Diskuze a otázky - Deset věcí, které zbavují člověka Islámu
úvodní strana | aktualizovat | dolů
V diskuzi je 9 příspěvků a shlédlo ji 595 uživatelů .
PrInCeZnA_CiHeLkA | 11. 03. 2008, 15:50:56 | více příspěvků | napsat uživateli
zase ty wole...okopíruješ něco z netu a dáš too na diskuzi...coto má za smysl?
PrInCeZnA_CiHeLkA | 11. 03. 2008, 15:50:02 | více příspěvků | napsat uživateli
zase ty wole...okopíruješ něco z netu a dáš too na diskuzi...coto má za smysl?
fieldy_ | 11. 03. 2008, 15:49:58 | více příspěvků | napsat uživateli
dopc kua nesnasim vetsinu nabozenstvi uz jen kvuli takovym trapnym kecum !785!
uživatel eliminován | 11. 03. 2008, 15:47:12
no nečet jsem to ale v tom předpředpředposledním článku bych akorát rád poopravil chybu :D
a to - - Člověk řekl, že Bůh řekl : “Kdo .... a bla bla bla !1225! = lidi toho nakecaj !2!
A.R.M.Y. | 11. 03. 2008, 15:44:33 | více příspěvků | napsat uživateli
začínám pochybovat o tvé inteligenci
uživatel eliminován | 11. 03. 2008, 15:38:17 |
1. Přidružování (čehokoliv) k Bohu
Bůh v Koránu říká:
“Bůh neodpustí, je-li k Němu něco přidružováno, ale odpustí vše, co je mimo toto, tomu, komu chce. A kdo přidružuje k Bohu, ten zabloudil zblouděním dalekým.” (Ženy: 116)
“A věru jsou nevěřící ti, kdož říkají: ‘Mesiáš, syn Mariin, je Bůh!’ A pravil Mesiáš: ‘Dítka Izraele, uctívejte Boha, Pána mého i Pána vašeho! Kdo bude přidružovat k Bohu, tomu Bůh zakáže vstup do ráje a bude mu příbytkem oheň pekelný; a nespravedliví nebudou mít pomocníky.’” (súra 5:72)
Do této kategorie spadá i obětování někomu jinému než Bohu, jako například džinům nebo hrobům.
2. Pokud někdo ustanoví mezi Bohem a sebou samým prostředníka, k němuž se modlí, u něhož hledá přímluvu a na něhož se spoléhá, dobrovolně se tímto zříká Islámu.
3. Ten, kdo přidružovače (polyteisty) nepovažuje za nevěřící, anebo zpochybňuje jejich nevíru, či dokonce považuje jejich cestu za správnou, se sám stává nevěřícím.
4. Jestliže někdo věří, že jiné vedení než učení Proroka (NBŽ) je lepší nebo celistvější, stává se nevěřícím. Do této kategorie patří i ti, kteří upřednostňují lidské nebo jiné zákony před šarí`ou.
5. Nevěřícím se stává i ten, komu se nelíbí cokoli z toho, co Bůh lidstvu seslal prostřednictvím Proroka (NBŽ).
6. Kdo se vysmívá nebo jinak zesměšňuje Proroka (NBŽ), je nevěřící. Tento závěr byl vyvozen ze súry Pokání.
“Když se jich tážeš, tu věru řeknou: “My jsme jen tak tlachali a bavili se!” Rci: “Jak jste se mohli posmívat Bohu, Jeho znamením a Jeho poslu?” Nevymlouvejte se! Stali jste se nevěřícími poté, co dostalo se vám víry pravé. Jestliže odpustíme jedné skupině z vás, jinou zase naopak potrestáme za to, že byli hříšníky.” (súra 9:65-66)
7. Praktikování magických rituálů je další formou nevíry. Kdo tak činí, nebo je tím potěšen či zaujat, je nevěřící.
8. Nevěřícím je i ten, který pomáhá nevěřícím a podporuje nemuslimy v jejich nepřátelství proti muslimům. Bůh v Koránu říká:
“Vy, kteří věříte! Neberte si židy a křesťany jako přátele, neboť oni jsou si přáteli jedni druhým. Kdokoliv z vás se s nimi přátelí, ten stane se jedním z nich a Bůh věru nepovede lid nespravedlivý.” (súra 5:51).
9. Jestliže je někdo přesvědčen, že se šarí`a nevztahuje na všechny lidi, že se jí nemusí všichni řídit, pak je on sám nevěřící.
10. Nevěřící je i ten, který se odvrací od Islámu, nedodržuje jeho nařízení a neučí Islámu sebe, ani lidi ve svém okolí.
Bůh řekl: “Kdo je nespravedlivější než ten, jenž - když připomínána jsou mu znamení Pána jeho - od nich se odvrátí? My věru se provinilým pomstíme.” (súra 32:22).
Není žádný rozdíl v tom, jestli se člověk výše uvedeného dopouští vážně či nevážně, nebo ze strachu. Výjimkou je pouze případ, kdy je k tomu donucen silou. Všech deset výše uvedených bodů patří mezi velice nebezpečné jednání. Muslim se jich musí vyvarovat za každou cenu. Utíkáme se k Bohu před tím, co toto jednání způsobuje a vede k trestu v den poslední.
Šest typů pokrytectví
Ten, kdo se proviní jedním z těchto šesti typů pokrytectví ve vztahu k víře, bude nejnižším z nízkých v den zmrtvýchvstání. Těchto šest typů je:
1. Odmítání nebo nevíra v Proroka (NBŽ).
2. Popírání či odmítání něčeho, co Prorok (NBŽ) přednášel, dělal nebo učil.
3. Nenávist vůči Prorokovi (NBŽ).
4. Nenávist a odpor k tomu, co Prorok (NBŽ) přednášel a konal.
5. Radost z toho, když je náboženství Proroka (NBŽ) ponižováno, potlačováno nebo oslabováno.
6. Smutek nebo zlost, když náboženství Proroka (NBŽ) vítězí nebo posiluje své pozice.
!12!
reagovat