Diskuze a otázky - Myslíte že dříve to bylo lepší?

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 16:57:24 |

Vzpomínáte někdy na 90 nebo 80 léta?
chtěli byste je zpátky? Bylo to tehdy lepší? (Prosím lidi kteří tuto dobu nezažili nebo mají pouze hloupé poznámky at se zdrží této diskuse)

reagovat

V diskuzi je 103 příspěvků a shlédlo ji 1780 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

Koblyyssek

Koblyyssek | 4. 08. 2011, 21:29:41 | více příspěvků | napsat uživateli

dobou to být nemusí

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 21:19:13

já stála frontu na melouna 4 hodiny! Prodavačky byly dámy, protože lepší věci schovaly pro sebe nebo své známé. V tuzexu se dalo sehnat nějaké zboží ze západu. Bony se kupovaly jedině přes straníky!2! z KV KSČ!2!!2! Já měla výhodu, mohla jsem jezdit volně na západ, takže pohoda

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 20:30:01

Je těžký si udělat obrázek, když každej na to má jiný názor, něco se dozvim od prarodičů, rodičů a starších známých. Neprožil jsem si to(možná jako capart), ale co vyposlouchám, člověk byl zabezpečenej, byla práce. Byly určitý zákazy, nesmělo se do ciziny, jasný, dneska spoustu lidí do ciziny taky nejezdí, ne že by nemohli kvůli politice, ale kvůli financím...Nevim, o politiku jsem se nikdy nezajímal, možná bych měl !2! Těžko budu kecat o tom v jaký době bylo nejlíp, ale když mrknu na naše pány poslance, jakákoliv doba byla lepší než tahle !30!

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 19:46:21

> pek76..pche, největší boháči tý doby byli veksláci na nejvyšším stupínku téhle povedené mafie !205!..kdybys viděl ty vily woe, to byl přepych !788!..jooo Eso znám, tam naši občas nakupovali, tam měli uheráček týjoo, a párek ti křupnul v puse, v pravým střívku byl a samé maso !331!..a ty různý šunčičky týýý woe, to vonělo, pravá šunka, pravý uzený na tenký plátky nebo celej kusanec, žádný hnusy mletý propíchaný slanou vodou, žádný éčka a jiný sračky !250!..a v tuzáru mi šel zrak kolem hlavy, když mě tam naši poprvé vzali s sebou - bylo tam úplně všechno zahraniční, hračky, žrádlo, nescafé , cigára, chlast, hadry, parfumka, drogérka, žvejky jaký jsem do tý doby neviděla, všechno originál, kinder vejce, čokolády všeho druhu a chutí, jsem jako dítě valila bulvy a pak jako větší jsem si to tam nasměrovala taky !670!

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 19:29:23

> ex.tempore
jo jo, podpult, soudruzi vedoucí si museli solidně mastit kapsy !876! v hodoníně byla kromě tuzexu ještě prodejna eso, výběrové papání, kinder vajca, lepší párky, čokolády atd., do tuzexu sem chodil očumovat commodore c64 !1! .. každopádně tu frontu v holíči na mandarinky, kdy prodejnu ovoce-zelenina suploval klasický stánek, kam se dovnitř vešlo 5 lidí a venku se čekalo na mrazu, zu mám zafixovanou fest

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 19:17:47

> pek76..nojo, tak ve městech tohle nebylo, fakt nestáli tyhle sáhodlouhý fronty !1273!..ty se stáli ve městech pouze na něco, a to jen do roku 75 tuším, říkala mi to mamka, že dycky dostali echo kde co mají a šli to koupit !670!..pak už to bylo v poho, sehnal si pod pultem cokoliv a bez fronty !504!..musel si vědět kam jít, ve městech to bylo jiný asi než v malých obcích noo !1237!..a v tuzáru si sehnal úplně vše, i auto s barvou či metalízou jakou si chtěl, na metalízu se čekalo cca 14 dní až měsíc, na barvu asi týden nebo dva..!504!..a bony si sehnal ve velkoměstě pak už skoro všude, všude byli překupníci !504!

nevimcotuhledam

nevimcotuhledam | 4. 08. 2011, 19:15:09 | více příspěvků | napsat uživateli

> pek76To práskačství apod,to stále jede.Možná ještě ve větší míře než onehdá. Plat 2 200,-,ten měly leda kancelářské síly. Kdo makal třeba na stavbách,měl jednou tolik. Dnes je to opačně-kdo maká jako zaměstnanec,má cca 10 litrů,kdo sedí v kanclu,má 3x tolik.

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 19:11:10

> Hangman09..když máš prachy, je úplně fuk jaký je režim, pokud se nesereš do politiky, nerozvracíš režimovou kázeň, a neházíš jakémukoliv režimu jiné režimové klacky pod nohy, máš klid, to mi věř !504!..lidé to ještě nepochopili, až to pochopí, proplujou každým režimem bez větší újmy !504!..svoboda v pravém slova smyslu na světě neexistuje, existuje jen důraznější či méně důrazná forma určitého režimového řádu !504!..totální svoboda není možná, páč by vznikl totální chaos, dohled nad lidstvem bude vždy, jenom forma se neustále mění !504!

nevimcotuhledam

nevimcotuhledam | 4. 08. 2011, 19:10:45 | více příspěvků | napsat uživateli

> ex.temporeTaky jsem to tady postrádal!2!.

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 19:09:35

> ex.tempore
uvádím pouze vlastní vzpomínky na onu dobu, jakožto ročník 76´ snad ještě něco pamatuju !440!

