Diskuze a otázky - Smí se kritizovat náboženství?

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 28. 03. 2008, 23:51:47 |

Jeden holanský poslanec a politik natočil kritický film o islámu. Nemusí s ním každý souhlasit, ale v Evropě jsme byli zvyklí tolerovat každý názor, včetně kritiky náboženství. Do křesťanství si vandroval kdekdo.
Nyní nastává nová situace. Lidi, kteří si dovolí kritizovat islám isolujeme, distancujeme se od nich a bojíme se odplaty. Hledáme stále chybu na naší straně, že jsme je urazili, že jsme si "dvojčata" sami zbourali, jako pojistný podvod (jakoby Usáma se k tomu nepřihlásil). I papež se jim omluvil, zacitaci textu byzanského císaře. Omluvil se Husovi, protestantům, čarodějnicím? Ne, ale Usámovi jo.
Kam až to dojde? Omluvíme se jim za křížové výpravy nebo za Taliban? Kdy už skončí naše sebemrskačství?

reagovat

V diskuzi je 36 příspěvků a shlédlo ji 976 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 27. 06. 2008, 12:05:28

V.e.v.a: mno tak až tak bych to neformuloval spíš bych řekl, že ta věc ve kterou věří má prakticky neomezené možnosti ( a nezaleží na tom vco věří jestli v boha, peníze, lesní duchy atd. )

uživatel eliminován | 27. 06. 2008, 12:03:51

> V.e.v.a
ale pořád je tu ,,bůh'' a ,,ďábel'':-DKdo vede?

uživatel eliminován | 27. 06. 2008, 12:03:04

Alangor: ale vždycky v co lidéé věří si myslíí zeh je to ochráání nebo já nwm co...

koutpe

koutpe | 27. 06. 2008, 12:02:24 | více příspěvků | napsat uživateli

svoboda názoru už neni komunizmus ale zrovna islám bych nesoudil aby zase nebyli atentáty

uživatel eliminován | 27. 06. 2008, 12:01:59

tak náboženství nemusí přesně znamenat že věříš v boha jde jen o to že věříš je jedno v co a jak moc

uživatel eliminován | 27. 06. 2008, 12:01:20

Ti co věříí můůzhou mi prosím vás vysvětlit proč se to na světě děje a nevysvětluj te to tíím zhe bůůh ty hodné chce do nebííčka jo?:-D

uživatel eliminován | 27. 06. 2008, 11:59:50

lukas_ek: přesně tag..... jako kazhdý věří v něco inéého ale radši budu věřit na nadpřirozené bytosti nezh na "boha"!1345!

uživatel eliminován | 27. 06. 2008, 11:58:04

Alangor: já věřím ale v sebe

uživatel eliminován | 27. 06. 2008, 11:57:48

V.e.v.a: Asi tak... "Bůh", který dopustí mučení a vraždění NEVINNÝCH lidí... pokud takového "Boha" chce někdo uctívat, prosím. Lidi jsou naivní.

uživatel eliminován | 27. 06. 2008, 11:56:34

Duckerr: náboženství ne ( lidi potřebujou věřit ) ale církev

uživatel eliminován | 27. 06. 2008, 11:54:31

kdyby přináás stál "Bůh" myslím zhe by se ani Hitler nenarodil

uživatel eliminován | 27. 06. 2008, 11:52:13

krestanstvi je blbost!!!!!!!! god is dead

uživatel eliminován | 29. 03. 2008, 20:40:46

ReTRe s tím krestanstvím s tebou souhlasím.

uživatel eliminován | 29. 03. 2008, 17:23:55

Nabozenstvi vzdycky bude jeden z nejvetsich problemu lidstva !508!

uživatel eliminován | 29. 03. 2008, 17:12:29

hlouposti se kritizovat musí, jinak nevím proč je všude kritizován jen islám a křesťanství je naopak vychvalováno, vždyť je to úplně stejná sebranka, už jen v bibli je taky tolik zla a potlačování práv k okolí...

uživatel eliminován | 29. 03. 2008, 09:37:45

e.vick.a když my jim sereme na Alláha, tak proč by nám oni nesrali na svobodu slova?
respekt nevidím ani na jedné straně (i kdyz my si o něm tak rádi něco nalháváme)

uživatel eliminován | 29. 03. 2008, 09:22:07

seeashepherd: Já s Tebou souhlasím. Nejsem nijak nábožensky založená, tak mi tohle nevadí. Byl to příklad. Ale muslimové nás chtějí trestat nějakými atentáty za kresbu v nivinách, nebo film. Měli jsme tu svobodu slova a najednou se musíme bát vyjádřit názor. Chápu, že budou postihovat podobné obrázky ve svých novinách, ale do našich jim nic není. Díky těmto obavám a dále politické korektnosti svoboda slova mizí. Nežíkám že lze tolerovat paušální urážky, ale nesouhlasím, že se nesmí použít slov černoch nebo cikán (Ale afroameričan a Rom)

uživatel eliminován | 29. 03. 2008, 09:21:45

achjo.. ja rikam porad ze cela cirkev a islam a tohlecto je verbeš neco jinyho je vira a neco jnyho cirkev...cirkev jsou proste hovada a blázni ale kdyz nekdo veri v boha tak mi to neva sice jsem neodpovedel na otazku......ale jinj nazor na to nemam bibli sem necet takze nemuzu vic posuzovat! cuz!1029!

