Diskuze a otázky - Vistu v PC nechci

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:01:12 |

http://www.alza.cz/pocitacova-sestava-acer-veriton-1000-sff-d80804.htm
Vyhlídl jsem si PC
PočítačACER Veriton 1000
Koukal jsem na stránky Aceru a zde je i nabídka bez Visty a s větší pamětí 1 GB
Nač mám kupovat Vistu když jim mám již jednou koupenou a v lepší verzi.

SFF/ C2D E6320/ 512MB/ SATA II 160GB/ DVD±RW slot-in/
Vaše cena včetně DPH: 17 063,41 Kč

Miniaturní značková sestava, která představuje převratnou novinku z produkce Acer v segmentu malých osobních počítačů. Je osazena nejmodernějším procesorem Intel Core 2 Duo a technologií vPro, nabízí maximální výkon při minimálních prostorových nárocích na pracovišti, kde zabere plochu srovnatelnou s papírem velikosti A4. S externím síťovým adaptérem definuje nové standardy v oblasti účinnosti, kompaktnosti, tichého provozu a užitné hodnoty firemních počítačů. Inteligentní soubor utilit Acer je určen pro zjednodušení běžných úkolů a nastavení systému.

Parametry a specifikace:

Čipset:
Intel Q965 + ICH8DO

Procesor:
Socket LGA 775, Intel Core 2 Duo E6320 s frekvencí 1,86 GHz
4 MB L2 Cache
FSB 1066 MHz

Paměť:
512 MB DDR2 533/667 MHz SO-DIMM
2 sloty pro max. 2 GB SO-DIMM

Grafická karta:
Integrovaná grafická karta Intel GMA 3000 se sdílenou pamětí

Pevný disk:
160 GB, 7200 RPM, Serial ATA II

Mechanika:
DVD±RW slot-in

Audio:
Integrovaný zvukový kodek

Síťová karta:
Integrovaná Intel Pro/1000 PM Gigabit Ethernet controller (1000 Mbps)

Ovládání:
USB klávesnice a optická myš

Rozšiřitelnost:
1 x Mini-PCI slot

Porty:
8 x USB 2.0
1 x RJ-45
1 x VGA
1 x DVI
6 x Audio port

Operační systém:
Microsoft Windows Vista Business

Skříň:
Small Form Factor
Rozměry: 250 x 60 x 200 mm
Napájení: 135 W AC externí adaptér
!1242!!1242!!1242!!1242!!1242!!1242!!1242!!1242!!1242!

reagovat

V diskuzi je 32 příspěvků a shlédlo ji 1634 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

hawks.tony

hawks.tony | 9. 11. 2009, 17:22:28 | více příspěvků | napsat uživateli

Nabízim vykup PC komponentu
jedna se mi o zakladni desky grafickych zvukovych a dalsich karet pameti RAM a procesory. Mohou to byt soucastky jakeho koliv druhu klidne i stare nebo nove funkcni i nefunkcni nabizim ceny (vykupuju na kusy druhy a modely mne nezajimaji piste jenom kolik ceho mate)

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 17:15:25

Tak tohle je IMHO demence.

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 15:55:52

!623!

Bude ti líp !811!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 15:53:32

Windows Vista

Windows Vista je nejnovější verze operačního systému Windows od společnosti Microsoft. Oficiální název Windows Vista byl představen 22. července 2005 (slovo vista znamená výhled, rozhled). Celosvětový prodej Visty v hlavních světových jazycích byl oficiálně zahájen 30. ledna 2007, česká verze se začala prodávat 1. března.


Původní plán počítal s vydáním Visty někdy na počátku roku 2006 jako mezikrok mezi Windows XP a Windows „Vienna“, postupně však byla velká část významných inovací plánovaných do Windows Vienny přenesena do Windows Vista.

V srpnu 2004 Microsoft oznámil, že plán vývoje nové verze (tehdy ještě známé jen jako Longhorn) se zásadním způsobem mění; v podstatě celý vývoj začal odznova, s tím, že základem pro vývoj se stal systém Windows Server 2003. V rámci tohoto rozhodnutí Microsoft oznámil, že nový souborový systém WinFS nebude součástí první verze, aby se vydání Visty stihlo „v rozumném čase“.

Dne 27. července 2005 byla uvedena první betaverze, Windows Vista Beta 1 (build 5112), která byla k dispozici předplatitelům MSDN, vybrané části betatesterů a na některých konferencích pořádaných Microsoftem, jako např. Professional Developers Conference (PDC) a WinHEC. V květnu 2006 byla uvolněna Beta 2. V září 2006 společnost Microsoft uvolnila verzi Release Candidate 1 (RC1), od 14. září 2006 volně ke stažení na firemních webových stránkách. Finální produkt (RTM) byl v anglické verzi do výroby uvolněn 9. listopadu. Prodej byl v Česku zahájen v listopadu 2006 (pro firemní zákazníky prostřednictvím multilicenčních smluv) a v lednu 2007 pro všechny ostatní. Česká verze byla k dispozici od 1. března 2007.

Windows Vista jsou vnitřně označovány jako Windows verze 6.0 (přičemž Windows 2000, Windows XP a Windows Server 2003 jsou označeny jako 5.0, 5.1, resp. 5.2).

V květnu 2007 Microsoft potvrdil práce na SP1 (service pack).[1]

* Základní technologie: v základní struktuře operačního systému byly provedeny zásadní úpravy, kam patří mimo jiné využití technologie .NET Framework, nový grafický a zvukový subsystém, výraznější podpora pro digital rights management (DRM, ochrana proti neoprávněnému kopírování), lepší podporu pro instalaci programů (technologie ClickOnce a nová verze služby Windows Installer).
* Windows Presentation Foundation (WPF), dříve známé pod krycím názvem Avalon: nový systém grafického uživatelského rozhraní a API založených na technologiích XML, .NET a vektorové grafice, který bude využívat schopností moderních grafických adaptérů a technologie DirectX.
* Windows Communication Foundation (WCF), dříve známé pod krycím názvem Indigo: systém přenosu zpráv mezi programy pro podporu lokální i vzdálené spolupráce, podobně jako u web services.
* Windows Workflow Foundation (WF), podpora pro bussines pro bussines scénáře a programování složitých workflow procesů.
* Windows CardSpace, nový model ověřování identity uživatelů na webo pomocí technologie InfoCards postavené nad standardem Itentity Metasystem.

Stojí za zmínku, že technologie WPF, WCF i WF nejsou určeny výhradně pro Windows Vista, ale plánuje se jejich portace i do Windows XP a Windows Server 2003.

[editovat] Přehled novinek

Vista obsahuje mnoho konkrétních novinek; následující seznam obsahuje některé takové vlastnosti. Některé z nich se nemusí vyskytovat ve všech verzích Windows Vista.

[editovat] Aero

Ve Windows Vista se objevuje zcela přepracované grafické rozhraní, označované názvem Aero. Nové rozhraní bylo navrženo jako čistší a pohlednější oproti předchozím verzím Windows. Obsahuje některá grafická lákadla jako průhlednost oken a nabídek, trojrozměrné animace, hezčí ikonky přizpůsobené i vyšším rozlišením apod. Toto rozhraní má specifické požadavky na hardware, je třeba grafická karta podporující WDDM. V opačném případě je použit motiv Windows Vista Basic.

[editovat] Vyhledávání

Vista obsahuje nové vyhledávání fungující na principu indexování souborů, takže výsledky poskytuje prakticky okamžitě (na rozdíl od hledání ve Windows XP, kde hledání trvá typicky několik minut). Obsahuje také nové funkce, jako např. kombinované filtry, nebo uložená vyhledávání, která fungují jako tzv. virtuální adresáře – otevření takového adresáře automaticky provede zadané hledání a výsledky zobrazí jako obsah tohoto adresáře (podobná funkce již byla součástí aplikace Microsoft Outlook ve verzi 2003). Obsah těchto virtuálních adresářů je také možno nabízet prostřednictvím RSS, a naopak, vyhledávání má schopnost hledat i ve feedech RSS/ATOM. Ostatní programy mohou toto vyhledávání rozšiřovat o podporu pro prohledávání vlastních formátů souborů.

S příchodem WinFS bude pravděpodobně vyhledávání ještě dále přepracováno.

[editovat] XML Paper Specification (XPS)

XPS, dříve známé pod krycím názvem Metro, je nový formát dokumentů založený na XML, podobný formátu PDF od Adobe Systems. Cílem formátu XPS je umožnit uživatelům prohlížení, tisk a archivaci dokumentů i bez programu, který dokument původně vytvořil.

Zatímco mezi odbornou veřejností se návrh XPS obecně chápe jako pokus Microsoftu o vytlačení formátu PDF, Microsoft prohlašuje, že tento formát PDF nahrazovat nebude a že nebude zahrnovat všechny funkce PDF.

XPS funguje jako podmnožina Windows Presentation Foundation, kvůli přenositelnosti používá pouze nízkoúrovňové techniky (popis v křivkách). V podstatě se jedná o několik XAML dokumentů a použitých písem, sbalených do komprimovaného souboru.

[editovat] Uživatelské prostředí

Uživatelské rozhraní (přesněji grafické uživatelské rozhraní - GUI) obsahuje mnoho nových funkcí. V uživatelském rozhraní se bude výrazně používat výše zmíněné vyhledávání, kromě adresářů se budou používat také nové kolekce označované jako seznamy (lists), které umožní zobrazovat soubory z různých adresářů na jednom místě. Systém obsahuje funkci nazvanou stínová kopie (shadow copy), která zajišťuje ukládání změněných souborů do samostatných kopií s možností kdykoli obnovit požadovanou verzi podle potřeby.

Shell také obsahuje řadu vylepšení v zobrazování souborů – při pohledu do adresáře se zobrazují náhledy multimediálních souborů spolu s ikonkami, které naznačují, o jaký typ souboru se jedná. Velikost těchto náhledů může uživatel plynule měnit.

[editovat] Počítačové sítě

Ve Windows Vista je obsažena zcela nová implementace sady protokolů počítačových sítí. Významnou novinkou je úplnější podpora IPv6, se kterým se nyní počítá ve všech částech systému včetně uživatelského rozhraní. Vista také obsahuje nový systém označený Castle („hrad“), který prostřednictvím technologie peer-to-peer umožňuje šířit autentizační informace v počítačových sítích i bez centrálního serveru, což je typický případ malých domácích sítí.

