Diskuze a otázky - Za 4.000.000,- Kč si můžete celkem bez problémů koupit

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 08:21:10 |

Mercedes-Benz S 500 4 M Long
kancelář na čtyřech kolech

Myslíte si, že máte luxusní auto s obrovským vnitřním prostorem? Vsaďte se, že na Mercedes-Benz S 500 nemá. Naším testem prošla třída S v prodloužení verzi v ceně rodinného domu.

Za 4.000.000,- Kč si můžete celkem bez problémů koupit byt 3 + 1 v Praze (samozřejmě najdete i dvakrát až třikrát dražší). Za 4.000.000,- Kč si můžete pořídit standardní katalogový dům, a pokud zrovna netrváte na bydlení v některém z oblíbených satelitů a napojení na městskou hromadnou dopravu, zůstane vám možná i něco málo na pozemek. Se 4.000.000,- Kč v kapse můžete začít uvažovat o leteckém průkazu a následné koupi malého sportovního letadla.

Za 4.000.000,- Kč koupíte asi 114.300 kostek másla nebo 1.600.000 obyčejných rohlíků. Za 4.000.000,- Kč můžete podniknout 23 cest kolem světa. Nebo můžete své 4.000.000,- Kč vzít do autosalonu Mercedesu a vyměnit je za aktuální generaci třídy S v prodloužené verzi, maximální možné výbavě, zážehovým osmiválcem 5,5 l a navrch pohonem všech kol. Podaří-li se vám vyhádat pouze 2procentní slevu, zůstane vám na 32.000 rohlíků.

Přestože pořizovací cena 4.000.000,- Kč vypadá trochu hrozivě, tohle auto za čtyři milióny stojí, nehledě na široké možnosti financování počínaje platbou v hotovosti a operativním leasingem konče. Takže pokud zrovna přemítáte o alternativách v segmentu luxusních limuzín, zbystřete pozornost, vyplouváme.
Něžný obr

Dnes vynecháme obvyklé povídání o úspěchu recenzovaného modelu na světových trzích a v tuzemsku a přeskočíme rovněž kapitolu věnovanou designu. K prodejům třídy S na českém trhu chci říci pouze tolik, že v roce 2007 několikanásobně překonaly výsledky konkurentů a „esko“ se 178 prodanými kusy ovládlo segment luxusních limuzín (druhá Audi A8, která u nás před tím dlouho vedla, skončila na 80 prodaných kusech, třetí BMW 7 si domů odvezlo pouze 48 klientů). Hegemonii Mercedesu mezi největšími, nejdražšími a nejluxusnějšími potvrzuje 47 uskutečněných objednávek na třídu R.

Vynásobte si 178 prodaných limuzín a 47 luxusních MPV průměrnou cenou nějakých 2.500.000 Kč a získáte docela solidní obrat. Budiž Mercedesu přány zisky a zákazníkům minimální problémy s provozem vozů. Pokročme dále. Povídání o designu, jakož i podrobný rozbor interiéru najdete v našem starším testu Mercedesu S 350. Já se dnes zaměřím na to, čím testovaný model vynikal. Na obrovský vnitřní prostor a maximální péči věnovanou pasažérům na zadních sedačkách.

Tedy vnitřní prostor. Třída S narostla v současné generaci na 5,076 metru a rozvor se natáhl na 3,035 metru. To jsou úctyhodné rozměry, které znamenají dostatek místa pro řidiče a spolujezdce i pasažéry vzadu. Ve třídě CEO společností, vládních představitelů a ropných magnátů se však nekončí přídomkem standardní. Stačí zalistovat o několik stran v ceníku dále a objevíte něco, čím se můžete odlišit od ostatních majitelů třídy S, čím můžete ohromit obchodní partnery a zejména čím si můžete pořádně vylepšit komfort cestování.

