Diskuze a otázky - Moucha a led

úvodní strana | aktualizovat | dolů

matyfek

matyfek | 14. 05. 2008, 14:09:40 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

Problém 1:
Když budu mít dutou, skleněnou kouli, ve které bude poletovat moucha... Bude mít ta koule jinou váhu, když si ta moucha sedne na stěnu, než když tam bude jen tak poletovat v prostoru?
!918!

Problém 2:
Potřebuju rychle led. Mám dát do mrazáku ledovou vodu... nebo vařící? Z čeho bude led rychleji?
!918!

!27!

reagovat

V diskuzi je 49 příspěvků a shlédlo ji 922 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

Dag1981

Dag1981 | 14. 05. 2008, 20:57:22 | více příspěvků | napsat uživateli

ja to s tou vodou zkousel a zmrzla mi drive voda studena!439!

matyfek

matyfek | 14. 05. 2008, 17:26:20 | více příspěvků | napsat uživateli

ale to s tim ledem je hrozně provařenej "party-trick"... a to s tim sudem piva taky :)

matyfek

matyfek | 14. 05. 2008, 17:25:39 | více příspěvků | napsat uživateli

ja se uplně přestávám orientovat... :-D skoro už ani nevim, jaká je správná odpověď :)

DejFer

DejFer | 14. 05. 2008, 15:07:01 | více příspěvků | napsat uživateli

horka voda zmrzne rychleji, to je jasny :)

a to s tou mouchou, normalne tu mouchu pust! animal liberation front! :D

Terinkha.

Terinkha. | 14. 05. 2008, 15:00:34 | více příspěvků | napsat uživateli

chudak moucha

uživatel eliminován | 14. 05. 2008, 14:53:43

ta moucha v tý kouli chcípne... chudinka!1358!!1358!!1358!!1358!

uživatel eliminován | 14. 05. 2008, 14:52:45

Dag1981 no ciste teoreticky ano :)

Dag1981

Dag1981 | 14. 05. 2008, 14:51:02 | více příspěvků | napsat uživateli

3Man3 : takze ciste teoreticky, kdyz bych soustredil vzduch jdouci od rotoru do rekneme 10cm plochy na ktere bych stal, tak bych mel mirne receno problem?:))

uživatel eliminován | 14. 05. 2008, 14:47:40

Mixka: tak ten clanek to fakt vysvetluje, jen nechapu proc je tak dlouhej, kdyz by stacil jeden odstavec....

uživatel eliminován | 14. 05. 2008, 14:45:24

jen s tim rozdilem , ze pokud je helikoptera na zemi , pusobi tento tlak na daleko mensi plochu

uživatel eliminován | 14. 05. 2008, 14:43:58

Dag1981 z jednoducheho.... helikoptera stejne jako moucha vytvari diky svym rotorum vztlak , ktery pusobi ze se udrzi ve vzduchu, jednoduse receno,tlak vetru ktery bude pusobit na stenu koule se bude rovnat jeji hmotnosti

Dag1981

Dag1981 | 14. 05. 2008, 14:41:08 | více příspěvků | napsat uživateli

kdyz to prevedu do vetsich rozmeru, moucha bude helikoptera a koule bude o velikosti fotbaloveho stadionu a bude stat na vaze, tak z jakeho fyzikalniho hlediska po dosednuti helikoptery na dno koule se hmotnost na vaze nezvysi, dekuji.

uživatel eliminován | 14. 05. 2008, 14:37:07

ted presne nevim ale byl to kviz na nove v tom poradu clever

uživatel eliminován | 14. 05. 2008, 14:34:21

Mixka: ok, pri vyparovani se uvolnuje velke mnozstvi energie - prudke chladnuti.
Ale stejne se v prubehu dostaneme do faze, ze voda uz nebude vrouci - vyparovani se velmi zredukuje (bude se vyparovat jen ta voda, co je na povrchu) - a to je stejna faze jako byla u studene vody na zacatku. Navic pokud nemas v lednici cilkulator vzduchu, tak si myslim, ze teplota vzduchu kolem ex-vrouci vody (tim ze se voda ochladila se vzduch ohral) bude znesnadnovat dalsi chladnuti...

nerikam, ze nemas pravdu. Musi pro to byt vysvetleni, ktere my neuvazujeme...

