Diskuze a otázky - ! Microsoft Windows Vista !

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 10. 03. 2007, 13:41:51 |

Taxem se rozhodl, že Vás trošku sblížím s novým operačním systémem Windows Vista. Nejedná už se o žádnou betu či test verzi, ale o plnohodnotnou Windows Vistu CZ Ultimate ;-)

*Pro upřesesnění - tuto Final Ultimate CZ verzi jsem testoval po dobu 40 mi dní (to že přišla na trh před 10ti dny neřešte - právo na 30dní zdarma měl prakticky každej kdo zažádal ) , prošlo mi pod rukama(vistama) přes 117 aplikaci (včetně základních věcí, jako je : Winamp, Nero , Office 2007 apod. , přes věci potřebné k mému životu/práci jako např. Photoshop 9 CS2 , 3D Max Studio, Pinnacle 10 atd. ; a taky pár her (taktéž moje práce), takže CounterStrike : Source v pohodě a dalších 7 ,,novějších,, gamesek ...
*Testovací sestava byly celkem 4 - a to od 800Mhz/512 RAM. - až po 4200+ Athlona ,2GB RAM atd.

Předem bych chtěl říci, že všechny ty řeči jako ,,Bude to na howno , na těch a těch str. psali že to furt padá a nic tam nejede,, , jsou opravdu jen fikce a realita je naprosto jiná. Takže prosím všechny, kteří mají tendenci něco setřít dříve, než to sami zkusili a viděli na vlastní oči (vše co je napsáno o Windows Vista na netu je z 80% z betaverzí) , zamyslete se prosím co píšete ;-)
-Takže ... jdeme do toho :-)

Instalace / velikost / nároky :
-Samotná velikost na DVD Windows Vista CZ Ultimate, je něco okolo 2,6Gb.
-Instalace probíhá podobně, jako Windows XP, avšak s tím rozdílem, že zabere asi něco přes 7Gb čisté instalace.
-Nároky zase nejsou příliš drastické, oproti Windows XP (Rozjedete to i na 800Mhz CPU , 512 RAM + grafické kartě aspoň 64 MB) - na sestavě jako je Athlon XP (od 1600+) a 1024 RAM + Karta se 128 MB RAM, nejlépe DX 9, už nebude znát spomalení systému - samozřejmě při klasickém využití Win - jako jsou lidé do kanclu apod. ;-)
-Samotné Windows Vista Ultimate zabírají v základním chodu (podotknu, že jsem už měl zaplý Winamp , ICQ apod.) něco okolo 320MB RAM. Pro srovnání mi XP sebrali v podobném případě asi 220. Je tedy znatelný nárust, ale pokud máte 1024 RAM a více, no problem.

Kompatibilita / rychlost a výkon.
-Hned ze startu podotknu, že všechny instalačky, které jste používali ve Windows XP, fungují i ve Windows Vista. Některé drivery (např. Ccatalyst 7.1 pro ATI apod.) už začaly dělat drivery spešl for Vista. Ohledně her budou mít problém ze začátku pouze ti, kteří NEmají graf. kartu plně podporující DX 9. Tam Vám asi nějakých pár dnů půjde znát spomalení oproti Win XP - avšak v úvaze, že graf. karta s plnou podporou DX9 se dá koupit již od 900Kč new, a to už i nějaký ten pátek, beru to tak, že pokud chcete hrát hry na těhdle winech, je to prostě základ, ostatně asi stejně, jako těch 1024 RAM (už taktéž nějaký pátek i u Win XP)
-Ohledně CPU je to podobné. Pokud máte +- těch 1000Mhz CPU, nečekejte zázraky, ručička ,,žroutu CPU,, lítá podstatně více, než tomu bylo ve WIN XP. Avšak v této době, kdy AMD s.AM2 Athlon 64 3200+ vyjde na 2050Kč, myslím nění co řešit :-)

Hlavní novinky a rozdíly
-Plná podpora DX 10. Pokud tedy za pár dní koupíte graf. kartu s DX10 a budete ji chtít využít na plno, věřte, že ve Windows XP se vám to nepovede (DX10 už ve WinXP už neuvidíte).
-Dále se jedná o Internet Explorer 7.0, který má pár funkcí nawíc oproti IE6. Ten si mimochodem můžete vyzkoušet i sami downloadem na WIN XP ;-) To že je FireFox nejlepší si please v tomto článku nechte pro sebe, osobně jsem u PC proseděl více než většina z vás načůrala - nawíc, kdo z vás udělal nějaké stránky a ví jaký je mezi FF a IE wůbec rozdíl že .... takže dále....
-Další součásti je Windows Vista Defender - program, kteří už jste mohli taktéž vyzkoušet na WinXP - avšak zde jej najdete v plné a finální podobě. Pro lidi kteří neví o co se jedná - definice je zde. (Windows Defender slouží k ochraně systému proti spyware a ostatním škodlivým programům. Program důkladně prohledá počítač a odstraní všechny škodlivé programy či služby. Vyhledání spyware lze také přesně naplánovat na přesný datum a čas. Kromě spyware si program poradí i s pop-up okny v internetových prohlížečích.)

