Diskuze a otázky - Maturanti 2012

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 18. 11. 2011, 13:37:31 |

Zdravím, jak jste na tom s přípravou na maturitu? Máte nějaké tipy, rady jak by šlo to mučení nějak ulehčit? :) A co vysoké školy? Máte už představu kam dál? :)

reagovat

V diskuzi je 57 příspěvků a shlédlo ji 1138 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 19. 11. 2011, 19:16:30

Už jsem začala !1250!

uživatel eliminován | 19. 11. 2011, 18:56:06

> Ctrl_SEX
spíš se zbaběle vrací, protože zjistil že na život na vlastní pěst nemá

uživatel eliminován | 19. 11. 2011, 18:39:53

> lemounek

no a právě proto jezdí za maminkou, aby si postěžoval, že nechápeš jak ten chudák na tom špatně je a máš ho za simulanta !2!

uživatel eliminován | 19. 11. 2011, 17:23:20

> Ctrl_SEX
taky jsem mu předložila tuhle diagnostiku, nelíbila se mu

uživatel eliminován | 19. 11. 2011, 17:07:54

> lemounek

no můj táta má taky poruchu štítné žlázy, ale, že by kvůli tomu nesplachoval, nestíhal vstávat do práce atd..
V jeho případě bych diagnózu viděl jako něco mezi leností a rozmazleností!5!

uživatel eliminován | 19. 11. 2011, 16:28:43

> Ctrl_SEX
já jsem dysgrafik a dokázala jsem prolézt gympl a vystudovat vysokou......

tohle osobně znám, můj spolubydla má papíry že kvůli poruše štítné žlázy má poruchu soustředění a tak to slyším pokaždé když nespláchne, neni schopen vstát včas do práce, neuklidí kuchyň nebo nezavře lednici.....raději se vrací k matce, protože mu na nějaký papíry na hlavu kašlu

Hoppka

Hoppka | 19. 11. 2011, 14:01:39 | více příspěvků | napsat uživateli

> moniniika
To jsem si říkala do května :D

uživatel eliminován | 19. 11. 2011, 13:38:55

> moniniika
Jasný...slibem nezarmoutíš !1!

moniniika

moniniika | 19. 11. 2011, 13:36:43 | více příspěvků | napsat uživateli

Uz od září říkám že s tím začnu :-D

uživatel eliminován | 19. 11. 2011, 13:25:35

> lemounek
No já dokonce musel dělat přijímací zkoušky i na učiliště. Taky s tebou souhlasím v tom,že by se neměli brát děti na školy podle prospěchů, ale podle výsledku přijímaček. Někdo mi kdysi povídal, že v současné době plno rodičů hřeší na různé vady učení u dětí a jakmile získají potvrzení z nějaké psychologicko-pedagogické porady tak to hned donesou do školy, aby jejich dítě dostalo nějakou úlevu...Já jsem taky dyslektik, dysgrafik a dyskalkulik, ale na ZŠ jsem žádnou úlevu neměl (ono se to za nás taky asi ani nedávalo). A díky tomu "dys" jsem se musel více učit než ostatní. Pravidelně jsem chodil na doučování češtiny a matematiky místo toho, abych dostal papír a vše bylo na oko "ok",!5!

uživatel eliminován | 19. 11. 2011, 13:15:04

Představa, že děcka budou nějakou práci dělat dobrovolně, je snad ještě větší blbost, než ta láska na celý život !1333!

uživatel eliminován | 19. 11. 2011, 13:14:15

Už na střední škole se náš třídní rozčiloval nad připravovanými "moderními metodami vyuky" založenými na dobrovolném přístupu studentů....

vždycky říkával: Vždyť vám přece, blbci, nidko nebrání, se připravovat dobrovolně, né ? !76!

uživatel eliminován | 19. 11. 2011, 13:11:24

....a ony nám děti v poslední době odmítaj přemýšlet...paradoxně to jsou ty ročníky, kde se nenutilo biflovat ale vyhledávat....

Ono to možná dává trochu smysl - když se totiž člověk musí něco "nabiflovat", zjistí, že nejlepší cesta, jak si ušetřit práci, je tu věc prostě pochopit. Úspora učení je tak 90%.

