Diskuze a otázky - Je vesmír nekonečný? :O

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 16:41:45 |

Už několikrát sme o tom s kámošema pod letní noční oblohou diskutovali..

Pokud někde končí, tak co je na konci?
Poznáme to někdy?
CO vy na to? !1116!!1138!

reagovat

Je vesmír nekonečný?

V anketě hlasovalo celkem 40 uživatelů

V diskuzi je 379 příspěvků a shlédlo ji 1071 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 300 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 20:44:10

x--LaTiNo--x
když mi argumentuješ psychickým nedomrdem co má po drogách halucinace místo čisté mysli, tak ti můžu argumentovat šílenými vědci? tím že za komunismu se práskalo a donášelo na každého kdo byl trochu inteligentnější, aby ho neoblafli heslem že všechno patří všem?

jinak ano, morálka bez Boha je... ale ten Bůj morálku vždycky podporoval !2! , protože se ho lidi báli
Komunismus morálku nepodporoval, Věda morálku taky nepodporuje když tvrdí že je to mechanismus.

Takže ta směrodatnost v sobě je asi to nejdůležitější, o kom jiném víš že vnímá to co jsem nepsal než o sobě samém. Ty jsi centrálním východiskem všech jevů, které tě obklopují !5!

A Kant na to: Hvězdné nebe nademnou a hluboký mravní zákon ve mne.

...magor!2!

franco_columbo

franco_columbo | 16. 06. 2008, 20:42:01 | více příspěvků | napsat uživateli

no ja nevim,prostor neni uplna prazdnota.A na pojem prostor jako 3D nebo 4D kdyz budu brat v uvahu i cas,bych se nespolehal,muze to bejt jen nase vnimani.Ja se zamejslim nad vicerozmernym svetem,proste ze prostor nemusi bejt v km,svetelnych rocich atd.

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 20:41:09

... takze konec ma ... a tim je obal bunky :D:D:D

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 20:40:24

sme soucasti neceho velkyho ... takze muj nazor je ze sme neco jako malinkata bunka v niz je nase galaxie a spousta jinych jeste neobevenych ... takych bunek je strasne moc a proste pracujem v necem velkym ... nesmejte se :D

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 20:38:40

Galen_Grow
"směrodatnost hledat v sobě, venku je to marné a nejisté"

vevnitř zase navýsost pochybné. Halucinující člověk po požití drogy je taky naprosto dokonale přesvědčen, že to, co vnímá, je realita.

"věda říká že jsou to mechanismy bez Boha, čímž jaksi upírá lidem tu "bohabojnost" kterou měli dřív, respektive pokles morálky ad absurdum - člověk člověku vlkem atp."

Myslíš, že morálka je doménou náboženství? Že bez boha morálky není (karamazovi)?
Nebo že morálka není objektivní?
první dvě otázky není obtížné vyvrátit, u třetí je to na sáhodlouhou diskusi.

"Největší pokles morálky jsme prodělali za Komunismu."

To víš zase z jakého výzkumu? Myslím, že si prvorepublikovou atmosféru moc idealizuješ.
Může sem přijít pamětník a říct, že sousedské bratrství a pomoc tak příznačná socialismu už se dnes mezi lidma nevyskytuje...

"Dnes je naštěstí doba kdy vylítlo napovrch spoustu ezoterických sraček"

Souhlasím.

"Lepší dementní a duševně impotentní věřící než banda vědců s atomovkou"

Nesouhlasím.

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 20:29:56

x--LaTiNo--x směrodatnost hledat v sobě, venku je to marné a nejisté

věda říká že jsou to mechanismy bez Boha, čímž jaksi upírá lidem tu "bohabojnost" kterou měli dřív, respektive pokles morálky ad absurdum - člověk člověku vlkem atp. A přesto se i ten Vědec cítí jako cítící bytost bažící po pocitech a nechce, aby mu někdo upíral právo na život, přestože je jen mechanismus o něco složitější než bublající bahno.
Největší pokles morálky jsme prodělali za Komunismu.
Dnes je naštěstí doba kdy vylítlo napovrch spoustu ezoterických sraček - ta doba začala vpodstatě rozmachem spiritismu, takže jsou lidé takoví a makoví. Lepší dementní a duševně impotentní věřící než banda vědců s atomovkou

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 20:23:40

franco_columbo: vnímáš omezený prostor, respektive tvoje vnímání smyslem zraku je odvislé od omezení prosotoru, protože prosotor sám o sobě je nekonečný a prázdný, protože v něm není nic co by ho omezovalo

když úkazníš svoje smysly, tvoje bytost má šanci vnímat i jinak, ale to už nepatří do téhlé diskuze

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 20:19:37

Pokud jde o tohle, vědu a vědce bych rozhodně neodmítal. Jelikož určitou směrodatnost potřebujeme, kde jinde ji máme hledat?
Spolehnout se na autority náboženské? Většina z nás, věřící i nevěřící, asi uzná, že církevní dogmatismus není správná věc a že zpátky do středověku by se nám nechtělo.
Spolehnout se na autority kterékoli jiné?
I to se v minulosti stávalo, jenže už z jejích principů je zřejmé, že pravda jako taková není jejich primárním cílem ani prostředkem.
Oproti tomu věda je svou povahou zaměřena k pátrání po pravdě...poznatky různých odvětví se homogenizují a posouvají naše vědění stále dál.

franco_columbo

franco_columbo | 16. 06. 2008, 20:19:23 | více příspěvků | napsat uživateli

galen: ja jen psal o tom ze kdyz budu brat v uvahu ze prostor je to co vnimam,bude asi tezky si predstavit nekonecno,premyslim i nad tim ze by to mohlo bejt jinak.