Pár základních změn apod. :
-Hned ze startu Vás uvítá mnohem barevnější a graficky propracovanější prostředí, které má sice dopad na větší HW nároky,ale stejně tomu většina lidí podlehne a za pár hodin už Vám to přijde hezčí, roztomilejší a oproti XP takové ,,živější,,.
-Na výběr ihned ze začátku poměrně hezká pozadí, která se sloučením vizualizace Visty (průsvitnost apod.) vypadají opravdu hezky :)
-Další zajímavou novinkou je postranní panel systému Windows. Jde o lištu (od základu na pravé straně), která Vám nabídne nespočet možností, jako např. si do ní hodit hodiny, google vyhledávač, poznámky ... ale třeba i po downloadu něco jako All seeing, kde se Vám jednoduše nepřetržitě bude ukazovat, kolik lidí hraje na jakém serveru apod :) Věřím, že to mnoho z Vás hned ze startu sestřelí - ale pro klasické uživatele je to poměrně dobrá vychytávka ;)
-Změnil se decentně i průzkumník/vzhled složek ; ikony na ploše a v celém systému ; ovládací panely byly předělány a upraveny pro jednoduchost (ikonka Přidat či odebrat programy už prakticky neexistuje) ; dále u kurzoru při načítání zmizely staré známé přesýpací hodiny, které byly nahrazeky ,,kolečkem,, ; dále když kliknete na plochu pravým tlačítkem , nenajdete tam jako všude nabídka vlastnosti, ale přizpůsobit ; dále stojí za zmínku ikonka na zvuk v pravé části startu, kde si velice jednoduše můžete nastavit u každé spuštěné aplikace vlastní sílu hlasitosti (např. si dáte hudbu do poloviny , mikrofon a mluvení s lidmy na max a ICQ sound shodíte úplně dolů, ať vás to neobtěžuje apod.) ; přepínání mezi okny taktéž dostalo změnu (3D manipulace) ; funkce hledat ve windows je mnohem jednodužší a rychlejší ; atd. atd. atd.

Shrnuto - podtrženo :
-Windows Vista je nový operační systém, který nabízí mnoho vylepšení jak pro náročné uživatele, tak pro klasické domácí lidiCZky, kteří mají Windows prakticky jen od toho, aby mohli být na netu a více je nezajímá :-)
-Věřím, že již brzy se na dosavadních PC mající WinXP změní systém právě na Vistu (otázka je, co na to školy, které nedávno koupily XP, apod.)
-Na druhou stranu ... jestli si pamatujete přechod z Win 98 na XP - každý si říkál ,,Dyť tam přece není skoro nic nového ; nemám důvod přecházet atd.,, a přesto na ně každý přešel - s WinXP a Win Vista je to podobné ;-)

Kdo má průměrný PC (řekněme těch 1500Mhz CPU , 512 RAM , 40 Gb disk , 64 MB grafiku atd.) , může uvažovat o přechodu XP > Vista.

*Vaše osobní zkušenosti s Windows Vista jsou mi, nezlobte se na mě, docela ukradené, píšu to těm, kteří mají zájem, né těm co si přečetli recenze z betatestů od lidí, kterým tam nejede prehistorik a mají větší sensitivitu myši - proto VISTA SMELL apod. :-x - setavil jsem v životě přes 400 PC a nainstaloval přibližne 2,5 násobek , týdně mi projde rukama min 5kusů PC, které jsou ,,zasviněné,, všelijakou havětí a majitel to komentuje stylem ,,ty windowsy jsou fakt na ho*no,, - to že má nainstalovaní 4 antiviry, po spuštění najede 17 věcí a v procesech se to nevleze ani na A4 textu kdyby yjste to chtěli vytisknout - to je Vám, bohužel si troufám říct 2/3 národa, maximálně očividně ukradeno ... ale jak jsem již říkal, Váš problém a né všechno co na PC nejde jé právě tím Operačním Systémem , věřte mi.