Vyhledáváním na googlu a následným překopírováváním do "pracovního sešitu" ještě nikdo nezmoudřel.

uživatel eliminován | 19. 11. 2011, 12:52:01

> Ctrl_SEX
ještě jsem chtěla dodat, že můj ročník musel na gympl dělat příjmačky, rok pod námi už brali ke studiu každého s vyznamenáním bez příjmaček, tohle je rozhodně věc se kterou nesouhlasím, každá škola má jiné požadavky a nároky, proto by na každou měli studenti dělat příjmačky

uživatel eliminován | 19. 11. 2011, 12:50:38

> Ctrl_SEX
nevím jestli jsou chtřejší....ale línější určitě ano...jsem toho názoru, že člověk v určitém věku nad sebou skutečně potřebuje tu pevnou ruku, protože tě prostě poslouchat nebu a nebude a nebude dělat něco, co vlastně nemusí...tzn, způsob neučme fakta, učnme kde je najdou je možná hezké, ale nechala bych to až na vysoké školy, kde se předpokládá určitý zájem o dané téma, ne na základní a střední školy...takhle nebudou dělat nic, zleniví a zakrní......obzvlášť logika zakrní, která je podle mě v praktickém životě nejdůležitější...i to samotné drcení faktů rozvíjí mozek, nejen paměť, ale i další části mozku, když jedinec pracuje nad dokonalým tahákem a způsobem, jak ho použít......Já jsem jeden z těch přelomových ročníků, co musel makat makat makat, když mi škola nešla, tak jsem se prostě musela víc učit, ale už u nižších ročníků bylo běžné, že když někomu nešla škola a cítil se přetěžovaný, tak jeho maminka naklusala buď sama nebo s další maminkou do školy a donutily školu snížit požadavky na jejich studenty...už nemuseli mít povinou latinu ani deskriptivu a výsledek se i rychle dostavil....z našeho ročníku bylo procento úspěchu přijetí na vysoké školy 98% a jen jeden člověk dělal maturitu až v srpnu a to kvůli nemoci, navíc.....jen rok pod náma už 15 lidí k maturitě ani nepustili a dalších 8 jí neudělalo

uživatel eliminován | 19. 11. 2011, 12:41:08

> lemounek

chtě-nechtě, ale musím s tebou souhlasit. taky mám pocit, že současné špatné výsledky a obecně neznalosti současných dětí (ročníku narozených po roce 1989)jsou dány tím, ne že by ty děti byli hloupější než moji vrstevníci, ba naopak jsou chytřejší, ale bohužel také línější. Já když chodil na ZŠ tak jsme tam měli tvrdý socialistický režim a nikdo se s námi o ničem nebavil, dostali jsem úkol a ten s musel splnit a tak jsem se naučili dřít a díky tomu nakonec dosáhli velmi dobrých výsledků. Současné děti mají podle mne větší svobodu a tedy nic je nenutí se učit....a proto mají tak špatné výsledky.


PS: tím, co jsem napsal samozřejmě nechválím socializmus, ba naopak. Socializmus byl špatný, ale díky jeho velkým chybám se člověk musel naučit dřít a hodně improvizovat. Což v současnosti novým generacím chybí.

uživatel eliminován | 19. 11. 2011, 12:31:38

jediný na co jsem se připravovala k maturitě výrazněji byla výtvarka, na gymplu jsme neměli tolik teorie a já navíc z dějin umění dělala i příjmačky, nakonec jsem tam toho věděla víc jak zkoušející!383!

uživatel eliminován | 19. 11. 2011, 12:28:27

> Ctrl_SEX
ona ta státní maturita hlavně neni ani tak těžká.....jen je tam dost otázek, kde se musí zapojit i mozek, pochopení delšího a odborného textu apod....a ony nám děti v poslední době odmítaj přemýšlet...paradoxně to jsou ty ročníky, kde se nenutilo biflovat ale vyhledávat!1365!!1250!

uživatel eliminován | 19. 11. 2011, 12:26:08

příprava na maturitu začíná prvním dnem prvního ročníku střední školy ne?!633!

PreTeba

PreTeba | 19. 11. 2011, 12:23:42 | více příspěvků | napsat uživateli

už stým začínam sem -tam do toho pozriem :)

uživatel eliminován | 19. 11. 2011, 12:18:28

Já se na maturu nepřipravoval vůbec (akorát na ČJ-literaturu), a taky s tím problém nebyl.

Když na to člověk ty čtyři roky nekašle, tak mu v tý hlavě něco zůstat musí. A za ten poslední týden ve stresu už se stejně nedá reálně nic novýho naučit...

