Diskuze a otázky - Maturita z Matematiky.

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 20. 11. 2011, 10:37:59 |

Diskuze určená pro maturanty kteří jsou posraní až za ušima,cílem této diskuze je odpovědět si vzájemně na všechny otázky ohledně maturity z Matematiky.
Je rozdělena na základní a vyšší úroveň.

1. Číselné obory
Žák dovede:
1.1 Přirozená čísla
provádět aritmetické operace s přirozenými čísly
rozlišit prvočíslo a číslo složené, rozložit přirozené číslo na prvočinitele
užít pojem dělitelnosti přirozených čísel a znaky dělitelnosti
určit největší společný dělitel a nejmenší společný násobek přirozených čísel
1.2 Celá čísla
provádět aritmetické operace s celými čísly
užít pojem opačné číslo
1.3 Racionální čísla
pracovat s různými tvary zápisu racionálního čísla a jejich převody
provádět operace se zlomky
provádět operace s desetinnými čísly včetně zaokrouhlování, určit řád čísla
řešit praktické úlohy na procenta a užívat trojčlenku
znázornit racionální číslo na číselné ose
1.4 Reálná čísla
zařadit číslo do příslušného číselného oboru
provádět aritmetické operace v číselných oborech
užít pojmy opačné číslo a převrácené číslo
znázornit reálné číslo nebo jeho aproximaci na číselné ose
určit absolutní hodnotu reálného čísla a chápat její geometrický význam
zapisovat a znázorňovat intervaly, určovat jejich průnik a sjednocení
užít druhé a třetí mocniny a odmocniny
provádět operace s mocninami s celočíselným exponentem
ovládat početní výkony s mocninami a odmocninami
••••
••••
••
•••••
•••••••••
2. Algebraické výrazy
Žák dovede:
2.1 Algebraický výraz
určit hodnotu výrazu
určit nulový bod výrazu
2.2 Mnohočleny
provádět početní operace s mnohočleny
rozložit mnohočlen na součin užitím vzorců a vytýkáním
2.3 Lomené výrazy
provádět operace s lomenými výrazy
určit definiční obor lomeného výrazu
2.4 Výrazy s mocninami a odmocninami
provádět operace s výrazy obsahujícími mocniny a odmocniny
3. Rovnice a nerovnice
Žák dovede:
3.1 Lineární rovnice a jejich soustavy
řešit lineární rovnice o jedné neznámé
vyjádřit neznámou ze vzorce
užít lineární rovnice při řešení slovní úlohy
řešit početně i graficky soustavu dvou lineárních rovnic o dvou neznámých
3.2 Rovnice s neznámou ve jmenovateli
stanovit definiční obor rovnice
řešit rovnice s neznámou ve jmenovateli o jedné neznámé
vyjádřit neznámou ze vzorce
užít rovnice s neznámou ve jmenovateli při řešení slovní úlohy
využít k řešení slovní úlohy grafu nepřímé úměry
3.3 Kvadratické rovnice
řešit neúplné i úplné kvadratické rovnice
užít vztahy mezi kořeny a koeficienty kvadratické rovnice
užít kvadratickou rovnici při řešení slovní úlohy
3.4 Lineární nerovnice s jednou neznámou a jejich soustavy
řešit lineární nerovnice s jednou neznámou a jejich soustavy
řešit rovnice a nerovnice v součinovém a podílovém tvaru
••
••
••