Darjazoom

Darjazoom | 14. 05. 2008, 14:33:47 | více příspěvků | napsat uživateli

K2S1....a proč teplá rychleji zmrzne?

Mixka

Mixka | 14. 05. 2008, 14:33:12 | více příspěvků | napsat uživateli

Darja: http://math.ucr.edu/home/baez/physics/General/hot_water.html

uživatel eliminován | 14. 05. 2008, 14:30:28

jasne ze tepla rychleji zmrzne, zajimalo by me proc premyslis nad tou mouchou

Darjazoom

Darjazoom | 14. 05. 2008, 14:29:08 | více příspěvků | napsat uživateli

mixka...tak mi to teda logicky vysvětli..

Mixka

Mixka | 14. 05. 2008, 14:28:31 | více příspěvků | napsat uživateli

Darjazoom - ee, nemáš pravdu

Darjazoom

Darjazoom | 14. 05. 2008, 14:27:16 | více příspěvků | napsat uživateli

maixka teplá voda zmrzne pomalei,protože proběhne tepelná výměna mezi ostatním ledem v mrazáku a vodou,takže samozřejmě že studená zmrzne rychleji..

uživatel eliminován | 14. 05. 2008, 14:26:07

Mixka: no dyk cajk..... !1187!!969! asi je to možný, já to nezkoušel

uživatel eliminován | 14. 05. 2008, 14:24:56

xii_xao: tak ted si na to přišel !426!!426!!426!!426!!426!!426!

uživatel eliminován | 14. 05. 2008, 14:24:51

ad1) vahu bude mit stejnou

ad2) lednice musi k zamrznuti predat mene energie vode studene, zmrzla bude tedy driv

ad3) vychladit pivo za 20 vterin ? :P vzit dlouhou silikonovou hadici o dostatecnem prumeru a delce tak 20 metru, celou ji ponorit do slane vody zasypane ledem :P a cely obsah sudu ji prohnat behem 20 vterin :P , na druhem konci by melo byt pivo studene !2!

Mixka

Mixka | 14. 05. 2008, 14:24:02 | více příspěvků | napsat uživateli

Wana - hmm.. myslim, že pivo nemá uplně stejný vlastnosti a složení jako voda, hm ? ale viděla jsem na jedničce ve VĚDA JE ZÁBAVA , že když strčíš do mrazáku dva sáčky - jeden se studenou a druhej se skorovařící vodou, že ten se skorovařící zmrzne rychlejc

uživatel eliminován | 14. 05. 2008, 14:24:00

já to nějak nechápu !1349! hlavně jako supr objev esli to vyzjistis to s tou mouchou, jenom mě nenapadá kde to potom v praxi využiješ !585!

SKAnec

SKAnec | 14. 05. 2008, 14:23:07 | více příspěvků | napsat uživateli

Tekutej dusík

uživatel eliminován | 14. 05. 2008, 14:23:05

horkou vodou co se ti tam bude vyparovat si zadelas mrazak protoze jako v lednicce ti bude blbe namrzat!2!JInak to vypada na otazky z fyziky a to ja fakt nemusim....

Jimbo.cz

Jimbo.cz | 14. 05. 2008, 14:22:53 | více příspěvků | napsat uživateli

paznechtvole_ vzdyt to rikam !669!

uživatel eliminován | 14. 05. 2008, 14:22:53

jak dostanes mouchu do koule? :D

uživatel eliminován | 14. 05. 2008, 14:22:47

...kouli...!24!

předchozí | 0 | 30 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

mouchaledproblémkoulevodaváhastěnamrazákmáma

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