uživatel eliminován | 19. 11. 2011, 11:53:47

No..řeknu to asi tak..Maturuju z elektrotechniky+Automatizace a informatiky+číslicovky a odborný výcvik ,matematika a čeština.Jestli se bojím?Ne,ani náhodou,všechno je to o tom,že se člověk musí učit a když dostane špatnou známku,tak se nechat vyvolat ve škole.Výhodou je,že se to tak moc nemusí učit před maturitou.Matematika..tam je nejlepší si nechat sešity ze všech 4 ročníků učit se,řešit příklady a rovnice,nerovnice.Stejně u Matematiky dostanu tabulky..svoje a vzorce v nich jsou povoleny..takže o geometrii,zapamatování vzorců tu nejde..u češtiny je to jednoduché..ze Slohu mám vždycky 1 nebo 2 ,z gramatiky je pořád co opravovat.:D..Odborným se věnuji.Takže myslím si že to je recept na úspěšné zvládnutí maturity.Jo a ty knihy co se mají přečíst,je dobré je aspoň prolistovat..já je nemám všechny přečtené,ale stihnu to..:)

uživatel eliminován | 19. 11. 2011, 10:24:35

Já se na maturitu připravoval skoro dva roky (tzn. dva roky jsem se poctivě učil, skoro každý den). A maturita byla pak pohoda. Jo pokud se někdo začne připravovat na maturitu od ledna ... tak pak už je dost pozdě dohnat to, na co kašlal několik let. To samé platí u těch "rychlíků", kteří se začnou učit týden před maturitou, ale své lajdáctví obhajují tím, že přeci oni si sehnali materiály, atd., atd....

uživatel eliminován | 19. 11. 2011, 10:20:51

Nechápu, proč děláte z té maturity takový problém. Mám pocit, že mnoho lidí se vymlouvá na nový systém maturit proto, aby zakryli to, že se na SŠ flákali, učitelé za moc nestáli, a že nejsou moc chytří. Takže budeme ukazovat na tu maturitu a ne na sebe a na učitele na škole.... Přeci škola je dobrá a já se přeci taky učím....takže na vině je přeci ta STÁTNÍ (jednotná) maturita.

PS: ona ta dřívější snad nebyla státní?


SSBN

SSBN | 19. 11. 2011, 00:53:15 | více příspěvků | napsat uživateli

> lucka14lucky nesmířila? !102! A co bys jako dělala? !102! Smířila by ses. Nic jného by ti nezbylo...

uživatel eliminován | 18. 11. 2011, 21:27:17

> SSBN
ty blááho...jak to myslíš? já jsem teda člověk, který by se s tím, že neudělá maturu nesmířil...nejde popsat, to by jste mě museli znát...

SSBN

SSBN | 18. 11. 2011, 20:56:15 | více příspěvků | napsat uživateli

> lucka14lucky nemáme. Měli jsme. Splnili jsme a zjistitli jsme, že to celé bylo na...

Reditel_zemekoule

Reditel_zemekoule | 18. 11. 2011, 20:53:47 | více příspěvků | napsat uživateli

> Rohlicku.Mate.Kolik aha, tak aspoň vím, na koho mám pak nadávat, když se mi nějakej budoucí pristroj dostane do ruk !511!

uživatel eliminován | 18. 11. 2011, 20:09:11

ajaj..zrovna před chvíli jsem dodělala 5 otázek z účetnictví :-) ... :-) No já jsem začala takto: já maturuju z účetnictví, z ekonomiky, čj a matika...My o účtu a eko, ty otázky probíráme, takže to co probereme, tak si hned zpracovávám do šanonů - + si k tomu třeba skenuju učebnice co mám navíc atd... češtinu už mam skoro celou hotovou - 16 děl... a ty si prostě vytisknu a už řešit nebudu.. .Nebo vlastně budu řešit, až se to po novým roce budu na pilno učit :-)
Na matiku se začínám připravovat příští týden, kdy začínám jezdit na kurz, přímo věnovaný státní maturitě.
Jinak na VŠ bych chtěla jít do Pardubic - ekonomika a celní správa - s tím, že 3.12. jdu na NSZ, které jsou podmínkou přijetí.
Máte někdo stejný cíl?

uživatel eliminován | 18. 11. 2011, 20:09:15

ajaj..zrovna před chvíli jsem dodělala 5 otázek z účetnictví :-) ... :-) No já jsem začala takto: já maturuju z účetnictví, z ekonomiky, čj a matika...My o účtu a eko, ty otázky probíráme, takže to co probereme, tak si hned zpracovávám do šanonů - + si k tomu třeba skenuju učebnice co mám navíc atd... češtinu už mam skoro celou hotovou - 16 děl... a ty si prostě vytisknu a už řešit nebudu.. .Nebo vlastně budu řešit, až se to po novým roce budu na pilno učit :-)
Na matiku se začínám připravovat příští týden, kdy začínám jezdit na kurz, přímo věnovaný státní maturitě.
Jinak na VŠ bych chtěla jít do Pardubic - ekonomika a celní správa - s tím, že 3.12. jdu na NSZ, které jsou podmínkou přijetí.
Máte někdo stejný cíl?

předchozí | 0 | 30 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

přípravamaturitamaturanttipzdravípředstavamučeníškolavysoká

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