Další důležitou novou vlastností je podpora diagnostiky problémů se sítí. Za pomoci technologií jako UPnP má Vista dostatek informací o topologii okolní sítě, což umožňuje přehledně zobrazit síť a její konfiguraci z pohledu operačního systému, ale i pomoci uživateli při hledání a odstraňování potíží.

[editovat] Další novinky

* Podpora pro „NX bit“ nabízený novými procesory s technologiemi AMD64 a EM64T. Tato funkce umožňuje označit některé části paměti jako nepoužitelné pro provádění programu, což se využívá pro zvýšení odolnosti proti bezpečnostním chybám.
* Vestavěná podpora pro vypalování DVD, včetně podpory pro systém Mt. Rainier.
* Systém Ximage pro ukládání diskových obrazů, zkracující instalaci Windows Vista na cca 15 minut (oproti cca 40 typickým v dřívějších verzích).
* Nativní podpora formátu RAW, který se používá ve většině profesionálních digitálních fotoaparátů.
* Vestavěná podpora pro RSS, včetně API pro další programy.
* Vylepšené šifrování souborů, snadno umožňující chránit data na přenosných paměťových médiích či noteboocích.
* Vestavěný hodnotící nástroj Windows System Assessment Tool (WinSat), který analyzuje části systému (grafika, paměť atd.) a umožňuje porovnání systému s jinými a optimalizaci jeho výkonu.
* Virtualizace souborů – schopnost automaticky vytvářet soukromé kopie souborů, které může aplikace používat v případě, že nemá k původním souborům požadovaná oprávnění. To umožňuje snadný (a současně bezpečný) běh aplikací, které nemají správně implementovanou bezpečnost.

[editovat] Odložené vlastnosti

Podle původních plánů měla Windows Vista zahrnovat WinFS (Windows File System), kombinaci relační databáze a vysokoúrovňového souborového systému, který měl fungovat na nové verzi Microsoft SQL Serveru (krycí název Yukon) a existujícího souborového systému NTFS. Microsoft však v srpnu 2004 oznámil, že se WinFS ve Windows Vista neobjeví; na začátku června 2006 pak oznámil, že vývoj WinFS ukončuje a části WinFS použije v nové verzi MS SQL serveru.

[editovat] Edice

Microsoft vydal celkem 6 různých edicí:

* Windows Vista Starter – obdoba Windows XP Starter pro rozvojové země (cena v přepočtu asi 1500-2500 Kč). Zatím se neuvažuje o jejím prodeji v ČR.
* Windows Vista Home Basic – základní nabídka pro domácí uživatele - odpovídá dřívějším Windows XP Home Edition.
* Windows Vista Home Premium – prémiová nabídka pro domácí uživatele, obsahuje grafické rozhraní Aero, aplikace Media Center a Tablet PC
* Windows Vista Business – nástupce Windows XP Professional Edition. Obsahuje nástroje pro kancelář a firemní prostředí.
* Windows Vista Enterprise – edice Business, rozšířená například o ochranu čipem TPM a Virtual PC 2007.
* Windows Vista Ultimate – vše z výše zmíněných edicí, navíc obsahuje Windows Ultimate Extras, které nabízí jako jediná edice výhody pro vlastníky nejvyšší edice Windows, například 36 jazyků zdarma mezi kterými je možné se přepínat [1], dále jako jediná verze obsahuje obě instalační média pro platformy x86 a x64.

Každá edice Visty má i speciální verzi vyžádanou Evropskou unií, která neobsahuje Windows Media Player. Tyto edice mají koncovku N.

[editovat] Hardwarové požadavky

Všechny nové schopnosti systému Windows Vista vyžadují vysoké nároky na hardwarové vybavení počítače. Doporučené požadavky pro plnohodnotnou funkci systému a především pro plné využití grafického subsystému Windows Aero jsou:

* 1 GHz 32bitový (x86) nebo 64bitový (x64) procesor
* 1 GB systémové paměti
* Grafický procesor umožňující spuštění grafického rozhraní Windows Aero
* 128 MB grafické paměti
* Pevný disk s kapacitou 40 GB a s 15 GB volného místa
* Jednotka DVD-ROM
* Zvukový výstup
* Připojení k Internetu

Grafická karta s plnou podporou rozhraní DirectX 9, která splňuje následující předpoklady:

* Podporuje ovladač WDDM
* Podporuje v hardwaru program Pixel Shader 2.0
* Podporuje 32 bitů na pixel
* Adekvátní grafická paměť:
o 64 MB grafické paměti pro jeden monitor s rozlišením menším než - 1280 x 1024 (1 310 720) pixelů
o 128 MB grafické paměti pro jeden monitor s rozlišením menším než - 1920 x 1200 (2 304 000) pixelů
o 256 MB grafické paměti pro jeden monitor s rozlišením vyšším než - 1920 x 1200 (2 304 000) pixelů

[editovat] Kritika

Nejvíce kritizovanými vlastnostmi Windows Vista jsou: licence a cena, ochrana proti neoprávněnému kopírování souborů (Digital rights management), User Account Control (UAC), podobnost s Mac OS X, vysoké hardwarové požadavky.
!27!

drzej_nafrnenej

drzej_nafrnenej | 4. 02. 2008, 15:07:00 | více příspěvků | napsat uživateli

e hře je 15 daedrických questů, ale toto číslo je zavádějící. Hodně questů se skládá ze dvou nebo třech „misí“ a jedna jich zahrnuje dokonce pět. Předtím, než dostanete úlohu od Daedra Lorda, musíte najít svatyni (shrine) a aktivovat daedru. Nečekejte výraznou pomoc s najitím svatyně. V šesti questech vám neřekne nikdo nic a pomoc, která vám bude poskytnuta ve zbytku případů, bude možno dostat od ne víc jak dvou lidí a to ještě tehdy, když najdete správný topic. Je, samozřejmě, možné narazit na shrine při neorganizovaných procházkách přírodou (:o) ), ale když vám někdo vyznačí lokaci v mapě, ušetříte mnoho času.

Jak se dostat k Daedra Cults a Daedra shrines topics? Pokud zrovna začínáte s hrou, nijak. Musíte si přečíst knihu Moderní kacířství: Studium uctívání Daeder v Císařství a ke knize se dostanou pouze ti, kteří už ve hře trochu postoupili. Abyste si v ní mohli počíst i vy, musíte splnit quest Weynon Priory, což je část hlavního questu, nebo skončit questy, ve kterých získáváte doporučení od jednotlivých poboček Mages Guildy. Dokončení questu Weynon Priory vám umožní přístup do Cloud Ruler Temple, pevnosti a hlavní základny Blades vysoko v pohoří Jerall severozápadně od města Bruma. Kniha leží na stole v Great Hall a na polici v knihovně ve východním křídle. Dokončení doporučovacího questu vám odemkne dveře do Arcane University, kde knihu najdete v přízemí Mystic Archives.
Sehnat předměty, které potřebujete k aktivaci daedry, jsou výzva sama o sobě. V deseti questech musíte najít nějaký předmět – některé z nich jsou hodně tajemné. V jiné musíte získat tři a ty jsou ultra-světské (tomu moc nerozumím, v originále je uvedeno slovo mundane). A v jiném musíte přizpůsobit statistiky své postavy tak, jak požaduje Daedra Lord.

A na závěr, daedrické questy jsou omezeny levelem postavy při dokončení levelu. Například abyste splnili quest Sanguiny, musíte být nejméně v osmém levelu. Důvod? Odměnami za tyto questy jsou nejmocnější zbraně, brnění a předměty ve hře. Přece nějaká postavička na prvním levelu nebude běhat kolem s Mace of Molag Mar v ruce, no ne?

Quest


Odměna


Požadovaná úroveň

Azura


Azura's Star


2

Boethia


Goldbrand


20

Clavicus Vile


Masque of Clavicus Vile


20

Hermaeus Mora


Oghma Infinium


20+*

Hircine


Savior's Hide


17

Malacath


Volendrung


10

Mephala


Ebony Blade


15

Meridia


Ring of Khajiiti


10

Molag Bal


Mace of Molag Bal


17

Namira


Ring of Namira


5

Nocturnal


Skeleton Key


10

Peryite


Spell Breaker


10

Sanguine


Sanguine Rose


8

Sheogorath


Wabbajack


7

Vaermina


Skull oc Corruption


5

* je požadován nejen uvedený level postavy, ale i splnění všech ostatních daedrických questů.

AZURA

řečtením knihy Moderní kacířství získáte umístění svatyně Azury (Azura's Shrine). Pro mnoho hráčů je tohle první Daedrický quest. Koneckonců, quest Azury je napůl propojen s hlavním příběhem částí, ve které obdržíte daedrický artefakt, který Martin potřebuje, aby vytvořil bránu do Camoranského ráje.

Každopádně nemusíte jít s příběhem, můžete si klidně udělat tehle quest odděleně od hlavního příběhu. Shrine Azury je v pohoří Jehrall severně od jezera Arrius, které je severo-severovýchodně od Cheydinhalu. Pokud jste splnili quest „The Noble's Daughter“, použijte fast travel do Lord Rughdumph's Estate a vyražte severozápadně. Pokud jste dokončili quest Thieves quildy jménem „Turn a Blind Eye“, použijte fast travel do Temple of ancestor Moths a zamiřte na jihozápad a pak na jih, dolů do údolí. Shrine je na náhorní plošině na západní straně údolí.

U svatyně najdete uctívače bohyně, kteří jsou mnohem mírumilovnější než divoké daedrické potvory, na které jste narazili jinde. Ale jsou nedůvěřiví k vašim úmyslům a nebudou vám chtít nic říct, případně s vámi mluvit vůbec.

Promluvte si s Dark Elfem jménem Mels Maryon, zvyšte svou oblíbenost nad 50 a dozvíte se, jak vyvolat bohyni: nabídněte planoucí prach při úsvitu nebo soumraku (neřekne přesné časové údaje, ale orientačně platí že úsvit je od 5 do 7 ráno a soumrak od 5 do 7 večer). planoucí prach je možné najít v rozvalinách Will-o-the-Wisp. Každopádně tyhle éterické potvory se objevují pouze v dungeonech od levelu 10 nebo v bažinách od levelu 9 (nejbližší lokace je Kingcrest východo-jihovýchodně od svatyně).

