Diskuze a otázky - buddhismus a vy

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 7. 09. 2007, 14:35:37 |

Mnoo hodně lidí okolo mě vidí buddhismus jako blbost, kde všichni jenom meditují. Co si myslíte vy? Je tu někdo buddhista? Líbí se někomu? Nebo proč vám vadí?
Mě osobně zaujal moc a myslím, že má něco do sebe...!1342!

reagovat

budhisti jsou

V anketě hlasovalo celkem 16 uživatelů

V diskuzi je 92 příspěvků a shlédlo ji 1703 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

Honzin77

Honzin77 | 20. 11. 2007, 15:16:10 | více příspěvků | napsat uživateli

cocaine86: Jak říkám, pleteš se...!27! Mnišky existují, i v klášterech !1! Ženská sangha vznikla skoro současně s mužskou !1!

uživatel eliminován | 20. 11. 2007, 15:15:32

buddhista teda nejsem !1278! ale uznávám jednu z jeho pravd: Oproštění od žádostivosti vede k odstraněné strasti !906!

cocaine86

cocaine86 | 20. 11. 2007, 15:12:36 | více příspěvků | napsat uživateli

Honzin77: budhisti nemaj v klasterech zadny zensky ty blazne mozna hinduisti ale budhisti nikdy !!!!

cocaine86

cocaine86 | 20. 11. 2007, 15:11:05 | více příspěvků | napsat uživateli

Filip.Filip: povrchni lidi vetsinou nechapu ale nejen budhismus !486!

Honzin77

Honzin77 | 20. 11. 2007, 15:10:50 | více příspěvků | napsat uživateli

cocaine86: To se mladíče dost pleteš !5!

cocaine86

cocaine86 | 20. 11. 2007, 15:09:29 | více příspěvků | napsat uživateli

agentw4b: budhisti nemaji zadny mnisky !486!

uživatel eliminován | 20. 11. 2007, 14:58:57

Nevím..jaké je postavení mnišek v klášterech, nechám se poučit

Honzin77

Honzin77 | 20. 11. 2007, 10:23:13 | více příspěvků | napsat uživateli

jo, třeba postavení mnišek v klásterech je vyloženě vznešené, krásné a spravedlivé...skoro se až chce řict zlatí katolíci !2!

uživatel eliminován | 20. 11. 2007, 10:21:27

Já si myslím že v buddhismu je i něco vznešeného, krásného a spravedlivého.

uživatel eliminován | 19. 09. 2007, 22:43:30

Vzhledem k tomu, že jsem 100 % ateista, tak mi ani nezbývá celkem nic jinýho než být buddhistka, !1107!

uživatel eliminován | 11. 09. 2007, 02:49:40

já nic pičo !1275!

uživatel eliminován | 10. 09. 2007, 12:08:51

"živého Buddhy" a to má být jako co ? Historický Buddha se přece neinkarnuje.
A vůbec co znamená ten titul "živý"...!2!

Honzin77

Honzin77 | 10. 09. 2007, 09:15:21 | více příspěvků | napsat uživateli

„Výnos regulující proces reinkarnace“, podle něhož musí mít do budoucna v Tibetu všechny inkarnace živého Buddhy souhlas komunistické vlády v Pekingu, po čemž i v Česku zesílily protesty proti blížící se olympiádě v Pekingu...

Honzin77

Honzin77 | 7. 09. 2007, 16:29:44 | více příspěvků | napsat uživateli

já měl dokonce kolegu v práci Sikkha !906! Ta jejich pohostinnost a ochota pomoci je opravdu léty prověřená realita, což se třeba o tom zmiňovaném křesťanství tak úplně říct nedá....ale kdyby bylo Sikkhů nebejbože tolik, jak křesťanů, asi by to taky vypadalo jinak !906!

uživatel eliminován | 7. 09. 2007, 16:26:59

Honzin77: oki ..nedokážu k tomu nic říct, poněvadž jsem byla v Amritsaru jen pár dnů.. !955!

uživatel eliminován | 7. 09. 2007, 16:24:39

Kravina!!!!5!si myslím teda!517!

