Diskuze a otázky - Je důležité znát historii??

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 15. 11. 2005, 21:17:35 |

JAKÉ JSOU ZNALOSTI ČESKÝCH ŠKOLÁKŮ O 2. SVĚTOVÉ VÁLÁCE

1. CO VÁM ŘÍKÁ OSVĚTIM?

Správná odpověď:

Největší vyhlazovací tábor.

Správně odpovědělo: 80 %

Co také děti řekly:

"Zabili tam Hitlera.", "Pobývali tam němečtí nebo sovětští vojáci."

2. PROČ JE ZNÁMÝ TEREZÍN?

Správná odpověď:

Koncentrační tábor v Česku.

Správně odpovědělo: 80 %

Co také děti řekly:

"Je to za války vypálená obec.", "Nějaký hrad nebo hvězdárna.", "Byla to ubytovna pro Židy.", "Koncentrační tábor v Praze."

3. PROČ JE ZNÁMÁ DUKLA?

Správná odpověď:

Místo, kde se odehrála krvavá bitva. Přes Dukelský průsmyk se probojovávali Rusové na Slovensko.

Správně odpovědělo: 25 %

Co také děti řekly:

"Je to fotbalový tým.", "Myslím, že jsou to oplatky.", "Dějiště spartakiády."

4. PROČ JE ZNÁMÝ MNICHOV?

Správná odpověď:

Byla tam podepsána mnichovská dohoda, podle níž Československo muselo postoupit pohraniční oblasti Hitlerovi.

Správně odpovědělo: 29 %

Co také děti řekly:

"Hraje se tam fotbal.", "Odehrál se zde celý děj války.", "Byly tam koncentrační tábory."

5. KDY SKONČILA DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA?

Správná odpověď:

Květen 1945

Správně odpovědělo: 77 %

Co také děti řekly:

"Roku 1948.", "Roku 1990.", "Roku 1916."

6. KDO PROTI KOMU VE DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE BOJOVAL?

Správná odpověď:

Spojenci v čele s Ruskem a USA proti koalici Německa, Itálie a Japonska.

Správně odpovědělo: 59 %

Co také děti řekly:

"Válčili dobří proti zlým.", "Celá Evropa proti sobě, i Asie a Afrika.", "Bojovali Češi s Američany proti Němcům.", "Američané proti Rusům."

7. KDO BYL ADOLF HITLER?

Správná odpověď:

Německý nacistický diktátor, který rozpoutal druhou světovou válku.

Správně odpovědělo: 88 %

Co také děti řekly:

"Byl to vůdce socialismu.", "Prezident Japonska.", "Člověk, který založil obě světové války.", "Velitel světových válek a také náš prezident."


Myslím že je to velmi smůtné a navazuje na mou předešlou diskuzi o literatuře.Kdo tam byl tak pochopí, a kdo ne tak se tedy ptám:Nemyslíte si že znát historii má stejnou váhu jako maturita z literatury?


tento článek je převzat z:
http://odpor.info/index.php?id=15&clanek=94

reagovat

V diskuzi je 407 příspěvků a shlédlo ji 3905 uživatelů .

předchozí | 0 | 270 | 300 | 330 | 360 | 390 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 15. 11. 2005, 21:54:23

_limonada_ : Kde jsi prisla na to, ze o 19. a 20. stoleti, je vetsina spatnych knih? Myslim, ze ne.. staci umet hledat, pokud chce nekdo cist kvalitne, ty moznosti tu jsou..

uživatel eliminován | 15. 11. 2005, 21:54:09

Bjorkmaster:A proč nám to nikdo neřekl?!486! no sice jsme už odevzdali nějaký papír z jakého nepoviného budeme maturovat ale zítra se na to zeptám proč nám nebyla nabídnuta tato možnost

uživatel eliminován | 15. 11. 2005, 21:54:01

remote: ja bych ti klidne sveril vypracovani osnov pro dejepis zakladnich a strednich skol !122! taky jsem letopocty zapomnel, ale mnichov a propocty benese o tom, kolik obrancu padne na kolik utocniku pri obrane statu mi tam zustaly :o) a legracni je, ze treba o benesovejch dekretech a ratihabici a na cem to cely je postaveny, a jak to souvisi s myslenkou statni moci vzesly z lidu... jsme se nikdy na stredni neucili :o) jenze pak to napravi nakej chytrak tak, ze se budou studenti biflovat cisla a data jednotlivejch dekretu a jsme tam kde jsme byli :o)

uživatel eliminován | 15. 11. 2005, 21:52:59

Fuuuj... je mi z toho na zvraceni... copak ani obecný vědomosti nemaji? teda sorry, ale takový věci by snad mohli vědět, ne? A my sme na základce probirali druhou světovou tak čtvrt roku. Je to děs.

