Diskuze a otázky - smrt ve Velké Pardubické

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 09:01:36 |

Na Taxisův příkop najížděl už posedmé. Nikdy s ním neměl problémy, ale tentokrát se mu stal osudným. Třináctiletý veterán Maskul před nejobávanější překážkou Velké pardubické zazmatkoval. Těsně před ní přibrzdil a skok nezvládl. A za jeho karambol zaplatil životem Cieszymir, který si při dopadu do příkopu zlomil nohu.

Momentálně všichni obviňují žokeje Mackula. Co si o tom myslíte vy?

reagovat

V diskuzi je 208 příspěvků a shlédlo ji 2804 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | 180 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 10:04:00

petulka.pohodarka: No tak to je opravdu kravina. A pokud se nepletu, neplatí se náhodou za utracení?

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 10:03:46

petulka.pohodarka: Mno řeknu ti,že já bych si to s tim psem HNED vyměnil. Celej den se jen povaluje,prohání kočky a ptáky,žere,zase leží,pak se pomuckuje s celou familií,když se griluje,tak si žere jak král, na cvičáku vojíždí feny, no luxus. Má dokonce zateplenou boudu v závětří.!906!

petulka.pohodarka

petulka.pohodarka | 18. 10. 2007, 10:02:21 | více příspěvků | napsat uživateli

x.Meggy: jj..a naprostá kra vina je že toho koně utratí !663! určitě si někdo koupí drahýho koně a pak když zjistí že na dostihy neni tak ho utratí...!663!

petulka.pohodarka

petulka.pohodarka | 18. 10. 2007, 10:01:33 | více příspěvků | napsat uživateli

Virus: hmm..tomu řikam fajn život - zahrada, pole, cvičák...to se od těch dostihů děsně liší !663! btw. si nikd yneslyšel o tom že by se pes zranil na cvičáku ? i to se totiž občas stane a taky se to za týrání nepovažuje.

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 10:01:30

petulka.pohodarka: já to beru i podle těch psů.. pokud si pořídím psa nějaký sport.. v průběhu zjistim,že ten pes se k tomu nemá tak nebudu ztrácet čas tim že to do něj budu drtit, když se mu nec hdce.. je lepší to drtit do jiného,který z toho má potěšení a chce to dělat.. obyčejná logika..
Obzvlášť u těch koní to pak stojí velké peníze..

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 10:01:29

Alangor: Tak to by mě zajímalo odkud ty informace máš.

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 10:01:16

UKU20: ze se ostruhy pouzivaj jen u vesternu

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 10:00:44

veverik_: no ozna ze je pouzivaj ale oficialne by meli byt zakazany alespon podle mych poslednich informaci

petulka.pohodarka

petulka.pohodarka | 18. 10. 2007, 10:00:11 | více příspěvků | napsat uživateli

x.Meggy: jj..souhlas..ten článek je slátanina někoho, kdo o tréninku koní neví nic.

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 10:00:01

alangor: jako cemu??!780!

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 09:59:43

petulka.pohodarka: Máme ho na zahradě. Má kotec v kotci boudu a celou zahradu. Může si srát i chcát kde si umane,žrádlo má neustále a jinak pro zpestření se s ním chodí na cvičák a na pole aby vybil baterky. Jediný co ho může srát,že prostě neni volnej,ale kdyby byl volnej,tak by byl mrtvej,protože by ho vodprásk první myslivec kerej by ho zmerčil,jak mu rdousí srny.

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 09:59:22

UKU20: to by ses divila !5!

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 09:59:12

wenotek: tačí mi první odstavec.. je to kravina.. pokud to koně nebaví a nemá na to,tak je pro ně téměř bezcený, prodají ho a seženou jiného.. nesouhlasim s tim že by ho nutili když na to neni.. byli by sami proti sobě..

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 09:59:07

Alangor: Ostruhy se používají i teď a mnohdy není ani jiná možnost

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 09:58:07

to bude salámu!408!!485!

wenotek

wenotek | 18. 10. 2007, 09:57:35 | více příspěvků | napsat uživateli

xmeggy: precti si prosim te ten clanek co jsem sem dal!933!

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 09:57:17

alangor: mimochodem ostruhy se pouzivaji u westernu..

petulka.pohodarka

petulka.pohodarka | 18. 10. 2007, 09:56:23 | více příspěvků | napsat uživateli

Virus: ty ho chudáčka nevenčíš ?