Honzin77

Honzin77 | 7. 09. 2007, 16:23:49 | více příspěvků | napsat uživateli

helusia: Nesrovnávám to, co se hlásá, ale to, jak to funguje v praxi. A Sikkhové tak skutečně žijí. !5!

uživatel eliminován | 7. 09. 2007, 16:20:02

Honzin77 ale to je jako bys mluvil o křesťanské povinnosti pomáhat bližnímu a pak si srovnej, zda každý, kdo chodí do kostela ti tu pomoc opravdu nabídne..!1235! je to tak strašně relativní, není to o tom, ke kterému náboženství se kdo hlásí, je to stále jen o jedincích...btw jsem asi povrchní, ale mě u sikkhů nejvíc zaujaly ty krásný pastelový ohozy a nagelovaný fousy... jj chlapi to jsou fakt pěkní...!1039!

Honzin77

Honzin77 | 7. 09. 2007, 16:14:56 | více příspěvků | napsat uživateli

No dobrá, odkrouhli Indiru no, ale ona si začala !906!

Honzin77

Honzin77 | 7. 09. 2007, 16:14:16 | více příspěvků | napsat uživateli

A že mají za sebou bojovnickou historii? A kdo nemá !906!

Honzin77

Honzin77 | 7. 09. 2007, 16:13:20 | více příspěvků | napsat uživateli

helusia: Ale Sikkhové mají pomoc ostatním tak nějak jako důležitou část své existence a víry. I když ona je to spíš taky filosofie, než víra. Sikkhové jsou léty prověřený zdroj pomoci cestovatelům v nouzi !1298! !1!

uživatel eliminován | 7. 09. 2007, 16:08:44

Honzin77 kdybych potřebovala pomoct, tak ji hledám u sebe a pak u ostatních...!1152!!1152!!1152! ne dělám si prču, ale všude jsou lidi na které se můžeš spolehnout a na které ne... bez ohledu na náboženství... !12!

Honzin77

Honzin77 | 7. 09. 2007, 16:06:23 | více příspěvků | napsat uživateli

Sikkove maji pohnutou historii, ale když bych byl v průšvihu, tak bych hledal pomoc spíš u Sikkha než u Buddhisty !2!

Honzin77

Honzin77 | 7. 09. 2007, 16:05:12 | více příspěvků | napsat uživateli

Kurochimenes. Meditace v chůzi je jedna ze základních praktik !1!

uživatel eliminován | 7. 09. 2007, 16:04:22

Honzin77 aha tak to jsem fakt neviděla..my jsme právě tam utíkaly před davy...!955!!955!...jo máš pravdu, že sikhové mají ty místa upravenější, čistší a zlatší..do chvíle, než si prohlédneš historii jejich guruů a rázem za tím zlatem vidíš prolitou krev sebevražd a násilí

uživatel eliminován | 7. 09. 2007, 16:03:45

meditovat se dá třeba i při chůzi.......je to styl života a stav mysli, ostatní si toho nemusí vůbec všimnout !1305!!1303!

Honzin77

Honzin77 | 7. 09. 2007, 15:57:35 | více příspěvků | napsat uživateli

Ale jak říkám, atmošku to místo má, to zase jo. Ale je to už taková šaškárna pro turisty...se mi zdá.....když jsem tam viděl plakát s Budhou na kterém bylo napsáno "Pepsi Welcomes you"...no hnus velebnosti !906!

Honzin77

Honzin77 | 7. 09. 2007, 15:53:10 | více příspěvků | napsat uživateli

helusia: Já tam byl během Kalachakry, všecko přecpané mnichama a v plechové ohradě na kraji dědiny přednášel Dalajlama !1! A chrám rozhodně žádnou oázou tedy nebyl !2! Ale možná je to jindy jinak, ale já tedy v Indii potkal neporovnatelně příjemnější mista, než Mahabodi Temple !906! Třeba právě sikkhské gurudvary !27!

uživatel eliminován | 7. 09. 2007, 15:49:28

Honzin77: tak to na nás asi zapůsobilo jinak...!1152! každý vnímá trochu jinak... já měla možná tu smůlu, že byl zrovna nějaký hindu svátek a sjeli se do města tisíce indošů, takže více méně ten areál byl oproti městu fakt pohodovej...

Honzin77

Honzin77 | 7. 09. 2007, 15:46:29 | více příspěvků | napsat uživateli

helusia: nemusíš mi to popisovat, já tam byl !5!

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

buddhismusbuddhistablbostčlověkmnoo

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