Diskuze a otázky - BUH EXISTUJE,LIDI OTEVRETE OCI

úvodní strana | aktualizovat | dolů

Wantedman

Wantedman | 28. 11. 2008, 15:48:09 | příspěvky uživatele | napsat uživateli




Otázka: Existuje Bůh? Jsou důkazy o tom, že Bůh existuje?

Odpoveď: Existuje Bůh? Je zajímavé, kolik pozornosti je věnováno této otázce. Poslední průzkumy ukazují, že více než 90% lidí na světě věří v existenci Boha nebo nějaké vyšší moci. Situce je však taková, že ti, co věří, že Bůh existuje, jsou prý zodpovědni za důkazy, že Bůh skutečně existuje. My si však myslíme, že ve skutečnosti by tomu mělo být opačně.

Existence Boha nemůže být dokázána ani vyvrácena. Bible dokonce říká, že potřebujeme vírou přijmout fakt, že Bůh existuje: „Bez víry však není možné zalíbit se Bohu. Kdo k němu přistupuje, musí věřit, že Bůh jest, a že se odměňuje těm, kdo ho hledají” (Židům 11:6). Kdyby Bůh chtěl, jednoduše by se ukázal a celému světu by dokázal, že existuje. Kdyby to ale udělal, nebyla by zapotřebí víra. „Ježíš mu řekl: Že jsi mě viděl, věříš. Blahoslaveni, kteří neviděli, a uvěřili.” (Jan 20:29)

To však neznamená, že není žádných důkazů o Boží existenci.Bible říká: „Nebesa vypravují o Boží slávě, obloha hovoří o díle jeho rukou. Svoji řeč předává jeden den druhému, noc noci sděluje poznatky. Není to řeč lidská, nejsou to slova, takový hlas od nich nelze slyšet. Jejich tón zvučí celičkou zemí, zní jejich hovor po širém světě” (Žalm 19:1-4). Pohled na hvězdy, pochopení nekonečnosti vesmíru, pozorování divů přírody, nádhera zapadajícího slunce – všechny tyto věci poukazují na Boha, Stvořitele. Jestli to nestačí, jsou důkazy i v našem srdci. Kazatel 3:11 říká: „On všechno učinil krásně a v pravý čas, lidem dal do srdce touhu po věčnosti.” Je něco někde hluboko v naší bytosti, co cítí, že je ještě něco víc jako tento život, a někdo, kdo přesahuje tento svět. Intelektem můžeme popřít toto poznání, ale Boží přítomnost v nás a přes nás nepřestává. Navzdory tomu nás Bible varuje, že někteří budou provždy popírat Boží existenci. „Bloud si v srdci říká: Bůh tu není.” (Žalm 14:1) Jestli víc než 98% lidí v celé historii, ve všech kulturách, ve všech civilizacích, na všech kontinentech věřili v existenci jakéhosi Boha – musí být něco, co inspiruje tuto víru.

Kromě biblických argumentů ve prospěch Boží existence jsou i logické argumenty. Za prvé ontologický důvod. Nejznámější tento důvod dokazuje Boží existenci pomocí konceptů Boha. Začíná definicí Boha jako toho, “nad něhož si není možné nic většího představit”. Dále argumentuje, že být je víc než nebýt, nejvyšší myslitelná bytosttedy musí existovat. Kdyby by Bůh neexistoval, nebyl by největší myslitelnou bytostí – to by ovšem bylo v protiřečení k samé definici Boha. Za druhé, teologický důvod. Ten hovoří, že je-li celý vesmír řízen úžasným systémem, musí existovat i původce tohoto systému. Například, kdyby naše Země byla jenom několik kilometrů blíž nebo dál od Slunce, život na ní by nebyl možný. Kdyby poměr prvků v naší atmosféře byl co i jenom o několik procent odlišný, všechny živé bytosti by zahynuly. Pravděpodobnost náhodného vzniku jediné bílkovinové molekuly je jedna k 10 na 243 (to je číslo 10 se 243 nulami). A jediná buňka pozůstává z milionů bílkovinových molekul.

Třetím logickým důvodem Boží existence je kosmologický důvod. Každý důsledek musí mít svou příčinu. Celý vesmír a všechno v něm je důsledkem. Musí být něco, co způsobilo, že všechno vzniklo. V konečném důsledku musí být jakási prvotní příčina, která způsobila, že všechno ostatní vzniklo. Tato prvotní příčina je Bůh. Čtvrtý důvod je známý jako morální důvod. Všechny kultury v dějinách měly určité zákony. Každý má smysl pro rozeznávání dobra a zla. Vražda, lež nebo nevěra jsou téměř univerzálně odsuzovány. Odkud pochází náš smysl pro rozsuzování, jestliže ne od samotného Boha?

