Diskuze a otázky - KOMUNISMUS - co na něj říkají lidi, jejichž vzpomínky na něj js

úvodní strana | aktualizovat | dolů

Matetka

Matetka | 29. 12. 2008, 23:56:45 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

V době komunismu jsem se narodila a když mu bylo v roce 89 odzvoněno, tak jsem se pro změnu nastěhovala do domu, kde to jím žije až dodnes a můžu vyprávět o nemálo podobných zážitcích "nepohodlných" občanů, kteří je zažívali denně do konce života (někteří). Krádeže drobností před vchodem, pročítání cizí pošty, posprejované auto, propíchané gumy u auta, psychický teror, šikana, fyzické napadání, agrese... to je cena "svobody".... nikdy jsem neprobádala historická fakta, a přesto vím, jak komunismus vypadá ve své nejhorší podobě. protože je zachovalých komunistů jen málo, je jen málo lidí, kteří jejich existencí trpí, avšak čím dál více lidí tyhle komunistický veterány podporuje s nakukanou vidinou lepší společnosti.... jsem pro, abychom nedovolili krysám rozšiřovat mor komunismu... děcka, mějte svůj rozum a nedovolte svejm rodičům, aby vám předvyplňovali volební obálky!!

reagovat

Máte negativní zkušenost s komunismem??

V anketě hlasovalo celkem 19 uživatelů

V diskuzi je 74 příspěvků a shlédlo ji 1746 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

Matetka

Matetka | 30. 12. 2008, 20:46:31 | více příspěvků | napsat uživateli

> xFilipx
tady právě vůůůůbec nejde o objektivitu... kdyby byl každej objektivní, tak každej řekne, že komunismus všem něco vzal a něco dal, což opravdu nemá cenu řikat....

uživatel eliminován | 30. 12. 2008, 20:41:17

> Matetka
Nerikam, ze nemam... Ale asi nebude tolik objektivni... Muzu jen tlumocit co jsem slysel... A to je o nicem...

Matetka

Matetka | 30. 12. 2008, 20:35:56 | více příspěvků | napsat uživateli

> xFilipx
no nezažili, ale stejně by na to měl mít každej názor....

uživatel eliminován | 30. 12. 2008, 20:25:27

Jezis... Co se tady resi? Mam pocit, zu tu dobu jsme nejak nezazili... Jej... !863!

Matetka

Matetka | 30. 12. 2008, 20:24:13 | více příspěvků | napsat uživateli

> some.fat.guy
no, abych řekla pravdu, tak se ke komunismu nesnažim bejt spravedlivá tim stylem, že řeknu "ono se dělo tohle špatně, ale zase na druhou stranu..." ne, jakmile zakončíš souvětí takhle, tak nemá cenu nic řikat. protože pochybuju o tom, že znalosti člověka v našem věku se podobaj představám Hurvínka o válce. já samozřejmě moc dobře vim, že žádnej příslušník nešel na silnici a zastřelil tam nepohodlnou miladu horákovou beztrestně. takovej příslušník ji zatáhl do malý kabinky, kde ji psychicky terorizoval, aby se přiznala k tomu, co neudělala a pak ji nechal pověsit. určitě bys mě chtěl opravit, že smrt milady horákový byla uznaná jako justiční vražda a že odpovědní lidé ponesou následky dle určení soudu a taky že se k ničemu milada nepřiznala a že hrdě stála za svým.... ale jako ji soudruzi pochytali ještě haldu dalších, kteří nebyli tak silný jako ona a nějak to odnesli... minimálně dostali hodně přes hubu od lidí, který maj v popisu práce člověka chránit, aniž by se chování takových ochránců považovalo za něco nepřijatelnýho. a protože znám mnoho komunistů, některý s beránčím vystupováním, některý s chováním poměrně špatným a některý s opravdu hodně špatným chováním, tak soudim, že existuje silná spojitost mezi režimem a chováním zkoumaných subjektů. neřikám, že všichni komunisti musej bejt takový zlý a špatný, ale řikám, že pokud takový jsou a je prokazatelný, že to je díky režimu(bez režimu by jejich špatný chování vypadalo jinak, znám i špatný zlý lidi, který fakt komunisti nejsou..), tak komunismus je mor, kterej potřebuje vymítit...

uživatel eliminován | 30. 12. 2008, 20:19:50

jak rikaj nasi v 89 sme sli zvonit klicema a ted si ty klice muzu omlatit akorat tak o hlavu

uživatel eliminován | 30. 12. 2008, 20:15:38

Komunismus je úplně stejné svinstvo jako Demokracie, takže nic nevyřešíte, aspon tady ne.!1135!

ceiks

ceiks | 30. 12. 2008, 20:14:41 | více příspěvků | napsat uživateli

Stejně je jedno koho volíme, je to jen uměle vybudovaná společnost, práva a povinnosti platí jen pro jedny...

kiss-girl

kiss-girl | 30. 12. 2008, 20:13:22 | více příspěvků | napsat uživateli

že se tím vůbec zabýváte!965!

