Diskuze a otázky - prezdinet
úvodní strana | aktualizovat | dolů
V diskuzi je 83 příspěvků a shlédlo ji 1281 uživatelů .
předchozí | 0 | 30 | 60 | další
uživatel eliminován | 16. 09. 2012, 20:04:43
mar.io : ano, Tatra, na jakym miste se nachazi Skoda, netusim. Nevim, neduvera bankovnich domu v auta? Neznam takovy detaily. Vim ale, ze to byly top auta svetovy kvality, vyrobeny Cechy. Vzestup japonskejch motorek je postavenej na ceskejch patentech ... Jinak ve Skodovce bych po 89 bych vuubec analogii nehledal, bylo nutny privest zahranicniho partnera, kdyz se tady zaspalo 40 let vyvoje, byly potreba technologie. Zajed si se nekdy podivat do Koprivnice do muzea Tatry .... uuuuzasny koncepty, vsechnu rudy zakazali. Takze to bohuzel nebyla otazka potencionalu ceskejch inzenyru ... a kdy se bavime o ty zanedbanosti v souvislosti s autama, tak semka se nic nepresunulo, Rakusaci v zivote zadny auto nepostavili :))
Signor.Thomasino | 16. 09. 2012, 19:18:08 | více příspěvků | napsat uživateli
Taky přihodím jedno jméno. Sodomka Vysoké Mýto.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Sodomka
Nepřímým pokračovatelem je dnešní Iveco Irisbus/Karosa.
mar.io | 16. 09. 2012, 18:46:00 | více příspěvků | napsat uživateli
> klit.0ris
ta treti nejstarsi automobilova znacka je Tatra? A jak je na tom tedy skodovka?
automobilovy prumysl se diky valce vyvynul, ale kdyby na tom L&K byli tak dobre, tak se zrejme nedostanou do insolvenece - nekdo by je prece zauveroval, jako jasnou investici. To kdyz se proda cela znacka, je ta horsi varianta. Vzdyt to muzeme analogicky videt na samotne skodovce po 89. Diky bohu, ze si to nemci "koupili zpet."
kdyz jsem nas nazval zanedbanym regionem, vztahovalo se to k vlivu prichazejicich z Vidne. A to asi z podobneho duvodu, jako se dnes presouva vyroba na vychod - optimalizace. A argumentoval jsem tak tim, proc si > Signor.Thomasino mohl dovolit rict "Prostě za starýho Rakouska bylo dobře." Do zbytku R-U se opirat nebudu, zemljanky jedna za druhou.
Spis mi slo o nejake to vyusteni toho ceskeho obrozeni, jakym zpusobem a merou se to promitlo v ceskem prumyslu. Proste ukazat mi, ze se mylim a ze tehdejsi cesi v sobe meli dostatecny potencial
.
uživatel eliminován | 16. 09. 2012, 17:52:10
mar.io : nebo spis moc nechapu, co tim chces rict, pokud my jsme byli zanedbanej region, co potom zbytek RU na vychod, kde se jen ohaneli vidlema?
uživatel eliminován | 16. 09. 2012, 17:40:29
mar.io : ne, to si pletes s Tatrou a ve 30. letech uz to davno nebyly kocary s riditkama a po svete jezdili miliony aut, to s plenkama bych netvrdil ... nevim, jak ho chces vyvratit, vzdyt je to z principu blbost ...
mar.io | 16. 09. 2012, 17:16:32 | více příspěvků | napsat uživateli
> klit.0ris: "L&K patrila mezi X top automobilek" - pokud se nemylim, mela by znacka skoda byt 3.nejstarsi (ford, daimler, skoda - kde bych asi tipoval tu znamku L&K).
To zni taky hezky! Ale fakt je ten, automobilovy prumysl byl v plenkach. Ze se pomalu neda mluvit o samotnem odvetvi. Ale okrajove zabave. Coz jen potvrzuje tu mou domenku, proc L&K nedostaly uver. Nikdo tomu proste neveril. Navic, v te dobe byly efektivnejsi elektromobily - cti zabavnejsi. Spalovaci motory ten souboj vyhraly jen diky valce.