Zatím se mějte ...

reagovat

V diskuzi je 1041 příspěvků a shlédlo ji 4445 uživatelů .

předchozí | 0 | 210 | 240 | 270 | 300 | 330 | 360 | 390 | 600 | 900 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:50:40

2 Lipo : PC máme celkem podobný a co se týče her a např také ripu videa, nevidím podstatný rozdíl. 250 fps a 200 FPS je mi šuma fuk že ano :)

2 Bikese : Chlapče, ty opravdu dopadneš v praxi hlavou přímo na zem. Žít s mottem " moje škola je docela mezi tema nejlepsima v oboru v praze" ;dále "kamos kterej ji vystudoval pred nekolika lety..." .... ty skutečně teprve poznáš, jak je život krutý !5! Držím palce !1424!

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:47:27

jednoduse receno pokud chces neco efektivniho vista to neni

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:46:47

vista smrdi MAC 4 ever

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:46:16

e!780!!1189!

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:45:31

jenze je docela rozdil jakou skolu myslis,jestli nekde tam u vas tak je mozny ze stoji za nic....tahle je docela mezi tema nejlepsima v oboru v praze...a naucily nas tam trochu vic nez jen office,viz treba instalace a konfigurace servrů a podobne,a absolventi tehle skoly nemaj zrovna problem se uchytit v oboru,kamos kterej ji vystudoval pren nekolika lety ma ted docela slusne prosperujici pocitacovou firmu....

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:44:58

sekturek - vista zrovna komfort neni .. typicky nejvic user friendly sou ubuntu tam nad nicim nemusis vubec premyslet.. vista je vzhled a pomalej vykon.. mam amd x2 5200+, 2gb ram, ati x1950pro takze docela slusne ale visty na tom jedou jak posrane

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:40:04

2 _Lipo_ : Souhlasím s tvým posledním příspěvkem, v tomto případě je pro tebe Windows XP jako dělaný (případně linux apod.) Vista je určena lidem jiným, čímž nechci říci, že jsi jiný co se týče mentality, ale holt typologie člověka. Tak, jako má někdo za potřebí jezdit v Opel Corsa 1.0, neboť to žere 4,5l/100km , tak někdo potřebuje sedět v Audi A6 2.8i, jelikož se jedná o komfort, pohodlí a spotřeba min 10l/100km je prakticky detail, neboť bez tohoto auta bych nebyl já. !5!

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:37:48

Elektronické počítačové systémy ? Tak přesně na takovéto škole mám úspěšně dokončen první ročník a v polovině roku jsem se rozhodl už dopředu, že školu s radostí změním (práva a obchod). Osnovy mi připomínaly vítr, tedy co kdo na škole řekne, to je pravda - jedná-li se o X let starou záležitost, která byla v nedávné době vyvrácena či nahrazena, osnovy jsou dány a ty se tím holt musíš řídit. Takovouto školu neuznávám a nerespektuji, a mohu tě ujistit, že jako zaměstnavatelé na takovéto studenty klademe docela silný důraz co se týče zkušeností, jelikož ,,Umím ovládat balíče Office apod.,, v dotazníku čteme asi stejně často, jako "základy PHP, htlm , SQL apod." - aby ses v praxi nedivil, jelikož v současnosti děti tráví u počítače ve 13ti letech mnohem více času, než lidé po vysokých školách - a 5 let je tak krátká doba, že si ani neluskneš a teprve potom zjistíš, že je ti škola prakticky k ničemu, pokud současně neděláš něco bokem - mimoškolně. Takový je život, nejen co se týče PC ... !1424!

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:37:20

ja si o sobe myslim ze v operacnich systemech su noob a secko ale poznam co je user friendly a co ne.... o vistach se to da rict... ale mozna by tam meli napsat kdyz si pockas tak se dockas !2! a na to ja nejsem.. nebudu vyhazovat prachy za komp na kterym me sotva pujde os

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:31:30

sekturek:tak jestli ja mam neznalost v oboru tak to potom sry no...ale myslim ze 4 roky studia pocotacovejch systemu,nekolikrat praxe v Mironetu kde sem stavel,instaloval,a opravoval PC mi asi docela neco dala takze sry ale docela se v oboru vyznam....

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:31:24

Všeobecbě : Lidi, operační systém je věc, jako každá jiná. Musí se udržovat, pečovat o něj, věnovat se mu a hlavně, rozumět mu. Pokud to přirovnámnapř. k automobilu, jste snad jedinci, kteří si koupí nové(nebo ojeté to je jedno) auto a celých X let života mu ani jednou nezvednete kapotu ? Nedokážu a ani si nechci představit, co pak takovéto auto dělá !24!