••••
•••••
•••
••
4. Funkce
Žák dovede:
4.1 Základní poznatky o funkcích
užít různá zadání funkce a používat s porozuměním pojmy: definiční obor, obor hodnot, hodnota funkce
v bodě, graf funkce
sestrojit graf funkce y = f(x)
určit průsečíky grafu funkce s osami soustavy souřadnic
modelovat reálné závislosti pomocí elementárních funkcí
4.2 Lineární funkce, nepřímá úměrnost
užít pojem a vlastnosti přímé úměrnosti, sestrojit její graf
určit lineární funkci, sestrojit její graf,
objasnit geometrický význam parametrů a, b v předpisu funkce y = ax + b
určit předpis lineární funkce z daných bodů nebo grafu funkce
užít pojem a vlastnosti nepřímé úměrnosti, načrtnout její graf
řešit reálné problémy pomocí lineární funkce a nepřímé úměrnosti
4.3 Kvadratické funkce
určit kvadratickou funkci, stanovit definiční obor a obor hodnot, sestrojit graf kvadratické funkce
vysvětlit význam parametrů v předpisu kvadratické funkce, určit intervaly monotonie a bod, v němž
nabývá funkce extrému
řešit reálné problémy pomocí kvadratické funkce
4.4 Exponenciální a logaritmické funkce, jednoduché rovnice
určit exponenciální a logaritmickou funkci, u každé z nich stanovit definiční obor a obor hodnot, sestrojit
jejich grafy
vysvětlit význam základu a v předpisech obou funkcí, monotonie
užít logaritmu a jeho vlastností, řešit jednoduché exponenciální a logaritmické rovnice
použít poznatky o funkcích v jednoduchých praktických úlohách
4.5 Goniometrické funkce
užívat pojmů úhel, stupňová míra, oblouková míra
definovat goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
, resp. či , u každé z nich určit definiční obor a obor hodnot,
sestrojit graf
užít vlastností goniometrických funkcí, určit intervaly monotonie, případně body, v nichž nabývá funkce
extrému
5. Posloupnosti a finanční matematika
Žák dovede:
5.1 Základní poznatky o posloupnostech
aplikovat znalosti o funkcích při úvahách o posloupnostech a při řešení úloh o posloupnostech
určit posloupnost vzorcem pro n-tý člen, graficky, výčtem prvků

•••
••••••
••


•••
•••

••
- použít poznatky o funkcích v jednoduchých praktických úlohách
4.5 Goniometrické funkce
- pojmů úhel, stupňová míra, oblouková míra
- goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
- definovat goniometrické funkce v intervalu 0;2

reagovat

Maturuješ v roce 2012?

V anketě hlasovalo celkem 0 uživatelů

V diskuzi je 13 příspěvků a shlédlo ji 897 uživatelů .

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 20. 11. 2011, 11:03:22

No, pokud bude nějaký skutečný dotaz k matematice, jsem ochotný ho (občas) zodpovědět...!1!

uživatel eliminován | 20. 11. 2011, 11:03:02

u genarlky jsem to měl za 32%,zlatá angličtina !12!

uživatel eliminován | 20. 11. 2011, 10:52:06

> Zakazu_ti_maturovat Tak jo! Já bych chtěl vědět něco o "určit definiční obor lomeného výrazu". !1250!!1250!!1250!

uživatel eliminován | 20. 11. 2011, 10:50:09

> ThePresence
Klidně.

uživatel eliminován | 20. 11. 2011, 10:49:04

> Zakazu_ti_maturovat O to by se měli ti lidé zajímat sami, je to v jejich zájmu. A jestli na to serou, tak ať to třeba nedají. !638!

Ale tak teda dobře. Máme si vybrat nějaký téma a ty nám ho vysvětlíš? !1250!

uživatel eliminován | 20. 11. 2011, 10:47:37

> Zakazu_ti_maturovat
*Budou

uživatel eliminován | 20. 11. 2011, 10:47:15

> ThePresence
Chci lidem pomoci,protože třeba vůbec neví co bude na matematice za požadavky.

uživatel eliminován | 20. 11. 2011, 10:45:23

> Zakazu_ti_maturovat Tak proč zakládáš diskuzi o matice a ne o němčině? !1250!

uživatel eliminován | 20. 11. 2011, 10:45:15

> Ctrl_SEX
To je vyšší úroveň..u základní tam nejsou.!5!

uživatel eliminován | 20. 11. 2011, 10:43:43

a kde máš integrály, derivace, vyšetřování průběhu funkce, nelineární matematika, atd..?

uživatel eliminován | 20. 11. 2011, 10:43:47

a kde máš integrály, derivace, vyšetřování průběhu funkce, nelineární matematika, atd..?

uživatel eliminován | 20. 11. 2011, 10:42:19

> ThePresence
Já dělám z němčiny.:)

uživatel eliminován | 20. 11. 2011, 10:41:07

To nedáš. Jsi v řiti. !1!


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

číslodiskuzematuritaprvočísloúroveňpojemmaturantznakotázkacílnásobekoperaceprvočinitelžákucho

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