Diskuze a otázky - Dobro, zlo a svoboda

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 17. 07. 2012, 02:17:23 |

Poslední dobou mi tyhle tři pojmy vrtají hlavou. Vrtají mi hlavou proto, protože si mnohokrát samy o sobě protiřečí. Co je to dobro ? Když udělám něco dobrého, tak to jedněm lidem může pomoct, ale druhým zase uškodit. A naopak: když vykonám něco špatného, tak to jedněm lidem může sice uškodit, ale jiným zase pomoct. Není teda dobro a zlo v podstatě to stejný ? Podle čeho se to posuzuje ? Všechno má dvě strany. Pak tu máme svobodu. Svoboda slova například. Co je to ale za svobodu, když za to, co řeknu můžu být zavřenej, vyhozenej z práce nebo ze školy ? Pak tu máme další tzv. svobodu - právo na život - mimochodem právo, který se lidem nejvíc odebírá. O.K., můžeš si dělat co chceš, ale musíš za to zaplatit. Tohle je opravdu ta svoboda ? Dělat si co chci, ale vždycky za nějakou cenu ? Spíš mi to přijde trochu jako otroctví. Kdo se v tom má vyznat ? No, zřejmě nám už mozky byly dost vymyty, abychom byli snadněji ovladatelní.

reagovat

V diskuzi je 31 příspěvků a shlédlo ji 1794 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

Zle_a_nechutne

Zle_a_nechutne | 29. 07. 2012, 22:44:36 | více příspěvků | napsat uživateli

> Lemii
http://us9.memecdn.com/back-to-the-kitchen_o_299862.jpg !1302!

uživatel eliminován | 29. 07. 2012, 22:35:44

tak místo tam ;)

uživatel eliminován | 29. 07. 2012, 22:35:17

> Nemesis.Rain
Ježíš, no tam kromě retardovaných USA. A úplně mimo režimy samozřejmě neberu. Ale zkus si tady někomu odebrat jen tak právo na život.
Nemůžeš si jen tak porušovat lidský práva zakořeněný v několika stovek let starých ústavách.

Duff35

Duff35 | 27. 07. 2012, 16:08:46 | více příspěvků | napsat uživateli

> roman789 To také bylo určeno zakladateli diskuze a né tobě,protože samozřejmě záleží na tom,jak dlouho jsme na světě a jakýma očima a jakým rozumem svět chápeme a vidíme.To je u každého jiné

uživatel eliminován | 19. 07. 2012, 20:44:00

Není divu ... že pojmy ABSOLUTNÍ dobro či zlo nedávají smysl....jenže filozofové jaksi dodnes nepochopili, že existuje něco jako RELATIVITA ... tedy závislost na volbě "vztažné soustavy" - v tomto případě konkrétního člověka.

Představa absolutního dobra či zla je nesmyslná...

roman789

roman789 | 19. 07. 2012, 19:22:39 | více příspěvků | napsat uživateli

> Duff35

k tomu nepotřebuju žádnou bibli, zdravý rozum postačí....!215!

uživatel eliminován | 18. 07. 2012, 17:14:42

> Lemii
A nemusí to být ani trest smrti. Stačí se podívat do zemí, který jsou sice vyspělý, ale vládne tam trochu jinej režim. A to nemluvím o zemích, kde je genocida na denním pořádku.

uživatel eliminován | 18. 07. 2012, 17:10:37

> Lemii
Trest smrti ti něco říká ? !5!

uživatel eliminován | 18. 07. 2012, 17:01:27

Právo na život se ve vyspělých zemích někomu odebírá? AHA. !5!

uživatel eliminován | 18. 07. 2012, 16:28:43

> Nemesis.Rain
Neřeknu kdo to řek, ale jsou na světě "a tím "mám" na mysli celou tu koulu vole" 2 věci, který sou nekonečný, vesmír a lidská hloupost !12!