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 19:08:08

> ex.tempore
1988 .. chceš mi forenzní technikou dokázat a zcela tak vyvrátit mé vzpomínky na to, že sem tam kdy byl ? !1220! hele, zcela souhlasím s tím co napsal darius, tak se hned nemusíš paprčit, že sem pověděl křivého slůvka na rudý režim !1!

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 19:05:20

> pek76..můžeš upřesnit rok? Ať mám představu, kde a kdy byla taková obrovská nouze po mandarinkách, (které nyní hnijou v každém supermarketu po celý rok, a tuny se jich vyhazují), na území tehdejšího ČSSR, že lidé mrzli a trpěli ve frontě na mandarinky? !1365!

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 19:01:58

> ex.tempore
v holíči prodávali na vánoce příděl mandarinek, na osobu 1 kg, ta hodina na mrazu před stánkem ale stála za to !440!

ceiks

ceiks | 4. 08. 2011, 19:01:50 | více příspěvků | napsat uživateli

To bylo tenkrát, když dnešní "demokrati" a "kapitalisti" byli komunisti? Ne, to jsem nezažil.

Hangman09

Hangman09 | 4. 08. 2011, 19:01:45 | více příspěvků | napsat uživateli

> ex.tempore
jo, v tom máš pravdu...ale ona to myslela všeobecně a mlela akorát blbosti

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 19:00:50

> Derius..máš bod !504!

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 18:59:27

Od dob lidského pokolení a zvláště od dob,kdy se člověk naučil psát.Tak nikdy nebylo dáno,že se měl někdo dobře:D to jest a bude.Každý z nás vždycky mluví jak bylo líp a teď je hůř,ale to samé říkali ti před námi a ti po nás to budou říkat taktéž.Za žádné instituce,politického hnutí,ani jakéhokoliv "ismu" se lidé neměli dobře.Každá věc měla,má a bude mít své proti.Nemyslím si že se někdo měl lépe než dnes,ale taky si nemyslím že dnes je to nějaké terno.Jediné co se mění je životní styl lidí a s tím spojená změna názorů na dnešní svět.!2!

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 18:58:25

..ještě tu dnes nezaznělo velmi oblíbené kdo stál frontu na banány a na hajzl papír, pochlubte se !331!..ať to máme kompletní !1237!

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 18:53:33

> pek76..měli těžkej život !331!

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 18:51:47

moji rodičové oceňují bývalý režim - držet hubu a krok vcelku bez problémů vyměnili za jistotu práce a bydlení .. tekoucí mlíko v sáčku, fronty na maso, ovoce, zeleninu, pořadníky na pořadníky na televize, pračky, auta, na dovolenou za hranice i do východního bloku bez prověřeného kádrového posudku ani omylem, výjezdní doložku a devizový příslib do jugoslávie už vůbec ne .. vlak hodonín - brno 3,- kčs, pivo 1.70,-, litr benzínu 6,- nová škoda 120L 63.000,- kčs neboli 28 platů, kdy měsíční mzda byla 2.200,- kčs .. organizace, dohled, dozor, donášení, bonzování, práskání, udavačství, kolaborace s režimem pod nátlakem a pohrůžkami .. devatesátá léta ? během nich se rozkradlo co nestihli komunisti za oněch světlými zítřky ozářených 40 let !899!!577!

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 18:40:56

> Hangman09..ano, když si měl prachy, tak sis mohl koupit všechno !504!..to je pravda, režim nerežim !504!..jsi dost starej na to, abys tohle věděl, že i v režimu když máš prachy koupíš si všechno !504!..chudák si nekoupí nic ani v absolutní svobodě natož v režimu !504!

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 18:26:03

Všechno Bylo Lepší Než Teď !!!!!!!!!!!

nevimcotuhledam

nevimcotuhledam | 4. 08. 2011, 18:07:57 | více příspěvků | napsat uživateli

Každá doba má či měla svá pro i proti.

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 18:06:52

Určitě to bylo milejší než dnes!

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 18:06:33

> ex.tempore K fejkům milej nebejvám. !638!

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 18:04:22

> Simonka.Bila
Já bych neřek', že je ta dnešní doba tak hrozná. Máma je prodavačka, táta údržbář, jsou rozvedení a se svým nikterak vysokým platem si vystačej úplně v pohodě. A nikdy jsem se necítil, že bych nebyl materiálně dosti zabezpečenej. ;-)

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 18:02:08

> ThePresence..si ji totálně otrávil diskuzi, už se odhlásila, nemůžeš být občas milejší? !1302!..takový hezký téma !331!

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 18:01:58

> Simonka.Bila
Ty jsi ročník ? 1989 ? V popisku diskuze píšeš, aby se ti, co tuhle dobu nezažili sem nevyjadřovali.. proč sem teda píšeš ty ? !1156!

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 17:59:26

> Simonka.Bila Na sračkozprávy na Primě (i Nově) se nedívám. Nic mi to nedává.

Nejsem úřad práce, nikomu nic shánět nebudu. !2!

uživatel eliminován | 4. 08. 2011, 17:58:53

> klit.0ris..to je taky nápad, nechat si celý majetek po válce v zemi, po každé válce nastupuje buď totální chaos nebo režim, je dobré mít nějaké prostředky jinde v cizině, páč když o ty své přijdeš doma, tak máš pak kam sáhnout, noo !205!

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

dobalétodrivepoznámkačlověkdiskuze

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