Navzdory všemu tomuto nám Bible říká, že lidé odmítají jasné a nepopíratelné poznání Boha a místo něj věří lžím. Římanům 1:25 říká: „Vyměnili Boží pravdu za lež a klanějí se a slouží tvorstvu místo Stvořiteli – On budiž veleben navěky! Amen.” Bible taky říká, že lidé nemají výmluvy, proč nevěří v Boha: „Jeho věčnou moc a božství, které jsou neviditelné, lze totiž od stvoření světa vidět, když lidé přemýšlejí o jeho díle, takže nemají výmluvu.” (Římanům 1:20)

Lidé říkají, že nevěří v Boha, protože to není “vědecky” dokázáno. Skutečným důvodem však je, že kdyby připustili, že Bůh je, museli by taky přiznat svou zodpovědnost před Bohem a potřebu Božího odpuštění (Římanům 3:23;6:23). Jestliže Bůh existuje, pak jsm

reagovat

V diskuzi je 195 příspěvků a shlédlo ji 1950 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | 180 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 28. 11. 2008, 16:56:42

co to bereš kamo!764!

Decaflesh

Decaflesh | 28. 11. 2008, 16:56:32 | více příspěvků | napsat uživateli

wantedman:je spousta argumentu kterýma se dá vyvrátit existence boha ..

uživatel eliminován | 28. 11. 2008, 16:56:23

Sorry,ale číst to nebudu....ale s tim nadpisem souhlasim

fataldoll

fataldoll | 28. 11. 2008, 16:55:43 | více příspěvků | napsat uživateli

> Decaflesh
to je ale pokory co? na zbožného muže :D

Decaflesh

Decaflesh | 28. 11. 2008, 16:51:41 | více příspěvků | napsat uživateli

wantedman : děkuju !5!

Wantedman

Wantedman | 28. 11. 2008, 16:48:34 | více příspěvků | napsat uživateli

decaflesh........Kdyby admini vazne kontrolovali fotky tak by ti neuznaly tuhle odpornou fotku na ktere vypadas jak vyrehtany kun

Decaflesh

Decaflesh | 28. 11. 2008, 16:45:43 | více příspěvků | napsat uživateli

kdyby buch existoval .. tak by nedopustil abys měl FAKE profl !5!

Desert_

Desert_ | 28. 11. 2008, 16:45:12 | více příspěvků | napsat uživateli

"verite v boha?"
"Ne, neverim!"
"A procpak"
"No protoze nejsou dukazy... nikdo ho nikdy nevidel"
"Vasu picu jsem taky nevidel a verim ez ji mate" !5!

Jinak ja osobne jsem ateista a vyhovuje mi to. !2! Nemam rad kdyz se neco posere a panbickar rekne ze to bylo z bozi vule, pritom si za to ten idiot muze sam

uživatel eliminován | 28. 11. 2008, 16:44:56

kdo vi trosku vvice o lidske psychice ma trosku vic rozumu a umi toho vyuzit jiste rozumi tomu proc nekteri lide v zadneho boha neveri a taky proc maji nekteri lide duvod verit !12!

Diwka_na_koshteti

Diwka_na_koshteti | 28. 11. 2008, 16:43:14 | více příspěvků | napsat uživateli

Riedlss !670!!670! A dal jsi mu něco?

uživatel eliminován | 28. 11. 2008, 16:41:28

nechce se mi to číst..a na boha nevěřim...teda věřím ale jen když ho hodně potřebuju....

MC.sPeEdcOrE

MC.sPeEdcOrE | 28. 11. 2008, 16:41:19 | více příspěvků | napsat uživateli

kdo vi něco o lidký psychice a má trošku rozumu a logiky, tomu jistě už došlo že buh neni !

luky_BHC

luky_BHC | 28. 11. 2008, 16:40:34 | více příspěvků | napsat uživateli

taky bych delal chytryho kdyby me porad bavilo mackat ctrl+c a ctrl+v!20!!20!

uživatel eliminován | 28. 11. 2008, 16:39:40

existuje no ale nemá adresu!546!!1364!

uživatel eliminován | 28. 11. 2008, 16:39:33

jono ted me zaklepal na rameno a ptal se jestli prej nemam neco na sluka...idiot!900!!211!

fataldoll

fataldoll | 28. 11. 2008, 16:38:32 | více příspěvků | napsat uživateli

> riddickkkkk
teď až mi došlo, že si daniela vztáhla to co sem řekla na sebe, to jsem nechtěla .. příslušníci této skupiny jsou kromě jitky dvořákové jenom muži :D

uživatel eliminován | 28. 11. 2008, 16:38:24

toz at si kazdy veri v co chce !721! Kdyz si myslis ze existuje, ja ti to neberu.... kazdy ma vlastni nazor... ale necpi svoje nazory ostatnim :D a uz vubec ne tady na libku..tady te kazdy vyfuckuje !721!

