Diskuze a otázky - vyžívá se tu někdo v ekonomice??

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 5. 04. 2009, 15:50:36 |

!486! potřebuju pomoooooct se zaverecnou praci....firma.... a nevim co napsat do bodu zhodnoceni konkurence pls !486!

reagovat

V diskuzi je 14 příspěvků a shlédlo ji 198 uživatelů .

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 5. 04. 2009, 17:24:54

ja jsem ekonomka :D

uživatel eliminován | 5. 04. 2009, 16:02:17

neni zač kočko

uživatel eliminován | 5. 04. 2009, 15:56:06

> j3ykobim
díky pomohl si mi docela :) zaplním místo !486! seš zlatooo

uživatel eliminován | 5. 04. 2009, 15:55:01

mam pouze toto : Zhodnocení konkurence:
Zakladní 4 metody zhodnocení konkurence
1. Výkon konkurence - údaje o tom, jaké jsou výsledky konkurence vyjádřené ukazatelem podílu na trhu, obratem, ziskem a podílem nákupů od vnějších dodavatelů

2. Cílová skupina konkurence - na jakou skupinu zákazníků se konkurent zaměřuje, aby dosáhl přijatelných výsledků ? Je konkurent napojen na celý trh, na několik tržních segmentů, či pouze na jeden zvolený segment?

3. Strategie marketingového mixu a konkurence - charakteristiky podle těchto otázek: Jakým směrem orientuje konkurent svoje úsilí na uvedených segmentech trhu ? Jaký je jeho rozpočet a jak jej dodržuje ? Jaká je jeho sortimentní výrobková, cenová, komunikační a distribuční politika ?

4. Vnitřní schopnosti konkurence - jaké jsou její silné a slabé stránky podle hlavních schopností a nástrojů marketingového mixu ?

uživatel eliminován | 5. 04. 2009, 15:53:35

!121!!121!

uživatel eliminován | 5. 04. 2009, 15:53:32

> TomAlien
však kdy to mam dělat termíny se blížej odevzdání víš:)

uživatel eliminován | 5. 04. 2009, 15:53:27

Rekapitulace ukazatelů a metod hodnocení konkurence

Jde o čtyři základní soubory charakteristik konkurence:
Výkon konkurence - údaje o tom, jaké jsou výsledky konkurence vyjádřené ukazatelem podílu na trhu, obratem, ziskem a podílem nákupů od vnějších dodavatelů

Cílová skupina konkurence - na jakou skupinu zákazníků se konkurent zaměřuje, aby dosáhl přijatelných výsledků ? Je konkurent napojen na celý trh, na několik tržních segmentů, či pouze na jeden zvolený segment?

Strategie marketingového mixu a konkurence - charakteristiky podle těchto otázek: Jakým směrem orientuje konkurent svoje úsilí na uvedených segmentech trhu ? Jaký je jeho rozpočet a jak jej dodržuje ? Jaká je jeho sortimentní výrobková, cenová, komunikační a distribuční politika ?

Vnitřní schopnosti konkurence - jaké jsou její silné a slabé stránky podle hlavních schopností a nástrojů marketingového mixu ?

2. Výzkum poptávky, kupního chování cílových skupin a segmentů trhu,
identifikace potenciálních zákazníků a zájemců

Sledujeme-li trh jako celek, pak musíme rozlišit několik základních typů trhů:
spotřebitelské trhy - jednotlivci domácnosti, nakupující zboží a služby pro svou osobní spotřebu
průmyslové trhy - organizace, které nakupují zboží a služby pro výrobu jiných výrobků, nebo pro zajištění jiných služeb za účelem dosažení zisku nebo dalších cílů
trhy zprostředkovatelů - organizace, které nakupují zboží a služby pro to, aby je znovu se ziskem prodaly
vládní a nevýdělečné (neziskové, non-profit) trhy - vládní a nevýdělečné organizace, které nakupují zboží a služby pro to, aby mohly zabezpečovat veřejné služby, nebo proto, aby mohly toto zboží poskytnout těm, kteří je potřebují
mezinárodní trhy - kupující, kteří se nacházejí v zahraničí a mezi něž patří zahraniční spotřebitelé, výrobci, překupníci, výrobci, neziskové organizace apod.

