Diskuze a otázky - Podepsali byste Chartu 77???
úvodní strana | aktualizovat | dolů
V diskuzi je 51 příspěvků a shlédlo ji 916 uživatelů .
uživatel eliminován | 25. 04. 2007, 19:18:25
podle mě si většina lidí hraje dneska na hrdiny. Ale nikdo neví jak by se zachoval za totáče
uživatel eliminován | 11. 01. 2007, 20:07:21
Joo, tak to netuším.. Asi záleží na tom, kdo bych byla, kolik by mi bylo a tak.. Jakože v týhle realitě se možná chovám ako lehce nepřizpůsobivej pseudointelektuál, ale Bůh ví jak by si mě režim a rodiče vychovaní tím samým režimem vychovali !312!
uživatel eliminován | 11. 01. 2007, 19:53:35
nevim jestli bych to podepsal, záleželo by na situaci, na rodině atd... to bych v té době musel žít
uživatel eliminován | 11. 01. 2007, 19:37:39
Ano, to jsem uvedl už ve svém příspěvku 11.01.07 18:41.
uživatel eliminován | 11. 01. 2007, 19:33:36
nevim..bylo by to dost o hubu..ale určitě bych nepodepsala antichartu..!1003!
uživatel eliminován | 11. 01. 2007, 19:32:44
Zelenoocko: však neříkám že všichni, ale asi by se tu taky našli takový a je to pořád takový to řešení kdyby který je vlastně o ničem!617!
uživatel eliminován | 11. 01. 2007, 19:30:17
Silk, já bych asi bolševik nebyl, většina mého příbuzenstva utekla za kopečky, taky proto, že díky aktivnímu působení v evangelické církvi to tady asi neměli úplně jednoduchý. Moji rodiče, kteří tu zůstali by nejspíš zajistili, abych neupadl do osidel idejí historického materialismu a třídního boje!1!
uživatel eliminován | 11. 01. 2007, 19:29:37
drinker..ono bylo taky tenkrát dost těžký se nějak veřejně postavit na něčí stranu,projevit svůj názor....to že chartu podepsalo i pár lidí který tim podpisem ten dokument špiní je sice fakt ale nesnižuje to ani o ň hodnotu a ideu toho dokumentu.Bude to i tím že informovanost,dostupnost k informacím a.t.d. byla asi tak na 0,025% toho co můžeš ty jako občan a uživatel netu dnes.
uživatel eliminován | 11. 01. 2007, 19:24:31
teď jste vychovaní v téhle době ale kdyby jste byli vychovávaní předtím tak kdo ví jestli nejste bolševici!617!
uživatel eliminován | 11. 01. 2007, 19:24:03
tombicek: http://cs.wikipedia.org/wiki/Charta_77
studuj, ať něco víš
uživatel eliminován | 11. 01. 2007, 19:21:00
zelenoocko: jo, urcite bylo dulezity sirit i neoficialni informace o nasi zemi ven, ale nejakej konkretni dopad, ze by se neco zmenilo nebo tak, to nemelo. maximalne si o tom lidi precetli rano u snidane v novinach
wazs: tak je jasny ze tvuj otec jako primy ucastnik na to bude mit jiny nazor, nez nezaujaty pozorovatel z "budoucnosti". Ja o minulosti sve zeme se snazim vedet co nejvic, historie me zajima a mam i historicky odstup, coz je pro normativni hodnoceni dejin docela dulezity.
jinak lidi jako tvuj otec si vazim, narozdil od tech co s rezimem kolaborovali... ale holt si nemyslim ze to melo az takovej vyznam jak se nam dodnes predklada
uživatel eliminován | 11. 01. 2007, 19:20:08
hatebreed...počkej počkej..ty ale do toho pleteš lidi který v počátku věřili v nějakou ideu komunisnu v pravém slova smyslu a po tom co zjistili jak to je doopravdy, stranu opustili. Uvěřit něčemu a splést se v tom a opustit to přece není nic špatného..poznáš-li to a postavíš se proti tomu.
uživatel eliminován | 11. 01. 2007, 19:13:46
wasz: evientně víš o Chartě h***o. Benda, Pithart, Vaculík, Kohout, Šiktanc, Šabata, všechno staří bolševici
uživatel eliminován | 11. 01. 2007, 19:11:59
drinker: Nemůžu souhlasit, bylo dobře, že se lidé na západě dozvěděli, že jsou zde lidé, kteří s komunistickou diktaturou nesouhlasí, a že tento režim, ačkoli podepsal úmluvu o lidských právech, tyto nedodržuje. Byl to každopádně akt osobní statečnosti.