uživatel eliminován | 28. 11. 2008, 16:36:01

> fataldoll
Tak každý je nějaký!110!
> NewDaniela
Nj... ale jsou tu aj normální lidi... a že jich tu znám!730!

fataldoll

fataldoll | 28. 11. 2008, 16:34:04 | více příspěvků | napsat uživateli

> Wantedman
a pokud to říkáš jen tak, tak to je ještě lepší, s takovou nebíčko nebude :)
a nevím proč se chytáš toho co jsem zmínila o danielině bydlišti, není to žádný pádný argument, nicméně je prokazetelné, že se tam může mít líp
tak proč jí nepoblahopřát že? to je tak zlé, že to obracíě proti mě? :D

uživatel eliminován | 28. 11. 2008, 16:32:57

Pokud buh existuje tak proč nechal trápit mýho psa na konci jeho života???!1403!

fataldoll

fataldoll | 28. 11. 2008, 16:31:47 | více příspěvků | napsat uživateli

> Wantedman
ty ses asi koukal jen na tu jednu fotku?
hele nech si svoje jedy do branže, tam je uplatníš víc ty naolejovanej fejku
jen se ti nelíbí co říkám a proto se do mě navážíš? hm! to je opravdu ctnost todlecto

Diwka_na_koshteti

Diwka_na_koshteti | 28. 11. 2008, 16:31:29 | více příspěvků | napsat uživateli

Co máš z toho, že sem zkopčíš takovej text? to neumíš sformulovat několika slovy, větami, co si myslíš? Já si třeba myslim, že žádnej bůh neni, nebyl a nebude..Nikdy jsem ho neviděla, nevídám a ani neuvidim..A pochyuju, že ho někdy někdo viděl..Jj, drogy jsou mocná věc.

E_link_a

E_link_a | 28. 11. 2008, 16:31:19 | více příspěvků | napsat uživateli

exestuje a sem lina ty sracky cist!1081!

uživatel eliminován | 28. 11. 2008, 16:30:29

BUH NEEXISTUJE,LIDI ZAVRETE OCI!31!

NewDaniela

NewDaniela | 28. 11. 2008, 16:30:19 | více příspěvků | napsat uživateli

Takove prazdne hadky jednoduchych lidi...To je to co na libku frci a je to nizka uroven....HA...Adios.....Marnost!1310!

fataldoll

fataldoll | 28. 11. 2008, 16:30:15 | více příspěvků | napsat uživateli

no nic lidi
netolerance a naprostá nekonstruktivnost, nehorázné jáství a přesvědčení o vlastní pravdě, stejně jako o tom že "mě se nikdo nevyrovná", opět převládlo v další z diskuzí, což mne popuzuje k odchodu
a pamatujte na oudrý citát, jež praví : "I když nesouhlasím s tím co říkáš, životem položím za tvé právo to říct"

Wantedman

Wantedman | 28. 11. 2008, 16:28:29 | více příspěvků | napsat uživateli

fdoll.....co tu furt vytahujes ze je za morem,ty ji to asi vazne zavidis.Jen rikam ze je smutne,ze takova zena vypada mladsi a svezi vic nez nactileta pipka
smaz si ty vsechny sracky a mozna nebudes vypadat jak ojeta prodavacka z bufetu!24!

uživatel eliminován | 28. 11. 2008, 16:26:15

Ještě jednou ty videa:http://cz.youtube.com/watch?v=NiVjzSTIPOc&feature=related >> Proč začal z ničeho nic litat? Je to velmi zajíme ale není to nahrané...

Jeden dukaz nic neřeší!

Anděl v Akci, upadli mu křídla, něco udělal !! [24]

http://cz.youtube.com/watch?v=AveJSRL8KgQ

fataldoll

fataldoll | 28. 11. 2008, 16:24:37 | více příspěvků | napsat uživateli

> Wantedman
:D:D:D:D
taky je moc hezké, jak se tady lidé neztotožňují s odlišným názorem
a ano, závidím jí že jeza mořem

Wantedman

Wantedman | 28. 11. 2008, 16:23:24 | více příspěvků | napsat uživateli

fataldoll
Zavidet bys ji mela,protoze i kdyz ji je 30 vypada 100x lip nez ty s tou tvou zmalovanou divnou hlavou a vzhledem jak Basikova!24!

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | 180 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

bůhotázkadůkazčlověkexistenceprůzkumbiblepotřodpověďpozornostsvětskutečnostsituceoko

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