Obvykle stačí jediné písmo, aby se standard proměnil v nadstandard – písmeno L. L znamená Long neboli dlouhý a přináší sebou kromě milimetrů navíc celou náruč výbavy. Třída S v provedení Long má délku 5,209 m a rozvor 3,165 m. Takto „na papíře“ nevypadá rozdíl mezi standardní a prodlouženou verzí luxusní limuzíny zvlášť zajímavě, ale posaďte se za řidiče a potvrdíte, že označení Long znamená mnohem víc než marketingovou frázi.
Jako rocková hvězda

Vzadu na vás čeká tolik prostoru, že vám okamžitě začne pracovat fantazie a předhazovat nápady, co vše by se dalo na zadních sedačkách provádět – promítat filmy, uspořádat party, povyrazit si se sekretářkou, zacvičit si... I když nakonec stejně skončíte u obyčejného protažení nohou, vědomí širokých možností využití zvětšeného prostoru vzadu vás bude hřát na srdci. Prodloužená verze samozřejmě nehýčká pasažéry pouze větším vnitřním prostorem, ale přidává i další prvky výbavy.

Zaškrtnutím verze Long v objednávkovém formuláři automaticky získáváte kožené čalounění, roletky pro zadní okna, zadní lavicová sedadla s elektrickým nastavením a vyhříváním, vyhřívání předních sedadel a elektricky ovládané střešní okno. Ze střešního okna coby zadní cestující velký užitek mít nebudete, ale zadní lavicová sedadla, jakkoliv tento termín z ceníku Mercedesu zní hrozně, jsou prostě skvělá. Díky nim si vzadu připadáte jako prezident, rocková hvězda nebo majitel ropných polí.

Sedačky mají tvarování luxusních kožených křesel, díky elektrickému nastavení okamžitě najdete vhodnou polohu, boční vedení vás zase podrží v zatáčkách. Kdo si chce vymýšlet ještě víc, klidně může. Bude ho to něco stát, ale když ta ropa pořád teče….tak proč ne? Tedy testovaný model dostal do vínku další prvky výbavy, které proměnily cestování na zadních sedačkách v zážitek. Vyhřívání užitečné v zimě doplnil letní ekvivalent v podobě odvětrávání.

K zadní roletce se přidaly roletky boční, no aby nebyla vzadu nuda, přidal Mercedes k této specifikaci za 115.000,- Kč audio-video systém pro zadní sedačky zahrnující dvě velké barevné obrazovky zavěšené na hlavových opěrkách a ovládací panel zabudovaný v loketní opěrce se štěrbinou na vložení CD či DVD. Přidejte si k video systému špičkový audiosystém Harman Kardon s prostorovým zvukem a 14 reproduktory a získáte pojízdnou koncertní síň či kino sál.
Pojízdné kino i koncertní síň

Zvuk linoucí se z reproduktorů nebo kvalitních sluchátek Harman Kardon vás přivede do transu a odpoutá od tohoto světa. Je křišťálově čistý s ostrými avšak hladivými výškami a dunivě hutnými basy. Audiosystém skvěle reprodukuje moderní i vážnou hudbu, prostorové efekty velkofilmů znějí plně a realisticky. Díky tomu všemu na zadních sedačkách zapomenete na okolní svět, díky tomu všemu si budete jízdu vzadu užívat jako nikdy před tím.

Komfort a luxus vás pochopitelně čeká i na sedačkách předních, jediná nevýhoda spočívá v tom, že se musíte soustředit na jízdu. Vpředu nemůžete zavřít oči a nechat se unášet líbeznými tóny Mozarta, Bacha nebo Brahmse, vpředu si nemůžete nasadit sluchátka a oddat se sledování filmů, vpředu musíte řídit. Naštěstí Mercedes na řidiče a spolujezdce nezapomněl a uzpůsobil palubní desku a ovládání tak, aby i v něm zanechalo řízení příjemné pocity.

Už v prvním testu jsem stuttgartské schválil za intuitivní systém nastavení vozu a ovládání audiosystému či navigace pomocí sdruženého ovladače á la BMW iDrive. Činím tak znovu. Už v prvním testu jsem blahořečil mistry ergonomie za rozložení ovladačů na mohutné středové konzole, i v tomto zůstávám konzistentní. Na rozdíl od prvního testu se mi od začátku zamlouvala obrazovka nahrazující klasický analogový ukazatel rychlosti a zároveň poskytující veškeré informace o nastavení vozu, navigaci, audiosystému a dalších.

Z novinek přidávám pochvalu za hypnotizující osvětlení interiéru. Tak zvané ambientní osvětlení tentokrát Mercedes vyřešil jemnou světelnou linkou táhnoucí se témě přes celý obvod interiéru od zadních dveří přes palubní desku po druhé zadní dveře. Přední sedačky na rozdíl od mého prvního setkání s třídou S postrádaly masážní funkci, i tak ovšem splňovaly vysoké nároky kladené na vůz v tomto segmentu a poskytovaly vynikající komfort sezení při zachování dobré opory těla. V mrazivých zimních ránech potěšila drobnost v podobě vyhřívaného věnce volantu.
Benzin nebo nic?