Někdy je možné koupit tuto ingredienci u alchymistů. Další možnost je počkat na část hlavního příběhu „Blood of the Daedra“, kde tři Wispové poletují níže ve svahu severně od svatyně, nebo na quest fighters guildy „Mystery of Harlun's Watch“, kde jsou tři Wispové u vchodu do Swampy Cave.
Když tohle všechno selže, jistá dávka planoucího prachu leží na stole nalevo v místnosti v severovýchodní části Bruma Mages Guildy (dříve než si „nabídnete“, promluvte si s Jeanne Frasoric a vstupte do guildy, vyhnete se tak obvinění z krádeže).

Aktivujte shrine prachem (samosebou, že máte level větší než 2) a Azura vás požádá o službu. Máte skončit trápení (rozumějte, zabít) pěti jejích vyznavačů, kteří kdysi dávno zabili upíra Dratika a nakazili se vampirismem. Přebývají v Gutted Mine, ten najdete kousek na jihozápad. Důl je malý a proto vyplněný pěti „Afflicted Bretheren“ bažících po vaší krvi. Každý z nich je označen značkou na mapě a kompasu. Jediný možný zákys je že dva z nich jsou v dolní části za tajnými dveřmi v severozápadní části dolu. Dveře se ovládají blízko visícím provazem, za který máte zatáhnout. Je možné se též nakazit vampirismem (porphyric hemophylia), tak nezapomeňte na lahvičky Cure Disease.

Všimněte si, že Ork má na svém těle zprávu. Je to sice zajímavé, ale není žádný bonus za to, že vzkaz vrátíte. Do shrine se můžete vrátit kdykoli a dostanete Azura's Star – nabíjecí Grand Soul Gem, známý již z Morrowindu.
Můžete to klidně vynechat, ale co ta věc, kdy mluví o zapálených svíčkách na památku jejích ztracených služebníků? Má pravdu. Pět naoranžovělých svící je umístěno na vysoké skále za svatyní poté, co jste zabili pět upírů.

BOETHIUS

topicem Daedric shrines můžete získat lokaci svatině daedry Boethia, jihovýchodně od města od Bora gra-Uzgash, která provozuje Borba's Goods and Stores východně od Chey dinhal West Gate. (Paní gra-Uzgashová je pecivál a vychází jen na večeři do Newlads Lodge zhruba od osmi do deseti večer.

Svatyně je daleko na jihovýchodě. Můžete si cestu zkrátit zhruba o polovinu, pokud navštívíte Drakelowa v horní části Corbolo River pro quest „Vampire Cure“. Jinak vás čeká dlouhá cesta obtížným terénem podél západního okraje hor.
U svatyně si promluvte s Redguardem jménem Haekwon. Prozradí vám, že máte ve svatyni obětovat srdce daedry. Ta jsou k nalezení v tělech humanoidních daeder - Dremora Lordů a Xivilai. Journál vás informuje o tom, že máte mít postavu na minimálně dvacátém levelu.

Xivilai se několikrát nepříjemně zjeví v Camoran's Paradise v hlavní dějové linii, na druhou stranu zjevuje se až postavám od úrovně 20 nebo 21. Dremory jsou však stálým inventářem Dadrických citadel a jejich blízkého okolí.

Pokud máte vhodné kouzlo, můžete si též daedru vyčarovat a po zabití jí srdce vzít. Kouzlo Summon Dremora je k mání v Chorrol Mages Guild, Summon Dremora Lord se dá sehnat od Volarana v Bruma Mages Guildě a Summon Xivilai seženete u Borisseana v Praxografikálním centru (neptejte se mne, co tam dělají) Arcane University.
Jestli máte odpor k boji, dvě srdce Daeder se vyskytují ve hře už bez ostatních částí těla. Jedno je ve výstavní nástěnce ve vrchním patře Anvil Fighters Guildy, druhé na stole ve velké místnosti u paty vstupního schodiště na horní patro velkých Ayleidskych ruin Ceyatatar (hledejte je severně od Gold Road ve dvou třetinách cesty od Skingradu k Lake Rumare.

Aktivujte shrine Boethia a bůh vám pohrdavě řekne, že nejste takoví jako jeho vyznavači, ale dá vám možnost to napravit. Otevře portál do Oblivionu a vyzve vás k účasti na „Turnaji deseti krví“: sérii duelů jeden na jednoho se zástupci devíti ostatních ras zastoupených v Tamrielu (desátá krev je ta vaše – nebudete bojovat se zástupcem stejné rasy jako jste sami).

Absolvujete „kolečko“ po devíti malých, téměř čtvercových arénách, propojených branami a tvořících kruh kolem sochy Boethia. Boethius (neviditelný) sám je aktivní jako hlasatel a komentátor zápasů.
Na turnaj vstupte naloženi laktvary, opravářskými kladívky, náhradním brněním i zbraněmi a nezapomeňte ani na nabité Soul gemy a Varla kameny. Vaši oponenti jsou tuzí a je jich devět. Sice bojujete vždy jen s jedním, ale zato hned za sebou, zapomeňte na oddech nebo odskočení si domů pro vyčůrání a pár sendvičů. Co nemáte u sebe, nemáte vůbec. Tak využijte každé deko Nosnosti, až půjdete do „Turnaje deseti krví“.

na druhou stranu, bojujete vždy jen s jedním, tak jak to může být obtížné? Jen tam hodně lávy a Boethius zapomněl na mostky přidělat zábradlí. Je tam také hodně úzkých míst, kam se můžete prosmýknout a odkud pak můžete útočit na své protivníky. Úzké cestičky blízko lávy přímo křičí, že stačí málo, aby se na nich někomu stal ošklivý úraz.

Když vyřídíte všechny oponenty, objeví se další portál. Mrkněte se, jestli poražení neoplývají nějakými zajímavými věcičkami a projděte portálem. Aktivujte portál a dostanete úžasný očarovaný meč jménem Goldbrand (Morrowindisti vědí! Ovšem na druhou stranu, tady z něj Eltonbrand nevyčarujete). Garantované poškození ohněm je 22 bodů za úder, to jde, ne?

CLAVICUS VILE

ikdo vám neřekne, kde svatyni hledat. Ovšem když jí budete hledat jihozápadně od Imperial City, obkrouženou severní zákrutou cest Zlaté a Rudého prstenu (Gold Road, Red Ring Road), nebudete to potřebovat.
U svatyně se ptejte Khajiita Ma'Rasky. Vysvětlí vám, že potřebujete 500 zlatých pro provedení transakce s bohem. Journál vám vysvětlí, že máte být nejméně na 20. levelu. Pokud máte dost peněz, aktivujte portál.

Vile po vás chce meč s duší válečníka Umbry (ale nebojte, není to ten samý, co hledal nad Suranem četnou smrt v boji). Svůj quest máte začít ve vesničce Pell's Gate na Cestě rudého prstenu, jižně od Imperial City a východně od svatyně. Nedojdete daleko a uslyšíte hlas Barbase, loveckého psa Clavicus Vila, vycházejícího z figuríny psa, který se objeví ve vašem batohu na konci proslovu Clavicuse Vila.

Barbas trvá na tom, že jste udělali špatný obchod. Smůla Umbry. Váš journal rozvádí, že meč v rukách Vila může rozvrátit jeho říši. A přemlouvá vás nechat věci být. Což také můžete udělat, jako v jakémkoli jiném questu.

V Pell's Gate navštivte muže jménem Irroke the Wide. Žije na východní části osady, ale většinu času tráví touláním se po osadě. Při náklonnosti kolem 60 vám vysvětlí, že učednice Lenwin našla Umbra sword, který ji celou uchvátil a tak přijala i jeho jméno. Pak zmizela. Každopádně zprávy říkají, že byla nedávno viděna v blízkém Vindaselu, Ayleidských ruinách na západo-severozápad po Red Ring Road. Není těžké se k ní dostat. Nic než pár zvířátek a obvyklých Ayleidských pastí. Dá vám na výběr, buď odchod nebo boj.

Vlastně máte tři možnosti.

Když odejdete, bude to Barbasem bráno jako moudré rozhodnutí, a možná to tak i opravdu je. Možná jste si zachránili život. Umbra je jedna z nejtužších postav ve hře. Je extrémně těžké zabít ji v boji jeden na jednoho. A když Umbra udeří někoho svým mečem, necítí obvykle potřebu ránu opakovat. Nebojte se důsledků, ačkoli Vile pronese několik poznámek když aktivujete shrine aniž byste splnili úkol, žádné negativní důsledky to nemá.
Meč Umbra je jeden z nejlepších ve hře a samotná Umbra je obložena Ebony armorem od hlavy k patě. Což jsou dva dobré důvody, proč ji zabít (aneb jak říká Barbas: splnit quest není výhodný obchod).
Máme za to, že nejlepší postup je neříkat jí nic o vašem úmyslu bojovat. Zakouzlete na ni nějaké ošklivé kouzlo na snížení jejího zdraví, které vám zůstalo v kapse po plundrování podzemních kobek, a než se z toho sebere, pusťte se do ní například Goldbrandem (který již určitě máte od Boethia). Uvidíte sami, jak to s ní zamává. Pohlídejte si, abyste bojovali silně a rychle, regeneruje si zdraví jako Troll. Také nezapomeňte provětrat obsah truhly za severozápadním pilířem.

V tomto bodu navrhne Barbas abyste meč Vilovi nedávali. Můžete mu odepřít meč vydat (aktivovat shrine a odmítnout jeho požadavek) nebo se už ani nevracejte. Je to jedno, tak jako tak bude quest nedokončený.
Pokud chcete setrvat ve vašem špatném obchodu, vraťte meč a dostanete masku (spíš je to helma), která je zepředu tak pěkně vymodelovaná, že vám okamžitě přidá 20 bodů k Personality. Pěkné. Ale asi nic, bez čeho byste se neobešli.

HIRCINE

svatyni Hirciny se dozvíte (stejně jako o svatyních Mephaly a Vaerminy) od Omtus Vanina, jedné z postav z questu Thieves guildy „Misdirection“, který žije v jihozápadním rohu Talos Plaza, části Imperial City.
Přeplavte Lake Rumare z Waterfront Districtu, vyjděte na východ po Red Ring Road k Ayleidským ruinám Sardavar Leed (pokud máte za sebou quest The Collector, máte je už v mapě) a pak vyražte jiho-jihovýchodně ke svatyni.

promluvte si s Vajhirou, khajiitkou, a řekněte jí, že jste lovec. Řekne vám, že máte ve svatyni obětovat vlčí nebo medvědí kožešinu. Potřeba je level 17. Všichni znáte vlky i medvědy a víte, co máte dělat, když pod vámi začnou žrát koně.

