity alebo pozitivna diskriminacia v tomto smere nemusi prinasat zelane vysledky, hoci uznavam, ze politicky prinasaju iny pohlad na vec a su casto velkym prinosom... !591!

Sunnyrise

Sunnyrise | 26. 04. 2007, 21:33:34 | více příspěvků | napsat uživateli

DJ_Buben
co to tady vykládáš ? :))) ještě z chlapů udělej chudáky a z ženksých ty mrchy :).. ach jo..

macbeth8

macbeth8 | 26. 04. 2007, 21:32:12 | více příspěvků | napsat uživateli

potom sa tomu chlapovi divim, ze ma s takou zenou deti... ibaze by predtym bola inteligentna, sarmantna a pritazliva a zmena osobnosti nastala po necakanej autonehode...!2!

Sunnyrise

Sunnyrise | 26. 04. 2007, 21:32:00 | více příspěvků | napsat uživateli

DJ_Buben
Je vidět, že zapomínáš na jeden a to docela hlavní fakt - to muži žádají o ruku ženy, né naopak, muži si berou ženy :), hlavně děti, když se muž rozhodne odejít z rodiny- nebo uteče ještě dřív, než se to narodí - zůstávají u matky. Vysoudit na muži alimenty a stáhnout ho z kůže? !617! Kde žiješ? :) Víš vůbec, jaká je výše alimentů? :) To, že mají být děti v úplně rodině mě vykládat nemusíš. Bohužel člověk musí být realista, tak to chodí :).

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 21:29:56

DJ_BuBen:
njn ale pokud nechce z politiky vyházet veškeré mužské osazenstvo tak ROVNOSTI dosáhne asi jen tak, že nasadí pouze ženské kandidátky ;)

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 21:29:20

macbeth8
dnešní praxe ... stačí koukat okolo sebe ... a občas si i přečíst noviny, jak musí přijít exekutor aby otec mohl vidět své dítě (které je naočkováno máminými názory a tak tátu nenávidí, i když ho nikdy nevidělo...) !5!

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 21:27:57

Jo a o tom, že feministická politická strana "Rovnost šancí" měla na kandidátkách jen ženy, ačkoliv hlásá rovnou příležitost, ani nemluvím ... !2!

macbeth8

macbeth8 | 26. 04. 2007, 21:27:19 | více příspěvků | napsat uživateli

dj> huste !591!

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 21:23:25

Sunnyrise
s chlapem to přece jen půjde o něco líp - přece jen jedna výplata navíc je znát !5! Vlastně jo ... vysoudíš na něm alimenty, stáhneš ho z kůže a nakonec svýho potomka ani neuvidí ...
Chce se mi brečet když něco takovýho čtu ... dítě má bejt v úplný rodině (a tou rozhodně nemyslím dvě bukvy...)
Jo a předpokládám, že to dítě bude jen jedno ... no jo, dva lidi udělají jedno dítě. Jen ať si arabové s deseti parchanty na ženu naší milovanou Evropu zaberou ... !1326!

Sunnyrise

Sunnyrise | 26. 04. 2007, 21:19:59 | více příspěvků | napsat uživateli

macbeth
podepisuje se to na každém, dala jsem jen příklad :)

Sunnyrise

Sunnyrise | 26. 04. 2007, 21:19:37 | více příspěvků | napsat uživateli

macbeth
No, to netuším, pravděpodobně asi ano, čím je nás víc a rozvoj chemie jde směle kupředu. Jde spíš o dlouhodobé působení na lidský organismus - jde to z generace na generaci. Na jednom člověku vliv pesticidů co se týče hustoty semena asi moc nezaznamenáš - ale na pár generacích už ano. Dříve se hlavně těmito látkami nehnojilo :).

macbeth8

macbeth8 | 26. 04. 2007, 21:18:50 | více příspěvků | napsat uživateli

celkom mi nie je jasne ale ak hovoris o burani roli muza a zeny ako o niecom zlom... nie je to trochu v rozpore s feminizmom? (a cirkev by som do toho netahal... ta ma s zivotnymi hodnotami pramalo spolocne)

FaustinoCZ> to mas tak, ty zalozis antifeministicku ligu, dalsi zalozi antiantifeministicku ligu atd...

Sunnyrise

Sunnyrise | 26. 04. 2007, 21:16:05 | více příspěvků | napsat uživateli

DJ_Buben
Neboj, já brečet nebudu :). Nebudu mít dítě, pokud se o něj nedokážu postarat, studuju proto, abych ho dokázala uživit i bez chlapa - pokud nebude. Já proti mužům neútočím , tak klid a nohy v teple :).

macbeth8

macbeth8 | 26. 04. 2007, 21:15:14 | více příspěvků | napsat uživateli

niekto je labuznik a vadi mu redsie semeno !2!

