Diskuze a otázky - Rozumná kritika křesťanství

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 2. 03. 2008, 19:48:58 |

Drazí přátelé náboženského humoru, opět vás po krátké době oslovuji diskusí na téma křesťanství. Na jeho adresu se zde kupí halda špíny. Dosvědčuje to mimo jiné fakt, že když jsem vytvořil diskusi, která měla hájit církev, nenašel se ani jediný, kdo by toho byl schopen, ani jeden!
Tentokrát se ptám: jste vy OSOBNĚ schopni říct něco o křesťanství objektivně? Objektivně totiž může mluvit jen ten, kdo křesťanství a křesťany zná, kdo čte Bibli, kdo chodí na bohoslužby a zůčastňuje se života nějakého křesťanského sboru. Jen ten ví, jak to tam doopravdy chodí. A kdo tohle nedělá, ten jenom naprázdno mele hubou a neví, o čem mluví. Mluví pomateně, plete si křesťanství s charitou nebo s inkvizicí, trpí základními předsudky rozšířenými prakticky v celé společnosti. A tedy znovu se ptám: JSTE VY OSOBNĚ SCHOPNI O KŘESŤANSTVÍ ŘÍCI COKOLI OBJEKTIVNÍHO?
Vážně se těším na vaše příspěvky, tak mě nezklamte. !5!

reagovat

Jak dobře se vyznáte v křesťanství?

V anketě hlasovalo celkem 32 uživatelů

V diskuzi je 401 příspěvků a shlédlo ji 2295 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 300 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 12. 02. 2009, 19:13:26

http://video.google.com/videoplay?docid=2184454767580799888

uživatel eliminován | 9. 11. 2008, 12:39:59

Jestliže člověk silně věří v boha a dodržuje desatero přikázání... Tak je to dobrý člověk... To vidím u křestanství jako plus, že člověka vede k dobrému ... Nebo se mylím?

uživatel eliminován | 9. 11. 2008, 12:37:10

Křesťanství je monoteistické náboženství, vyznávající Ježíše Krista (spasitele) a očekávají jeho příchod...Vyznávají Boha stvořitele, očekávají jeho poslední soud a tak podobně..... objektivní,ne? S logikou ale tohle tvrzení a jeho podstatou bohužel nemá pranic společného. Existují nějaké podložené důkazy (kromě bible) že Ježíš existoval? Řekla bych že ne... Lidé věří,že žil, že se zrodil zázrakem a nepohlavně (další,nelogický plk) a že je syn boha... blablabla.. Bůh... Kdo je kurva BŮH? Nadpřirozená, neviditelná, úžasná, dokonalá, vševědoucí bytost, která nám odpovídá na veškeré otázky, které si neumíme vysvětlit a ktrá má právo nám kecat do života, říkat co nemáme dělat a když to náhodou uděláme, dostaneme se do hrozivého, žhavého místa,v jádru Země,neboli do peklíčka...a tam zůstaneme na věky věků, budem se tam trápit atd...(?) mno LOL..... Někdy mě je až hanba, že někteří lidé, ač už se ve školách učili o Darwinové teorii, stále věří na pohádky a ...což je horší - řídí jimi svůj život

Zwire

Zwire | 10. 08. 2008, 11:29:07 | více příspěvků | napsat uživateli

> Lenishka.
je to ukazování cesty. přikazovaní jak máš žít.

Zwire

Zwire | 10. 08. 2008, 11:24:13 | více příspěvků | napsat uživateli

jde to shrnout takto: Káže vodu, pije víno.

pardal-leopard

pardal-leopard | 10. 08. 2008, 11:22:41 | více příspěvků | napsat uživateli

Lenishka - co je tak nepochopitelného na příkazu Nečiň druhému, co nechceš aby bylo činěno tobě ... nebo : chovej se tak , jak chceš aby se chovali jiní ?

pardal-leopard

pardal-leopard | 10. 08. 2008, 11:13:13 | více příspěvků | napsat uživateli

Arcana - jo jistě, byly zákony, ale v té Mezopotamii. Izraelité, když uprchli z Egypta si museli vytvořit své vlastní, avůj vnitřní řád izraelitů. Jistěže to byla kopie těch stávajících, až na ten první.

uživatel eliminován | 6. 08. 2008, 11:49:28

křesťanství ti jenom říká,co smíš a nesmíš dělat a tomuhle vy říkáte život?pěkně omezovanej život plnej lží podle mě tak akorát !529!

uživatel eliminován | 14. 07. 2008, 11:58:53

!1217!!1281!

uživatel eliminován | 20. 05. 2008, 19:02:10

!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!

Jelikož volného času nemám mnoho a rád bych ho využil jiným způsobem než diskutováním tady na libimseti, rozhodnul jsem se, že už do diskusí nebudu přispívat. Ještě nějakou dobu budu k zastižení přes svůj profil, ale i ten nejspíše časem zmizí. Děkuji všem zúčastněným, kteří do diskuse přinesli něco konstruktivního nebo věcného. Kéž vám Kristus požehná a otevře vám oči, abyste spatřili jeho slávu. Amen.