Když jste líní tahat meč z pochvy, můžete zkusit kožešinu ukrást. Jedna medvědí je v sudu v pravé části patra Fighters Quildy v Cheydinhalu a druhá na stole v dolním patře domu Dro'shanji v Bravil. Pouť za vlčími kůžemi vás dovede na zajímavá místa. První je v držení Sakeepy, pastýře, který pracuje v usedlosti Aleswell v severní části Red Ring Road. Dokud ale nesplníte quest „Zero Visibility“, bude ho obtížné najít. Jako všichni v Aleswellu je totiž neviditelný. A když už ho najdete, může být těžké prohledat mu kapsy, má totiž Sneak level 21.

Druhá lokace je jedno z neodlehlejších míst ve hře: Dive Rock, pekelně daleko, východním směrem od Temple of Ancestor Moths a kůže je v pytli za ohněm východně od nádherného vyhlídkového místa.

S kůží v batohu aktivujte shrine. Daedrický bůh lovu vás na jeden vypečený pošle. Máte za úkol zabít jednorožce v Harcane Grove na jiho-jihovýchodě a vrátit se s jeho rohem.

Je přirozené, že jednorožec není sám. Je střežen třemi minotaury, shodou okolností trochu tužší a zlejší než vy. Lépe než se do nich pustit je počkat, dokud se nevytvoří určitá vzdálenost mezi hlídači a jejich schovancem a zabijte jednorožce a získejte roh, nebo zabijte minotaury jednoho po druhém. Máte-li totiž kouzlo Charm nebo Calm, dostatečně silné na to, abyste uklidnili jednorožce, můžete na něj naskočit a vzít ho na projížďku po Cyrodiilu. Pak si dobře všímejte obdivných pohledů od stráží a lidí z vesnic. Pak zabijte jednorožce a vraťte se s rohem ke svatyni.

Hircine pronese krátkou a krvavou řeč a dá vám Savior's Hide, lehké brnění se silnou ochranou proti magii.

MALACATH

okaci svatyně dostanete v Anvilu od lovce Pinaruse Inventiuse, který žije na západním konci města (ale je často k vidění i mimo město) a od mága Htaurrona v místní Mages Guildě. je snadné ji najít dokonce i bez záznamu v mapě. Vyjděte z města na sever, zahněte k usedlosti Lorda Drada a u ní vyjděte znovu na sever a západ okolo kopce za domem. Přijdete přímo ke svatyni.

Shobob gro-Rugdushvám vysvětlí, že Malacath má rád trollí tuk (Troll fat). Ten získáte zabitím trolla nejméně na čtvrtém levelu. Trollové se vyskytují všude možně v divočině nebo dungeonech, ale určitě je najdete u Veynondu, ayleidských ruinách severovýchodně od Leyawiinu, v obou patrech Nonwyll Caverns a Forsaken Mines (z questu Fighters Guildy „The Master's Son“ a „Trolls of Forsaken Mine“, ve druhé úrovni Newt Cave, jižně od Žluté cesty (Yellow Road) kousek od ústí řeky Corbolo; v Tidewater Cave, jihovýchodně od Leyawiinu na Topal Bay (což je část questu „Nocturnal“, tak když si ho střihnete před Malacathem, můžete ušetřit kopýtka svému koni.

Pokud jste navštívili doupě nemrtvých Howling Cave, ležící východně od Bloodcrust Cavern (která je pro změnu východně od hradu Skingrad), najdete trollí tuk na stole v jihovýchodním rohu velké síně hned na úvod druhého patra. Nebo se po něm poohlédněte v druhém nebo třetím patře Veyondu. Nebo je také k sehnání u alchymistů.

S tukem v inventáři (a nejméně desátém levelu) aktivujte shrine. Dostane se vám odlišné odpovědi, jste-li nebo nejste-li troll, ale výsledek je stejný. Malacath vám sdělí, že jeho Ogry mu sebral jistý Drad. A je na vás osvobodit je z otroctví.

Zeptejte se Drada. Když mu řeknete „Obdivuji vaše úsilí“ („I admire your effort“), vysvětlí vám svou filosofii. Ogři jsou zvířata a stojí tak mimo právní systém. A prozradí vám, že pracují v Bleak Mine na východ odsud. Pokud se hned od začátku postavíte do role odpůrce otroctví, přestane se s vámi bavit a budete se muset pobavit s paní Drad, abyste dostali informaci o dolu. Ten je vaší další zastávkou. Vchod je v půlce svahu východně od usedlosti (manor house). Vypačte třízápadkový zámek nebo si půjčte klíč z malého stolku v levém rohu místosti, kde budete poté, co vejdete do usedlosti. Pokud se neplížíte, počítejte s tím, že se téměř okamžitě dostanete do obtížného boje. Místo je chráněno malou armádou Dark Elfů a někteří z nich jsou až pět levelů nad vámi.

Máte několik možností co dělat. Můžete pobít všechny hlídače a pak vzít klíče od kobek Ogrů z těl mrtvých stráží. Tím nezpůsobíte mírumilovným Ogrům žádnou újmu. Další možnost je připravit si paklík paklíčů (dle vaší úrovně schopnosti Lockpick) nebo adekvátní kouzlo (nejlépe Open Hard Lock spell), proklouznout mezi strážemi, otevřít cely a vypustit Ogry ven. Stráže budou chvíli zmateny nenadálým šrumcem, ale pak vám půjdou po krku. Nebudete ale bojovat sami, Ogři se přidají na vaší stranu. Ogři, padlí v boji, Malacathovi nevadí (narozdíl pokud náhodou zabijete Ogra vy).

Když bude po boji, Ogři se sami vrátí kam mají, vás deník vyzve k tomu, abyste přišli ke svatyni pro odměnu (válečné kladivo Voledrung s paralýzou a Drain Health v základní výbavě).

Pokud by vás zajímalo, jak to dopadlo s osvobozenými Ogry, jděte se podívat. Na usedlosti dohlížejí na pracující pár pana a paní Dradovy.

MEPHALA

Imperial City se dostanete ke dvěma informacím o této shrine. První je od chlapíka jménem Ontus Vanim v Talos Plaza (klasický topic „Daedra shrines“), druhá od Luthera Broada, provozovatele penzionu v Elven Gardens (topic „Imperial Shrine“).
Pokud jste byli v Roxey Inn poblíž severovýchodního rohu jezera Rumare, fast-travelněte se tam a podnikněte krátký výlet do kopce na severovýchod, svatyně je na vrcholku.

Promluvte si s dunmerskou hlídačkou Dreden Hlavel; požadujte audienci a ona vás bude instruovat. Potřebujete nightshade (kytka), patnáctý level a přijít mezi půlnocí a svítáním.

Pokud jste absolvovali quest „Vampire Cure“, máte již nějaké zkušenosti se sběrem tohohle plevelu. Pokud ne, poradíme: ve velkém množství se vyskytuje v Camoran Paradise (znáte z hlavního příběhu), dále v divočině na půli cesty mezi Bravilem a Skingradem a v prostoru jižně od Bravilu a západně a severozápadně od Fathis Aren's Tower (viz Temple of the Emperor Zero). Dá se také koupit u alchymistů nebo vzácně najít ve hře.

Aktivujte shrine a zjistíte, že Mephala kuje ošklivé pikle. Chce po vás, abyste šli do Bleaker's Way, kde žijí Temní Elfové a Nordi v míru bok po boku, a zasít neshody mezi tyto dvě rodiny. Máte zabít vůdce obou rodin a umístit jasné důkazy, které by vedly k té druhé rodině.

Pokud se při pokusu o aktivaci shrine nestane nic, jsou možné dvě příčiny. Pokud jste nepřišli příliš pozdě (tzn. po šesté hodině ranní), je možné, že jste už sami znepřátelili obě rodiny. Jakýkoli zločin proti rodinám Ulfgar nebo Dalvilu předtím, než získáte quest od Mephaly, tento quest ruší. V tomto případě vám neřekne Hlavel o nightshade a shrine nepůjde aktivovat.

Další možnost je, že mezi získáním questu a aktivací portálu způsobíte nějaký problém v Bleaker's Way, to také zablokuje quest, ale aspoň vám to napíše vysvětlení do journálu.

Vesnička Bleaker's Way leží na skalní římse západně-severozápadně napříč Stříbrnou cestou (Silver Road). Na to, že není zakreslena a mapě, je vesnička docela veliká, sedm obytných domů a hospoda. Pokud příležitostně dorazíte do vesničky, promluvte v hospodě s Kirsten, dozvíte se, že místní vůdci jsou Hrol Ulfgar a Nivan Dalvilu.

Máte štěstí, že tady se nekrade, takže nikdo z lidí nezamyká přes den své domy. Významně to ulehčuje získání „důkazů“, které máte nastražit u mrtvol. Dům Dalvilů je západně od hospody. Jeho ceremonial dagger leží na stolku u zdi napravo od místa, kudy jste vešli. Ulfgarův dům je na západě vesnice. Prsten seberete ze stolku u paty schodů na půdu, hned vedle Průvodce Leyaviinem.

Pak proklouzněte (nebo setrvejte) v domě než se setmí a jejich majitelé se nevrátí domů. oba muži obcházejí město od dvou do šesti dopoledne, pak jsou spolu od osmi do deseti večer a pak jdou spát.

Zabít Dalvila by neměl být problém, je jednu úroveň nad vaší. Zato Ulfgar je o šest úrovní výš, ovládá umění boje a rozhodně se bude bránit. Povšiměte si, že nefunguje klasické „aktivování“ věci, když ji chcete položit jako důkaz, musíte ji přemístit do inventáře oběti. Poté, co jsou oba předměty na „svých“ místech, journal vám poradí, ať nahlásíte, že jste viděli, jak ti dva proti sobě zaútočili. Pak ustupte a sledujte bitku, která se rozpoutá.
Nesmíte nikoho zabít, jinak přijdete o svou odměnu, krásný ebonitový meč, který sice nemá tak dobrý combat damage jako Goldbrand, ale zato Silence a Absorb Health.

MERIDIA

ahle mise patří k těm jednodušším, kromě toho, že vám nikdo neřekne, že tahle svatyně je západně od Skingradu, nicméně lze jí objevit náhodně při plnění jiných questů. Najdete ji mezi západně-severozápadním směrem od západní brány Skingradu mezi Cursed Mine a Shardrock Farm.