2 llisa : Ahoj, jestli máš nějaký závažnější problém, tak se mi svěř přes privátní zprávy a vyřešíme jej.

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:28:18

to ze o ty skole nevis, neznamena ze neexistuje - Stredni skola technicka - obor elektronicke pocitacove systemy....

btw mimo diskusy- good bike!1374!

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:27:36

Och ....

2 bikesek : Chlapče, jestli nabýváš dojmu, že mám za potřebí něco kopírovat od jiných a nejsem schopen napsat takovouto banalitu pro průměrného člověka pracujícího s PC (tím mám namysli můj pocit, že jsem v hlavičce vlastně nic moc nenapsal), nechci si ani představit, co o samotném systému Windows vůbec víš a za otázku by snad stálo i to, jestli doma PC vlastníš a případně, jak dlouhou dobu a kolik mu věnuješ času.
-Neber si to osobně, ale napsat takovou hloupost, jakou jsi právě předvedl, nemůže vystihovat nic jiného, než naprostou neznalost v tomto oboru. !1424!

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:25:17

no na jednom kompu mam xp a na tom u kterýho sedim teĎ jsou Visty.. líp se mi pracuje v xp¨.. tady je to takový nepřehledný a furt mi tu něco blbne..

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:24:08

bikesek - jn :) ja rikam jestli chces hrat tak xpecka ti stacej.. ty direct x 10 zas nejsou tak velkej zazrak ted v tehle dobe... jestli chces na systemu makat a tak tak linux je jasna volba.. hafo distribuci treba jen pro specializaci na hudbu a tak takze parada

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:23:44

2 bikesek : Po hlášce ,,visty jsou absolutne na picu,, s tebou konším v diskuzi dříve, žen jsem vlastně vůbec začal !1424!

2 Frejda : Ano, souhlasím, a to v mnoha věcech ... ovšem srovnávat Windows a Luxux je stejné, jako srovnávat Karlův Most v Praze s Novou Radnicí v ostravě, tedy naprosto něco jiného.

2 Ulrika_von_Levetzow : No jó no, klasika - chci něco zkusit ale takhle do toho nepůjdu, moc dlouhý ... lol prostě !5! jen si to zkus, nic za to nedáš.

2 bikesek : koukám žes napsal ješně něco, takže se k tomu zpětně obrátím. Vystudovanou počítačovou školu ? Mohu se zeptat, kde a co jsi studoval ? Já o žádné takové v ČR bohužel nevím. Čvut apod. se zabývaj informatikou prakticky z devadesátiletých let - tento svět se však mění den co den. Neexistuje v ČR škola, která by tě udělala PC profesionála, to musíš chtít sám a dá ti to jen život. Zrovna školství v tomto směru je, dle mého názoru a pohledu na situaci, nejhorší v evropě - viz. akce jako internet do škol, osnovy středních škol a prakticky ,,steroidový náděl,, v podání škol vysokých. Mrkni za hranice (tím nemyslím SK apod.), tam zažiješ něco nevídaného a to i s mentalitou 15ti letého studenta SŠ - u nás je, co se týče školství, informační technologie apod. prakticky tabu. Ale nejsme zdaleka jediní, takže tak ...

2 StArSiCeK_MiLaSeK : Založ novou diskuzi, určitě se najdou příznivci, kteří tě s tím seznámí - tady tomu moc šancí nedávám a navíc zde pro to není určena diskuze !5!

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:15:21

_Lipo_:souhlas...nehlede na to ze nero sme tam opravdu nerozchodily jak on tam pise.....ani bych se nedivil kdyby celej ten text byl opsanej z naky casopisu nebo nakejch stranek....a jenom chce machrovat!1409!

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:13:33

StArSiCeK_MiLaSeK - mam ubuntu 7.10 s xgl compiz fusion a je to fakt pecka.. hry nevim nezkousel sem jen csko... a to se mi zatim podarilo rozjet na 10 fps :D ale pres wine by to melo jit zatim sem po tom moc nepatral

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:12:20

Bily mohol vymysliet radsej nieco hlasom ovladane.. !2!

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:11:36

nechcete mi nekdo neco napsat o Ubuntu 6.10 s XGL !1424! treba vlastni skusenosti atd treba z hrama atd ? !965!