Dále k průmyslovým trhům:
Aby manageři mohli plnit svoje úkoly, potřebují znát odhad běžné i budoucí poptávky. Znalost poptávky je předpokladem analýzy a vyhodnocení tržních příležitostí, jako výchozí části jakéhokoliv marketingového strategického programu a konec konců vrcholového strategického dokumentu celého podniku.
Velikost trhu záleží na tom, kolik lidí má zájem, příjem a přístup k určité tržní nabídce. Celková poptávka může být určena pomocí metody řetězových podílů, která spočívá v postupném násobení výchozí hodnoty několika redukčními podíly. Oblastní tržní poptávka může být stanovena pomocí metody rozvoje trhu, nebo vícefaktorovou indexní metodou . V druhém případě lze využít demografický kódovací systém, který je u obchodníků značně oblíben. Pro určení celkového prodeje průmyslu je třeba identifikovat odpovídající konkurenční firmy a provést odhad jejich prodeje. Pro předpověď firmy se tento propočet koriguje pomocí údaje o podílu na trhu.

Pro odhad budoucí poptávky je možné použít následující hlavní metody:
pozorován záměru zákazníků
vyhodnocování názorů prodejců
vyhodnocování expertních názorů
testování trhu
analýza časových řad
přímá indexní metoda
statistická analýza poptávky

Volba metody je ovlivněna dostupností vstupních informací, charakterem odhadovaných výrobků a vlivů, které působí na chování poptávky apod. Z hlediska přístupů a volby metody je důležité zhodnocení chování a identifikace cílových skupin zákazníků, ressektive zájemců.

Cílený marketing vyžaduje tři hlavní kroky:
krok: segmentace trhu a definování potenciálních, příležitostných zákazníků, resp. zájemců
krok: tržní cílení, tj. proces měření aktivity segmentů a výběru jednoho nebo několika segmentů pro podnikání
krok: tržní umísťování - proces uplatnění životaschopného konkurenčního postavení firmy a její nabídky u každého cílového trhu.

Klasifikace segmentačních proměnných (příklad u výrobků těžkého strojírenství)
( Segmentace podnikatelských trhů: dle Bonoma, T., Shapiro, B., O.: Segmenting the industrial Market, Lexington books, 1983)

Demografická a geografická
průmysl - na které z odvětví průmyslu, které nakupují tento typ výrobků bychom se měli
zaměřit ?
velikost firmy - na jak velké firmy bychom se měli zaměřit ?
rozmístění - na které zeměpisné oblasti bychom se měli zaměřit ?
Kritéria provozu
technologie - na kterou technologii (technologickou, výrobní potřebu) zákazníků bychom se měli zaměřit ?
status uživatel/neuživatel - měli bychom se zaměřit na silné, střední či příležitostné uživatele, či dosud na neuživatele ?
schopnosti zákazníka - orientovat se na

uživatel eliminován | 5. 04. 2009, 15:53:02

jedině že bych ti dal číslo na naší učitelku na Eko!2!!2!!2!

TomAlien

TomAlien | 5. 04. 2009, 15:52:38 | více příspěvků | napsat uživateli

v neděli ???? !922!

uživatel eliminován | 5. 04. 2009, 15:52:32

ve středu dělám státnice z ekonomie!843! maras bleee:-!

D.e.w.i.l

D.e.w.i.l | 5. 04. 2009, 15:52:20 | více příspěvků | napsat uživateli

rekni, ze se barbiny prodavaly lip jak panenka Lilly :D ale to je uz historie !906!

uživatel eliminován | 5. 04. 2009, 15:52:01

!906!!906!!906!

uživatel eliminován | 5. 04. 2009, 15:51:24

!486!alespoň vidim že nejsem sama :-D

Missy_X

Missy_X | 5. 04. 2009, 15:51:00 | více příspěvků | napsat uživateli

neblázni .. !967!!967!!967!!967!


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

pomoooooctfirmaekonomikaprácebodkonkurence

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