Matetka

Matetka | 30. 12. 2008, 20:11:00 | více příspěvků | napsat uživateli

> next_ghost
v americe se lidi soudí, protože maj jinak formovaný vejplaty než my tady, přežerou se, koupěj levný hadry rozhodnou se, jetli si koupěj dalšího hambáče nebo dvd přehrávač a ješě jim zbyde a když se naserou, tak maj velkej investovatelnej zbytek, s kterým disponujou většinou na kraviny, protože nemaj akutní nutkání se zaopatřovat víc a víc... maj dost nesyslej.... já mám taky dost peněz.... můžu si koupit dvd přehrávač nebo soud... ale co já si vyberu? asi dývko... to je taky mentalita, která je strukturálně vybudovávaná už desítky let, neodbouratelná během chvíle.... a politici, kteří hlásaj, co je na kom druhým špatnýho asi fakt nebudou eňo ňuňo.... a myslim, že v dnešní době se nemusí nikdo bát nikoho volit.... starej bolševik je Jirka P. ne Mirek T. v lidech se vyznám podle jejich chování celkem dobře a na parubovi je vidět, že má xicht z gumy a mluví zpomaleně, páč neni upřímnej... to už mám radši topoldu, za kterýho bych ruku do ohně nedala, ale věřim, že jeho až nadmíru impulsivní chování vypovídá o tom, že on neupřímnej neni

Matetka

Matetka | 30. 12. 2008, 19:59:38 | více příspěvků | napsat uživateli

> Jenny.Dee
neřikám, že to bylo to jediný a že jsem to pochytila za pár let svý existence. to, co vim z doslechu, jsou fronty na banány, jak mi vyprávěla sem tam máma, bližší info má hezky zpracovaný Ivan Kraus v knize Číslo do nebe, hezky ukázková je divadelní hra Hrdý Budžes s Bárou Hrzánovou....a spousta dalších věcí, který člověka vtáhnou do tý doby, aby si to sám soukromě trošku procítil, taakže jsem měla tu čest. nečetla jsem knihy s historickýma faktama, bohužel nikdy, ale vždycky jsem rozuměla, o čem je řeč... je to i proto, že to sama prožívám, žiju s lidma, který maj naučený ale ne zase odnaučený chování a praktiky tehdejší doby... nečekám s nima na fronty na banány, ale čtou mi poštu, kradou mi věci, ničí majetek, odvolávají se na milovanej režim a vim, že tehdy měli moc, proto řikám, že komunismus je špatnej, ať je jak je. ale jestli někomu dovolí se takhle chovat, takhle zprznit stovky lidí a tehdy i tisíce, tak to prostě považuju za nejhorší období moderní republiky.... tohle, co zažíváme teď, není proti komunismu žádná totalita.... je tu demokracie, i když to občas nezní jako pravda, tak ale lepší demokracie nebude nikdy, protože závisí její kvalita na kvalitě lidí a lidi se zatim od komunismu tak neočistili

some.fat.guy

some.fat.guy | 30. 12. 2008, 13:25:34 | více příspěvků | napsat uživateli

> Matetka
dle toho co píše máš koukám představu že mohl třeba příslušník PSVB jen tak na ulici zabít někoho kdo se mu nelíbil ale to je píčovina. Máš přehnaně skreslené informace, ano práva patrně byla pošlapávána ale o absolutním bezprácí se mluvit nedalo !501!
A ještě jednou to že bydlíš z komunistama kerý jsou svině neznamená že je tomu tak vždy, svině mužou bejt demokrati anarchsiti i třeba rybáři. Svinskost nevypovídá o tom jestli je člověk svině. Svině se po revoluci většinou převlíkli zas do jinejch kabátků víš...

next_ghost

next_ghost | 30. 12. 2008, 11:53:57 | více příspěvků | napsat uživateli

> Matetka
Selhání lidskýho faktoru to je, ale u voličů. Když si lidi ve strachu z jedný party bolševiků zvolí druhou, tak se nemůžou divit, že ztratí svobodu. Ten kdo nejvíc křičí, ať nevolíme ty nebo ty, obvykle není o nic lepší. Nemá žádnou vizi, žádný program, tak potřebuje vniřního nepřítele.

No a co, že by se soudil kde kdo? V tom je právě americký systém dobrý, že dovolit si soudní spor může prakticky každý. Ale jaká rozhodnutí u těch soudů občas padají je už něco jiného.

sephira

sephira | 30. 12. 2008, 09:27:06 | více příspěvků | napsat uživateli

> Jenny.Dee
Na úkor čeho? Na úkor toho, že je teď každý zodpovědný sám za sebe? To je holt nedílná součást lidské svobody, že za sebe musíme být zodpovědní a že si svobodně volíme mezi různými variantami.