Jinak se totiž mohlo zdát, že situace tady všem vyhovuje, když si nikdo nestěžoval...
uživatel eliminován | 11. 01. 2007, 19:11:43
drinker...můj otec byl jedním z těch řadovejch chartistů....odseděl si svoje...ale nikdy by si nedovolil říct jako přímej účastník toho, to co si klidně dovolíš o tom říct ty...jako osoba která o tom může vědět jen něco okrajově jako o minulost své země.
uživatel eliminován | 11. 01. 2007, 19:07:05
wazs: no otázku mašínů bych nerad rozebíral, ostatně neprokádrovaný záklaďáky s pozitivním vztahem k socialistické vlasti by nikdo hlídat hranice neposlal...
je mě jasný, že ti lidi to potom měli těžký, ale jen ti úplně obyčejní. Skupina kolem Havla dostávala finanční podporu se západu, kriminál měl taky fešáckej (narozdíl od noname lidí na který si dnes nikdo nevzpomene) a po převratu si tihle chartisti promptně rozdělili státní posty. Zatímco řadoví signatáři akorát byli vyhození z práce apod. zatímco samotnej fakt existence charty nic nezměnil a nespravil. Lidská práva nepřestala být porušována. Jako vyjádření odporu ze cti to byla dobrá příležitost, ale prakticky k ničemu.
uživatel eliminován | 11. 01. 2007, 19:04:20
hatebreed....můžeš nějak podložit to tvoje nesmyslné tvrzení že charta byla vlastně bungr pro bolševiky???to je taková blbost...
uživatel eliminován | 11. 01. 2007, 19:02:08
asi jo chtela bych...ale pak nest to riziko..to uz je to druhe!1190!
David_Marx | 11. 01. 2007, 19:02:06 | více příspěvků | napsat uživateli
podepsal bych .... peníze jim sice nedávám ale podpis jo.. Charita je dobrá věc lidi....!2!
uživatel eliminován | 11. 01. 2007, 19:00:58
nevim nezil sem v ty dobe tak netusim jaky bylo riziko..
uživatel eliminován | 11. 01. 2007, 19:00:38
drinker...no tak ale pak nemůžeš soudit chartu jako frašku a divadlo pro novináře ze západu...víš co to bylo podepsat se pod dokument s tím obsahem kterej charta měla??? A boj ze zbraní v ruce kterej tady vyzvedáváš je zároveň i kriminalita..chápeš třeba to že Mašínové sice museli zabíjet při útěku protože to bylo buď oni nebo pohraničáři...ale taky je nutno si uvědomit že ty kluci na hranicích byli normální záklaďáci který by za rok byli v civilu a nikdy by třeba nikomu neublížili...je to i zároveň vražda....budu tedy zastávat radši názorovej odpor danej najevo než zabít člověka.
Probe | 11. 01. 2007, 19:00:07 | více příspěvků | napsat uživateli
Ano, ale bylo to o hubu doslova.... !1312!
Navrhuji CHARTU 007 za vytěsnění politického vlivu bolševiků. !546!
T.r.i.s.h. | 11. 01. 2007, 18:07:30 | příspěvky uživatele | napsat uživateli
jednoduchá otázka... Podepsali by ste? Píšu malou úvahu o tom, jestli bych podepsala nebo ne a proč, tak mě zajímá i názor jinejch lidí... Tak jak?
reagovat
V anketě hlasovalo celkem 13 uživatelů