U svatyně mluvte s bretoncem Basilem Ernandem, a dozvíte se, že Meridia nesnáší nemrtvé a že ideální obětina bude něco z jejich ostatků. Daedra uzná víc než jen jeden předmět, použitelný je jak bonemeal ze skeletonů tak i ectoplasm z duchů. Minimální level je 10.

Pro získání obětiny nemusíte chodit daleko, pod keřem jihozápadně od severnější ze dvou lavic západně od shrine, na vás čeká porce ectoplasmy.

Aktivujte portál a dozvíte se, že máte vyčistit Howling Cave východně od hradu Skingradu od bandy Nekromancerů.

Možná jste tam už byli. Howling Cave byla zmíněna jako „zdroj“ trollího tuku pro Malacatha. Severní chodba vede k tajným dveřím a tajné dveře k pětici Nekromantů, všichni tři levely nad vaším, a s komparzem sedmi nebo osmi nemrtvých. Až se s nimi vypořádáte, budete nasměrováni ke svatyni, kde vás Meridia odmění khajiitským prstenem (Ring of Khajiiti) s enchantmentem Chameleon a Fortify Speed.

MOLAG BAL

ikdo vám neřekne, že shrine tohoto boha je západně od Imperial City. Úplně přesně, vyražte od mostu na Talos Plaza District přímo na západ. Minete Breakneck Cave a aleyidské ruiny Narfinsel. Jiho-jihovýchodně od ruin je na pasece v lese svatyně Molag Bala. Redguard Amir vám sdělí, že máte obětovat kůži lva. Problém je, že lvi v lese nežijí, takže bude vhodné, nějakou si přinést z míst, kde je najdete, tj. v horách a pláních.

Pokud jste chránili krysy před lvy v prvním questu Fighters Guildy „A Rat Problem“ (nebo budete), máte vyhráno. S kůží v inventáři aktivujte shrine a dostanete další nechutný úkol. Bal vám řekne o Melusi Petiliusovi, který se zřekl násilí. Máte ho přesvědčit, aby svůj slib porušil a zaútočil na vás s Prokletým Palcátem (Cursed Mace), který vám Bal dá.

Petilius žije v usedlosti Brindle Home,vísce hluboko v lesích na jihozápadě. S oblíbeností nad
60 se dozvíte, že ho každý z domorodců chválí do nebes (je něco jako čistokrevný hrdina). Ale momentálně je zničený tím, že mu zemřela manželka Vena. Když nebyl Petilius doma, protože bránil vesnici, ta chudá žena zemřela. Odstěhoval se do odlehlého srubu (který můžete vidět na jihozápadě) a navštěvuje hrob své ženy den co den. Petilius je tvrdý jako skála. Snížíte svou oblíbenost na nulu. Profackujete ho. Seknete ho zbraní. A nic.

Musíte ho vystresovat na maximum. V deset dopoledne jde k hrobu své ženy. Jděte za ním napříč loukou až ke kameni, palcát položte poblíž. Dejte mu ránu a pak s ním promluvte. To ho zlomí. Popadne palcát a zaútočí na vás. Objevíte se před svatyní a Bal, znějící trochu znuděně, vás obdaruje zbraní Mace of Molag Bal (starým známým palcátem z Morrowindu). Zajímavá zbraň, snižuje nepříteli Strength a Magicka 5 bodů za ránu.

Teď už můžete trýznit Petiliuse na své triko. Když se vrátíte, bude se modlit na hrobě své ženy. Můžete s ním promluvit a znovu ho vytočit, nebo ho prostě zabijte a vemte si Cursed Mace.

NAMIRA

ni v tomto případě vám nikdo neřekne, že svatyně se nachází východně-jihovýchodně od Brumy. Hrolfrodi the Harrier vám u svatyně (zřejmě) sdělí, že jste příliš hezcí abyste mohli vzývat daedru. Musíte být prostě odporní (a také nejméně na pátém levelu). Paní Harrier vám to víc nevysvětlí, ale jde o Personality, která musí být v okamžiku vzývání nižší než 20.

Je to trochu finta. Ve hře jsou dva druhy nápojů, které snižují Personality, dají se koupit u alchymistů nebo si je vyrobíte sami. Smůla je, že čisté Damage Personality lze použít pouze jako jed na zbraň, nikoli jako potion. Takže budete muset použít potion, který má Damage Personality jako vedlejší účinek. Jako druhý efekt to má mouka (flour), jako třetí efekt pórek (leek), dýně (pumpkin), bog beacon asco cap, oba typy cinnabar polypore cap, emetic russula cap, summer bolete cap, sweetroll (omlouvám se za ne-překlad, ale neříká to nic mně a možná ani vám), jako čtvrtý efekt hlávkový salát (lettuce) a pšenice (wheat grain).

Ale nejjistější je sázka na víno. Jen v Brumě je 48 lahví, 20 v kapli Great Chapel of Talos, sedm v domě a sklepě Baelin a šest v Jerall View Inn vč. sklepa. Každá láhev vám srazí 10 bodů Personality (a Agility a Inteligence, Fatigue zvýší) na dvě minuty. Buďte opatrní, víno (potiony) pijte až u portálu, pak rychle promluvte s Hrolfrodi a aktivujte shrine.

U Namiry jste podle hlasu stále nepopulární, ale zadá vám zkoušku. Skupina zbožných uctívačů Namiry žije v absolutní temnotě v ayleidských ruinách Anga jižně od svatyně. Kněží z Arkaye, mající v popisu práce dělání dobrých skutků, se rozhodlo vnést něco světla do temnoty uctívačů. Máte použít kouzlo Namira's Shroud, které pomůže uctívačům tyto odporně vlezlé kněze zabít.

Je to docela jednoduché. Kouzlem zhasnete pochodeň každému ze čtyř knězů a o zbytek se postarají NPCčka, která v poměru 3:1 mají s každým knězem snadnou práci. Ale zapomeńte na to, že byste kněze zabíjeli sami.

Po skončení práce se vrátíte ke svatyni. Personality se vám sice už zase zvýšila, ale to nevadí, už se nemusíte znovu opíjet. Dostanete Ring of Namira s dobrým Reflect Damage a Reflect Spell enchantmentem.

Jediná nepříjemnost se může stát při této misi. Když „náhodou“ zabloudíte do tajné místnosti v Anga, s nemrtvými a truhlami.

NOCTURNAL

enhle quest se zdá být z těch jednodušších. Nocturnal se ztratil artefakt Eye of Nocturnal. Tedy, ztratil, dva Aragoniani v Leyawiinu jí od něj pomohli. Vy tento artefakt máte najít a přinést zpět. Lokaci svatyně dostanete od Alves Uvenim v Leyawiinském Mages Guildu a co víc, svatyně je přímo na hlavní cestě, té, která vybíhá východním směrem z Leyawiinu. Žádná oběť není třeba, toliko level minimálně 10.

Když dorazíte do Leyawiinu, nebudete mít na kompasu ani mapě žádný trojúhelníček. Ale stačí se zeptat jakéhokoli muže – Imperiala (já se v rámci řešení jiného questu zeptal vévody a řekl mi to) a dozvíte se dvě zajímavá jména, Weebam-Na a Bejeen.

S jménem Weebam-Na jste se mohli setkat v questu Mazoga the Orc (nebo s ho můžete dát souběžně), dlužno dodat, pokud by při tomto questu Weebam zemřel, nelze tento daedrický quest splnit.

Dům Weebama je značen na mapě, leží zhruba mezi hradem a Great Chapel of Zenithar. Uvnitř jsou oba dva, Weebam-Na a Bejeen. Ani jeden se však k ničemu nezná, nic neví a prý že se moc ptáte. Journál vám napoví, že by bylo dobré vyslechnout si jejich rozhovor nepozorovaně. Vyjděte z domu a vraťte se. Bejeen bude stát u svého společníka a neuvidí vás. Za chvilku se dozvíte vše potřebné, tedy že artefakt je schovaný v Tidewater Cave a rovnou budete mít v mapě i lokaci.

Můžete se zeptat obou aragonianů na Tidewater Cave, vystrašíte je, ale artefakt zůstane tam kde je.

Jeskyně je obsazena potvorami od krys po medvědy, ovšem vrcholem jsou Trollové, dva cenku a tři uvnitř. Když zahnete na první křižovatce doleva a na další ve tvaru T znovu doleva, proplavete se až k artefaktu (vypadá jako námořní mina).

Odměna je sladká. Skeleton Key – nezničitelný paklíč, a k tomu 40 bodů plus k vaší dovednosti Security.

PERYITE

uto svatyni objevíte jedině přisvých toulkách. Není v blízkosti žádného z měst Cyrodiilu, leží na jihovýchodním břehu Silverfish River východně od Imperial Bridge Inn. Divné místo. Pět uctívačů v kruhu západně od svatyně je zmraženo v kruhu. Když se pokusíte na některého z nich promluvit, zjistíte, že jsou v bezvědomí.

Není nutná žádná obětina (asi také proto, že není nikdo, kdo by vám řekl, co by to mělo být), jestli máte desátý nebo vyšší level, Peryite vám dá úkol. Uctívači se pokusili vyvolat boha pomocí kouzla a...ehm... ať už došlo ke zpětnému rázu nebo se daedra naštvala, každopádně všech pět duší uctívačů je teď někde v Oblivonu (těla jste viděli sami). Peryite vás teď žádá abyste duše našli a vrátili je zpět do těl jejich původních majitelů. Musíte se tedy vypravit do Oblivionu (podruhé v rámci daedrického questu – poprvé to bylo u Boethie).

Není potřeba žádné vybavení na chytání duší (tak jak ve hře funguje Soul Trap). Stačí se probít k jednotlivým duším (každá z nich má na mapě i na kompasu svou značku) a aktivovat je.

Začnete severně od zbytků zborceného mostu, krajina se rozprostírá dál na jihozápad, jihovýchod a severovýchod.

Duše můžete aktivovat v libovolném pořadí, všech pět je ve velkém kruhu po celém prostoru. Duše Uvela Romayna je na jihozápad blízko vchodu do malé věže; Er-Teeus je na sever od Romayna, kousek od vchodu do dungeonu Sightless Grotton; duše Kewana je severovýchodně, skrz dungeon a pak dlouhou cestou na severovýchod a východ (poblíž zdi po pravé ruce kousek předtím než se cesta stočí na jih.