Naftový šesti nebo osmiválec v luxusní limuzíně není neurvalý čtyřválec v autě nižší střední třídy. Vznětové šesti nebo osmiválce jsou kultivovanější a zvuky, jež vydávají, se z drtivé většiny zastaví o hradbu tlumících materiálů a stovky hodin ladění akutistiky, na nichž se v daném segmentu nevyplatí šetřit. Přesto všechno, přes veškerou snahu o lepší tlumení, nižší spotřebu a velký točivý moment, je králem velkoobjemových motorů ve velkých limuzínách benzin.

Nesouhlaste, protestujte, hádejte se, jakmile jednou okusíte luxusní auto s dobrým benzinovým osmiválcem, budete pracovat dvakrát tolik nebo vyhrožovat odchodem z firmy, dokud vám společníci či šéfové drobečka s osmiválcem nebo dokonce desetiválcem neodklepnou. Mercedes-Benz S 500 je s 5,5litrovým osmiválcem o maximálním výkonu 285 kW/6000 ot./min a točivém momentu 530 Nm / 2800 – 4800 ot./min. o polovinu působivější než S 320 CDI a třetinu než S 420 CDI.

Nemám nic proti naftovým motorům, ale ticho vládnoucí na palubě modelu S 500 a krásný zvuk motoru prostupující kokpit v průběhu vytáčení a podřazování nemůže nic nahradit. A to, uvažte, můžete stoupat ještě výš a koupit S 600 s dvanáctiválcem. Osmiválec testované S 500 má tedy všechno to, proč se podobné motory do podobných vozů pořizují. Naprosto vyrovnaný sametový chod, krásný zvonivý zvuk ve vysokých otáčkách a dostatečnou sílu.

Jak výkon, tak točivý moment bohatě stačí na dynamickou jízdu, předjíždění i dálniční sprint. Ač s pohonem všech kol, jenž obvykle trochu zhoršuje dynamiku, třída S dokázala s osmiválcem svižně předjíždět a na dálnici v pohodě atakovala rychlost 200 km/h (což v Česku bohužel často nevyužijete). Osmiválec si vesele notuje v pěti, šesti i téměř sedmi tisících otáčkách a nedává jedinou záminku k pochybnostem o jeho schopnostech ve velké a těžké limuzíně.

Těžko hovořit o zklamání, ale dovedu si představit nižší spotřebu, než jakou agregát předvedl. Udávaných 12,5 litrů bych považoval za dobrý výsledek, vypočítaných asi 15 litrů neurazí ani nenadchne. Při jemném zacházení s plynovým pedálem se můžete dostat na 13 litrů, ale raději s tím moc nepočítejte a místo na rohlíky si raději schovejte peníze na palivo.
Místo auta loď

Na jízdní vlastnosti bychom se tentokrát mohli podívat ze dvou různých úhlů. Jeden úhel náleží řidiči a druhý cestujícím vzadu. Řidiče čeká maximálně komfortní, ladná, něžná, hladivá jízda, ale spíše kormidlování než řízení. Mercedes-Benz S 500 je koráb a volant kormidlo, kterým auto neřídíte, ale směrujete. Vyberete si světovou stranu, roztočíte kormidlo a vyrazíte. Řízení s dlouhým převodem a velmi snaživým posilovačem neposkytuje mnoho informací o situaci venku a v prudkých zatáčkách občas donutí řidiče ručkovat.

Odtažitost řízení sice k luxusním limuzínám trochu patří, ale ať se na mě Mercedes-Benz nezlobí, automobilky BMW, Audi a třeba i Lexus se s tímto problémem vypořádaly trochu lépe. Německý výrobce naopak bravurně zvládl ladění podvozku a propojení motoru s automatickou převodovkou a všemi čtyřmi hnanými koly. Podvozek s osvědčeným vzduchovým odpružením Airmatic si nedělá hlavu z polátaných a tu a tam proděravělých českých vozovek a dokáže utlumit i velké výtluky.

