Diskuze a otázky - FEMINISMUS - CO VY NA TO? -

úvodní strana | aktualizovat | dolů

Sunnyrise

Sunnyrise | 26. 04. 2007, 19:55:31 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

Odmítání feminismu je do velké míry spjato s nejednotným chápáním jeho obsahu, který je v extrémních formách pro většinu populace nepřijatelný.

Liberální feminismus - usiluje např. o rovné příležitosti žen a mužů v politice
Anarchofeminismus - navrhuje sbořit celou společenskou strukturu, která je na
nerovnoprávnosti založena (zaměřena proti mužům)
Kořeny emancipace jsou oficiálně 2 - 1. francouzská revoluce a 2. hnutí amerických osad za nezávislost. Jedná s eo vypjaté historické situace, ve kterých ženy začaly přijímat některé tradičně mužské role a začaly si uvědomovat, že jsou takové úlohy schopné. Významným krokem emancipace byly obě světové války, muži bojovali a ženy musely zaujmout jejich místa.
V.Špidla - v Evropské komisi vede výbord pro rovnost pohlaví - prohlásil, že problém třetího světa spočívá v nevyužívání poloviny jeho pracovní síly, které je způsobeno izolací žen z veřejného života.

Požadavky Feminismu : rovný přístup ke vzdělání a ke všem povoláním
zákaz prostituce a nuceného celibátu
zavedení volebního práva ...atd. atd. atd.
1918-1920 - díky T.G.M. zavedeno volební právo v ČSR (ve Švícarsku až 1971)
1837 - Ohio - poprvé v historii přijaté studentky na fakultu (ženy se mohou
vzdělávat jen 150 let)
do 20.stol. - ženy nesměly nic vlastnit

V současnosti muži trpí ,, krizí maskulinity" - žena dokáže zastat jak svou roli, tak i roli muže (vychovává děti, stará se o domácnost, vydělává peníze).

MÁTE TAKÉ NĚCO ZAJÍMAVÉHO K TÉMATU? JAKÝ JE VÁŠ POSTOJ A NÁZOR?
Ráda se vědomostně obohatím !1300!

reagovat

Podporuji

V anketě hlasovalo celkem 19 uživatelů

V diskuzi je 98 příspěvků a shlédlo ji 2239 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

Guidance

Guidance | 23. 08. 2008, 01:21:30 | více příspěvků | napsat uživateli

> HaNiCkA.UrNiCkA : no, to zni jako laickej nazor. Ok, beru to. Jinak je to poradna kravina, cos napsala....

HaNiCkA.UrNiCkA

HaNiCkA.UrNiCkA | 21. 08. 2008, 21:53:07 | více příspěvků | napsat uživateli

hej je 21. stoleti a mame rovnopravnost a chlapy by si konecne meli uvedomit ze kazda zenska ma ty samy prava jako chlapt zenska se v pohode bez chapa obejde ale chlap se bez zenske ne!1283!

Guidance

Guidance | 10. 06. 2008, 22:39:24 | více příspěvků | napsat uživateli

ale jo, rádi se přidáme. Aspoň teda já, mám za sebou jeden semestr genderových studií..
liberálnífeminismus - proč ne. Ale zdá se mi, že se čím dál více projevuje to, o čem píše ke konci: krize maskulinity (tenhleten článek se mi moc líbil: http://www.novinky.cz/clanek/141364-chcete-li-skutecneho-chlapa-nehledejte-v-britanii.html)

Sunnyrise

Sunnyrise | 27. 04. 2007, 16:46:02 | více příspěvků | napsat uživateli

Tak co? Nepřidá se k diskusi ještě někdo? :)

Sunnyrise

Sunnyrise | 26. 04. 2007, 22:41:09 | více příspěvků | napsat uživateli

!2!!2!!2!

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 22:35:17

melX
kvóty popírají demokracii ... to už rovnou můžeme dát kvótu, že 50 % pravice a 50 % levice ... ať si každý zvolí sám koho chce !5!

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 22:33:53

No docela trapas ... mám tu otevřený další dvě diskuze + hodně lidí na ICQ, takže mi občas nějaká ta chyba ulítne noooo !24!

