Diskuze a otázky - CYKLISTI HELP

úvodní strana | aktualizovat | dolů

Malej_Jezevec

Malej_Jezevec | 3. 01. 2014, 22:59:56 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

čau mám problem z vypočtem delky drátu...neuměl by mi někdo poradit jak vypočitat delku ???? diky!187!
http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGallery=4cb4cdda51518ae0938e8066d35ac9c0 45 mmm
http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGallery=a0108d011d538f06465b149f99de19c8 8mm
http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGallery=76b4dfb054ec01521395af08e4fb632e 63mm

http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGallery=4ff3425b2187514b99fb32729d53bcc9 385 mm
BMX kolo 36 děr 3x křiženi špic



reagovat

V diskuzi je 11 příspěvků a shlédlo ji 815 uživatelů .

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

42.nitram

42.nitram | 6. 01. 2014, 18:30:10 | více příspěvků | napsat uživateli

> mluno
par poznamek:
-zapleteny kolo je jaksi poredepjatej system(draty prenaseji jen tahovou silu a celkem slusne predpeti je vneseno i bez zateze.. asz kolem 300MPa) tedy staci aby prask jeden jediny, a uz je cele namahani rafku uplne jinde.. prodavac se desil opravnene, a ne, "bez dratu" (a zejmena bez pravidelne rozmistenych dratu) by to jen rafek opravdu nevydrzel, ani kdyby chtel..

-pokud ti jich popraskalo tolik, pokud nemas zrovna nejaky uzasny fulcrumy nebo mavicy za 5k a vic, a pokud to kolo ma uz nejakej ten patek(rok) za sebou - tak nez se s tim menit, centrovat, a zjistit ze jsou niply střary a ze s nima nehnes - koupil bych rovnou cely novy zapleteny kolo.. cena tech "lacinych" je i s RU do 1k..

- kola se bezne centrujou hodinkama (cislicovy uchylkomer) a ne na +-2mm !1358!

-atd..
!937!

mluno

mluno | 6. 01. 2014, 16:44:17 | více příspěvků | napsat uživateli

Jěště sorry, že otravuju, ale nedá mi to. Loni v létě jsem dělal přední kolo. To jsem už věděl, že to umim. Předtím jsem dělal zadní kolo, a to je už pár let. A právě to bylo humornější. Nějakou dobu jsem pozoroval, že zadní kolo je nějaké volnější (poté co jsem zjistil, že to neni chybějící vzduch v duši). To jsem nechával být. Pak se mi dostala tušim taška nebo něco do drátů ajá o dva přišel. Dva dráty nic neznamenaji. Postupně jsem přicházel o další (blbá taška na tom nosiči nechtěla držet, pak už to byl dominový efekt), až bylo kolo dost špatné. Inu rozhodnul jsem se pro ráznou akci a to zakoupení drátů. Na internetu mi tehdy vyšla prodejna na štrosmajeráku, kam jsem původní drát přinesl, prodavač ho změřil (ne že bych to předtim nedělal) a prodal mi pár kusů stejně dlouhého. Takže jsem hned doma to vyzkoušel a ukázala se zrada, a sice, že ten drát je příliš dlouhý (opravdu se mi nechtělo věřit, že se ocelový drát natáhne o možná 5 milimetrů). Tak jsem druhý den koupil, radši jen jeden kratší a ten byl v pohodě. Následovalo rozhodnutí, vyměnit jich všech 36. Tak jsem je byl koupit a jentak mezi řečí jsem zmínil, že jich mám vadnejch devět, ale budu měnit všechny. Prodavač se zděsil a nevěřil, že se mi nezbortil ráfek. O víkendu, když jsem si s tim hrál, jsem koukal, že ráfek je vyrobený z 1,5 (možná 2) mm tlusté pasoviny, takže by možná vydržel i bez drátů - inu poctivá ruská práce na kovadlině. Docela mi bylo líto vyhazovat původní niple, co vypadaly, jak výkovky mistra kováře, ale měli jiný závit, takže se nedalo jinak. Trochu jsem tehdy pochyboval, jestli se mi investice 40*7=280 korun vůbec vyplatí (dávat do starého krámu takové peníze). Nebo spíš, jestli nebudou ty peníze zmařené tím, že se mi kolo nepovede obnovit. To se povedlo, spokojil jsem se s odchylkou od kulatosti nějakých +/-5 milimetrů.
Přední kolo jsem naproti tomu už dělal s vědomím, že to umim. Taky jsem se s odchylkou vešel do 5mm (tj +/-2,5). Byla to docela radost, svést se na kulatém kole. To co to bylo předtim, to snad nebyla ani osmička, ale s tim právě nešlo nic dělat (dráty byly utažené nadoraz nebo zarezlé prostě nešlo vycentrovat). Ale kazí mi to nějaká boule asi na duši, která se objevila před pár měsíci, a kterou se mi zatim nepodařilo odstranit a nechci se v tom moc vrtat.