Tam, kde malá auta do posádky buší a buší, Mercedes-Benz S 500 tlumí a tlumí. Jak obrovský rozdíl v tlumení nerovností spočívá mezi malým autem a velkým autem, uvidíte v šestém dílu pořadu Auto Moto Styl. Automatická převodovka 7G-TRONIC potvrdila své kvality přesným a hladkým řazením, rychlou reakcí na kickdown a stabilním chováním v náročných situacích. Žádné anomálie jsem nezaznamenal. Tedy až na jednu, která se však netýkala převodovky, nýbrž elektroniky.
Pozor na elektroniku

Takže stojím na letišti a chystám se prohnat pětistovku mezi kužely, chci udělat takový jednoduchý losí test, nic velkého. Stabilizační systém prozatím nechávám aktivovaný, chci zjistit, kdy a jak rychle začte auto rovnat. Rozjíždím se na 65 km/h a strhávám volant doprava, poté doleva, zase doprava atd. Projedu trasu jednou, dvakrát a najednou auto křičí, že stabilizační systém není dostupný. Za chvíli se dozvídám, že nefunguje parkovací systém. Divné. Vypínám motor a opětovně startuji.

Stabilizace stále není dostupná. Tedy delší odpočinek. Ten pomáhá a vše zase funguje. Asi byla ten den příliš velká zima. Vím, že limuzína není sporťák, a proto jsem zvolil malou nájezdovou rychlost a šetrné zacházení. K podobné situaci může v provozu dojít. Snad šlo o momentální indispozici. Pokud jde o průjezd zatáčkami, počítejte s velkou délkou, hmotností a pohonem všech kol. Smícháním těchto vlastností vznikla nedotáčivost projevující se výrazněji od 100 km/h. Auto se zkrátka v jistou chvíli začne tlačit se zatáčky ven. Jinak třída S drží stopu výborně.

A teď, na závěr, pohled na jízdní vlastnosti z úhlu cestujícího vzadu…Chrr, Chrr, Chrr….a promiňte, pasažér vzadu usnul. Myslel si, že je doma u televize.
Auto nebo dům? Auto

Až někdy budete chtít auto, ve kterém zapomenete, že pod koly ubíhá cesta a do podvozku buší vystouplé panely české D1, až někdy budete chtít auto, které vás během cesty na obchodní jednání na druhém konci Evropy rozmazlí špičkovým zvukem a zabaví posledním filmovým trhákem, až někdy budete chtít auto, ve kterém můžete uspořádat narozeninový večírek a nebudete zrovna potřebovat 4.000.000,- Kč na rodinný dům nebo část nové montážní linky, brnkněte si do Mercedesu a domluvte předváděcí jízdu. Bude-li alespoň jeden Mercedes S 500 4M L v podobné konfiguraci někde v ČR k vyzkoušení, bude brzy váš.
První cena vozu 2.025.000,-Kč (S 320 CDI, 173 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací 2.700.000,-Kč (S 500, 285 kW)
Základní cena testovaného vozu 2.965.000,-Kč (S 500 4M Long, 285 kW, Avantgarde)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 3.973.401,-Kč (S 500 4M Long, 285 kW, Avantgarde)
Plusy

* špičkově zpracovaný interiér
* komfortní přední sedačky s širokým rozsahem nastavení
* komfortní zadní sečky
* vynikající audio systém
* kultivovaný a silný benzinový osmiválec
* intuitivní systém ovládání palubních přístrojů
* chytrá sedmistupňová automatická převodovka
* komfortně naladěný podvozek se vzduchovým pružením Airmatic
* ambientní světlo
!27!
!1423!!1423!
!27!!27!!27!!27!

reagovat

V diskuzi je 79 příspěvků a shlédlo ji 1073 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

pakoshka

pakoshka | 17. 02. 2008, 21:31:37 | více příspěvků | napsat uživateli

TA PŘEDSTAVA 4 MEGA MĚ NAPLŇUJE KRÁSNÝM POCITEM !1133!!1133! A NA AUTO BYCH SRALA !1133!

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 12:14:17

cocik: ono je cessen drobet vic, co vim, tak neni nova a vyjde asi na 8 (206)... ale pravda, ze tu soucasnou ma za 3 (182) ze svedska...

a opravdu jsem nerikal, ze jsem letecky expert, nemam pilotni prukaz a netouzim po nem...