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 09:56:06

No tak VP taky zrovna nefandim,ale zase na druhou stranu si řikám,že je to sport jako každý jiný a že se to prostě stane. Nikdo tam nezabíjí koně úmyslně. A ty koně to opravdu baví, to si tady taky nikdo nevymýšlí.
Já závodila se psem na pbranářských závodech, kolikrát hloupí nezasvěcení lidé taky řekli,že tam ty psy týráme,ale není to pravda, i ti psi se na to těší a chtějí to dělat.. To samé j podle mě u koní.
Spíš by se měli zamyslet nad obtížností překážek,konkrétně taxis.. ale pokud to předělají ztratí to pro některé lidi svou prestiž,což je ale podle mě taky blbost..

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 09:56:02

alangor: ja ale netvrdim,ze koni je lip kdyz je zavrenej ve staji.Kazdy kun potrebuje dostatecny pohyb..Jak muzes prirovnavat dostihy k zavirani do staje?Ja proste jen rikam svuj nazor.Kone miluji pohyb,ale ten svuj,ktery si sami urci.To ze jsou trenovani na dostihy a litaji jak vitr je vec druha..

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 09:55:39

petulka.pohodarka: Mno jo,ale já ho aspoň nevedu k věcem u kterých mám obavy že si ublíží...

wenotek

wenotek | 18. 10. 2007, 09:54:37 | více příspěvků | napsat uživateli

HRA? ZÁBAVA?
Otázka zní: PRO KOHO?

Představte si, že chvilku potom co se narodíte, vás vezmou od rodičů a zapojí do každodenního koloběhu „tréninku“, který pro vás je často jen hodinami bolesti. Představte si, že je vám již o pár let víc a vás to nebaví, ale nesmíte přestat. Pokud se vám nechce pokračovat, přijdou krutější a tvrdší tréninky, častější rány a jestliže ani to nepomůže, nejspíš pro vás život skončil, pokud si vás zcela náhodou někdo nezakoupí pro lehčí zábavu bez velkých výkonů. Asi nejste touto představou života zakončeného často na jatkách nadšeni. Jsou zde však mezi námi tací, jejichž Dost! nikdo nebere na vědomí. Jsou zde tvorové, pro něž je toto každodenní realita bez možnosti úniku.
Dostihový sport se stal jednou z nejhorších forem vykořisťování zvířat. Využívání zvířat ve sportu má v dnešní době mnoho zastánců. Na člověka pěstující dostihový sport se často pohlíží jako na milovníka zvířat. Bookmakeři bohatnou z příjmů sázek na zápasech a dostizích. Ve sportu jsou koně zneužíváni především pro dostihy, parkur a klusácké závody. V některých zemích jsou zápasy a sporty se zvířaty považovány za kulturní tradici.
Používání koní ve sportu je spojeno s nucením zvířat k nepřirozeným úkonům, často přesahujícím jejich vrozené schopnosti. Kůň je tvor, který odpradávna žil v rovinatých krajinách, kde neměl žádné těžší překážky. Skákat samozřejmě umí, ale v přírodě by se této činnosti věnoval pouze v minimální míře. Kůň tedy není klasickým "skokanem" jako například puma nebo jaguár. Stačí si jen porovnat tělesné proporce koně a jaguára. Je to především rozdílná délka těla, pružnost páteře, ale i rozdílná délka a síla končetin, která pro koně znamená vyšší pravděpodobnost zranění, zvlášť při dopadu z výšky.
Stále vyšších výkonů zvířat je dosahováno nejen náročným tréninkem, ale někdy i jinými nepřirozenými metodami, jako jsou doping nebo nepřiměřené fyzické podněty. Jako pobídka k vyvinutí vyšší rychlosti není výjimečné bití a kopání koní do slabin. K vyšším skokům bývají zvířata cvičena tak, že při přeskakování překážky jim je záměrně způsobována bolet, což je nutí při dalším skoku skákat výše. Provádějí se i chirurgické zákroky, jejichž cílem je znecitlivění choulostivých nebo extrémně namáhaných částí těla, zejména kloubů. Při namáhavém intenzivním tréninku se však po určité době klouby v důsledku nepřirozených pohybů opotřebovávají a kůň se stává pro vrcholový sport nepoužitelným.
Majitelé stájí, plemenáři a příznivci dostihového sportu obhajují nezbytnost provozování dostihů argumentací, že koně byli pro vrcholový sport vyšlechtěni. Uvědomme si však, že stejně jako by nám připadaly obludné zásahy do přirozeného výběru partnerů u lidí, je zrůdné a nezodpovědné i genetické šlechtění koní.
Život dostihových koní je naplněn tréninkem a závody, při kterých zvířata často trpí stresem. Zvláště prestižnější dostihy jsou v první řadě velkým byznysem, což se negativně projevuje i v chování jezdců. Na životy koní tak padá stín permanentního rizika smrti na dostihové dráze nebo utracení v důsledku zranění či úplného vyčerpání.