mluno

mluno | 6. 01. 2014, 16:12:12 | více příspěvků | napsat uživateli

Existuje určitý rozsah použitelnosti. Aby drát držel, musí být zašrobovaný nevim na kolik závitů a horní hranice je konec závitu nebo to, když koká z niplu (to se dá zapilovat). A rozsah mezi tím je pár milimetrů.
Další věcí je, že cykloshopy často prodávají buď jen sudé, nebo liché délky, takže nějaký ten milimetr padne i na tohle.
Pokud si vzpomínám, byl výsledkem rozsah, ale vzhledem k tomu, že tebou uváděné stránky jsou mi povědomé (asi jsemjich vyzkoušel víc), tak se asi pletu.
Opravdu bych to zkusil s geometrickým výpočtem, neni to zas tak složité. A navíc je to lepší, než tupě věřit počítačům. Ještě si vzpomínám, že jsem si k ospravedlnění modelu tečna-normála udělal i přesný výpočet a odchylka od uvažovaného směru byla nevim jestli 2 nebo 4 úhlové stupně a necelý stupeň na druhém konci, takže jsem pak ani dál nepočítal, protože sinus nebo kosínus tak malých úhlů nestojí za řeč.

Opravdu nezbývá, než se pro nějaký rozměr rozhodnout (asi ze středu rozsahu, co vyšel) a risknout to. Já třeba tehdy vypadal dost váhavě, tak mi prodavač řikal, že když to nebude ono, tak to vymění.

mluno

mluno | 6. 01. 2014, 15:53:34 | více příspěvků | napsat uživateli

To jsem poměrně nedávno řešil a našel jsem na to někde vzorec.
Samozřejmě vyjde se z délky starého drátu. V mém případě byly staré dráty značně delší, než bylo potřeba - důvod výměny. Protože na zadním kole činil ten rozdíl 5mm (je až neuvěřitelné, jak se ocelový drát za 20 let natáhne) zkusil jsem z toho vyjít. Ale protože mám rád ve věcech pořádek, udělal jsem si výpočet s pomocí pythagorovy věty a dospěl jsem k jinému číslu. No už je to půl roku, takže si podrobnosti moc nepamatuju (tu malůvku bych někde ještě vykopal). Došel jsem tehdy k nějakému číslu, a nakonec to bylo dost napnutý. Tak jsem zjistil, že nemám 4*9=36 ale jen 4*8=32 drátů a když jsem to dosadil vyšlo mi, že jsem byl na futru předepsaného rozsahu (nevadí, dráty se spíš natáhnou, hlavně že šly zaplést).
Rozměr číslo 2 (rozteč děr) je podle mě redundantní, protože je daný roztečnou kružnicí a počtem drátů (45*pi/18=7,85) - takto přesně to nikdo nezměří, ale je dobrá zpráva, že to vychází.

Takže zkusit kalkulačku, já se podívám, jestli nemám někde odkaz. Jinak je to jednoduchá geometrie, zvlášť pokud lze uvažovat, že z ráfku vychází drát jako tečna a z náboje jako normála (u velkých kol lze, u malých ne, tam je odchylka větší).

42.nitram

42.nitram | 4. 01. 2014, 01:36:11 | více příspěvků | napsat uživateli

no nemam moc ve zvyku byt vaznej, ale ze je ten novej rock.. !1156!
http://sheldonbrown.com/rinard/spocalc.htm
potrebujes znat ERD rafku + rozmery naboju.. ja podle toho kola (CX) pletl a sedi to ;-)
...na to BMX bych, pokud na tom budes poskakovat, doporucil ocelovy niply !5!

!54!!937!

.eXe.

.eXe. | 4. 01. 2014, 00:17:08 | více příspěvků | napsat uživateli

Taknějak logicky, ne? Od poloměru kola odečtu poloměr toho středu (od osy, k ďouře na drát), zjistim si jaký maj ty dráty úhel a počítam

uživatel eliminován | 4. 01. 2014, 00:05:28

A nechceš si radši koupit nový kolo?

uživatel eliminován | 3. 01. 2014, 23:46:19

S cyklistama pod kamióny.

uživatel eliminován | 3. 01. 2014, 23:14:40

hele já vim akorát dýlku toho svýho drátu, tomuhle nerozumim !24!

evzen-onegin

evzen-onegin | 3. 01. 2014, 23:08:55 | více příspěvků | napsat uživateli

je to přeně 33cm. S přeností plus mínus metr. Není zač!5!

Malej_Jezevec

Malej_Jezevec | 3. 01. 2014, 23:05:39 | více příspěvků | napsat uživateli

zkousel jsem to počitat na 3 ruznych strankach a pokažde to vyšlo jinak
http://www.dookie.cz/delka-dratu/t-214/
http://www.sapim.eu/vypocet-delky-paprsku?
http://www.bikeschool.com/tools/spoke-length-calculator
kdyby se to lišilo o 1 mm neresil bych to ale o 3 MM !664! !24!!24!


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

délka8mmkříženíproblémhelpvýpočetdrátmmm63mmšpickolocyklistamámadíkbmx

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