Odsud si můžete vybrat dvě cesty. Kolem skal jihovýchodně od Kewana je vchod do dalšího dungeonu. Tam je daedra na 17 levelu a nějaká kořist. Dungeon vás vyvede na ostrov jihovýchodně od nakloněné věže. Jakmile vyjdete ven, uvidíte duši Marena the Seal přímo před sebou blízko velkého ohně. Každopádně k Marenovi se určitě snáze dostanete pozemní cestou a pak po kamenech až na ostrov.

Tak jako tak, jakmile jste na pevnině, vydejte se na jih, klenutou chodbou s dvěma oběšenci. Je tam hodně daeder a u ohně na západě najdete Miria. Vraťte se zpět na startovní pozici, na severu na vás čeká modrý portál. Vrátíte se zpátky ke svatyni, uctívači jsou zpátky „ve své kůži“, snad jen trochu vděku by nezaškodilo. Peryite vás ocení víc, dostanete Spell Breaker, štít se silným enchantem Reflect Spell.

SANGUINE

této svatyni se můžete dozvědět ze dvou zdrojů, jednak od Faduse Calidiuse ve Fighters Guildě ve Skingradu (topic „Daedra Shrines“), a také Falanu Hlaalu z All Things Alchemical (topic „Daedra cult“). Pokud jste cestovali napříč krajinou z Weynon Priory do Kvatche (např. v rámci hlavního questu), asi jste svatyni našli.

U svatyně vás Bosmer Engorm poinformuje, že Sanguina žádá láhev Cyrodiilic brandy. Tedy mimo toho, že máte mít minimálně osmý level.

Láhev brandy se dá sehnat na mnoha místech, ať už sebrat nebo koupit. Za všechny, najít např. na polici vedle ložnice Martina v západním křídle Cloud Ruler Temple a koupit v The Main Ingredients v Imperial City Market District.

Aktivujete portál a dostanete zvláštní úkol. Hraběnka Leyawiinu Alessia Caro pořádá party. A Sanguine myslí, že bude stejně nudná a fádní, jako hraběnka sama. A že by bylo vhodné oživení použít kouzlo „Stark Reality“ (=Holá realita). Když si pod pojmem holá představíte slovo nahá, budete pravdě ještě blíž.

Můžete použít fast travel přímo na hrad v Leyawiinu, ale do hodovací místnosti se stejně jen tak nedostanete. Hlídač je přilepený ke dveřím do sálu (na jižní zdi trůnního sálu) a je nepřístupný jakékoli debatě. Až kolem šesté večerní trochu povolí a když se ho zeptáte na „Dinner party“ a budete vhodně oblečeni, pustí vás dál. Co je to vhodně oblečeni? Čím dráže tím lépe a je jedno, jestli jste ve společenském nebo v brnění. Při oblíbenosti vyšší než 70 vás pustí i jako trhany, ale neodpustí si poznámku, že doufá, že toho nebude litovat. Bude, na to vemte jed.

Jakmile zakouzlíte kouzlo, hraběnka i její společnost ztratí své šaty a budou tam jen v nedbalkách. Jakkoli byste rádi zůstali, není to příliš praktické. Kouzlo zasáhlo i vás, takže jste na tom všichni stejně. Nemáte dokonce ani inventář (ne však navždy).

Momentálně jste prozrazeni, stráže vzbouřené a na vás je po anglicku, ale hlavně fofrem zmizet (nezkoušejte to vchodem pro služebnictvo v jižní zdi sálu, je to slepá chodba), nebo souhlaste s uvězněním (jinak vás zabijí).

Zpátky u svatyně vás Daedra odmění holí se sesilatelskými schopnostmi, a odemkne truhlu s vaším inventářem.

SHEOGORATH

okaci této svatyně nedostanete, ale na to už jste si jistě zvykli. Je to však ještě těžší než obvykle (snad to vyváží minimální level pro obdržení questu – stačí druhý). Svatyně je poblíž hranic s Elsweyrem někde před polovinou cesty mezui Bravilem a Leyawiinem. Sledujte silnici z Bravilu, nejdřív na jih a pak na jihovýchod. Jakmile projdete kolem Aleydských ruin Bawn, zabočte jiho-jihozápadně, překročte bezejmennou řeku, a projděte tvar písmena C nahoru a dolu z kopce severně od pevnosti Nomore. U pevnosti zahněte na jihozápad. Brzy uvidíte sochu pod velkou skálou.

Sheograth je šílený a jeho uctívači jsou asi ještě šílenější. Promluvte si se všemi, je to... zajímavé. Navedou vás k Dark Elfovi Ferul Ravelovi, který asi není zas tak šílený, a řekne vám, že máte přinést hlávkový salát, malý soul gem a přízi (lettuce, Lesser Small Gem a yarn).

Se salátem a Soul Gemem nebude problém. Salát je např. v druhém patře Fighters Guildy Bravilu nebo v jídelně místního hradu, Soul Gem na polici v přízemí místní Mages Gildy nebo na stole jižně od vchodu v A Warlock’s Luck. Přízi můžete najít v Border Watch v domě M’dirra, jednu na zemi a druhou v sudu.

Se třemi věcmi v inventáři aktivujte shrine a dostanete úkol. Po dobu fušerského hospodaření v Border Watch ze strany Khajiitů nedošlo ke zlepšení a proto mají být zdejší obyvatelé vystaveni důsledkům. Je na vás dát do chodu události, které strašná proroctví uvedou v realitu všedního dne.

Ve městě se zeptejte na „K’Sharra Prophecy“ a tím se dostanete k místnímu šamanovi, Ri’Bassovi. Když nebude doma, bude v hospodě na kopci, ten chlapík v róbě s kapucí. Když Ri’Bassovi řeknete, že jste potulný učenec (traveling scholar), vaše oblíbenost stoupne o 10 bodů a poví vám o legendě (ovšem až při oblíbenosti nad 60 vám prozradí tři zlá znamení). Pokud se budete proroctví vysmívat, klesnete o deset bodů, on začne pyskovat a budete mít co dělat, dostat se nad 60.

Zlá znamení jsou Invaze škodné (krysy), hladomor (úhyn dobytka) a strach. Ri’Bassa nebude muvit o třetím znamení, ale to vás nemusí trápit, to obstará Sheograth sám. Ale nabídne vám, abyste se sami ptali na co chcete, a také vám nabídne ubytování v Border Watch Inn, hostinci kombinovaném s muzeeem sýra.

Ri’Bassa vám vysvětlí metody simulace prvních dvou znamení. Sýr a myši, to jde dohromady. Ale musíte mít ten pravý sýr. Promluvte si s S’thasou, provozovatelkou hostince, a ta vám vysvětlí, že sýr Olroy, když se uvaří, je lepší než Pepa ze Sedlčan a na krysy je jako magnet. Je to oranžový sýr v modře vystlané skříňce v přední části hostince.

Dostat se do skříňky není vždy snadné, buď musíte prohledat kapsy S’thasy, nebo otevřít pětizápadkový zámek v době, kdy S’thasa spí (od deseti večer do čtyř do rána). Vemte sýr a dejte ho do hrnce mimo hospodu a chvilku počkejte. Objeví se hordy krys z východu (zkontrolujte si kompas, jestli nevěříte) a poženou se po schodech směrem k hrnci.

Krysy nemusíte zabíjet, Ri’Bassa to udělá za vás, ale pokud cítíte pokušení, jen do nich.

Teď musíte navštívit ovce. Ubohé ovečky. Ohrada je jižně od hospody. Můžete je posekat svými zbraněmi nebo použít jed na krysy na krmítko (jed nechal Ri’Bassa nalevo nad schodištěm v hostinci). Všiměte si, že šestá obce se objeví až po té, co jste nalákali krysy.

Když jsou ovce vyřízené, Sheograth na vás promluví a „vytáhne oponu“ závěrečného aktu. Jste přikurtováni na místě, zvedne se vítr, obloha zrudne jako když se poblíž otevře brána do Oblivionu a centrum vesnice je zaplaveno spoustou planoucích Německých ovčáků. Psi prší do vesnice plné koček! Koťátka jsou přesvědčená, že Border Watch je odsouzen ke zkáze (přesto všichni zůstanou na místě i po skončení questu, možná mají v záloze ještě nějaké jiné proroctví pro tento případ).

Jakmile je po všem, dostanete zprávu že se máte dostavit ke svatyni, kde dostanete takovou hračku... Jmenuje se Webbajack a na 20 sekund změní jakékoli stvoření na jiné. Nejde říct na jaké, může to být jak velké a strašlivé, např. Daedroth, toužící po tom, sníst vám obličej. Nebo by to mohla být krysa, kterou rozmáznete jednou ranou. Když použijete tuhle věc na těžší oponenty, může to být cesta k tomu, jak je snáze překonat. S čím to máte raději, s bahenním krabem nebo Xivilai?

Tato věc nefunguje s NPCčky a s už přeměněnými stvořeními. Pokus o změnu NPCčka nebo zvířete v jeho vlastnictví (ovce, kůň, pes) je považováno za útok. Je to prostě jen hračka, ale může vést k nečekaným setkáním.

VAERMINA

ntus Vanin v Talos Plaza vám dá lokaci tohoto shrine. Leží jihozápadně od Cheydinhalu na váchodním pobřeží jezera Poppad. U svatyně dejte řeč s Dunmerem Aymarem Douarem, který vám řekne, že je potřeba Grand Black Soul Gem. Minimální level je 5. Získat tento kámen je úkol sám o sobě, pokud jste doteď neměli moc společného s cechem mágů, tím hůř. Černé Soul Gamy vyrábějí Necromanceři a chytají do nich duše NPCček (standardní soul gamy jsou vhodné pouze pro chytání duší zvířat) a jsou soustavnou náplní úkolů ze strany Mages Guildy. Objevujete je v doporučovacím questu v Cheydinhalu, sledujete jejich výrobu v questu „Necromancer’s Moon“ a nesete jeden obrovský na ochranu ve finálním „Confront the King“.

Jsou dvě cesty jak se k nim dostat. Máte-li štěstí, najdete je jako kořist v Nekromantím doupěti. Nejbližší takové od svatyně je Dark Fissure – téměř rovně napříč horním tokem Reed River. Boss i s jeho rakví jsou k nalezení ve třetím patře jeskyně.

