Diskuze a otázky - CIVILIZACE
úvodní strana | aktualizovat | dolů
V diskuzi je 35 příspěvků a shlédlo ji 548 uživatelů .
ZENOTTI | 2. 03. 2009, 16:14:13 | více příspěvků | napsat uživateli
> DjNone
správně. jde jen o to, aby vlci nebyli vychovávaný ovcema
DjNone | 27. 02. 2009, 22:55:26 | více příspěvků | napsat uživateli
> ZENOTTI
Ale vůbec ne. Ovce potřebuje vlka stejně tak jako vlk ovci. :)
ZENOTTI | 27. 02. 2009, 15:19:58 | více příspěvků | napsat uživateli
> Adelmus
pokud jsou všude jen ovce je to ok. pokud je ale někdo ovce a někdo vlk....začíná to bejt trochu zrádný:)
ZENOTTI | 27. 02. 2009, 12:00:26 | více příspěvků | napsat uživateli
> Adelmus
jasně....nedá se to přikazovat, ale někdo to může pochopit, ucejtit a probudit v sobě "původní divokost", která se nenechá omezovat třeba červenou na semaforu na silnici, kde kilometry daleko nic nejede:)))) a i to se dneska vidí a i zato tě dneska pokutujou fízláčci
Adelmus | 27. 02. 2009, 11:58:35 | více příspěvků | napsat uživateli
ZENOTTI : jenze vem si, ze tihle valecnici byli ( aspon na oko ) tem pravidlum poplatny az do doby, nez se stali necim kde je mohli menit.. pokud by se jim ty pravidla ale nelibili od pocatku, meli se tak od pocatku i chovat - coz vytvari rozpor, kterej z myho pohledu zamezi jakykovil duvere v jejich zavery...
Jinak to, ze jisty pravidla tu jsou nezbytny jsme uz vyresili ne? !1217!
DjNone | 27. 02. 2009, 11:56:44 | více příspěvků | napsat uživateli
> ZENOTTI
No, pravidla společnosti jsou většinou nastavený tak, že vyhovujou většině. Nebo aspoň tak, že s nima většina souhlasí. Pokud se tak neděje, je dané rozvržení společnosti zavrhnuto a nastolí se pravidla jiná, která tedy bohužel vedou opět k tomu, že nějaký čas vyhovují většině, nicméně se na nich dříve či později začne parazitovat, což vede ke znelíbení těchto pravidel až k tomu, že jsou opět svržena a tak dále a tak dále.
Bohužel většina druhů neumí postavit svoje ego na stejnou úroveň jako ego ostatních jedinců v dané společnosti. Silnější pes sice mrdá, ale pokud bude mrdat jenom silnější pes, dojde k degeneraci celé rasy a rasa nakonec uhyne.
Zatímco takhle bude druh spíš silnější a i ti "slabší" si občas zamrdaj, takže budou celkem spokojení. Nakonec to bude vyhovovat skoro všem, takže proč by to měnili? A samozřejmě....potom tu máme ještě jedince, kteří si nezamrdaj nikdy. Ovšem ty mají možnost odejít a zkusit to někde jinde. Nemají totiž co ztratit.
Adelmus | 27. 02. 2009, 11:54:17 | více příspěvků | napsat uživateli
ZENOTTI : jenze tohle nejde... lide si to neuvedomi, dokud jim to nebude kazat prave nejaka autorita, ale tim se z ni stane jen dalsi urocvac pravidel ,nemluve o tom, ze ve chvili kdy budes takove autority soucasti budes podlehat jejim vnitrnim pravidlum, ktery budou neporovnatelne prisnejsi .. podle me je jedinym resenim si toho byt sam o sobe vedom a tak zit...