!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!!1329!

pardal-leopard

pardal-leopard | 11. 05. 2008, 20:40:21 | více příspěvků | napsat uživateli

Hrdlicka - ten tvuj Zakon me neusvedcuje vubec z niceho.

pardal-leopard

pardal-leopard | 8. 05. 2008, 12:27:43 | více příspěvků | napsat uživateli

Hrdlička - a kde máš jistotu, že to jsou příkazy boží a ne třeba čertovi? Z hořícího keře se ozvalo Jsem, kterýž jsem. ... A to muže být cokoli !27!

pardal-leopard

pardal-leopard | 8. 05. 2008, 12:22:37 | více příspěvků | napsat uživateli

Hrdlička - všechno je to habaďůra ... k hostum se všichni chovaj dobře, ale vem si jen ten příklad, kdy Izraelci přišli do nějakého města, a ti obyvatelé také chtěli uctívat Jahveho, přijali obřízku a třetí den, kdy bolesti jsou největší a byli tím paralizovaní, tak je všechny Izraelci pobili - příklad zacházení s Nežidy ať už jsou přátelští, či nepřátelští. A příslib Hospodina je jasný - Dám vám Zemi a rozmnožím símě vaše ... nadcizmus je jen judaismus naruby.

m1c4a1

m1c4a1 | 4. 05. 2008, 18:38:30 | více příspěvků | napsat uživateli

Jsem pokřtěnej, byl jsem na 1. svatým příjímání, chodil jsem pravidelně do kostela, Bibli jsem přečetl, ale za křesťana se nepovažuju. Proč? Protože jsem to dělal kvůli (pra)rodičům, mě to nijak nebavilo. Tak jsem s tím přestal a časem, jak jsem začal nabírat vlastní rozum, jsem na to měl svůj názor.
Neodsuzuji křesťanství celkově, má jistě spoustu ušlechtilých myšlenek a názorů, ale věřit na Boha a na všechno z Bible (všímejte si, že dříve se vyžadovalo doslovné dodržování toho, co tam bylo, dnes to tíhne spíš k tomu, že jsou v Bibli nějaké metafory - jakto? Nedokonalost náboženství?), to nebudu.
Obecně se náboženství snaží vysvětlit jevy, které nemají rozumné vysvětlení. Jenže ukázalo se, že věda spousty "zázraků" dokázala vysvětlit, nabořila tak dogmata víry... Jsem zastáncem toho, že vše jde vysvětlit logicky, jen pro spoustu věcí nemáme znalosti, abychom tak mohli učinit.

uživatel eliminován | 4. 05. 2008, 18:38:08

jamesinflames: Kdyby věřících v ČR přibylo, nestěžoval bych si. O kasu nejde, snad jen o ten "poklad v nebi", věčnou kasu, kam si člověk ukládá dobrými skutky a modlitbami.

uživatel eliminován | 4. 05. 2008, 18:36:40

Mirecek42: Opravdu netuším, proč nebo proti komu se tu tak ostře ohrazuješ. Nikdo ti nic nenutí. A popravdě nevím, jestli bys uspěl s tvrzením, že zrovna kvůli náboženství zemřelo nejvíc lidí. Zdá se mi to takové dost jednoduché.

uživatel eliminován | 4. 05. 2008, 18:34:07

pardal-leopard: Význam židovského zákona (tedy Starého Zákona, především tzv. Tóry) není v tom, že by tehdy bylo potřeba mít nějaké zákony pro život tehdejší společnosti. Byli to především příkazy Boží, které člověka připravovali k bohoslužbě. Napovídají to různé řády o očišťování, o čistých a nečistých pokrmech a tak dál. A význam toho zákona z hlediska novozákonního je ještě trochu jinak nahlížený, totiž: jde o to, že Zákon člověka usvědčuje z jeho hříšnosti.

uživatel eliminován | 4. 05. 2008, 18:32:46

dobrej pokus :D jak prinutit ty hloupejsi aby to sli zkusit,,, ze by nedostatek vericich co davaji do kasicky ????

uživatel eliminován | 4. 05. 2008, 18:31:09

pardal-leopard: Tvůj výklad desatera je značně pochybný. To "Nezabiješ." se vztahuje na všechny lidi bez jakýchkoli výjimek. Kdybys chtěl obhájit svůj názor, jak bys pak vysvětlil všechny ty zmínky o tom, že se mají Izraelci dobře chovat ke všem hostům ve své zemi?