Sunnyrise

Sunnyrise | 26. 04. 2007, 22:26:11 | více příspěvků | napsat uživateli

macbeth
to jistě, jen tady na libimseti moc ne :)

melX

melX | 26. 04. 2007, 22:18:30 | více příspěvků | napsat uživateli

Zdarec, feminismus vidim jako trend soucasne doby. Bohuzel se jedna o hodne zprofanovany termin, za coz muzou extremni nazory urcite skupinky fanatickych feministek. Kdyz slysim, ze se maji nekde urcovat kvoty kolik ma byt na nejakych postech zenskych a kolik chlapu vstavaji mi z toho vlasy hruzou na hlave... a to zadny nemam! !1243!

macbeth8

macbeth8 | 26. 04. 2007, 22:13:20 | více příspěvků | napsat uživateli

sunnyrise: asi to je funkcia diskusie, nie? !1!

Sunnyrise

Sunnyrise | 26. 04. 2007, 22:09:47 | více příspěvků | napsat uživateli

Jinak je fakt zvláštní, jak se v diskusi dá přijít na tak zajímavý teorie :).

Jenik_

Jenik_ | 26. 04. 2007, 22:09:24 | více příspěvků | napsat uživateli

Co to je za kecy? Už jsi někdy viděla holku chuligánku? Zastanete hovno, marš ke sporáku. !501!

Sunnyrise

Sunnyrise | 26. 04. 2007, 22:09:08 | více příspěvků | napsat uživateli

macbeth
ne !617! DJ tam má pravopisnou chybu... jsem taktní, tak jsem ho na to nechtěla upozorňovat !2!

macbeth8

macbeth8 | 26. 04. 2007, 22:08:01 | více příspěvků | napsat uživateli

ty jo, v cestine sa pise vidim vydim? !20!

Sunnyrise

Sunnyrise | 26. 04. 2007, 22:03:09 | více příspěvků | napsat uživateli

DJ_Buben
nějak mi to padá, tak moc nestíhám číst a reagovat, víš :))

Sunnyrise

Sunnyrise | 26. 04. 2007, 22:02:06 | více příspěvků | napsat uživateli

DJ_Buben
pokud jsme u těch průserů - ty se sice hází na kluky, ale u kluků se to taky přece jen mnohem víc přechází - kluci přeci mohou zlobit - kdyby zlobila holka jako kluk, tak je to společností nepřijatelné a už je za divnou :). Řikám, je to hrozně zajímavý téma.... a rozsáhlý - vůbec gender problematika je zajímavá :-). Napsala jsem na ní už 2 seminární práce.

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 22:01:02

Sunnyrise
vždyť ty jsi te´d potvrdila co jsem před chvílí řekl ironicky ... i muži za vás budou rodit
!2!

Sunnyrise

Sunnyrise | 26. 04. 2007, 21:59:22 | více příspěvků | napsat uživateli


Ano, v dnešní době je to možné, stejně se ale muž na mateřské povatuje za něco nevídaného a zvláštního. Pokud by role zanikli - tak kromě porodu - by si o tom rozhodoval každý pár - stejně jsem přesvědčena o tom, že časem budou moc rodit i muži. Pokud bychom šli dál - tak za 500 let nám můžou zmizet druhotný pohlavní znaky... aby zanikla sexualita a došlo k naprostý rovnosti :)))... za chvíli budeme i bez veškěrýho ochlupení a bez vlasů a budeme vypadat jako mimozemšťani - pak zjistíme, že jsme se po celý ty léta na sebe v UFU jezdili jenom koukat do minulosti :)))).

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 21:58:11

!1421!!1421!!1421!

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 21:57:48

Vydím to na své mladší sestře - doma se střídáme v uklízení domu, než se naši vrátí z práce
Ona to prostě dělat nebude !2!!2!
Chodím na OA - tam je 75 % holek a tak nějak se cítím, že mám horší podmínky (když je nějakej průser, hází se to na kluky...)