Iste, tazko dnes clovek moze kontrolovat, co prijima v potrave. Je to smutne, ale je to tak. Zelenina a ovocie su hnojene, striekane roznymi pesticidmi, zvierata su krmene odpadmi, kostnymi muckami a dopovane antibiotikami... musi sa to prejavit i na nas... dan za civilizaciu asi... ale myslim, ze tieto veci sa podpisuju rovnako na zenach i muzoch... alebo potraviny obsahuju viac estrogenov nez v minulosti? Nejak nechapem, preco...?

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 21:12:57

Sunnyrise
aha ... chápu
takže radši budeš samoživitelka a budeš brečet, že nemáš dost peněz ... a budeš dojit náš už tak dost chudý stát
inu, dnešní feminismus už není o rovnoprávnosti, ale vyčůranosti ...!1326!

Sunnyrise

Sunnyrise | 26. 04. 2007, 21:09:09 | více příspěvků | napsat uživateli

tron
v mnohém s tebou souhlasím :)

dnešní společnost celkově odsouvá rodinu a nepodporuje jí - už jen ty seriály atd atd - vedou mladé lidi k úplně jiným hodnotám, je to následek větší tolentance celkově, taky úpadek církve a bouráním rolí muže a ženy, v dnešní době se už lidé nebeoru, aby spolu mohli mít děti. Ale na jednu stranu, pořád budu radši, když s enikdy nevdám, než abych byla omezovaná na svobodě :).

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 21:07:52

z fleku bych zalozil antifeministickou ligo!1082!!1081!!1082!

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 21:05:30

Feminismus je dneska v módě ... dnešní slečny nebudou vařit, prát, uklízet, starat se o dítě ... to VŠECHNO BUDOU DĚLAT CHLAPI ... I PORODIT BY MOHLI !5!

Sunnyrise

Sunnyrise | 26. 04. 2007, 21:04:39 | více příspěvků | napsat uživateli

macbeth
No, já byla na gender konferenci a tam se diskutovalo na podné téma. Muži prý mají o 50% řidčí sperma, než před před pár desítkami let (nevzpomenu si , kdy to datovali, ale nějak 40-60léta?). Takže vám ubývá spermií :))... ta planeta se nás snaží fakt zničit. Na jednu stranu jsem si uvědomila, že né vlastně planeta, ale my sami - protože hnojíme a pěstujeme potraviny - včetně zvířat, která pak jíme - díky látkám, které obsahují estrogeny - a tím pádem postupem času se z mužů stávají míň výkonný :). Bylo zaznamenáno - Na krokodýlý farmě, kde se normálně mezi sebou množili krokodýli - se najendou množit přestali - a nevědělo se proč, tak je vyšetřovali a zjistilo se, že krokodýlům - samcům - se zmenšil penis natolik, že nejsou schopni oplodňovat samice - a krmili je právě látkami, které také obsahovali estrogeny.

Pokud chceš z muže udělat ženu a z ženy muže (ne v rámci pokusu, ale protože to tak chtěji :) ) - tak jim dáváš hormony :).

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 21:04:00

Zdravý feminismus (tím myslím ten ne extrémní) klidně podpořím. V současnosti je ženám Ústavou zaručena rovnoprávnost, ale bohužel to neznamená, že je jim zaručena rovnocennost. Práva mají sice stejná (aspoň u nás), ale jsou odlišně ceněny.
Na druhou stranu do jisté míry chápu, že společnost má nějaké uspořádání. Žena ze sebe nikdy nesejme roli rodičky a kojící matky a roli muže jakožto živitele pak chápu jako pomoc ženě, která má dost jiných povinností. Muž a žena se v mnohém liší, takže je asi logické, že v historii plnili jiné úlohy - žádná z těch úloh nebyla horší nebo lepší, prostě byly jen odlišné. Dnešní doba, kdy žena dělá kariéru, odkládá založení rodiny atd. se mi jeví jako dost nezdravá. Koneckonců to můžeme pozorovat i na tom, jak dnes v očích mladých lidí institut rodiny vypadá. A koneckonců i za to, jaké jsou dnes děti, může naše uspěchaná, přepracovaná společnost (NE ŽENY - ABY TO NĚKDO ŠPATNĚ NEPOCHOPIL), která klade na všechny vč. žen čím dál větší nároky.
A do jisté míry také chápu, že zaměstnavatelé raději vezmou muže než ženu - není to sice správné, ale oni jsou především podnikatelé, kteří se snaží o maximální zisk a ten jim žena na mateřské dovolené nepřinese. Nesouhlasím s tím, ale chápu to. A za vším zase vězí to, že dnešní společnost preferuje peníze, úspěch, zisk atd před jinými hodnotami.
Určitě nebylo správné, že ženy nemohly studovat, že neměly volební právo atp., ale ani mi nepřijde normální, když žena preferuje svou práci a peníze před dětmi.