Druhá cesta je, že si ho vyrobíte. Ideálně v případě, že máte za sebou quest „Necromancer‘s Moon“. Máte tak přístup ke stejnojmenné knize a poznámkám, které vysvětlují celý postup (jste-li učedníci (apprentice) Mages Guildy, můžete si knihu přečíst v Mystic Archives).

Musíte vlastnit Grand Soul Gem a kouzlo Soul Trap. Nyní navštivte jeden ze čtyř nekromantských portálů: Dark Fissure; Fort Istirus, východně od Kvatche); Fort Linchal, severo-severovýchodně od Kvatche; a Wendelbek, ležící mezi dvěma horními toky Panther River.

Teď budete muset počkat, v nejhorším případně šest dní. Portál účinkuje jen jeden den v týdnu, poznáte to podle sloupu duhového světla sestupujícího z nebe. Když jste se dočkali, položte Soul Gem na portál a zakouzlete Soul Trap. Tak... a máte Black Soul Gem. Vemte ho a hybaj ke svatyni.

Po aktivaci svatyně dostanete úkol vrátit ukradené Vaerminino oko (Orb of Vaermina) z věže čaroděje Arkveda. Věž je na vrcholu kopce jiho-jihovýchodně od svatyně. „V mém oku nalezl Arkved více, než kvůli čemu ho ukradl“, říká Vaermina. To naštve. Otázka je koho víc.

Arkved’s Tower je sedmipatrový dungeon pod věží. Přinejmenším si to o něm myslíme. Je totiž dost zvláštní, skoro jako ve snu. První patro má nábytek na stropě. V druhém procházíte obrovskou tmavou prázdnotou (budete potřebovat pochodeň). Třetí obsahuje obrovské kusy nábytku a ústí do divočiny jako vypůjčené z Oblivionu. Čtvrtý, Hala změn (Hall of Changes), je bláznivý dům, kde haly ústí do skříní a za dveřmi jsou holé zdi.

Toto vede do obou pátých pater (jedno je nikam nepokračující hala s pověšenými těly) a šesté, pro změnu opět běžně rozvržený dungeon, zavšivený zombies. To vás vyvede do „Death Quaters“, kde, namísto na boj připraveného mága narazíte na mága „bez sebe“. Mág je uvězněn v noční můře. Divy a hrůzy jeho stavu jsou zobrazeny v poznámkách, které po sobě zanechal. Přečtěte si jeho poznámky a zmačkaných papírech na stole vedle Oka, druhý zmuchlaný papír najdete na podlaze pod ním.

(Přečtěte si také Palla, volume 1. Skvělý příběh a tohle je en kopie. Druhý díl, také vzácný, je možné nalést v královských komnatách hradu v Anvilu, v domě Heinricha Oaken-Hulla v Anvilu a v knihovně Mages Guildy v Leyawiinu.)

Arkveda můžete zabít nebo ho nechat být. Jediné, co musíte provést, je vzít Oko. Dveře na severovýchodě vedou k předtím neexistujícímu poklopu, které vás dostane pryč odsud.

Ve shrine dostanete svou odměnu, Skull of Corruption. Hůl vytvoří 30 vteřin živé klony cíle, s tím samým vzhledem, pohlavím, rasou, parametry i inventářem jako originál.

Stejně jako s Webbajackem si s tímhle můžete užívat legrace s vyvoláváním sporů po herním světě, dvojče je totiž vždycky bráno jako cizinec a „originál“ na něj útočí. Toho lze využít pro „zabavení“ těžkého soupeře, který je si sám rovněž těžkým soupeřem.

A stejně jako u Webbajacku je její použití proti nevinnému zločin. Zabití klonu trestné není. S klonem také není možné mluvit, okrádat ho a hledat v inventáři mrtvoly duplikáty klíčů.

HERMAENUS MORA

byste mohli získat quest, musíte splnit následující podmínky:
- Ukončit všech 14 ostatních daedrických questů.
- V hlavní linii se dostat nejméně do části „Blood of the Daedra“, ve které máte získat daedrický artefakt (ve hře je tato podmínka proto, aby bylo zřejmé, že hráč, který uskutečnil předchozích 14 daedrických questů a naložil velmi lehkomyslně se všemi odměnami, měl alespoň jeden předmět, který může použít pro Hlavní linii. Můžeme vás však ujistit, že tento artefakt nebudete chtít odložit (a za sebe bych dodal, že je to asi jediný důvod, proč dokončit opravdu všechny daedrické questy (škoda jednorožce!)) .
- Máte minimálně level 21.
- Půjdete spát. Je jedno kde.

Když se probudíte, posel jménem Casta Flavus bude stát nad vámi. Řekne vám, že ho posílá Hermaeus Mora,zapíše vám lokaci shrine do mapy a pošle vás tam (Flavus zmizí jakmile aktivujete shrine).

Svatyně je hluboko v západní části pohoří Jerall. Přestože znáte lokaci, je obtížné se ke svatyni dostat. Svahy podél přístupových cest z jihu a východu jsou příliš strmé ačkoli je možné se tam dostat od doupěte upírů Lipsand Tarn na jihozápad.

Jsou dvě možné samostatné cesty, jak se dostat ke svatyni. ta jednodušší začíná na svahu severozápadně od dungeonu Sancre Tor, známém z hlavního příběhu. Brzy se dostanete na širokou cestu, vinoucí se krajem, na které zažijete mnoho osvěžujících bitev.

Druhá cesta je zpestřena jak potvorami tak bandity, oplývá množstvím mostů a je také těžší ji najít a nezabloudit na ní. (Začíná na kamenitém dně údolí východně od aleydských ruin Ninendava na jižní straně hor, jižně od Echo Cave). Povšiměte si, že je na ní nenápadně nepřehlédnutelná odbočka na západ, vedoucí do Ninedavy, tak dejte pozor ať nesejdete z cesty.

Pokud se ke svatyni dostanete sami již dříve, dostane se vám vágního domítnutí, že jste „nesledovali cestu“.

Není nutná žádná obětina. Aktivujte shrine a dostanete úkol shromáždit duše všech deseti ras Cyrodiilu (od každé jednu), a dostanete k tomu speciální kouzlo (Mora’s Soul Trap). Duše můžete shromáždit kdekoli a důsledky jsou čistě na vás, nečekejte amnestii. Nejjednodušší cesta s nejmenšími následky je tato: obejít daedrické svatyně a pozabíjet vhodné uctívače. Klidně i uctívačů samotného Mory. Svatyně jsou daleko od měst a stráží, nejsou ani nijak zvlášť důstojnými protivníky a po splnění questů je jejich důležitost nulová.

Sbírání duší je jednoduché, stačí seslat kouzlo a zabít. Žádné Soul Gamy nejsou potřeba. Po smrti každého z uctívačů se zobrazí záznam v deníku (pokud ne, buď už tuto rasu máte „ulovenou“, nebo jste použili špatné kouzlo).

Nejrychlejší postup je tento: přímo u tohoto portálu je Dunmer Norasa Adus, Imperial Bruscius Longus a Khajiit Ri’Jirr. Kam dál? Někam, kde je hodně ostatních duší. Jsou dvě možnosti. U Peryite máte Altmerku Mirie, Aragoniana Er-Teeuse, Norda Marena the Seal a Redguarda Kewana. U Sheogratha získáte Altmera Angalsama, Aragoniana Beewose, Bretonce Gregory Arna a Norda Ortise.

V prvním případě vám chybí Bosmer a Ork, dorazit se můžete u Clavicus Vila (Bosmer je Anedhel, Orka jste poznali v Gul gro-Burbogovi. V druhém případě postrádáte Bretonce a Redguarda a Bretonec Basil Ernande a Redguard Demetrius na vás čekají u Meridie.

Hotovo. Vraťte se zpátky ke svatyni a radostně očekávejte odměnu. Ano, poprvé od Arény se ve hře opět vyskytuje funkční Oghma Infinium. Není to sice takový vývar jako v Aréně, ale nešť.

Oghma Infinium je kniha, která zvedá atributy a to tak že významně. Máte možnost si vybrat tři cesty, cestu oceli (steel), stínu (shadow) nebo ducha (spirit). Samozřejmě, že to odpovídá válečnému, zlodějskému nebo magickému založení postavy.

Vyberete-li ocel, zvýší se vám atributy Strength a Speed a dovednosti Blade, Blunt a Heavy Armor, o 10 bodů každý.

Vyberete-li stín, povyskočíte v atributech akrobacie a rychlost a dovednostech Light Armor, Security a Sneak.

Vyberete-li ducha, naroste atribut Inteligence a zvýší se skilly Alteration, Conjuration, Destruction a Restoration.

Po přečtení knihy se kniha rozplyne a vám zbyde pocit z dobře vykonané práce. Budete lepší a s lepším vybavením. Hodně štěstí ve zbytku hry.

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:34:32

Bhagavan : Uvař si !811!

Alenčina šílená polévka


Ingredience: 1 litr vody, 1 cibule, 1 mrkev, hrst mražené zeleniny, šťáva z půlky citronu, lžíce vinného octa, hrst rýže, hrst vloček, lžička Divočiny směs koření, lžička oregána, lžička bazalky, lžička majoránky, 2 lžičky mleté papriky, lžička chilli, lžíce sojové omáčky, lžíce worchestrové omáčky, několik stroužků česneku, 2 lžíce rajského protlaku



Postup přípravy: Dáme si vařit vodu, přidáme rýži a vločky, dále pak nakrájenou cibuli, mrkev a část česneku. Přidáme také všechno koření a rajský protlak. Vaříme dokud není rýže měkká. Jakmile rýže změkne, přídáme mraženou zeleninu. Přivedeme k varu a ihned odstavíme. Nakonec polévku dochutíme vinným octem, štávou z citrónu, sojovou a worchestrovou omáčkou. Popřípadě ještě osolíme. Také do polévky můžeme spolu s mraženou zeleninou přidat nakrájené rajčátko.

Tato polévka je opravdu šílená. Chutná totiž jenom mně. Miluju kombinaci ostrého, kyselého a kořeněného, což tato polévka 100% splňuje. Je také velmi rychlá a dietní. Nedoporučuju vařit celé rodině k nedělnímu obědu, to by vás asi hnali. Ale pro zajímavost to někdo zkusit můžete a když tak pak napište jaká byla.