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 20:16:23

x--LaTiNo--x:
ano není nejmenší důvod být ve dvou vírách zároveň, zvlášť když je ta Věda tak krásná, zvlášť kvantová fyzika!1!

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 20:15:25

No všechno někde musí končit ne , ale co je za vesmírem další vesmír !811!!811!!811! a docela by mě zajmalo jestli má vesmír konec tak jak vypadá !811!!811!!811!

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 20:13:48

my lidi si vůbec nedokážeme představit ono "nekonečno" - díky tomu, že vše máme poměřené - tolik a tolik bude centimetr, kilometr !633!
kolikrát si nad tím také lámu hlavu - jak velký opravdu je? !331!

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 20:12:09

garfield1 - 16.06.08 19:42 : Garfielde, mas recht !1073!

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 20:11:58


Podívejme se tedy na přední světové vědce a zastoupení víry v boha a nevíry v boha mezi nimi v průběhu posunu času, dle časopisu Nature:
*
Comparison of survey answers among "greater" scientists

Belief in God____________1914_______1933______1998

Personal belief___________27.7_______15________7.0
Personal disbelief_________52.7_______68_______72.2
Doubt or agnosticism______20.9_______17________20.8
*
Jak je patrné, nevěřící vědci tvoří 72% světové vědecké obce, věřící pouhých 7%, zbytek se touto otázkou nezabývá, jelikož i když nevěří, nevěří ani v existenci důkazů sic et non.

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 20:11:52

franco_columbo: no vidíš, já zase mívám pocit, že už jsem dávno po smrti, tak co? :-)))))))))))

už sem tu psal že je to jedno jestli to je iluze či skutečnost, ale jde o to jak to na tebe působí a jak svým přístupem ovlivňuješ působení této představy/reality

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 20:10:44

podle mně je vesmír nekonečný.. a moc ráda bych věděla co je tam dál..!764!

franco_columbo

franco_columbo | 16. 06. 2008, 20:09:30 | více příspěvků | napsat uživateli

nevim jestli to co vnimam je skutecnost,nevim jestli pojem prostor tak jak ho vnimame je prava realita

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 20:07:40

x--LaTiNo--x: ty maj vlastní náboženství, za dvacet let to bude zase jinak

až se fyzika spojí s psychologii, tak to teprve bude mazec

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 20:04:02

tady je Věděc s Bohem !2!

http://www.phil.muni.cz/fil/scf/kral-m.html
a tady jeho díla http://www.osud.cz/hledajici/detail.php?id=2596&action=autor

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 20:03:19

Galen_Grow:

já mluvil o vědcích ve světovém měřítku....něco na způsob R. Dawkinse a S. Hawkinse ;-)

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 19:53:11

x--LaTiNo--x : až na jednoho másliče, kterej čtyřicet let popíral Boha a byl ve spolku Sysyfos, pak měl mystickej zážitek a snaži se boha dokázat Vědou a sám sebe si cenní jako důkaz Boha, měl u nás přednášku... jmenuje se Miloslav Král.

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 19:50:30

nevim ale zeptám se ho..!1379!

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 19:49:50

Bedza: No vsak ja to chapu, ale stejne mi to vadi a stejne v tom pokracujes, tohle je uz tvuj problem ne muj.

Co se tyce deravosti... Z jednoho hlediska to je deravy jak cednik a z jinyho neprustrelny... To proste nerozsoudis. Staci abys zacal kombinovat ruzne pristupy a proste mi nevymluvis ze nemam pravdu. Proste bysme si museli nejdriv rict z jakyho hlediska o tomhle diskutovat...

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 19:47:24

Galen_Grow: je tam napsano nezavisle... to znamena ze cas a prostor nejdou ruku v ruce.

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 19:47:15

Fu_Rian : slo mi o to abys zacal premyslet trochu abstraktneji a pak bys poznal pravdu!981!, jinak neslo o to "kdo to vi" ale o to, ze tve argumenty jsou derave..ohledne poznamek - "no offence" - znamena bez urazky, kze jako bych si dal jednou to, co pan Ego v Ratatouille - "..naservirujte mi trosku nadhledu.."!776!

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 19:44:35

B.A.R.U_sha: ne... nic ještě dejmetomu JE a proto po odstranění nicoty je to pravé ořechové... ANI NIC

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 19:43:43

Fu_Rian: právě nic takového jako čas sám o sobě není, respektive je to blbost, nebo mi vysvětli, jak tě napadlo že čas a prostor jdou ruku v ruce, když si jaksi přistoupil na to, že prostor sám o sobě je nekonečný a byl tu "odjakživa" = věčný (to znamená mimo čas... ano věčnost není záležitost času !1!)

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 19:43:11

!1382!!1382!

uživatel eliminován | 16. 06. 2008, 19:42:44

tady nekdo hulil ze ho napadaji takove veci !589!

B.A.R.U_sha

B.A.R.U_sha | 16. 06. 2008, 19:42:39 | více příspěvků | napsat uživateli

co je nekonečno a je nic vůbec nic???

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 300 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

vesmíroblohakoneckámošema

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