Jenny.Dee

Jenny.Dee | 30. 12. 2008, 09:22:07 | více příspěvků | napsat uživateli

> sephira
jj to vsechno se muze no:) na ukor jinyho. je vec pohledu.

sephira

sephira | 30. 12. 2008, 09:19:53 | více příspěvků | napsat uživateli

> Jenny.Dee
Jaká totalita, holka? Kdyby tu byla totalita, nemohly by vedele sebe koexistovat různé a protichůdné názory. Můžeš si cestovat kam chceš, když jdeš volit, můžeš jít klidně za plentu a vybrat si "svého" kandidáta, můžeš poslouchat rozhlas, jaký chceš, koruny za cizí měnu směníš ve směnárně a nemusíš kvůli tomu kontaktovat veksláka, nemusíš se bát, že tě soused udá, že na Rudém právu sušíš houby a podobně.

sephira

sephira | 30. 12. 2008, 09:15:42 | více příspěvků | napsat uživateli

To by si rodiče nikdy nedovolili, předvyplnit mi volební lístky. Asi proto, že už jsem velká holka !906!

Jenny.Dee

Jenny.Dee | 30. 12. 2008, 09:11:35 | více příspěvků | napsat uživateli

> Matetka
fakt to bylo to jediny? jak to muzes vedet, kdyz mas taky jen info z doslechu. vis co, kdyby si v ty dobe zila, tak fajn, nereknu, ale kolik ti bylo? to je jak kdybych tady ja perlila, ze za ty tri roky sem toho pochytila. totalita byla spatna, s tim nesohlasim, to ze se to do ni zvrhlo..hm spatny, ale kdyz se tak kouknes dneska kolem sebe, nemas nekdy pocit, ze tady je zase jen trosku jina totalita?

Matetka

Matetka | 30. 12. 2008, 09:07:39 | více příspěvků | napsat uživateli

> Jenny.Dee
no tak, že má likvidační tendence, odporuje listině práv a svobod.... to jsou nejhorší stránky podle mýho soudu... jediný, co bylo na komunismu dobrý, že nebyli bezdomovci... ale zas to byl jen efekt vykořisťování...

Jenny.Dee

Jenny.Dee | 30. 12. 2008, 08:58:15 | více příspěvků | napsat uživateli

a jak vypada ve svy nejhorsi podobe?

Matetka

Matetka | 30. 12. 2008, 08:10:54 | více příspěvků | napsat uživateli

> next_ghost
no, tak.... je to vedlejší efekt moci všeobecně, u komunismu i dnešní "byrokracie".... korupce.... to bylo svinstvo a bude a vždycky to bude někdo odnášet, dokud funkci vlády budou zastupovat lidi a ne stroje, protože se jedná o selhání lidskýho faktoru. a i kdyby vládly stroje, i tak by se mohla vloudit chyba, protože stroje stvořili lidi... kdyby soudní spory nebyly drahý, soudil by se kdekdo, kdyby právníci nebyli drahý, nikdo by tu práci nedělal a u soudu by pak právního zástupce dělal kde kdo a dříve či později by se do toho dostala anarchie naprosto nezměrná, což by mohlo mít širokosáhlý následky. má na tom taky podíl finanční stav. my na to prostě nemáme, no... takový američani se souděj úspěšně o to, že na návodu k mirkovlnce nebylo psáno "není určeno k sušení živých zvířat"....
nicméně totalita, o který mluvíš, je svinstvo srovnatelný s tim, o čem mluvim já... ale to, o čem mluvíš ty, je alespoň zakázaný.... je to prostě svinstvo, který patří do koše a částečně v něm je, ale dycky se najde aspoň jeden vlásek, za kterej na tom koši bude vyset.!324!

next_ghost

next_ghost | 30. 12. 2008, 01:25:32 | více příspěvků | napsat uživateli

> Matetka
Pořád nechápeš o čem mluvím. Nejde o 30 korun u doktora ani bezvýznamný sousedský spory. Od určitého bodu dál pro obyčejné lidi existují některá práva jen na papíře a když je stát nebo nějaká bohatá korporace začne porušovat, tak můžeš mít tisíc důkazů, ale bez milionu na advokáta, poplatky a úplatky nebudeš mít šanci soud vyhrát. A když nemůžeš vyhrát soud, tak nemáš ani svoje práva. To už není daň za svobodu, ale jen jiný druh totality. !577!