uživatel eliminován | 15. 11. 2005, 21:52:50

Bjorkmaster: Hmm, jenze z dob Husitu atd, uz nic noveho teoreticky nevymyslis, neobjevis, tudiz ty zdroje uz se nemeni..Na moderni historii je zajimave, ze se neustale "meni" tj. se otviraji archivy, svedci vypovidaji..atd..

uživatel eliminován | 15. 11. 2005, 21:52:40

Myslím že historiie 20. století je jasná pouze do konce války potom už hodně věcí sporných a pozměnených to jako fakt sednout do archivu a hledat,ale zase na druhou stranu kde je mez mezi historií a současností?

uživatel eliminován | 15. 11. 2005, 21:52:40

Hlavně že smradi ví, kdo je Regina a Emil, nebo kterej to je.!250!!250!!250!Děs a hrůza.!341!!341!!341!!341!

_limonada_

_limonada_ | 15. 11. 2005, 21:52:09 | více příspěvků | napsat uživateli

bjorkmaster: neucil 19 a 20 stol????!!!!!!jak si na to prisel???? ¨sice je o tom hodne knih....ale hodne spatnych knih!!!!tim spis by se to melo ucit.......a hlavne dnesni doba vychazi hlavne z nedavne historie
btw: taky u vas na skole dostali dejepisari tu supr brozuru zpochybnujici holocaust????

uživatel eliminován | 15. 11. 2005, 21:51:52

Mě osobně historie moc baví...navíc na mé škole se na ní dost zakládá, takže je to i výhoda. !1!

Bjorkmaster

Bjorkmaster | 15. 11. 2005, 21:51:31 | více příspěvků | napsat uživateli

Puschkin: nepovídej ....

... mám vystudovanou správu počítačové sítě ... dějepis jsem měl na základce a maturoval jsem z něho ... stačí napsat žádost o umožnění maturity z dějepisu (jako nepovinného předmětu) !5!

uživatel eliminován | 15. 11. 2005, 21:50:54

hmm každej si to prej přečte..tak maximálně 3 děti z každý třídy!17!

uživatel eliminován | 15. 11. 2005, 21:49:57

pravda,pravda..na ZŠ se ani většinou k 1.sv.v. a natož k druhý sv.v. nedojde....letos budu maturovat taky z Dějepisu a musim uznat, že 19.stol.je mi bližší než třeba Přemyslovci...

Bjorkmaster

Bjorkmaster | 15. 11. 2005, 21:49:48 | více příspěvků | napsat uživateli

_limonada_: už to bylo v minulé diskuzi ... člověk se nikdy nepoučí !5!

remote: to já bych zase neučil 19. a 20. století ... o tom si může přečíst každej ... je o tom mrtě informací ... ale o středověku a starověku už toho moc není ... takže to bych studoval !5! ... jinak máš pravdu, dnešní děti nečtou, tak to je těžký ...

uživatel eliminován | 15. 11. 2005, 21:47:53

Bjorkmaster:Na technické škole ne.!411!

uživatel eliminován | 15. 11. 2005, 21:47:36

Bjorkmaster: Hmm, mas pravdu, ale jak jinak vnutit mladezi, ktera necte, z neceho dojem? Pro uceni je opravdu lepsi vizualni zazitek..