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 20:59:31

podle toho jaxe to vezme... jakozhe teoreticky to vyzn pekne ale v praxi...

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 20:58:58

V současnosti muži trpí ,, krizí maskulinity" - žena dokáže zastat jak svou roli, tak i roli muže (vychovává děti, stará se o domácnost, vydělává peníze).
To je naprosta pravda!!873!

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 20:57:43

V současnosti muži trpí ,, krizí maskulinity" - žena dokáže zastat jak svou roli, tak i roli muže (vychovává děti, stará se o domácnost, vydělává peníze).
To je naprosta pravda!!873!

macbeth8

macbeth8 | 26. 04. 2007, 20:57:03 | více příspěvků | napsat uživateli

inak ked uz sme pri krize maskulinity, tak sa zistilo, ze chromozom Y je zdegenerovany chromozom X a je celkom mozne, ze o par (doplnte si lubovolne cislo vacsie ako 100 000) rokov tu muzi nebudu, ak bude chromozom i nadalej degenerovat... konieckoncov dve zeny mozu mat dieta, takze caka vas mozno svetla buducnost, kde sa budete moct o vsetko postarat samy :))

macbeth8

macbeth8 | 26. 04. 2007, 20:55:04 | více příspěvků | napsat uživateli

aspon je ta diskusia trosku zaujimava a hlavne o niecom... !5! !543!

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 20:54:51

V současnosti muži trpí ,, krizí maskulinity" - žena dokáže zastat jak svou roli, tak i roli muže (vychovává děti, stará se o domácnost, vydělává peníze).
To je naprosta pravda!!873!

macbeth8

macbeth8 | 26. 04. 2007, 20:54:14 | více příspěvků | napsat uživateli

neviem, ono to asi zavisi aj od toho, v akej spolocnosti sa clovek pohybuje... u mna to vychadza tak, ze chlapi su +- spokojni so vztahom, no zeny vymyslaju :)
A nazyvat toto, co si opisala, ze nevedia, co chcu je trochu nepresne... oni podla mna vedia, co chcu... chcu si este uzit, kym budu "stari", no nestratit pri tom dievca, na ktorom im zalezi. To vsak nie je celkom dobre mozne, tak sa rozhodnu pre jednu z tychto moznosti... Na druhej strane su potom zrelsi a neutekaju za kazdou suknou a to, pokial viem, babam tiez celkom imponuje... !1!

Sunnyrise

Sunnyrise | 26. 04. 2007, 20:52:31 | více příspěvků | napsat uživateli

Jsem vybrala blbej čas pro založení diskuse...je tu chvilku a už neni v nových diskusích :) - škoda, no.

Sunnyrise

Sunnyrise | 26. 04. 2007, 20:47:30 | více příspěvků | napsat uživateli

macbeth
nemluvím o tak mladých klukách - tohle se týká chlapů tak do 35 let... když už mluvíš o tý nic neříkající frázi - např. kluk chodí s holkou pár let, potom má pocit, že si nic neužil, takže chvíli jí trápí, neví co chce.. pak jí opustí s tim, že si stěží najde nějakou, kterou by měl rád, jako tu před tim a tim trápí další holky.. sám neví co chce, kam se dát... stejně tak se bojí závazků a nechtějí se ženit a mít děti (jako né, že já bych ot o nějak moc stála :) ) -pak je jim po 30.cítce a zjistí, že ta holka, co s ní kdysi uvažovali o rodině a kterou opustili, protože se cítili nevybouření, už někoho má a a má asi i dítě, takže už jí nazpátek nezískají. Už nejsopu tak naivní a jenom tak se nezamilují - což je blbý, protože můj názor je, že se páry berou ze zamilovaný naivity :)) - a čim je člověk starší, tim je míň naivní :).
Chm - to ej moje zkušenost z mého okolí :).

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

feminismusmužženakořenpolitikaformaanarchofeminismuspopulacevelkástrukturarevolucenezávislostnerovnoprávnostsbořitodmítáníosadaobsahpříležitostvětšinachápáníhnutíemancipace

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