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 12:05:48

4 nemám, takže si koupim za 2 audi S5 :) už je na centrálním skladě mazel můj milovanej

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 12:04:16

andy> verit tomu v pohode budu ... ale tvuj tata podle vseho nema profil na lst !1! kellner ma taky gulfa a profil tu (doufejme) nema !1!

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 12:03:05

cocik:

Poslu foto

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 12:01:00

cocik:

Nebudes tomu verit, ale tata ma 303 Crusadera

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 11:59:32

nerad bych se tu hadal s leteckym expertem remetem, ale vim minimalne o jednom cloveku z LST, kterej Cessnu mel (a snad i ted ma) a 4 mega za ni nevyklopil ... navic kdyz se podivas treba na Airtrade, tak tam maj aktualne pod 4 mega hned nekolik 172 a 182 (s ruznym naletem a rokem vyroby, dokonce i IFR) ... cenu PPL si urcite dohledas sam

(ale to je jenom muj nekvalifikovanej nazor, s 172 mam jenom par hodin v Nemecku)

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 11:51:30

...a je to Lexus, takže Mercedes se může jít zahrabat jak se zpracováním, tak s vypadávající stabilizací

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 11:50:58

sečteno podtrženo, Lexus LS600h L stojí o půl mega míň:)

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 11:27:13

Achjo !1326!

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 11:24:32

ty wole ty tvoje diskuze!617!!617!!1081!!1367!!1367!!1367!!1418!

.eXe.

.eXe. | 17. 02. 2008, 11:24:19 | více příspěvků | napsat uživateli

proc to sem cpes??

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 11:23:55

co to je za podelanou diskuzi??!819! ani se mi to nechce číst!558!!558!

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 11:22:51

komu to cpeš? myslim ze kazdy vi.. :D taky si bezrpoblemu muzes kkoupit milijon mobilu, taky hadrů, kočky,zvirata... twe celej mekáč... !967!

.medx

.medx | 17. 02. 2008, 11:20:48 | více příspěvků | napsat uživateli

za 4 milióny si můžu koupit spoustu kilogramů trávy.. nebo třeba moderní laboratoř kde budu moct vařit různý drogy... můžu někoho zabít a za 4 miliony podplatit soudní orgány a vyváznout bez trestu.. !1311!

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 11:20:23

to bych nechtěl moc pomalý!1193!..já radši S65 AMG

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 11:20:23

boze.... =o/ zas dalsi zkopirovany clanek

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 11:20:09

ježiš, to je dlouhý!

Trdlina

Trdlina | 17. 02. 2008, 11:20:08 | více příspěvků | napsat uživateli

Jej trochu krátkej článek ne? :D Vo čem že to je? !511!!511!!511!

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 11:19:21

cetl jste to nekdo? muzete mi to zkracene popsat?!486!dik!650!

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 11:18:51

kolik lidi z libimseti ma 4miliony ...koho to zajima

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 11:18:02

To už sem někde viděl...!1358! http://magazin.auto.cz/testy/mercedes-benz-s-500-4-m-long-kancelar-na-ctyrech-kolech.html

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 11:18:01

Ale za 4 miliony Kc by clovek mohl mit 16 cernochu na praci na 27 let v Jihoafricke republice !2!

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 11:17:11

nechce se mi to čist !1392!

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 11:16:48

Nechce se mi to číst!1120!!906!

kkaaccaattkkoo

kkaaccaattkkoo | 17. 02. 2008, 11:15:50 | více příspěvků | napsat uživateli

si můžu koupit naprosto novýho ulaláka s veškerym nezbytnym vybavenim a ještě mi zbyde!785!!511!

ShAiiNka123

ShAiiNka123 | 17. 02. 2008, 11:15:33 | více příspěvků | napsat uživateli

kdo to má číst?..!1081!!1232!!1417!

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 11:15:12

nekdo to cte? !1193!

uživatel eliminován | 17. 02. 2008, 11:15:01

jetej.. jsi fakt jetej:)!896!

Macik_001

Macik_001 | 17. 02. 2008, 11:14:24 | více příspěvků | napsat uživateli

ale ale pan to stahnul z netu http://magazin.auto.cz/testy/mercedes-benz-s-500-4-m-long-kancelar-na-ctyrech-kolech.html!1423!

předchozí | 0 | 30 | 60 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

problémbenzmercedesbydleníautoprodlouženíverzelongsatelittřídatestprahaprostordůmkancelářcena

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