Ja nevim, jak moc nevyrazna tovarna to pred prichodem Skody byla, v okolnim kontextu. Ale podle zarazeni, kdy byla doba hladova po strojirenstvi, by se ten vliv take nemusel bagatelizovat. Kurzotvorne by bylo rict, proc ji Valstejn prepustil. MOzna to byla nedostatecna kredibilita, nebo to byla moralni, ci pozdeji faktickou odpovednosti, za to, kam chtel Skoda smerovat - tj. zbrojarstvi. neviiiiiiiiiim.
Ale kdybych byl v hospode, tak bych rekl, ze se Skoda vylihnul do idealnich podminek a v dany moment byl i na spravnem miste.
ten samy moralni patos, by zrejme postihl i dalsi notoricky pribeh ze Zlina - nebyt valky, tak... (byt, komu cest, tomu cest!)
me by se libil nejaky mensi seznam echt ceskych spolecnosti, o kterych by se dalo rict, ze byly pateri ceskeho hospodarstvi a zaroven se nerekrutovaly parazitovanim na politicko-vojensky nestabilni dobe. Proste neco, co by dostatecne vyvratilo muj vyrok, ze jsme byly zanedbanym regionem R-U.
.
uživatel eliminován | 16. 09. 2012, 16:04:45
mar.io : zalozil ji Valdstejn jako nevyraznou firmu, ktera se po prevzeti Skodou transformovala na jednu z nejvetsich zbrojovek na svete a s know how laurin a klement patrila mezi top 5 svetovejch automobilek ... pride mi, ze si trosku zaujatej ...
mar.io | 16. 09. 2012, 13:51:46 | více příspěvků | napsat uživateli
> klit.0ris: no, wiki pise, ze spadli do insolvence po tom, co jim shorela vyrobna a voni postavili novou. Ale povaz, kdyby to bylo takovy terno, tak je podrzi banky a nejednalo by se tu o prevzeti Skodou... byt to bylo zrejme nacionalisticke gesto
Skoda je kapitola jina, podle wiki, ji zalozil pan z Valdstejna. Coz se tak trochu diskvalifikuje, protoze slechta si diky svym zdrojum muze dovolit rozsirovat sve imperia a sfery vlivu (matousuv efekt)
me se tu jedna o neco echt prukopnickyho.. neco, co vybudoval nejaky cesky bezzemek
.
uživatel eliminován | 16. 09. 2012, 13:30:17
mar.io : spojili se Skodovejma zavodama (dalsi Cech), ktery vyzbrojili skoro cely RU namornictvo a vetsina del RU armady v WWI byla z Plzne ...
uživatel eliminován | 16. 09. 2012, 13:06:21
mar.io : Sorry, ale Laurin s Klementem byli oba Cesi ... to jsou snad dost vyznamny osobnoti.
mar.io | 16. 09. 2012, 12:37:49 | více příspěvků | napsat uživateli
> Signor.Thomasino
a kde jinde by se take mel, eh, soutredit prumysl, nez v zanedbanych/nevzdelanych regionech??
Ale jo... muzes to jeste zachranit, kdyz sem hodis par jmen, zakladatelu, kteri pochazeli s ciste ceskeho prostredi (zkus nejake perly)
.
Signor.Thomasino | 16. 09. 2012, 12:06:22 | více příspěvků | napsat uživateli
A až tak zanedbaný region jsme nebyli, tady se právě soustředil průmysl.
Signor.Thomasino | 16. 09. 2012, 12:05:24 | více příspěvků | napsat uživateli
> mar.io
S tím rozdílem, že současné průmyslové zóny se povětšinou staví pro zahraniční společnosti a bývají to montované haly, aby byly náklady co nejnižší.
mar.io | 16. 09. 2012, 12:01:50 | více příspěvků | napsat uživateli
> Signor.Thomasino: promin, ze te tak stale beru za slovo, ale rekl si "relativne bylo dobre" a copak ted taky neni?
Ono je tezke porovnavat dobu rakous, protoze jsme byli zanedbany region. Stejne jako se snazi Cezko, resp. samospravy budovat sve prumyslove zony ve svych regionech
.
.
uživatel eliminován | 16. 09. 2012, 11:59:57
mar.io : no pokud je to pravda tak ok, nezatezujou kasu.