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 21:55:40

remote
ano, tak nějak bych to napsal já
Dnešní puberťačky jsou všechny takový rádobyfeministky, že oni okna mýt nebudou, nebudou luxovat, nebudou se učit vařit ... proč by to dělali, za těžce vydělaný prachy pořídí služku ... (když tohleto slyším, znovu brečím ... smíchy !2!!2!!2!)
Ale tohle má s feminismem pramálo společného - já jsem pro rovnoprávnost. Ale nelíbí se mi, že se slovo feminismus dnes zneužívá pro něco jiného - pokud jsou znevýhodněni muži, už nikdo neřve ...

Sunnyrise

Sunnyrise | 26. 04. 2007, 21:50:58 | více příspěvků | napsat uživateli

DJ_Buben
Nechci tady řešit individuální případy - já mluvila za sebe... nebudu tady řešit situace, kdy se rodiče přou o děti :).

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 21:50:38

Je celkem skoda, ze sedneska bori ten zazitej model - zena = domacnost - a vsimnete si, ze pak spousta mladejch pipek se nezvlada postarat o domacnost :)
Vsak vite, jak to myslim. !437!

macbeth8

macbeth8 | 26. 04. 2007, 21:48:03 | více příspěvků | napsat uživateli

s tymi hodnotami mas pravdu, myslel som to automaticky tak ze hodnoty = pozitivne hodnoty :)

Neviem, preco by malo toto striedanie roli nejak vadit. V otvorenej spolocnosti, podla mna, ziadne roly nie su a preto nie je mozne, aby muz prevzal zensku ulohu :) Su veci, ktore mozu vykonavat iba zeny, ako napr dojenie, ale co sa tyka ostatnych veci -- neviem, preco by nemohla byt v povolani uspesna zena napriklad v praci, kym jej partner bude s dietatom na materskej... alebo neviem, ake presne zenske ulohy mas na mysli... domace prace sa mozu delit podla "vhodnosti"...

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 21:46:47

infinite
a proč tedy ženy nekandidují? Jednoduše že se jim do politiky nechce, v ČR politka = špína, úplatky, loby, průsery...
A je to chyba že se ženám nechce - ale to je chyba celé naší společnosti. Nikdo do politiky nechce, nikdo nechodí volit (55 % je dost málo) každý radši sedí doma na zadku a nadává ... !24!

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 21:41:57

Sunnyrise
Já s tebou souhlasím ... ale dovolím si IMHO podotknout, že myslíš jen na případ, kdy odejde ten "zlý" muž od rodiny.
Co když odejde žena? To se stává docela často ... a když si usmyslí, že otec dítě prostě neuvidí, tak s ní nikdo nic neudělá ... dnešní realita. Na ČR je ve Štrasburku podáno už několik žalob ...

macbeth8

macbeth8 | 26. 04. 2007, 21:41:43 | více příspěvků | napsat uživateli

somarina je hloupost :)

uživatel eliminován | 26. 04. 2007, 21:39:55

DJ_BuBen:
kvoty jsou zaváděny proto, že nepoměr už začíná být poměrně propastný.... o to jde pokud bychom žili ve společnosti, kde jsou šance OPRAVDU rovnoměrné nebylo by jich třeba

Sunnyrise

Sunnyrise | 26. 04. 2007, 21:38:10 | více příspěvků | napsat uživateli

macbeth
co je to somarina?

Sunnyrise

Sunnyrise | 26. 04. 2007, 21:37:07 | více příspěvků | napsat uživateli

mackbeth
Já jsem toho názoru, že církev má /měla sakra velký vliv na hodnoty a sociokulturní smýšlení člověka.

Ono vše má svoje klady a zápory... takže i feminismus - pokud by padli role - pak bychom tu měli docela bordel (jako že už padají - proto tzn,, krize maskulinity") - to tu budeme mít - chlapa co má roli chlapa, chlapa co má roli ženy, ženu co má roli ženy, ženu co má roli muže . Nebo nebude mít nikdo roli žádnou a bude to teprve nadělení :). Pak už to bude na každém páru zvlášť - a né na společnosti - jak si to rozdělí. Což je negatvní stránka věci.

Nicméně začínáme docházet k zajímavým zívěrům :).

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

feminismusmužženakořenpolitikaformaanarchofeminismuspopulacevelkástrukturarevolucenezávislostnerovnoprávnostsbořitodmítáníosadaobsahpříležitostvětšinachápáníhnutíemancipace

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