Diskuze a otázky - Eutanázie, jako poslední pomoc našim blízkým...

úvodní strana | aktualizovat | dolů

alka17

alka17 | 17. 05. 2008, 12:13:56 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

Ahoj lidi, tak co si o tom myslíte... Já jsem na toto téma kdysi psala článek do novin, a tak mě zajímá i váš názor, tak pls pište!!!!1347!

reagovat

V diskuzi je 26 příspěvků a shlédlo ji 341 uživatelů .

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 17. 05. 2008, 13:17:51

No jedno z hesel vetsiny domu a organizaci, kteri se zabyvaji umirajicimi (hospic) je konci slovicko nechat ho jit. A take ze je opravdu krasa umrit doma. Ale rict jednotne stanovisko na eutanazii dnes podle me rozumny a citlivy clovek ani poradne nemuze, je tolik moznych a nemoznych zpusobu a sitoaci, kdy by to bylo vhodne a tolik, kdy by to bylo vazne o hubu.

Co je jiste, ze lide jsou schopni vydrzet na zivu jen kvuli ostatnim, kteri ho nechteji ztratit a doprat mu klidu, velice dlouho. Ale vzhledem k nasi naprosto infantilni ceske spolecnosti, kde tema smrti je velike tabu to tak take jeste chvili bude. Lide budou dale umirat v nemocnicich, jejich blizci budou dale se slzami v ocich vzpominat, co jim nestihli rict a ze se nestihli rozloucit a tak dale. No mohl bych psat romany, ale asi by to nikdo necetl

Me stanovisko, opravdu nemam odvahu rict jestli ano nebo ne !27!

uživatel eliminován | 17. 05. 2008, 13:13:54

No jedno z hesel vetsiny domu a organizaci, kteri se zabyvaji umirajicimi (hospic) je konci slovicko nechat ho jit. A take ze je opravdu krasa umrit doma. Ale rict jednotne stanovisko na eutanazii dnes podle me rozumny a citlivy clovek ani poradne nemuze, je tolik moznych a nemoznych zpusobu a sitoaci, kdy by to bylo vhodne a tolik, kdy by to bylo vazne o hubu.

Co je jiste, ze lide jsou schopni vydrzet na zivu jen kvuli ostatnim, kteri ho nechteji ztratit a doprat mu klidu, velice dlouho. Ale vzhledem k nasi naprosto infantilni ceske spolecnosti, kde tema smrti je velike tabu to tak take jeste chvili bude. Lide budou dale umirat v nemocnicich, jejich blizci budou dale se slzami v ocich vzpominat, co jim nestihli rict a ze se nestihli rozloucit a tak dale. No mohl bych psat romany, ale asi by to nikdo necetl

Me stanovisko, opravdu nemam odvahu rict jestli ano nebo ne !27!

uživatel eliminován | 17. 05. 2008, 12:46:21

Snad se toho naše země dočká...Ale pokud jsou mezi námi tací jako heparinový vrah Zelenka tak by to bylo o krk...!663!

alka17

alka17 | 17. 05. 2008, 12:46:10 | více příspěvků | napsat uživateli

Eutanazie jako poslední pomoc našim blízkým
Alena Dvořáková (2.B)



Měla jsem babičku. Ležela v nemocnici na jednotce intenzivní péče a bylo to s ní velmi vážné…

Pokaždé, když jsme za ní přijeli, opakovala to samé. Loučila se s námi. Od sestřiček jsme se dozvěděli, že byla často zmatená a agresivní, a tak jí museli dávat utišující léky. Avšak při každé návštěvě nezapřela svou povahu. Pokaždé jsme se něčemu zasmáli např. tomu, že jejím přáním bylo dát si pořádný lok piva, neboť na nemocničním stolku ležel poloprázdný hrnek s čajem, která měla na čtyřiadvacet hodin… Taky nezapřela svou paličatost, kterou mám nejspíš po ní. Pořád si zdělávala dýchací přístroj a tvrdila, že se jí s ním hůře dýchá a tak podobně… Opomenout nemůžu ani to, že jejím posledním přáním bylo umřít doma. Moje mamka si to taky přála, avšak možné to nebylo. Cestu sanitkou by nepřežila… Zanedlouho na to odešla, snad do nebe. V tu chvíli jsem si uvědomila, že poslední služba mojí babičce bylo pro mě to, že jsem jí rozčesala propocené a zacuchané vlasy.

