Diskuze a otázky - Humanizace čeho? PORODU!!
úvodní strana | aktualizovat | dolů
V diskuzi je 49 příspěvků a shlédlo ji 734 uživatelů .
uživatel eliminován | 14. 10. 2007, 10:41:12
jsem zastáncem porodu s doktorem..... už jenom kvůli tomu že se budu cítit líp, kdyby se něco pokazilo doktor je po ruce a může mi pomoct. a to že mě nacpou nějakejma oblbovákama? tak to mi vůbec nevadí...
uživatel eliminován | 14. 10. 2007, 09:44:00
To jo ať je tam tahle podpora doktora, ale ať se do toho nesere když nemusí
uživatel eliminován | 14. 10. 2007, 09:41:03
Jinak, ještě abych se vrátila k danému tématu
jistěže, lidé rodili po tisíce let bez pomocí doktorů a injekcí a takových blbostí
ale jaká taky byla úmrtnost novorozenců, co?
(plus úmrtnost matek při porodu...)
Líbí se mi nemocnice, kde se rodí třeba za šera, s hudbou nebo ve vodě a takový blbosti
ale u toho všeho musí být přítomni odborníci připraveni okamžitě zasáhnout, kdyby se něco dělo
nikdy nevíš, kdy se ti děcko stočí do polohy, ve které je ohroženo, nebo kdy se mu pupeční šňůra omotá kolem krku a půjde tam o vteřiny
asi tak
uživatel eliminován | 14. 10. 2007, 09:35:18
Hehe, docela jsem se pobavila nad filmem Zbouchnutá
"pane doktore, chci rodit bez jakýchkoli léku"
a když přišlo na věc
"PÍCHNĚTE MI PROSÍM EPIDURAL!" "Na to už je příliš pozdě, maminko" "PÍCHNĚTE MI TEN EPIDURAL!!!"
!1358!
uživatel eliminován | 14. 10. 2007, 06:30:34
Kin: tak si lempl? Jaka ordinace. Když k tomuhle tematu nemáš co říct tak adios
uživatel eliminován | 14. 10. 2007, 05:23:24
máš pravdu,já jsem u porodu byl,šlo to hladce a bylo to moc pěkný!11!
K.i.ng | 14. 10. 2007, 04:56:32 | více příspěvků | napsat uživateli
ozzy: se koukas moc na ordinaci v ruzovy zahrade, nedivas ? :o)
uživatel eliminován | 14. 10. 2007, 04:26:50
V tom máš naprostou pravdu, nejhorší, co můžou udělat, je odnýst dítě pryč hned po "akci".
uživatel eliminován | 14. 10. 2007, 04:24:49
A aby to dostalo trochu na důležitosti. Nynější vlna humanizování byla spuštěna prohlášením WHO, které prakticky odsoudilo praktiky doktorů a vydalo několik doporučení.
uživatel eliminován | 14. 10. 2007, 04:19:07
plus hodně nemocnic ještě stále dnes nutí aby ženy pouze leželi na porodním sále na zádech. Nikdo z těch specialistů asi nikdy neslyšel že to je téměř nejnevhodnější poloha pro rodící ženu.
uživatel eliminován | 14. 10. 2007, 04:17:13
Myšlenka je: nechat ženu ať rodí jak umí popořit, ne říct, pani uplynula hodina a vy jste se otevřela jen o 2 cm ale měla jste o 3, musíme vás řezat... Problém je že doktor je placenej od toho co tam vykoná a je pravdou že dost doktorů chce zasahovat do tohohle procesu, pže si nechtějpřipadat zbytečný... + s rozením v klasické modelové porodnici - nadměrné používání epiduralu a podobných oblbováků, porušování práv matky a dítěte, odnášení dětí hned po porodu...
uživatel eliminován | 14. 10. 2007, 04:13:37
Mě nevadí doktoři :) to jsme si nerozměli. Jde o to jakým způsobem do porodu zasahuje doktor a jak porodní asistentka..
K.i.ng | 14. 10. 2007, 04:11:11 | více příspěvků | napsat uživateli
ozzy: paklize ti nevadi porodni asistenky, proc ti vadi doktori ?
uživatel eliminován | 14. 10. 2007, 04:09:04
a ktěm rozvojovým zemím--tam neni problém s rozením, ale vůbec s nějakýma podmínkama pro rození...
uživatel eliminován | 14. 10. 2007, 04:08:13
Rozvojové země... to je téma samo pro sebe. Ta maj problém si umít ruce čistou vodou...
Chci se tu bavit o vyspělých státech, především o tom našem. Kde byl porod opravdu brán téměř jako nemoc a nejen zde... prakticky od moderní svět nejprve zavrhl všechny kdo nerodili v nemocnici a dnesk nejvyspělší státy napak podporujou ženy které rodí doma - pokud nejsou v rizikové skupině, za pojišťovnou placené porodní asistentky, asistenta... Dotuje porodní centra, kde má žena soukromí a přesto je za stěnou tým lidí který ji v případě potřeby dokáže ihned pomoci... je toho fakt moc.