_limonada_

_limonada_ | 15. 11. 2005, 21:47:10 | více příspěvků | napsat uživateli

historie je tu od toho, abych videli, jak sme se z ni nepoucili...ale ucit se musi (jednou se snad poucime)

Bjorkmaster

Bjorkmaster | 15. 11. 2005, 21:46:43 | více příspěvků | napsat uživateli

remote: dokument je na nic ... je to taková jednoduchá pomůcka k "vlítnutí" do daného tématu, ale lepší je si o tom přečíst knížky ... !62!

uživatel eliminován | 15. 11. 2005, 21:46:24

Ja z dejepisu maturoval, nicmene bych kladl VESTI DURAZ NA dejiny 19. a 20. stoleti.. Rikam, na Byzanci a zaostalou ranne stredovekou Evropu kazde sere:) To si muzu vzdycky precist..

Bjorkmaster

Bjorkmaster | 15. 11. 2005, 21:45:07 | více příspěvků | napsat uživateli

puschkin: z dějáku můžeš taky maturovat (nepovinný předmět)

uživatel eliminován | 15. 11. 2005, 21:44:38

K11_ :presne tak.. JHe lepsi, kdyz se dite koukne na film, napr. o Osvetimi, vizualni zazitek je preci jenom lepsi pamatovak, nez radek textu.. Koneckoncu by mel kazdy clovek pochopit princip rasove nesnasenlivosti, nadrazenosti, a chyby, kterych se dopustila Evropa 30. let.. Pochopeni vztahu a uvaha nad nimi je dulezitejsi, nez znalost bombardovani Nagasaki ci kryci jmeno pro invazi do SSSR :D

Bjorkmaster

Bjorkmaster | 15. 11. 2005, 21:44:26 | více příspěvků | napsat uživateli

není nad to zavřít se do archivu ... a bádat a baádat ... člověk pak ani nepostřehne, co se kolem něho děje a návrat do reality je většinou šílený (si vždycky připadám jak blbec-koukám co všude je, všechno mi strašně pozdě dochází ...) !163!

uživatel eliminován | 15. 11. 2005, 21:43:08

to je ta dnešní mládež no:)

uživatel eliminován | 15. 11. 2005, 21:42:38

Remote:A o to mi mě prostě štve že literatura je poviný maturitní předmět a dějepis ne

Bjorkmaster

Bjorkmaster | 15. 11. 2005, 21:41:39 | více příspěvků | napsat uživateli

souhlasím s Remotem ... to ukončení války je zrovna blbej případ

Magogirl: prosím tě ani německá mládež pomalu neví kdo to byl Adolf Hitler, o holanďanech ani nemluvím .... (myslím tím děti do 15let)

uživatel eliminován | 15. 11. 2005, 21:41:27

myslim ze remote tak trochu naznacil, ze na historii se ma koukat trochu jinak nez tak, ze se biflujou trivia, ktery najde prumerne hloupej clovek v encyklopedii

uživatel eliminován | 15. 11. 2005, 21:41:00

Hmm, ja bych rekl, ze to spolu souvisi, ale nesrovnaval bych to..Vetsina literatury dneska z historie vychazi, tyka se ji, reaguje na ni..Ba z ni dokonce tezi.. Literatura by bez historie nemohla byt, pac by nebylo o cem psat, historie by na druhou stzranu take zanikla, pac by se na ni zapomnelo, kdyby to nikdo nesepisoval:P

uživatel eliminován | 15. 11. 2005, 21:39:14

Bjorkmaster:A konečně někdo kdo mě pochopil v první diskuzi!392!

Bjorkmaster

Bjorkmaster | 15. 11. 2005, 21:38:08 | více příspěvků | napsat uživateli

na historii a literaturu mi tu nikdo nebude šahat !163!

uživatel eliminován | 15. 11. 2005, 21:38:05

Remote:No kdyby jsi ten příspěvěk dočetl do konce tak bys pochopil.Asi tak já historii a literaturu stavím na stejnou úroveň,jenže v předešlé diskuzi hodně lidí psalo že to není pravda že literatura je prostě důležitější ,ale nikdo mi vlastně neřekl proč

nickless

nickless | 15. 11. 2005, 21:37:46 | více příspěvků | napsat uživateli

skutecne melo? v cem je zrovna tohle tak dulezity ?

předchozí | 0 | 270 | 300 | 330 | 360 | 390 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

táborodpověďdítěvojákčeskuznalosthitleraváláceškolákhistorieubytovnaosvětimžidhvězdárnaterezínobecprahahradznámý

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