V mé mysli se ale vyrojila otázka. Dokázala bych jako poslední službu mojí babičce a komukoliv ze svých blízkých poskytnout eutanazii? Dokázal bych s klidným svědomím usmrtit někoho, ke kterému celý život vzhlížím, je to součást mého já, zkrátka moje krev nebo někdo ke kterému něco cítím?! A co kdyby se jeho stav zlepšil a mohl by tu být ještě déle? Na druhou stranu ale co když ne? Třeba jsme mi příbuzní moc sobečtí a chceme něco co si ten druhý nepřeje? Proč mu nesplníme jeho přání?

Když jsem viděla nějaký film nebo pořad, který se eutanazie týkal, byla jsem pro. Moje mamka pracuje ve zdravotnictví a to právě s těmi, kteří mají před sebou už jen poslední metu, a tak něco málo o těch lidech vím. O tom co si v životě protrpěli nebo o tom, že mají kupříkladu tři děti a místo toho, aby se starali o umírající rodiče, kteří jim dali to nejdůležitější, hádají se o dědictví. A tak jim sestřičky kolikrát dělají i takovou adoptivní rodinu, která o nich kolikrát ví víc než jejich skutečná rodina. Je to smutné. A máme tedy právo nechat je topit v tom smutku? Neudělali bychom lépe, kdybychom je prohlásili za utopené?

Myslím si, že bychom těmto lidem měli poskytnout nějaký smysl života, nějaký dosažitelný cíl. Někdy ovšem ani to není možné a schůdnějším řešením je právě zmiňovaná eutanazie.

Pořád jsem na vážkách, zda bych eutanazii svým blízkým poskytla nebo ne. Zároveň si ale myslím, že žijeme v demokratickém státě, a kdyby se eutanazie povolila, tak by si každý mohl vybrat, co je pro něj nejlepší. Uvědomuji si ale, že takový počin by se nesetkal jenom s dobrým úmyslem, kterým je ulehčení poslední cesty svým blízkým, ale taky by se jistě našli ti, kteří jsou hamižní a touží po majetku. Bohužel.

Mé stanovisko znáte a jaké je to vaše? Třeba zrovna to vaše řešení bude ideální…..


NEMUSÍTE TO ČÍST!!!!

uživatel eliminován | 17. 05. 2008, 12:44:37

povolola bych, ale nesmělo by se to zneužívat... určitě by to bylo vysvobození pro tu osobu a hlavně také pro rodinu

uživatel eliminován | 17. 05. 2008, 12:43:39

brm.brum: No není to tak docela stejný, jako když to není povolený. Protože spousta odborníků tvrdí, že během roků se přijde na desítky případů, kdy pacienti podšoupli doktorům prachy. A v tomhle případě si nemyslím, že by se toho nějak zneužívalo.. Je to složitá otázka ta eutanázie no:).. Myslim, že na to nejde mít jednoznačnej názor.

alka17

alka17 | 17. 05. 2008, 12:42:46 | více příspěvků | napsat uživateli

všem děkuju za názory, vážím si jich...

uživatel eliminován | 17. 05. 2008, 12:42:29

kdyby to byla jediná cesta, tak bych to asi nechala udělat !1301!

uživatel eliminován | 17. 05. 2008, 12:40:56

Ne. nikdy bych nedokázala nechat ,,utratit svýho milovanýho pseudopsa... !20!!1348!

!1355!

uživatel eliminován | 17. 05. 2008, 12:40:27

Alka17:To je taky fakt..Hold je to všechno proti sobě..

alka17

alka17 | 17. 05. 2008, 12:38:48 | více příspěvků | napsat uživateli

brm.brum- no jo ale taky si vem, kdo by na to měl dohlížet- vláda, parlament, prezident??? no to bychom si moc nepomohli...

uživatel eliminován | 17. 05. 2008, 12:37:44

Olive.:Nevidím jen řikám,že by to některým lidem pomohlo.Vim,že by to někteří zneuživali,ale některým yb to pomohlo..Je to zase pro a proti.Jako když to povolený neni.

uživatel eliminován | 17. 05. 2008, 12:35:38

alka17:Jo bohužel to tak je.Stim člověk nic neudělá.Podle mě kdyby na to líp dohlíželi a nezabývali se píčovinama a vše pořádně posoudili,tak by těm lidem pomohli nejvíc než aby pomalu a bolestně umírali!

uživatel eliminován | 17. 05. 2008, 12:34:44

v někteých případech určitě povolit...

uživatel eliminován | 17. 05. 2008, 12:34:42

brm.brum: Myslím, že to vidíš příliš jednodušše.