K.i.ng | 14. 10. 2007, 03:57:16 | více příspěvků | napsat uživateli
ozzy: ano, nejprirozenejsi...
Ale mozna by ses mel podivat napriklad do rozvojovych zemich, jak mnohdy pri tomto prirozenem procesu umiraji lide..
uživatel eliminován | 14. 10. 2007, 03:56:14
Ozzy_spa: jasný, s tím souhlasím, ale kolikrát se stalo, že mimino nebo máma nepřežily, urřitě by měl být doktor po ruce, kdyby přišly komplikace
K.i.ng | 14. 10. 2007, 03:56:03 | více příspěvků | napsat uživateli
ozzy: biologicke studie
Kazdopadne i v soucasne dobe je hodne koplikovanych porodu, ktere by bez odborne pomoci skoncili smrti jak ditete, tak rodicky.
Vsak jaky jiny duvod by mela mit profese porodnika nez pomoci rodickam ? Snad za tim nevidis nejake spiknuti..
uživatel eliminován | 14. 10. 2007, 03:53:16
a potřebuješ ne fyzyckou pomoc, ale psychickou... já se nebudu rozepisovat o látkách který se vypouštěj během těhotenství, o polohách při porodu atd., ale s trochou nadsázky bych si troufl odrodit ženskou.
Je to ta nejpřirozenější věc..
uživatel eliminován | 14. 10. 2007, 03:51:16
Superzuzka: a jak se rodilo dřív? :D tohle je upe uměle vytvořená potřeba pro více než 3/4 žen. pokud si mladá zdravá baba tak potřebuješ akorát pohodu a podporu ze strany taťky, popřípadě asistenci porodní báby...
Novorozeně je křehoučkej tvoreček, se kterým se musí zacházet nanejvíš bezpečně, ale ne jak s nemocííí!
uživatel eliminován | 14. 10. 2007, 03:49:15
Ozzy_spa: se nediv, v tom stresu, ženská hlavně myslí na to, aby to bylo zdravý a aby mělo na každé ruce 5 prstíků :-)
uživatel eliminován | 14. 10. 2007, 03:47:18
No já si tady uvědomil, že chlapi maj kolikrát víc srovnaný v hlavě co budou u poroadu dělat a jak podpoří ženskou, než ženský samotný. Nejhorší je když ty ženský na to fakt s prominutim serou a vůbec se nezajímaj co jak, či kde..
uživatel eliminován | 14. 10. 2007, 03:44:08
uran235: jasný, žena ví, co je pro ni nejlepší, ael kdyby se rodilo laicky, bez doktorů, tak to by byl asi docela masakr...
uživatel eliminován | 14. 10. 2007, 03:35:55
já měl nelehký průběh těhotenství
až bude vhodná partnerka a budeme plánovat děťátko, tak bych se chtěl postarat o to, aby měla klid
u porodu chci být, rozhodně v doprovodu odborníků
asi tak
uran235 | 14. 10. 2007, 03:34:08 | více příspěvků | napsat uživateli
Superzuzka - a zrovna chapi by do porodů neměli vůbec kecat, stačilo těch několik desítek let medicínských porodů a jak jsou lidé mino a neštastní
uživatel eliminován | 14. 10. 2007, 02:25:45 |
Předem se mrkněte na Monty Python video http://www.youtube.com/watch?v=arCITMfxvEc
Tohle video sem viděl již dřív a pobavilo mě, jenže teď pracuju pro neziskovou organizaci věnující se humanizaci porodnictví a smích mě docela přešel.
-Kolik z Vás se kdy zajímalo o porod, krom toho jestli nejste, či vaše partnerka v tom?
- Napadlo vás vůbec jak jste přišli na svět? Jak probíhal váš příchod na tenhle bláznivý svět?
- Jsou podle váš doktoři s praxí 20 let ti kdo ví jak rodit děti, nebo žena která má v sobě zakódovanou praxi co je lidstvo starý??
- A co holky, víte proč do Vás doktoři tolik řežou? Kolik z toho je opravdu nutnost?
- Co si myslíte o porodech doma?
- POKUD STOJÍTE ZA MYŠLENKOU HUMANIZOVANÉHO PORODU, CO BY JSTE VYUŽILI ZA NÁSTROJE K PREZENTACI?
jinak doporučuju odkazy: www.iham.cz, www.znovuzrozenyporod.cz
a moje org: www.humpar.org
ps: Asi nejsem moc normální, když píšu úvahu o tomhle tématu na lst, ale kdo z nás normálná je? !1225!
reagovat