Signor.Thomasino | 16. 09. 2012, 11:40:15 | více příspěvků | napsat uživateli
> mar.io
Beru to tak, že stát v té době prospíval,povinná robota na panském byla r. 1848 zrušena, stavěly se továrny, železnice a ani Rakušáci nijak zvlášť nepotlačovali češství, takže relativně bylo dobře.
mar.io | 16. 09. 2012, 11:28:28 | více příspěvků | napsat uživateli
> klit.0ris
zavadet monarchii je pro me dobovy nonsence, takze to bez komentare. Ale konkretne tys psal "anglicka kralovska rodina je jen banda drahejch mazlicku...," tak jsem tam pripich i tebe.
Jinak jeste v meritku UK je to sice zanedbatelne, ale... na jedne strane mas nakladovost cca 36mio liber a na strane druhe ten muj vycucany zisk. Rekni mi, jak spolecnost to ma.)
> Signor.Thomasino: to znamena, ze ten svuj vyrok "za stareho Rakouska, bylo dobre," beres zpet? Nebo, jak to chapat?
.
Signor.Thomasino | 16. 09. 2012, 11:13:54 | více příspěvků | napsat uživateli
> mar.io
Samozřejmě že bude minulost vždycky zidealizovaná, i když jsme jejími svědky.
uživatel eliminován | 16. 09. 2012, 11:11:01
mar.io : pokud si prectes diskusi zpet, tak ekonomicky prinos neni to, co zrovna me zajimalo ... kazdopadne castka je to velka, ale v meritku UK pomerne zanedbatelna ...
mar.io | 16. 09. 2012, 11:09:15 | více příspěvků | napsat uživateli
* staci si jentam z hecu precist "stoletyho kuryra" na netovy mutaci Tydnu a uvidis, ze doba se zas tak nezmenila
mar.io | 16. 09. 2012, 11:07:06 | více příspěvků | napsat uživateli
> Signor.Thomasino napsal: "Musím umět cestovat v čase, abych se něco dozvěděl o životě v minulosti?"
Ano musis, protoze si to zasadnejsi vzdy formoval vitez udalosti, nebo si jednoduse minulost zidealizovavame... /podvedome se zbavujeme traumat/
.
mar.io | 16. 09. 2012, 11:03:03 | více příspěvků | napsat uživateli
> Signor.Thomasino, > Adelmus, > klit.0ris
"v cem je monarchie ekonomicky prinosna?"
jestli je valuace briske kralovske rodiny, resp. jeji marketingova znacka, ohodnocena na 44mld. liber a jako orientacni benchmark si vezmeme P/E sirsiho indexu S&P 500, ktery ma akt. hodnotu 16,55 /neboli premium nasobku cisteho zisku, tak pak vychazi cisty prinos do briskeho rozpoctu mezi 2,5-3mld. liber (cca 80mld. czk).
To ale neznamena, ze se tato suma auto. promitne v rozvaze pod hlavickou Buckinghamskeho pacace. Z vetsi casti se to promitne v pridane hodnote vyrobku a sluzeb.
____
ALe jinak, v podobnem duchu, ten Franc by take nemusel byt spatny.)
.
Signor.Thomasino | 16. 09. 2012, 10:49:15 | více příspěvků | napsat uživateli
> klit.0ris
Musím umět cestovat v čase, abych se něco dozvěděl o životě v minulosti?
roman789 | 16. 09. 2012, 10:40:19 | více příspěvků | napsat uživateli
> klit.0ris
nejvíc kritizují ti, co nic nezažili a nic neznají, to je známá věc...!215!
uživatel eliminován | 16. 09. 2012, 10:37:09
Signor.Thomasino : soudis na zaklade ceho? umis cestovat v case? !24!
roman789 | 16. 09. 2012, 07:55:13 | více příspěvků | napsat uživateli
> Signor.Thomasino
je 23 let po socialismu, jak dlouho se ještě budeme vymlouvat na komunisty? Spíš bych hledal chybu jinde, v různých zlodějích a lhářích z parlamentu a vlády, v různých mafiích, které jsme velkoryse pustili do naší země !240!!215!
uživatel eliminován | 15. 09. 2012, 17:08:22 |
Když by jste si mohli kohokoliv zvolit za prezidenta kdo by to byl?
reagovat
V anketě hlasovalo celkem 3 uživatelů