A navíc nikdo nemůže pochybovat o tom, že nelegální asistované suicidum je po celém světě. Úplatky doktorů atp.

uživatel eliminován | 17. 05. 2008, 12:34:03

Každý člověk má právo žít, stejně tak by měl mít svobodné právo na smrt, pokud si to přeje ale fakt jen proto, že má nevyléčitelnou nemoc nebo hodně trpí. Jinak ten chlap z Těšína, co chtěl aby ho zabili protože je ve finanční nouzi byl hardcore.

alka17

alka17 | 17. 05. 2008, 12:32:23 | více příspěvků | napsat uživateli

brm.brum- souhlasím, ale nemaslím, že by v dnešní době byl takovej problém šoupnout doktorovi prachy... nechci vidět všechno černě, ale řekla bych, že tak to prostě je...

uživatel eliminován | 17. 05. 2008, 12:28:43

Alka17:Ale tak tady podle mě jde hlavně o to aby měli prostě od doktorů nějaký vyšetření jak to dokážou..prostě vim někteří jsou svině,ale některým to pomůže vem si tu francouzku ta na tom byla hrozně neviděla neměla chut to myslim,že když je někdo na tom takhle,tak prostě to je spíš pomoc než vražda!

uživatel eliminován | 17. 05. 2008, 12:25:18

brm.brm: líp bych to neřekla ...

uživatel eliminován | 17. 05. 2008, 12:25:12

Těžko říct, pokud je člověk třeba dlouhodobě v kómatu a je udržovaný pouze na přístojích...tak musí rozhodovat rodina, nejbližší, a Ti nikdy neví, co by ten člověk sám chtěl....a známe přece případy, kdy se lidé z takového kómatu probouzejí...a v takové době si rodina drží pořád naději....i když je to třeba už ztracené....
Na druhou stranu lidé, kterým to třeba ještě "myslí", ale nemohou se například už vůbec hýbat, mají bolesti, od kterých jim už lékaři nepomohou...takoví lidé by si podle mě měli rozhodnout, jestli chtějí dál žít nebo ne...Taky v těchto případech působí psychika, kdy třeba nechtějí své blízké zatěžovat...
Takže složitá otázka, ale podle mě, by se měla vztáhnou na určité případy a dobře ošetřit zákonem, což by bylo velice těžké...

uživatel eliminován | 17. 05. 2008, 12:24:38

Souhlasím s brm.brum!1252!

uživatel eliminován | 17. 05. 2008, 12:24:35

povolit! !1!

alka17

alka17 | 17. 05. 2008, 12:23:27 | více příspěvků | napsat uživateli

brm.brum- taky si to myslím, ale všechno nemá jen kladý stránky... dneska bohužel existují takový hieny, že by to byly schopný zneužít a zabí kupříkladu rodiče kvůli majetku...

uživatel eliminován | 17. 05. 2008, 12:23:22

Vyměním za hlasování http://www.gambrinus.cz/uneseni/na-internetu/profil/petr999/ hlasujte prosím ano a poté mi pošlete na libko zprávu a já vám dám následně do hodnocení 10 !!! myslím férový obchod!1424!!1424!!1424!!1306!!1306!!1306!

uživatel eliminován | 17. 05. 2008, 12:22:36

Jsem pro, ale jen v krajních případech.. Myslim, že se v tomhle ohledu musí v ČR ještě odpovědět na další otázky. Jestli bude určena tomu, kdo umírá a nebo i tomu, kdo je nevyléčitelně nemocný, jestli budeme chtít přímo souhlas té osoby a nebo stačí rodina. Osobně se mi líbí víc myšlenky Cecilie Sounders a paliativní péče.

uživatel eliminován | 17. 05. 2008, 12:19:46

Podle mě by to měli povolit.Pokud by ten člověk měl od doktoru určenou diagnozu,že mu prostě nejde pomoc a jen by trpěl myslím,že pro ty kteří by to chtěli je to to jediný dobrý.Sice to zná hnusně,ale některým by se dost ulevilo!


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

eutanázietémanázorčlověkpomocčlánek

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