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:32:12

mám 4 GB RAM a je to v pohodě, se 2 GB budou další 2 GB scházet, to je prostě fakt !1134!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:29:01

martin278: 2GB pro Vistu je zatraceně málo... Raptor to moc nezachrání, mám 2 Raptory v RAID-0 a pro Visty žádná sláva... Chce to ještě chvíli vydržet s XP.

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:26:32

Na Vistu to chce alespoň 2GB RAM
Teď si budu pořizovat nové PC a s ním Vista Home Premium 64bit.
Bude to C2D, 4GB RAM a Raptor, tak čekám, že poběží bez problému.
Kdybych ale nekupoval nový počítač, tak bych na Vistu určitě nepřecházel. XP jsou vpohodě.

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:25:55

Tommyk.81: Tak to je snad jasné, proč se tam dává... Je to marketingový tah, aby se prodával nový systém. Ikdyž na pomalých strojích (což je v současné době většina) je jako šnek... Na Visty je vhodné přejít s kvalitním a rychlým strojem. Je to přirozený vývoj.

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:24:32

Tak si to teda sám sestavím
http://www.alza.cz/asus-barebone-pundit3-p5g33-ig33-ich9-4xddr2-800-int-vga-pci-e-x16-sata-ii-usb2-0-fw-7-1-aud-glan-220w-matx-sc775-d82658.htm
Počítačová skříň - ASUS Barebone Pundit3-P5G33, iG33+ICH9, 4xDDR2 800, int. VGA+PCI-E x16, SATA II, USB2.0, FW, 7.1 aud, GLAN, 220W mATX, Sc775

Počítačová skříňASUS Barebone Pundit3-P5G33, iG33+ICH9, 4xDDR2 800, int. VGA+PCI-E x16, SATA II, USB2.0, FW, 7.1 aud, GLAN, 220W mATX, Sc775

Vaše cena včetně DPH: 4 758,81 Kč

Elegantní barebone systém se základní deskou určenou pro procesory Intel s paticí LGA 775. Deska je postavena na inovativní čipové sadě Intel iG33 a disponuje čtyřmi sloty pro paměti DDR2, které umožňují nainstalovat moduly o celkové kapacitě až 8 GB. Pro pevné disky je dostupný řadič s jedním kanálem Ultra ATA a čtyřmi porty Serial ATA rozhraní, celkem lze tedy připojit až šest zařízení. Možnost dalšího rozšíření zaručují dva klasické PCI sloty, jeden PCI Express x4 a jeden PCI Express x16 určený pro grafickou kartu. Všechny sloty jsou určeny pro karty v provedení low profile. Pro připojení k síti je dostupná gigabitová LAN karta. Dále je na desce integrována osmikanálová zvuková karta a grafická karta se sdílenou pamětí.

Skříň nabízí jednu pozici 5,25" pro optické mechaniky a dvě 3,5" interní pozice pro mechaniky nebo disky. Na předním panelu naleznete dva USB 2.0 porty, jeden FireWire port, rozhraní pro připojení mikrofonu a sluchátek a také čtečku paměťových karet 6 v 1. Zadní panel nabízí další šest USB portů, klasický VGA D-Sub konektor pro připojení monitoru, dále pak jeden paralelní a FireWire port. Skříň je vybavena napájecím zdrojem o výkonu 220 wattů.

Parametry a specifikace:

Čipset:
Intel iG33
Intel ICH9

Procesory:
Intel (Prescott,Smithfield,Cedarmill,Presler, Conroe,Kentsfield,Wolfdale,Yorkfield)
Patice LGA 775
FSB 533/800/1066/1333 MHz

Paměti:
4 sloty pro max. 8 GB
Podporuje 240 pinové moduly DDR2 800/533/667 MHz

Zvuková karta:
Integrovaná osmikanálová Azalia Realtek ALC883

Grafická karta:
Integrovaná Intel GMA 3100

Síťová karta:
Integrovaná 10/100/1000 Mbit/s

Rozšiřující pozice:
1 x 5,25"
2 x 3,5"

Řadiče:
1 x Ultra ATA 100 (max. 2 zařízení)
4 x Serial ATA 300 (max. 4 zařízení)

Rozšiřující sloty:
1 x PCI Express x16 (low profile)
1 x PCI Express x1 (low profile)
2 x PCI (low profile)

Přední panel:
2 x USB 2.0
1 x Mikrofon
1 x Sluchátka
1 x FireWire
1 x Čtečka karet 6 v 1

Zadní panel:
6 x USB 2.0
1 x Line-In/Line-Out(přední L/R)/Mic-in
2 x PS/2
1 x RJ-45
1 x D-Sub VGA
1 x Paralelní port
1 x FireWire
S/PDIF-out

Napájecí zdroj:
220 W PFC

Rozměry:
95 x 357 x 398 mm
!12!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:24:01

lukasek: jasný, já to vim, ale tak proč se k takovym pc dává vista? akorat zmrdovina.... můžeš si vybrat... přikoupit ramky a nebo koupit XP.... ale jednou stejně budeš muset přejít na visty... je to na pytel


ještě že já mam doma xp tak se nic nekupovalo !811!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:21:06

Tommyk.81: Vždyť říkám, Vistu pouze na rychlé stroje. C2D a 2GB je pouze dnešní průměr, na tom skvěle fičí Windows XP.

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:18:45

!499!!499! no já mám dvoujádrák a Vistu fakticky nechcu..jako stejně na ni ale přejit musí časem !486!až to někdo ocrackuje bo co s tim udělá !486! vista může být fajn..brzy...Podpora Xp končí pry za dva roky!851!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:18:40

už ten acer je blbost !585!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:18:34

bracha měl ma v komplu 2GB ram dual core procesor a vista v tom byla uplně na kokot ... strašně spomaleny všechno....

po tydnu tam šlo XP !465!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:17:02

Vista je vhodná pouze na kvalitní a rychlé moderní stroje. Instalovat Vistu na něco nižšího než C2Q,4GB RAM s rychlými disky (Raptory či SSD) je nesmysl. Na druhou stranu, Windows Vista je v současné době nejmodernější operační systém (navíc po vydání SP1 se systém o dost zrychlil), je to přirozený vývoj. Vzpomeňme si na doby, když vyšli XP.... Drtivá většina lidí nadávala, že jsou to omalovánky a raději zůstanou u W2000. A kdo z vás má teď XP? Situace se bude opakovat i s Vistou.

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:16:37

vistě nestačí ani jednogigovka, natož 512... s tou se ti nezapne ani do druhého dne. kromě toho, acer je vůbec na nic.... prostě absolutně špatná volba... no ale je to tvůj názor....

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:16:16

ooooh.. nevim jak budes s vistama fachat na ty 512.. to bude pomaly jako prase.. ja mam 512 tedka a chcipam obcas (i bez WV ) ...pak do toho cpat dalsi prachy na rozsireni pameti atd... neee diky ... :)

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:16:13

Vista je na nic pro ty, co jí nerozumí a nechtěj se ji učit. To stejný bylo i s XPéčkama, s 2000 a dokonce i s 98tkou. To vy už tady ale nepamatujete !511!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:16:10

!121!!121!!121!!121!!121!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:14:54

Windows Vista prodej PC zatím nezvyšuje

Záměrně máme v nadpisu slůvko „zatím“, protože co není, může být, i když se to očekávalo o něco dříve a z nedávného „dobře sestaveného holedbání se“ Microsoftu se může zdát, že Windows Vista jdou „na dračku“. Každopádně se nyní zdá, že po marketingovém „WOW“-tahu se zatím žádný výrazný nárůst v prodejnosti nových počítačů či obecně hardwaru nekoná. Výrobci, kteří něco takového očekávali, se na „boom“ přichystali vytvořením dostatečných zásob nových PC, se kterými teď neví, co dělat. Lidé si zkrátka nové počítače kupují, jak potřebují, nikoli podle toho, že je na něm nový operační systém s oslňujícím vzhledem (připomeňme, že nejlevnější Windows Vista Home Basic ani ten „oslňující vzhled“ alias Windows Aero nemá, vše jsou jen „hezčí“ omalovánky, avšak bez 3D efektů). Pokud někdo Windows Vista opravdu chce, koupí si je zvlášť. Naopak z vlastní zkušenosti kolem sebe vidím, že jsou mnozí uživatelé znepokojeni, že k počítači často dostanou Windows Vista a ne Windows XP, na které jsou zvyklí.

Nekoná se však ani znatelnější nákup pamětí, které je potřeba k většině stávajících počítačů přikoupit, aby se měly Windows Vista „oč opřít“. „Čekali jsme, že kolem dubna se prodej pamětí zvýší, nyní však vidíme, že se to nejspíše oddálí do druhé poloviny roku,“ zmínil se Hwang Chang-gyu ze Samsungu. „Nezpozorovali jsme na prodejnosti žádný výkyv, navíc problémy s kompatibilitou zaberou ještě alespoň šest měsíců,“ nechal se slyšet nejmenovaný „vyšší funkcionář“ z Asusteku. „Dělali jsme nedávno spoustu průzkumů mezi IT manažery a drtivá většina prohlásila, že nemají v dohledné době v plánu přechod na Windows Vista,“ tvrdí Bryan Ma z analytické společnosti IDC.


!811!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:14:03

vista je na kokot !663!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:12:47

taky mám vistu ae jako nic moc zatim mno!1366!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:10:05

Kdyby se dala koupit samostatně ta skříň a deska tak si to sestavím sám!
!1280!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:09:46

tohle se dá poskládat za desítku, kór s nejslabším dvoujádrovým procesorem !862! !735!!735!!735!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:09:22

a ještě takovej nesmysl si kupovat.kup si notes. ten procesor stejně nevyužiješ, visty s 512MB RAM pojedou jako zpomalený a celkově je to na kokot a drahý

JahodovaVila

JahodovaVila | 4. 02. 2008, 14:09:08 | více příspěvků | napsat uživateli

TENHLE CLOVEK ME NA lst FAKT UZ DOST SERE...spamem!465!

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:08:44

co maš proti Vistě? však je super!5! ono to je o zvyku .. však jak přišli XPčka na trh tak na je nikdo nechtěl a ted ej to to samé.

uživatel eliminován | 4. 02. 2008, 14:08:13

http://vista-internet.blogspot.com/
!27!

předchozí | 0 | 30 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

vistumámaprodukceacernabídkaslot512mbc2dnejmodervistycenastránkaveriton160gbverzepaměťsffsegmente6320acerupočítačacerpočítačsestavadvddphnovinka

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