Streetboi

Streetboi | 29. 03. 2008, 09:14:38 | více příspěvků | napsat uživateli

jo jo, lidi jsou pořád hloupější a hloupější ... civilizae pujde do prdele,jelikož se serem do zadků slabším a sedáme si z nich na prdel

uživatel eliminován | 29. 03. 2008, 09:10:45

e.vick.a budmě rádi, ze papežové jsou v poslední době diplomati a nesnaží se za kazdou cenu hlásat tu svoji "boží pravdu".
i oni se stali diplomatama teprve poté, co krestani dostali párkrát pořádně přes držku.
jinak by to byli uplně stejně militantní zmrdi, jako někteří muslimové

uživatel eliminován | 29. 03. 2008, 09:07:18

včera jsem se díval na film Kurz sebeovládání. byla v něm pěkná scéna, jak si hlavní hrdina šel vyřídit účty z dětství s klukem, kterej ho tenkrát šikanoval. ten kluk mezitim zacal žít v klastere jako Buddhista. a hlavní hrdina se ho pokoušel vyprovokovat, tak slovně urážel nejprve Buddhu a potom i jeho sestru .... a až potom se porvali a hlavní hrdina tomu Buddhistovi prehodil pres hlavu ten jeho hábit a začal ho tahat za trenýrky a posmívat se mu, jako to v dětství dělal on jemu.

asi fakt ne každé náboženství musí při poplivání jeho symbolů reagovat krvelačně.
(ale reakce křestanů má stejně mnohem blíž k tomu, jak by reagoval muslim, nez jak by reagoval buddhista)

uživatel eliminován | 29. 03. 2008, 08:58:38

Ve středověku církev nesla prapor boje s nevěřícími. Dnes je jiná doba a křesŤané praktikují náboženslou toleranci. Ne tak islám. Úkolem papeže není být diplomatem, omlovat se jim a lézt jim do řiti. Jeho úkolem je hlásat boží pravdu. Omlivit by se měl spíš protestantským církvím a snažit se o sjednocení všeho křesťanstva.

uživatel eliminován | 29. 03. 2008, 02:13:31

tak jo, v roce 99'. ale jinak obecně souhlas, máme nad nimi navrch a ten stav by se měl udržet.

uživatel eliminován | 29. 03. 2008, 02:08:37

Husovi se omluvil, afaik ještě jan pavel II., ale nechcu kecat

uživatel eliminován | 29. 03. 2008, 02:07:04

vaše starosti a Rosenbergovo péro

uživatel eliminován | 29. 03. 2008, 01:22:07

FITNA s cs titulky http://pravdaoislamu.cz/index.php/2008/03/28/fitna-s-ceskymi-titulky/

uživatel eliminován | 29. 03. 2008, 00:55:36

Martin Hrdlička: Obecný řeči. Jsi poměrně militantní křesťan. Tak se vyjádři k islámu, náboženství jinověrců. Jsou pro Tebe větší nepřátelé ateisti, nebo muslimové? odpověz bez vykrucování.

uživatel eliminován | 29. 03. 2008, 00:47:42

Brno trochu jinak! Reportáž z města Brna a sranda! www.stream.cz/profil/andreasbrim

uživatel eliminován | 29. 03. 2008, 00:46:34

Martin_Hrdlicka a jak teda islám hodnotíš ty?
a muslimy?
a jakej k nim mas vztah?

uživatel eliminován | 29. 03. 2008, 00:43:27

Problém vidím mimo jiné v tom, že lidé se náboženství odcizili, nechtějí s ním mít nic společného. Je to pro ně cizí svět, ve kterém se neumějí pohybovat. A pak když přijde na řadu o něčem takovém diskutovat, vést rozhovor, přemýšlet, jednat na téhle rovině, tak jsou lidé mimo, nerozumí tomu. Nevyznají se v tom, takže ani nemohou vidět objektivní rozdíly v jednotlivých náboženstvích nebo jejich dílčích směrech. Nevidí důležité rozdíly ve zbožnosti lidí různých náboženství a neví, jak mají jednat, co dělat. Když tomu nerozumí a přece se o tom chtějí s někým bavit, vidí to všechno jen povrchně - to mi přijde jako největší problém současné evropské populace na půdě náboženství.
Jsou to ode mě možná trochu drsná slova, ale mám za to, že to docela dobře vystihují.

předchozí | 0 | 30 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

náboženstvíislámchybaposlanecpapežusámasituacepodvodholanskýevropěnázorkřesťanstvídvojčeodplatačlověkpolitikstranafilm

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