ZENOTTI | 27. 02. 2009, 11:50:50 | více příspěvků | napsat uživateli
> Adelmus
jasně...ale já právě řikám, že hodnotit někoho, že se chová jako kurva nebo zloděj je hodnocení na základě nesmyslnejch pravidel morálky např. že z mýho pohledu jsou to lidi, který se dostali kam třeba chtěli...prostě..."válečníci" ne "zemědělci" :)))
ZENOTTI | 27. 02. 2009, 11:48:52 | více příspěvků | napsat uživateli
jde o to, že by si třeba pár lidí mohlo uvědomit, že to všechno umělý omezení je jen domluva...nic víc nic míň....a že se domlouvat nemusej:)
Adelmus | 27. 02. 2009, 11:47:56 | více příspěvků | napsat uživateli
ZENOTTI : ja uz chapu kam miris... jenze to ze autority mohou svou moc k urcovani pravidel zneuzivat je dany uz povahou autority jako takove a to, ze se tak deje je asi uz vysvetleny v textu niz. Kazdy vcetne autorit je podrizen tem zakladnim pravidlum moznyho a tak me prijde i celkem prirozeny ze se tak deje. A neni to nefer, dostat se na misto , ze ktereho mas moznost ovlivnit moralni smerovani spolecnosti neni pro jednotlivce nemozny - naopak - malokdy v historii to bylo takhle snadny. Problem bych videl spis v tom, ze k tomu aby ses na to misto dostal, musis ty pravidla sam nejdriv porusit ( netvrdim ze vsichni zakonodarci jsou napriklad zlodeji, nebo ze vsechny modni ikony showbyznysu sou prodejny kurvy - ale daleko od pravdy taky nebudu) , coz je z dlouhodobyho hlediska pro spolecnost moralni sebevrazda.
ZENOTTI | 27. 02. 2009, 11:27:51 | více příspěvků | napsat uživateli
> DjNone
sleduju co řikáš a tvůj pohled je logickej. Pravidla jsou vždy a všude...samozřejmě...o tom se nemá cenu ani bavit. ALE...pravidla společnosti jsou založená tak, aby vyhovovala těm pár nejsilnějším...stejně jako kdykoli předtím a já říkám: uvědomujou si vůbec lidi, že zákon...povinná práce atd atd....že to všechno je jen právo silnějšího v praxi? že to nemá co dlat se skloňovanou svobodou atd...
DjNone | 27. 02. 2009, 11:09:11 | více příspěvků | napsat uživateli
Prostě pravidla jsou dané už naší existencí samotnou. Pravidlo a omezení je, že se musíme občas nažrat, abysme nechcípli hlady, pravidělně dýchat, abychom se neudusili a občas si s někým zašukat v rámci zachování druhu. A pokud tyhle pravidla akceptovat nechceme, samozřejmě nemusíme, tak ale živí dlouho nebudem. A pokud chce být živí, tak už jde akorát o to s kolika pravidly a v jakou míru jistého omezení budeme moc snášet.
DjNone | 27. 02. 2009, 11:04:04 | více příspěvků | napsat uživateli
> Adelmus
Právě na to reaguju. Že pokud nechceš dodržovat žádný pravidla, tak budeš žít s nikým/ničím a dlouho nepřežiješ. Chceš žít volně v přírodě? Můžeš, ale musíš stejně dodržet určitý pravidla a nesežrat první věc, co uvidíš. Nechceš být omezený zákony fyziky? Skoč si ze skály a doufej, že budeš lítat. :)
A v takových situacích se pak příjde hodně rychle na to, že je dobrý mít někoho dalšího u sebe. Protože potom budete silnější a zvládnete toho o něco víc. Třeba se vám konečně podaří dostat se pro ty banány na palmě. Ovšem, potom už musíte i mezi sebou držet nějaký pravidla. Až dojdeme k tomu, že je pro mě daleko výhodnější, že si můžu jít do krámu každý ráno pro čerstvej rohlík, než to že se můžu vychcat kdekoliv budu chtít.
Adelmus | 27. 02. 2009, 10:53:53 | více příspěvků | napsat uživateli
DjNone : ale jak rika zenotti - nejaky pravidla tu jsou vzdy - minimalne pravidla moznyho = zakony prirody a fyziky...
ZENOTTI | 27. 02. 2009, 10:53:47 | více příspěvků | napsat uživateli
> DjNone
právo silnějšího je v tom všem. to máš pravdu. Jde jen o to, že lidem už anio nedochází, že se jim zakazuje za sebe bojovat všema dostupnejma prostředkama...že se jim dovoluje jen moc málo..