uživatel eliminován | 4. 05. 2008, 18:28:07

Slayter: Ano, fanatismus je cesta špatná. Ovšem nevidím pravověrné křesťanství jako něco fanatického. Křesťan by sám od sebe neměl jednat v žádném případě "fanaticky". Třeba z Bible ovšem víme o událostech, které se nám zdají kruté a násilné a které přikázal sám Bůh. Byl to jeho trest za absolutní neposlušnost. Třeba když mocnými zázraky vyvedl Izraele z Egypta a oni pak sloužili zlaté modle v podobě telete, namísto aby sloužili Bohu, který je zachránil. Tehdy Bůh přikázal, aby bylo zabito veliké množství lidí z Izraele. Někomu to přijde kruté, ba dokonce fanatické. Ale rozhodne-li o tom vládce vesmíru, kdo mu asi může říct: "Tohle jsi nevymyslel dobře, udělej to jinak," nebo: "Já bych to udělal líp." Je psáno: "Kdo poznal mysl Hospodinovu a kdo se stal jeho rádcem?" (Římanům 11,34)

uživatel eliminován | 4. 05. 2008, 18:22:58

ajembest.: O Zeitgeistu jsem už tady na libimseti vedl zdlouhavou diskusi s jedním klukem, od kterého jsem se o tom poprvé dozvěděl. Ve stručnosti bych řekl, že to, co se v Zeitgeistu kritizuje, není pravověrné křesťanství, ale jeho pokroucená napodobenina. Zeitgeist lze zčásti chápat díky učení zvanému "preparatio evangelica" a díky tomu, že člověk ví o podobném jazyku většiny náboženství. Také je potřeba říct, že Zeitgeist všechno tohleto zamlčuje. Proč?

uživatel eliminován | 4. 05. 2008, 18:19:47

rewolf: Víra sice stojí především na té víře, na důvěře v něco transcendentního, tajemného. Ovšem dá se rozumem zkoumat. Vždyť o tom je celá theologie. A i v samotném Písmu se často píše o tom, že člověk má nad ní přemýšlet, rozjímat, hloubat, snažit se jí porozumět. K úplnému porozumění je potřebná jistá "zvláštní moudrost" od Boha, ale je to pořád moudrost.

uživatel eliminován | 4. 05. 2008, 18:17:13

Jurinac: JE PSÁNO: ...co jste šeptem mluvili v tajných úkrytech, bude se hlásat ze střech. (Lukáš 12,3)

uživatel eliminován | 4. 05. 2008, 18:14:53

Rozumna kritika krestanstvi??? neni to nesmysl? Jak chcete pouzivat rozum na neco, co pracuje pouze s virou a je v rozporu s rozumem?

uživatel eliminován | 4. 05. 2008, 18:14:38

pardal-leopard: V historii se tohle opakovalo, minimálně tehdy, když se malá skupina křesťanů stavěla proti otrokářské politice západoevropských států (mylsím, že v GBR).

uživatel eliminován | 4. 05. 2008, 18:12:00

Drajazoom: Jsem příliš ortodoxní, to asi jo. Ovšem dneska stačí nebýt příliš liberální a hnedka člověka označkujou jako ortodoxního. Prostě se taková ta pořádná ortodoxie už z velké části vytratila, a tak ti, co jsou ortodoxní, vyčnívají. Škoda.

vlk-honzi

vlk-honzi | 29. 04. 2008, 14:29:06 | více příspěvků | napsat uživateli

arcana: souhlas

Arcana

Arcana | 29. 04. 2008, 11:13:57 | více příspěvků | napsat uživateli

vlk-honzi - 29.04.08 07:41
"že jsou to nějaká pravidla s kterými jsme se vnitřně sžili (doufám) " - taky souhlasím. Já se jen ohrazovala proti tomu, když by někdo říkal, že "před Desaterem" nebylo nic, žádné zákony, vzduchoprázdno. Protože ono někteří (hlavně věřící) třeba tvrdí, že až Desaterem se člověk tak nějak polidštil. Že předtím bylo všechno špatně a zvrácené a pohansky nečisté. Což samozřejmě není pravda. Když jsi napsal, že "jsme se sžili", tak to je přesně tak - člověk se se svými zákony sžil už daleko před nějakým náboženstvím a i bez svatých knih "věděl", co ano a co už ne. Resp. co si může dovolit a za co už může přijít trest. A ví to i každý jiný tvor na zemi. I bez napsaných (a náboženských) zákonů mají svá pravidla, kterými se řídí. Ale která samozřejmě i porušují :-). A my jsme jen jedni z nich :-).

uživatel eliminován | 29. 04. 2008, 08:15:27

náboženství je hnus.Kvůli náboženství umřelo nejvíc lidí.At si každej věří v co chce,ale nemá to nikomu vnucovat a už vůbec ne násilim

Francis_Begby

Francis_Begby | 29. 04. 2008, 07:47:30 | více příspěvků | napsat uživateli

kdo mi prodán odpustek ? !1!!797!!797!!797!!797!!797!!797!!797!!797!!797!

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 300 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

křesťanstvídiskuzecírkevbohoslužbabibledobaživotpřítelkritikahaldaadresakřesťanzůčastňuješpínatémahumor

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