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:10:01

bikesek: mu neco vymlouvej ... beztak mu za to bill plati aby udelal vsude reklamu :D kdyz uz dela i tomu shocku !1278!

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:09:15

vistu maam!11!

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:07:23

a jako ze ten dlouhej text sem necet,ale precet sem konec a na to ze pises kolik pc ti proslo rukama tak bys mozna moch vedet za na pc s 512 ram bys visty zrovna moc nejlip nerozbehal,je potreba aspon 1G ale 2G je rozhodne lepsi.....a nemysli si ze pisu jen co sem si precet,mam vystudovanou pocitacovou skolu a s klukama sme visty osobne zkousely skoro vsichni takze vim o cem mluvm......

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:05:55

mám to ted v práci a nejsem dvakrát nadšenej..je to děsně pomalý, pořád samý dotazy..xp byli lepší, počkám na jaro, mají dělat nějaký upgrade..a uvidí se.tot můj názor

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:04:29

a kdo to máš číst?!1409!

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:03:07

fakt jsem chtěla vědět jaká je vista, ale je to moc dlouhý, takže to číst nebudu!211!

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:02:03

s vistama sem skoncil uz hodne davno, sem si je nainstaloval,asi dva dny sem na nich bezel a pak sry zpet zase xp profi,vista sou absolutne na picu.....!1120!

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:02:00

Linux je lepší!1424!!764!!764!!764!

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 15:00:08

Jéééj ...

2 _Lipo_ ? Vycházel jsem z doložených podkladů, a to napsaných ve tvém profilu, z čehož jsem usoudil možnost použít k porovnání tvůj zevnějšek - jestli jsem komentoval tebe neb o tvoje oblečení je taktéž spekulativní, jelikož máš poznámku ,,EMO RULEZ,, napsáno k oblečení, a na hlavní fotce nahatý nejsi, tudíž jsem opět v právu.
Jestli větě, rád ji zopakuji , "Promiň, ale ty se na EMO taky z daleka nehrabeš ... ikdyž, co já vím ?! ... myslím, že jsme na to každý v tomto oboru znalostně jinak, nemyslíš ? Jedině, že bys(obě) tyto karty vyráběl ... " neustále nerozumíš, holt pro tebe asi nebyla vhodně napsána, ovšem jako celek s použitím slova ,,nehrabeš,, , které bylo taktéž převzato/použito z tvého "předchozího" příspěvku, pak chyba na mé straně dozajista nebude !5!

ps : Jakožto hráč za www.Necroraisers.com jsem nikdy nedocílil pocitu, že by mi nějaká hra jela pomaleji. Je možné a pevně věřím, že na pomalejších sestavách tomu tak bude (evoluce) , nicméně Windows Vista jasně a už před vydání naznačili, pro koho jsou určené a co budou dělat "nového". Jestli se ti lépe hraje na WinXP , zůstaň u nich - někteří zde v diskuzi ani neví, co zkratka FPS znamená, tudíž je jim jedno, jak jim konkrétní hra pojede. Také jsou ale skupiny, které rozdíl mezi WinXP a Win Vista nepocítí - a to nemyslím jako narážku na lidi s pomalejšími PC , ale na skutečnou realitu. Windows XP je zde od roku 2001 a jestli měl někdo v té době PC za +-30 tis, pojede mu na tom Vista i teď, a to pro normáního uživatele prakticky bezrozdílu. Ovšem teď tento PC koupíš za 5-8tis v bazaru a to rovnou s CRT monitorem => pokud nežiješ rok co rok s PC, pak není důvod pro tebe měnit systém windows za novější, opravdu né. Já článek napsal pro ty, kteří o tom uvažují - v praxi následně pocítí, jestli jim to vyhovuje či nikoliv. Nikde jsem nenapsal motto " WINDOWS XP JE ZASTARALÉ - VŠICHNI ŠÁHNĚTE PO VISTÁCH" !5! I já mám secundární systém Windows XP, ovšem už jen z pracovních důvodů.

uživatel eliminován | 26. 10. 2007, 11:02:33

sekturek - pokud si pamatuju tak prvni narazka byla na muj zevnejsek :D !1278! jestli ses chtel hadat jako maly decko zacal sis to sam :D precti si to cele jeste jednou

předchozí | 0 | 210 | 240 | 270 | 300 | 330 | 360 | 390 | 600 | 900 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

windowsvěcverzeultimateupřesesněníwinampkaždejnerorukasystémpotřebnévistutestofficefinálabeta30dnítrhdobaaplikacevistamamicrosofttaxemden10tiprávo

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