Matetka

Matetka | 30. 12. 2008, 00:59:22 | více příspěvků | napsat uživateli

> some.fat.guy
kápnul jsi na to.... jsem tim dotčena, protože nejen, že bydlim s komunistama, ale zároveň s lidma, který to nemaj v hlavě v pořádku... ale kdyby se věci děly bez přispění doby komunismu, tak byli tihle lidi vychovaný jinak. byli by to furt špatný lidi, ale nikdy by si nedovolili brát do ruky moc nad někým cizím.... já osobně se setkávám s lidma, který byli svýho času ve straně, za což měli přislíbenu určitou moc a tim, že měli takovou nějakou moc, jim nikdo nikdy nic nevyčetl a oni nebyli nuceni zamýšlet se nad špatnostma, proč se nemaj dělat, ale naopak si užívali slávy díky špatnostem, který mohli beztrestně použít....třeba říct nějakýmu šéfikovi, že támhleten týpek z ulice je divnej a že by měl bejt nějak morálně potrestanej a jeho děcka radši taky, páč se to táhne v genech....co chceš víc?? mluvíš o teorii včera, já o praxi dnes...

Matetka

Matetka | 30. 12. 2008, 00:53:26 | více příspěvků | napsat uživateli

> next_ghost
jo... hele, kdyby bylo po mym, tak se odstěhuju do pralesa a lovim žížaly a na kohokoli, kdo by mi řekl "musíš/nesmíš" bych se tak krásně vyprdla, jenže nechci umřít na tetanus a tak .... taky se štítim hromady druhů hmyzu a asi bych se nevěnovala filozofii, která mě docela baví.... takhle halt prostě musim nesmim a i když existujou rizika povolání, tak se moci prostě nevyhnem.... a věř mi, někdy je pohodlnější zaplatit 30 korun za vypláznutí jazyka na doktora a další a další finanční povinnosti než čelit zrůdám, který mají právo volit, právo svobody projevu a taky disponují faktem, že každej je nevinnej, dokud se neprokáže vina... a prokazuj někomu, že je vandal on jen proto, že s ním vedeš dlouholetej spor a najednou máš propíchaný gumy u auta před domem.... jindy zas auto posprejovaný.... jindy namatlaný olomoucký tvarůžky na zdech....

some.fat.guy

some.fat.guy | 30. 12. 2008, 00:45:35 | více příspěvků | napsat uživateli

> Matetka
ale furt nechápu jak se to dotýká tebe osobně..

myslíš že jsou na tebe lidé zlí páč se to naučili za komunismu

Matetka

Matetka | 30. 12. 2008, 00:43:48 | více příspěvků | napsat uživateli

> some.fat.guy
ano, o lidskejch sviňárnách, který se za komunismu děly, protože, byť to není náplní tý ideologie, komunismus dovolil, aby se s těma sviňárnama roztrhl pytel....

next_ghost

next_ghost | 30. 12. 2008, 00:42:23 | více příspěvků | napsat uživateli

> SSBN
To byla reakce na tvoje tvrzení, že komunisti teď nejsou ve vládě.

> Matetka
Nechápeš co chci říct. Nejde o to k jaké straně se politik hlásí. Všem jde o moc a peníze a k těm vede cesta přes naši svobodu. A o svobodu nás můžou připravit i jinak než zavíráním nepohodlných lidí do vězení (jak to dělali komunisti za totality). Stačí mezi člověka a jeho práva postavit dost velké poplatky a veškerá svoboda kterou má na papíře najednou existuje jen pro pár vyvolených. Všem ostatním pak nezbývá než tancovat jak oni budou pískat. A to je podle mě ještě horší, protože o téhle nesvobodě se člověk nedozví dokud se nepokusí bojovat o svoje práva. !577!

some.fat.guy

some.fat.guy | 30. 12. 2008, 00:40:45 | více příspěvků | napsat uživateli

> Matetka
to spíš ale mluvíš o lidskejch sviňárnách než komunismu !1!

uživatel eliminován | 30. 12. 2008, 00:28:51

> MishaSisa
záleží na jakou chodíš školu...my to docela brali...ale hodně mi pomohli všechny dokumenty v televizi...a rodiče který to zažili..jinak ve škole jsme to řešili..a měli i na návštěvě politickýho vězně...

Matetka

Matetka | 30. 12. 2008, 00:27:58 | více příspěvků | napsat uživateli

> some.fat.guy
!129! ale my dva už spíš řešíme slovíčkaření.... já mluvim o vytipovaný osobě, jejíž osobní věci se k ní nedostanou, není-li to vhodné, určí-li tak někdo cizí. mluvim o tom, co zažívám já osobně, a i když nepoužívám přesnou terminologii, snažim se vystihnout podstatu...

předchozí | 0 | 30 | 60 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

autokomunismusrokživotsvobodavzpomínkazměnapoštazážitekčlověknapadánícenakonecobčanšikanapročítáníterorkrádeždrobnostgumadobavchodfaktumagrese

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