ZENOTTI | 27. 02. 2009, 10:52:17 | více příspěvků | napsat uživateli
> Adelmus
vždycky a všude vládne právo silnějšího..ať v přírodě nebo v demokracii...jen se tomu jinak řiká, ale jde vždycky o to stejný.
máš recht, že čím je společnost ekonomicky atd vyspělejší, tím víc zákazů si dovoluje dávat....v těch superpřehnaněmoderních už nemůžeš ani plivat na zem, zatímco v těch primitivnějších se řeší jen ty základní práva a povinnosti..
tak jako tak...stále jde o právo silnějšího....fyzicky, ekonomicky, intelektuálně, početně....
Adelmus | 27. 02. 2009, 10:49:44 | více příspěvků | napsat uživateli
a nejvitpnejsi je, ze kdyz si zkusim predstavit vyvoj nejaky praveky beztridni spolecnosti ve spolecnost civilizovanou, tak dochazim k tomu, ze se autorita a konvecne jako pricina a dusledek navzajem nevylucuji. ale neexistence onech konvecni vylucuje vznik civilizace.. !1156!
DjNone | 27. 02. 2009, 10:49:14 | více příspěvků | napsat uživateli
> ZENOTTI
Ovšem ono to přizpůsobení se, je už samotný souhlas s oněmi pravidly. Nejde se přizpůsobit a nemít pravidla. Protože pokud nejsou pravidla, není se čemu přizpůsobit.
ZENOTTI | 27. 02. 2009, 10:46:41 | více příspěvků | napsat uživateli
> DjNone
ono se to přirozeně seskupuje a přeskupuje podle základních přírodních....primitivních "pravidel" .... slabší se přizpůsobí nebo uteče, silnější naopak a pár jich na tom bude stejně
Adelmus | 27. 02. 2009, 10:45:33 | více příspěvků | napsat uživateli
ZENOTTI : muzem to i rozpitvat... zakladni otazka asi je- jeslti vznik spolecenskych konvenci souvisi se vznikem autority ve spolecnosti? nebo pouze ve faktu, ze civilizovana spolecnost hromadi na malym prostoru prilis mnoho lidi, nez aby spolu mohli zit v miru bez pravidel => a teprv to jestli dalo vzniknout autorite, nebo autorita dala vniknou onem konvencim.. !1077!
DjNone | 27. 02. 2009, 10:44:24 | více příspěvků | napsat uživateli
> ZENOTTI
Nemyslim. V každym soužití máš nějaký daný pravidla, ať už psaný nebo nepsaný. Jde o to, že vše co se líbí tobě se prostě nikdy nebude stejně natolik líbit někomu jinýmu. A proto ti to dá najevo. Pakliže s nim chceš být v nějakym společenství, tak to příjmeš a budeš se podle toho chovat a to očekáváš i od něj. A pokud to nepříjmeš, tak vaše společenství prostě nadále trvat nebude.
ZENOTTI | 27. 02. 2009, 10:40:09 | více příspěvků | napsat uživateli
> DjNone
spíš se ti omezí společnost
ZENOTTI | 27. 02. 2009, 10:39:42 | více příspěvků | napsat uživateli
> Lines_full_of_lies
řikám, tak to nějak vezmi a řekni:)
DjNone | 27. 02. 2009, 10:38:19 | více příspěvků | napsat uživateli
Ta přirozenost je hezká věc, pokud chceš být zcela osamocen.
Adelmus | 27. 02. 2009, 10:21:23 | více příspěvků | napsat uživateli
jj presne tohle sem rikal, akorat se to tykalo nabozenstvi - protoze civilizovanost je dost sirokej pojem... fakt ale je, ze jsou uz odpradavna jisty pravidla, jakoze ti lide kteri zili v mestech s kanalizaci se povazovali za civilizovany a meli i vyssi naroky na moralku - a to aniz by slo o nejaky tah, proste to nejakek vypliva jedno z druhyho. !1077!
ZENOTTI | 27. 02. 2009, 10:04:20 | příspěvky uživatele | napsat uživateli
přestávám si myslet, že civilizovanost je cokoli jinýho než geniální tah jak si podřídit dav.
Morálka, mravnost atd....jsou jenom pouta.
Přirozenost nic takovýho nezná a toho se všichni bojej
reagovat
V anketě hlasovalo celkem 7 uživatelů