Velká Pardubická existuje od roku 1874, kdy vznikla jako prestižní důstojnický dostih. Proto byla dráha již od počátku extrémně náročná a o život na ní dosud přišlo více než 50 koní. Toto číslo ovšem nezahrnuje koně zabité při trénincích, kvalifikačních závodech nebo zvířata utracená později kvůli následkům absolvovaného závodu. Nejatraktivnějším dostihem Velké Pardubické je hlavní dostih Steeplechase - Cross Country, s nejtěžší překážkou Taxisovým příkopem. Dráha měří 6.900 metrů, koně běží střídavě po trávě, písku a oranici. Na dráze je připraveno 30 překážek. Samotný Taxisův příkop je nejvražednější - dosud na něj doplatilo životem 23 koní, mnoho dalších přežilo těžké a bolestivé pády jen s velkými potížemi. Taxis je tvořen živým plotem vysokým 140 cm, za kterým následuje zákeřná 5m dlouhá a 1metr hluboká propast. Na přeskočení Taxisu potřebuje kůň více jak 8 metrů dlouhý skok. Záludnost této a podobných překážek spočívá především v tom, že kůň před skokem neví, že ho za plotem čeká ještě příkop, a to je také důvod častých pádů a zranění. K nebezpečnosti této překážky přispívá také to, že se před hlavním závodem nesmí trénovat. Proti Taxisově příkopu se zvedla vlna odporu hned po prvním ročníku Velké Pardubické. Egon Thurn - Taxis tehdy skok obhajoval slovy: "Jasnosti, vy ani já tuto překážku překonávat nebudete, a proto není důvodu, proč bychom ji měli vyřaditi a někomu ji ulehčovali." Krutost Velké Pardubické však zdaleka nespočívá jen v Taxisu. Většina zabitých koní totiž umírá na jiných překážkách nebo je uštvána během závodu.
Velké množství lidí často namítne, že zranit se přeci může i jezdec a že je zde spousta jiných nebezpečných sportů, u kterých dochází k často vážným zraněním, např. závody formule, apod. A však je nutné si uvědomit, že člověk si toto často vybere sám. To on chce podnikat tyto hry. Zvíře žádnou volbu nemá. Nikdo se ho neptá. Jeho nespolupráce je považována za důsledek špatné výchovy.

petulka.pohodarka

petulka.pohodarka | 18. 10. 2007, 09:54:26 | více příspěvků | napsat uživateli

Hele a ten pes si podle tebe vybral ? tak s timhle trotlem strávim celej život...když už sme tak u toho vybírání..taky si ho donutil s tebou žít a vůbec tě netrápilo že on to tak třeba nechce

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 09:53:41

Viruskiller: Divil by ses jak jsou koně inteligentní, kolikrát víc než člověk

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 09:53:25

petulka.pohodarka: Psa a měl jsem přečka. Proč.

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 09:53:20

taky sem jezdila na koni co dřív běhal závody.....byla to děsně milá kobylka.....a kupodivu taky hodně klidná,ne že by byla stará ale rpsotě to měla v povaze takej mazel to byl....a je pravda že to už měla to závodění prsotě v krvi, viděla větší prostranství a už sem ji musela dost držet !1387! Z běhu si myslim,že měla opravdovou radost!1300!

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 09:53:15

UKU20: to se trochu pletes ten kun ma rychlost a byh v krvi a pokud by byl jen zavrenej ve staji nebo v malym vybehu tak by to pro nej taky nebylo vubec dobry stejne jako kdyz si nekdo koupy vlcaka do panelaku to ze to chovatele vyuzily k zavodum je jejich vec. A myslim ze od ty doby co zakazaly ostruhy tak toho kone pokud bezet nechce takk ho proste nedonutis dyt kolikrat se stane ze kun tesne pred prekazkou zastavi a nic s nim nehne !5!

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 09:52:55

Viruskiller: No tak s tím souhlasím

petulka.pohodarka

petulka.pohodarka | 18. 10. 2007, 09:52:55 | více příspěvků | napsat uživateli

Virus: máš doma nějaké zvíře ?

uživatel eliminován | 18. 10. 2007, 09:52:18

vikirinka: Mno jo,ale můj problém spočívá v tom,že si myslim,že ty koně si to nevybrali. Nemaj dostatečnou inteligenci na to aby si řekli: Tyvole do toho nejdu,páč loni si tam kámoš zlámal hnáty.

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | 180 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

příkopvelkáživotproblémkarambolpřekážkamackulataxisůvmaskulzazmatkovalžokejtěsnaskoksmrtcieszymirveterándopad

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