Koblyyssek

Koblyyssek | 18. 07. 2012, 11:37:19 | více příspěvků | napsat uživateli

o tomhle se dá polemizovat hodiny!2!

uživatel eliminován | 17. 07. 2012, 23:49:24

> Nemesis.Rain
That's me, thanks xD

Duff35

Duff35 | 17. 07. 2012, 22:07:15 | více příspěvků | napsat uživateli

Na to,aby člověk,který začíná pobírat rozum a který se začíná učit co je zlé a dobré je potřeba přečíst si Bibli.Já vůbec neříkám,abys začal chodit do kostela a modlil se.žij dál,jak si žil doposud,ale Bible tě může jen nasměrovat ke správnému chápání a rozdílu mezi dobrem a zlem.Na to,aby se cítil člověk dobře,tak musí mít svobodu projevu a svobodu sdružování se,ale nesmí z této svobody vzniknout anarchie,jinak bychom se vrátili k prvobytněpospolné společnosti tzn.Na planetu opic,ale né jako v tom filmu,ale jako v tom,co říká Darwinova teorie o vzniku a vývoje člověka

evzen-onegin

evzen-onegin | 17. 07. 2012, 21:30:58 | více příspěvků | napsat uživateli

Za člověka ,který koná dobro , považuju každého , který je schopen za drtivou většinou svých činů podepsat a obhájit si jejich společenský přínos . Japonci říkají , že člověk má žít tak , aby nebyl společnosti přítěží , ale přínosem .

Svoboda je míra volnosti mezi tvým zájmem a svobodou dalšího subjektu . Postačí si uvědomit rozdíl mezi slovem svododa a neúcta k právům druhých .

!407!

Reditel_zemekoule

Reditel_zemekoule | 17. 07. 2012, 17:14:29 | více příspěvků | napsat uživateli

!876! ano, nemůžeš si dát hitlerjógu, aniž by tě za to zavřeli !876!

uživatel eliminován | 17. 07. 2012, 14:09:32

> bez_nazvu2
O smíchu se ale říká, že prý prodlužuje život, takže by to mělo být dobrý. :-) Tohle je dobrej příklad toho jak si tyhle dva pojmy "dobré / špatné" vzájemně protiřečí. :-)

uživatel eliminován | 17. 07. 2012, 13:46:56

Já ti řeknu, co je špatný. Smát se nebohému zvířeti, když ho pohltily plameny - to je špatný.

uživatel eliminován | 17. 07. 2012, 13:31:16

> Nemesis.Rain v tom případě napiš, co konkrétně řešíš.

SSBN

SSBN | 17. 07. 2012, 13:27:11 | více příspěvků | napsat uživateli

když seš sráč, co se bojí něco říct a stát si za názorem, tak holt musíš držet hubu.

uživatel eliminován | 17. 07. 2012, 13:22:58

> Lixx
O to mi ani nejde se všem zavděčit. Jen mi přijde fascinující jak jsou lidi oblblí tím, co jim nakukala společnost čemu mají věřit - co je špatné a co je správné. Já osobně si myslím, že to takto nefunguje - "přej a bude ti přáno"... to, že někomu budu přát něco dobrýho nemá přece vliv na to, že se mu to dobrý opravdu přihodí. Stejně když mu budu přát něco špatného, taky to nemá vliv na to, co se mu stane (nebo co se mně stane). O.K., beru to tak, že když někomu řeknu co se mi nelíbí, tak mě může zmlátit nebo mnou pohrdat. Ale aby byl za to někdo vyhozenej z práce nebo v horším případě na něj podáno trestní oznámení ?

> ArtificialGod
Fuckin' Awesome ! !1058!

Lobotomy-Boy

Lobotomy-Boy | 17. 07. 2012, 13:13:11 | více příspěvků | napsat uživateli

A dobrým začátkem je používání pojmů, za nimiž je nějaký obsah. Z těch "velkých" slov, jako je morálka, spravedlnost, čest a mnohých jiných, se staly pouhé, prázdné, komixové bubliny. Slova nenaplněná činy, jsou pouhý prd, co na chvíli zasmrádne a poté vyčpí do ztracena. Ukázaná platí, milánkové.!785!

Lobotomy-Boy

Lobotomy-Boy | 17. 07. 2012, 13:09:30 | více příspěvků | napsat uživateli

Veškeré pojetí dobra, zla, svobody, lásky, apod, je pocitem ryze subjektivním. Proto jediná cesta ke spravedlivému životu vede sebepoznáním (sebereflexí) a splynutím s řádem vesmíru. Kdo chce být spravedlivý ke světu, učí se spravedlnosti k sobě samému. Vše je nekonečným cyklem proměn a každé ustrnutí, lpění, je nespravedlností, nedobrem, nesvobodou.

uživatel eliminován | 17. 07. 2012, 13:06:52

> Nikdo.Nic.Nevi.
No, mi jde třeba o to, že nějaká věc je sama o sobě považována za špatnou. Když ji ale vykonám proto, abych např. někoho ochránil nebo mu pomohl, tak jsem naopak považován za dobráka. Potom teda tohleto rozdělování na dobro a zlo postrádá význam. Hm, s tou poslední větou souhlasím, lidi jsou holt strašní materialisti a přesně takový nás vláda chce, protože bez těchto materialistů by byla celá její ekonomika v hajzlu.

uživatel eliminován | 17. 07. 2012, 12:48:36

člověk má právo říct svůj názor, ale zároveň zodpovědnost za to co dělá, v tom je ta svoboda....máš právo/svobodu tvrdit co chceš, i když pokud to bude ilegální(třeba pomluva) můžeš dostat např pokutu, ale nikdo tě nepošle do uranovejch dolů do konce života. Dobro a zlo, jsou nálepky definované lidmi(společností), které určují co je společensky akceptovatelné a co ne.

halber_mensch

halber_mensch | 17. 07. 2012, 12:46:49 | více příspěvků | napsat uživateli

Nietzsche z tebe nebude !663!

uživatel eliminován | 17. 07. 2012, 12:41:33

Strach, násilí a hněv- to je cesta k temné straně. !28!

Bitch.Please

Bitch.Please | 17. 07. 2012, 11:37:22 | více příspěvků | napsat uživateli

Nikdy se všem nezavděčíš to je jasné. Kdyby ses vrátil do minulosti a zabil Hitlera, tak by to bylo dobré i když by to němčouři oplakávali :D

uživatel eliminován | 17. 07. 2012, 11:37:05

Dobro je Buh.
Zlo je Dabel.
A svoboda...ta neexistuje (stejne jako Buh a Dabel).

uživatel eliminován | 17. 07. 2012, 11:11:53

Buď v klidu, nikdy se nezavděčíš všem. Chovat se podle nej svědomí, přej a bude ti přáno, jednat tak, jak chceš, aby ostatní jednali s tebou...to mi přijde fér !5! Samozřejmě že si v podstatě můžeš dělat a říkat, co chceš..ale musíš počítat s následky.

uživatel eliminován | 17. 07. 2012, 10:22:29

Dobré věci jsou ty, společensky přijatelné a zlé ty, které společnost posuzuje zlými.. Takže když uděláš něco zlého což někomu třeba i pomůže, bude to pořád zlo. A co se týče svobody. To, co jsi tady napsal je sice pravda, ale pokud by to tak nemělo být napadá mě jediné slovo. Anarchie. Souhlasím s tím, abychom platili za služby a statky, které užíváme. Ale tím, že Čech koupí věc, která je podstatně dražší než jinde v EU si vlastně se*e sám na hlavu. Dokud to kupovat budem, levnější to nebude. Takže asi tak.

předchozí | 0 | 30 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

svobodadobrohlavazlomúzadruhádobapojempodstatadobréslovostrana

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